De moord op George Floyd en de gevolgen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mullog
Ervaren pen

De moord op George Floyd en de gevolgen.

Bericht door Mullog » 30 mei 2020 18:26

Beginnen we een beetje Trump moe te worden? Ik lees weinig over zijn laatste fratsen. Zo wil hij zijn belangrijkste medium, Twitter, afsluiten omdat dit een paar ¨onbetrouwbaar" tags bij wat berichtjes van hem heeft gezet. Volgens mij heeft de man niet in de gaten dat als hij Twitter afsluit hij niet meer kan twitteren. Wat wel zo rustig is, natuurlijk.

Ik zie het zo voor mij, Trump 's nachts in zijn bed, druk aan het twitteren. 's Ochtends verbaasd dat er door niemand gereageerd wordt, geen nieuws, geen bericht, nada noppes niks, omdat het kanaal afgesloten is :lol:
.
Afgesplitst van het Trump topic. Er is hier niet veel geschreven hier over dit onderwerp voor deze datum.
Des te meer hierna. Voor de voorgeschiedenis en actualiteiten kan gegoogled worden op George Floyd.
Niet Floyd gerelateerd nieuws over Trump in het originele topic. Maria
Edit: Toegevoegd.
Nu.nl Tijdlijn
Wikipedia Dood van George Floyd
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Gerard R.
Bevlogen

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Gerard R. » 31 mei 2020 11:02

Nou.. Trumpmoe..?
Ik heb meer een gevoel van ruime weerzin tegen 'His Greatness'. :^o
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... En eenvoud is onze sleutel.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 31 mei 2020 13:14

Het wordt anders hoog tijd dat Trump al dat bloeddorstige Antifa tuig eens gaat aanpakken. Levensgevaarlijk die gemaskerde bendes. Wereldwijd overigens. Ook hier in Nederland bestaat deze links extreme groepering. Onvoorstelbaar dat dit nog mag bestaan.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 31 mei 2020 15:03

En nu ook nog al die mondkapjes.... :idea:
Ooooow..... zouden we dáarom geen mondkapjes dragen in NL....? :?
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... En eenvoud is onze sleutel.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 01 jun 2020 01:24

Labyrint schreef:
31 mei 2020 13:14
Het wordt anders hoog tijd dat Trump al dat bloeddorstige Antifa tuig eens gaat aanpakken. Levensgevaarlijk die gemaskerde bendes. Wereldwijd overigens. Ook hier in Nederland bestaat deze links extreme groepering. Onvoorstelbaar dat dit nog mag bestaan.
Ja, ze schijnen niet te weten dat geweld het exclusieve recht is van de (neo)nazi's en de racisten. Naar wees gerust, het blijven amateurs.

PS Ik hoop Labyrint dat jouw bericht even ironisch was als het mijne.
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 01 jun 2020 03:08

Peter van Velzen schreef:
01 jun 2020 01:24
Nee mijn bericht was niet ironisch bedoeld. Trump had het over Antifa. En dat hij die wil verbieden als terroristische organisatie. En er zijn ook hier in Nederland zulke groepen die dergelijk geweld zoals tegen de politie verheerlijken of tot anarchie opstoken. Men verwacht in Europa ook zulke rellen in de steden.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 01 jun 2020 04:04

Labyrint schreef:
01 jun 2020 03:08
01 jun 2020 01:24
Nee mijn bericht was niet ironisch bedoeld. Trump had het over Antifa. En dat hij die wil verbieden als terroristische organisatie. En er zijn ook hier in Nederland zulke groepen die dergelijk geweld zoals tegen de politie verheerlijken of tot anarchie opstoken. Men verwacht in Europa ook zulke rellen in de steden.
Dan moet ik je toch echt vertellen dat je er volkomen naast zit zie deze pagina
De dodelijke aanslagen die in 2019 niet door rechts-extremisten werden gepleegd werden allen door radicale moslims gepleegd, Er is geen enkele aanslag gepleegd door Anti-facisten. Anti-facisten hebben evenmin iets te maken met de huidige rellen. (Of je moet alle zwarte demonstranten daartoe rekenen). Voor zover er slachtoffers vielen (tot gisteren toe 2) waren dat waarschijnlijk demonstranten. Je opmerking dat dat Donald Trump iets doet om de facisten in bescherming te nemen is dan ook zeer kwalijk.

