Nieuws allerhande Covid-19 gerelateerd

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Re: Nieuws allerhande Covid-19 gerelateerd

Bericht door vegan-revolution » 30 aug 2020 22:38

dikkemick schreef:
30 aug 2020 11:42
Mensen hebben er blijkbaar vertrouwen in dat ze er wel goed mee weg zullen komen. En dat is helaas ook zo.
Voldoende handhavingscapaciteit lijkt voorgoed verleden tijd.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 31 aug 2020 03:01

Beksbte Dikkemick. Wie het risico wil lopen op een bebloede kop, is niet zo onder de indruk van strenger straffen. Alleen wie gepakt wordt wordt leert daar misschien wat van, maar dat zijn niet de meesten. Het helpt vooral niks tegen degenen die voor het eerst over de schreef gaan. Ze denken vaak dat hun gedrag geheel gerechtvaardigd is. En mensen die geheel gerechtvaardigd actie voeren - zoals Colin Kapernick - worden soms zwaarder gestraft dan relschoppers.
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 31 aug 2020 13:03

Kijk, er wordt vaak verwezen naar "Big Brother is watching you" maar laat mij dit nu in dit geval worst wezen. Als ik op straat loop en
door diverse camera's wordt gevolgd (en deze alleen bij problemen ingezet worden) heb ik daar geen probleem mee. Relschoppers moeten opgespoord kunnen worden en ook gestraft. We hebben te weinig capaciteit op straat lopen, dus mag er van mij ook meer camerabewaking komen.
Maar die viruswaanzin-relschoppers houden zich aan de regels! Anders flink beboeten en er desnoods de schatkist mee vullen.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 09 sep 2020 18:41

https://nos.nl/liveblog/2347444-hoogste ... ndeal.html
2 UUR GELEDEN
Minder faillissementen in augustus ondanks corona
Rechters hebben in augustus 235 faillissementen uitgesproken. Dat zijn er 42 minder dan in juli en 127 minder dan in augustus vorig jaar. Volgens de Raad voor de Rechtspraak is de daling opvallend in coronatijden. "Het zijn voor veel mensen en ondernemingen financieel zware tijden. Een stijging van het aantal faillissementen lijkt dan aannemelijk", klinkt het.

De oorzaak van de daling is niet onderzocht. De Raad zegt dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken, maar dat het wel opvalt.
Toch opmerkelijk.
Dit roept toch een aantal vragen op.
Vooral wat de punten zijn waarop dit is geconstateerd.
De cijfers zijn duidelijk, maar waarop kan men het vervolg baseren?
En is het niet normaal dat de economische gevolgen meestal pas volgen na verloop van tijd?
Soms zelfs na jaren nog steeds, omdat de ene bedrijfstak de andere meesleept?
Pas echt duidelijk als de definitieve balansen zijn opgemaakt na een afgesloten jaar en de verwachtingen voor het volgende jaar.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 09 sep 2020 20:59

Maria schreef:
09 sep 2020 18:41
https://nos.nl/liveblog/2347444-hoogste ... ndeal.html
2 UUR GELEDEN
Minder faillissementen in augustus ondanks corona
Rechters hebben in augustus 235 faillissementen uitgesproken. Dat zijn er 42 minder dan in juli en 127 minder dan in augustus vorig jaar. Volgens de Raad voor de Rechtspraak is de daling opvallend in coronatijden. "Het zijn voor veel mensen en ondernemingen financieel zware tijden. Een stijging van het aantal faillissementen lijkt dan aannemelijk", klinkt het.

De oorzaak van de daling is niet onderzocht. De Raad zegt dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken, maar dat het wel opvalt.
Toch opmerkelijk.
Dit roept toch een aantal vragen op.
Vooral wat de punten zijn waarop dit is geconstateerd.
De cijfers zijn duidelijk, maar waarop kan men het vervolg baseren?
En is het niet normaal dat de economische gevolgen meestal pas volgen na verloop van tijd?
Soms zelfs na jaren nog steeds, omdat de ene bedrijfstak de andere meesleept?
Pas echt duidelijk als de definitieve balansen zijn opgemaakt na een afgesloten jaar en de verwachtingen voor het volgende jaar.
Inderdaad kan een faillissement weer andere bedrijven in de problemen gaan brengen, leveranciers, bedrijven die nog rekening open hadden staan... Verder kunnen veel bedrijven een tijdje interen op hun reserves, maar uiteindelijk houdt dat ook op. Ook oplopende werkeloosheid kan zoiets versterken: mensen hebben minder te besteden dus er wordt minder verkocht waardoor uiteindelijk bedrijven het toch niet redden. Verder zijn er nu best veel bedrijven die ondersteund worden door de overheid, dat wordt langzaam wat soberder en zal een keer helemaal verdwijnen. Dus ik denk ook wel dat er nog veel bedrijven gaan volgen als de situatie niet veranderd.

Het maakt trouwens niet zoveel uit of de balansen aan het eind van het jaar zijn opgemaakt. Zodra de rekeningen niet meer betaald kunnen worden, houdt het op. Omgekeerd kan een bedrijf een tijd verlies maken zolang er nog reserves zijn. Het enige lastige kan dan zijn om leningen bij banken af te sluiten.

En mocht de situatie veranderen, door toch een vaccin ineens o.i.d., dan krijg je denk het omgekeerde. Heel wat mensen zullen alsnog op reis gaan, uit eten gaan, feestjes vieren, etc. Dus wie weet, valt het dan allemaal mee.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 09 sep 2020 21:32

Hopenlijk valt het inderdaad allemaal mee...