Erratum:
Ik heb me vergist. de beelden die ikheb gezien lijken er op te duiden dat de meeste betogers niet zwart zijn. Ook is antifa er blijkbaar wel bij betrokken. Maar of ze iets met plunder en branstichting te maken hebben is - zover ik weet - niet bekend. Neemt niet weg dat er geen reden is om anti-fascisten als buitengewoon geweldadig te bschouwen. Ze zoeken wel de confrontatie met de fascisten op.

De meeste demonstranten lijken niet geweldadig, maar ze houden geen 1,5 meter afstand dus ik maak me zorgen over de gezondheid van hun ouders en zou willen dat ze daar meer rekening zouden houden.

Ideologisch acht ik mijzelf ook een ant-fascist, maar qua actie-bereidheid scoor ik buitengewoon laag. Ik kom in mijn hele leven tot één keer bijwonen van de herdenking van de februari-staking, één bezoek aan de dam op 4 mei, en eenmaal uitfoeteren van iemand die meende dat men alle zigeuners tegen de muur moest zetten. Minder kan haast niet.
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 01 jun 2020 04:14

Ik weet niet wat jij er allemaal bij wilt halen maar ik heb het over de huidige rel tussen Donald Trump en Antifa die nu voortdurend in het nieuws is en dat die enge groepering zich ook in ons land bevind. Trump heeft het niet over Neo Nazi's gehad voor zover ik weet.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 01 jun 2020 07:51

Labyrint schreef:
01 jun 2020 04:14
Ik weet niet wat jij er allemaal bij wilt halen maar ik heb het over de huidige rel tussen Donald Trump en Antifa die nu voortdurend in het nieuws is en dat die enge groepering zich ook in ons land bevind. Trump heeft het niet over Neo Nazi's gehad voor zover ik weet.
Als je van mening bent dat Trumps idee om antifa een terroristische organizatie een goed idee is, dan zit je er toch echt naast. Ze plegen geen terroristche aanslagen. Dat is wat ik aanvoerde.
Ik wens u alle goeds

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 01 jun 2020 08:44

Misschien mis ik iets, maar ik hoor weinig van Trump over de huidige rellen. Het zou mij niets verbazen als adviseurs of ambtenaren hem ervan weg proberen te houden vanwege zijn olie op het vuur effect
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 01 jun 2020 12:16

01 jun 2020 07:51
Als je van mening bent dat Trumps idee om antifa een terroristische organizatie een goed idee is, dan zit je er toch echt naast. Ze plegen geen terroristche aanslagen. Dat is wat ik aanvoerde.
Je zit er zelf naast. Jij hebt het over terroristische aanslagen. Ik niet. Ik heb het over Trump, en de rel die hij heeft met het extreem en agressieve linkse Antifa

Trump moet vooral gaan doen wat Trump wettelijk kan gaan doen tegen dit soort radicale relschoppers en beroeps gewelds plegers en uitlokkers.

Het zogenaamde deugen van links blijkt in veel gevallen steeds vaker alleen maar een hypocriet laagje. Ze herkennen het naar mijn idee vaak niet in henzelf, wanneer zij "deug of ik sla je verrot" denken. Voor zover zij "moraal narcisten" zijn kennen zij natuurlijk geen zelfreflectie. Ontopic: Trump beschuldigd Antifa dus van het opstoken en relschoppen waarbij anderen worden betrokken en wil deze radicale linkse anarchistische groepering daarom dan dus ook verbieden. Daar gaat het om volgens Trump. Zo had ik het begrepen.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 01 jun 2020 14:55

Bij elke G8- en G20top is het weer prijs: dan plundert antifa winkels en sloopt auto's.
Afbeelding
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 01 jun 2020 15:27

collegavanerik schreef:
01 jun 2020 14:55
Bij elke G8- en G20top is het weer prijs: dan plundert antifa winkels en sloopt auto's.
Je moet je als anti-fascist op iets kunnen afreageren bij ernstig gebrek aan fascisten.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 01 jun 2020 16:10

Labyrint schreef:
01 jun 2020 15:27
collegavanerik schreef:
01 jun 2020 14:55
Je moet je als anti-fascist op iets kunnen afreageren bij ernstig gebrek aan fascisten.
En dan het liefst winkels van de MKBer die "mede" jouw uitkering betaald!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 01 jun 2020 16:55

lost and not found yet! schreef:
01 jun 2020 16:10
En dan het liefst winkels van de MKBer die "mede" jouw uitkering betaald!
Zelfs de daklozen worden niet ontzien door de anarchisten. Wat een toestanden.
Natuurlijk moet Donald Trump daar wat mee.

Plaats reactie