Naast bedrijven en wat de burger zo allemaal uitgeeft, moeten we natuurlijk ook kijken wat regeringen allemaal uitgeven aan lucratieve vaccin, app, materiaal etc etc contracten etc etc...

Helaas komt er zo veel bij kijken dat de bedragen ontzettend hoog zijn...

https://www.covidmoneytracker.org/
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 10 sep 2020 16:30

Fauci’s vrouw...

Die is hoofd van tadaa!!!
Department of Bioethics at the National Institutes of Health Clinical Center

En wat doen die oa?
https://bioethics.nih.gov/about/index.shtml

Aan, NIH zijn die niet verantwoordelijk voor goedkeuring van deze warp speed vaccins???

Komt wel allemaal goed uit zo...

https://m.washingtontimes.com/news/2020 ... y-vaccine/
“The World Health Organization, UNICEF, the National institute of Allergy and Infectious Diseases and the Bill & Melinda Gates Foundation have announced a collaboration to increase coordination across the international vaccine community and create a Global Vaccine Action Plan,” the Gates Foundation reported in a press release. “The collaboration follows the January 2010 call by Bill ad Melinda Gates for the next ten years to be the Decade of Vaccines.”

The “Decade of Vaccines?”

It’s a structured campaign. It includes a Leadership Council, a Steering Committee, an International Advisory Committee — and other bureaucratic so forths and so ons. But here’s an interesting link.

The Leadership Council “is comprised of … Dr. Anthony S. Fauci,” the Gates Foundation reported.

Fauci, the same guy who just set the stage for the dire need for a protective coronavirus vaccine, has a vested interest in seeing this vaccine come to fruition — come to widely administered fruition.
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 16 sep 2020 02:11

https://www.webmd.com/lung/news/2020082 ... be-tougher
Dr. Amesh Adalja, a senior scholar with the Johns Hopkins Center for Health Security,....................... At this point, it looks like the FIRST GENERATION of COVID-19 vaccines will have a 50% efficacy, he noted. "That means the vaccine gives you a 50% less chance of getting infected than somebody who hasn't been vaccinated," Adalja said.
https://seekingalpha.com/article/437209 ... y-narrowed
While the director of the National Institute of Allergy and Infectious Diseases, Dr. Anthony Fauci, said the chances of a vaccine being more than 90% effective are "not great," he said that he is aiming for 75% or higher. He also said that even if there is 50% to 60% efficacy, it will be sufficient to control the virus.
https://www.contractpharma.com/content- ... cess-66903
FDA guidance states that the primary efficacy endpoint should be at least 50%, i.e., that the coronavirus vaccine is effective in at least 50% of individuals who have had the vaccine. For comparison, the efficacy of a flu shot is about 40-60%
In China word ook gesproken van 50%, de authoriteiten verlangen dan ook naar een minimaal immuniteits tijdsduur van 6 maanden...

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 sep 2020 03:02

Als een vaccin 50% effectief is en wordt toe gedient aan 70% neemt de besmettelijkheid van het virus met 35% af. Dat is helaas niet voldoende als de gemiddelde patient nu 2,4 mensen besmet. De 30% van de bevolkimg die niet is ingenent steek nog altijd 0,72 personen aan. Dus de 70% die wel is ingeënt heeft een vaccin nodig dat hun bijdrage van 1,68 naar 0,28 terug brengt. Willen we terug naar de samenleving vóórdat het virus toesloeg dan hebben we dus een vaccin nodig dat minstens 87% effectief is.

Als de feitelijke besmettingsfactor groter is dan 2,4 dient een vaccin nóg effectiever te zijm. Maar a;s méér personen worden ingeënt dan mag het ook wat minder zijn.

We zijn dus voorlopig nog niet uit de problemen,
Ik wens u alle goeds

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 16 sep 2020 06:16

Afbeelding @Peter, 87% zeg je...
Wel, voor het griep vaccin schijnt 60% hoog te zijn... hopenlijk muteert covid 19 niet zo snel...

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 23 sep 2020 21:55

https://www.forbes.com/sites/alisonesca ... 230ea36eea
Sep 8, 2020,09:20am EDT
Why Speaking English May Spread More Coronavirus Than Some Other Languages
:shock: :shock: :shock:

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 25 sep 2020 04:04

IK kwam DIt bericht(levensverwachting weer toegenomen maar corona kan zorgen voor daling) tegen op de NOS site. Afhankelijk van de vraag hoe effectief een vaccin of permanente edragswijzigingen zullen zijn,zou het de gemiddelde levensverwachting met 1 jaar kunnen verlagen,

IK heb mijn eigen verwachting laten berekenen of deze site en als ik "zwart" was dan had dat hetzelfde effect. (ik zou 1 jaar korter leven. Als ik daarentegen een half pakje sigaretten per dag zou roken verloor ik liefst 7 jaar!

Conclusie: Rook geen sigaretten!

Ook hier kunnen modkapjes trouwens bij helpen :)

NB IK ben 70 en zou volgens de calculator gemiddeld 90 worden.
Ik wens u alle goeds

Chinaman
Ervaren pen

Bericht door Chinaman » 14 okt 2020 14:52

Oh ja, wat ik was vergeten te vermelden, ik hoef tegenwoordig mijn “Chinese” QR code nergens meer te laten zien in de stad waar ik woon.

In andere steden is dat nog wel van toepassing, afhankelijk van waar men woont hier, en of er wel of geen gevallen zijn geweest denk ik dat de lokale autoriteiten het beleid aanpassen, zo zal de code in Qingdao waar men nu de gehele stad aan het testen is, de code zeker nog van toepassing zijn...

Plaats reactie