vaccinatiepas

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Bevlogen

Re: vaccinatiepas

Bericht door gerard_m » 13 apr 2021 10:33

Chinaman schreef:
13 apr 2021 01:59
vaccineren doe je om jezelf te beschermen, niet om anderen te beschermen...
Als je deze stelling aanhoudt en een deel van de aangereikte informatie weigert, is het begrijpelijk om je niet te laten vaccineren.

Je ziet overal waar veel mensen zich laten vaccineren een spectaculaire daling in besmettingen, ziekenhuisopnames en doden. Minder besmettingen, betekent ook minder kans op mutaties. Eigenlijk was dit allang bekend: dankzij vaccinaties zijn ziektes als polio en pokken (nagenoeg) verdwenen.

Het risico op een ernstige complicatie bij een polio infectie is kleiner dan bij corona.
Toch mogen we blij zijn dat we ervan af zijn. Dit is dankzij massale vaccinatie.

Wie zich - door selectieve informatie - veilig waant maar niet uitsluitend aan zichzelf denkt, zou vaccinatie dus toch kunnen overwegen. Na inmiddels honderden miljoenen prikken wereldwijd, zijn de meest zeldzame bijwerkingen beter bekend dan bij de meeste medicijnen waar niemand moeilijk over doet.
voor correcte informatie heb ik geen youtube nodig
Een webinair van de Universiteit van Gent lijkt me toch wel enigszins betrouwbaar?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 13 apr 2021 12:16

Je ziet overal waar veel mensen zich laten vaccineren een spectaculaire daling in besmettingen, ziekenhuisopnames en doden. Minder besmettingen, betekent ook minder kans op mutaties. Eigenlijk was dit allang bekend: dankzij vaccinaties zijn ziektes als polio en pokken (nagenoeg) verdwenen.
dat kan er ook aan liggen dat ontzettend veel mensen het al gehad hebben en immuum nu zijn, plus invloed van seizoenen, etc.en niet helemaal aan de vaccinaties. spectaculair zou ik het zeker niet noemen. wat polio betreft, in Afrika is de heersende polio nu juist een product van slechte vaccinaties... maar ok de wilde vorm is nu wel uitgeschakeld...

wat betreft mutaties, ik maak me zorgen over mensen die al ingeent zijn, met name door de theorie van Bossche of hoe zijn naam is, mensen verschillen, en iedereen zijn immuumsysteem ook, en pakt het virus anders aan, natturlijk zijn er grote overeenkomsten, maar nattuurlijk geinfecteerde mensen maken dus veel N proteine antilichamen aan naast de Spike proteine antilichamen...

Muteert het virus zo dat ze de vaccinaties kan verslaan, krijgen de gevaccineerden een groter probleem dan niet gevaccineerden omdat de gevaccineerden alleen hun Spike proteine afweer gaan inzetten dwz hun immuumsysteem de aangeleerde reactie gaat geven die vaccins hun geven. voordat het lichaam doorheeft dat ze verkeert bezig is, is het virus al weer een stuk verder... maar goed dit is deel van het gemuteerde monstervirus idee van Bossche waar ik hoop dat deze nooit zal uitkomen...

Maar, wetensschappers hebben al onderzocht dat met name de Spike eiwit van corona zich snel muteert en niet de N eiwitten...
wetenschappers zijn zich gelukkig nu zich steeds meer aan het concentreren daarop https://scitechdaily.com/deep-dive-into ... tects%20it.
By OREGON STATE UNIVERSITY APRIL 5, 2021
Researchers in the Oregon State University College of Science have taken a key step toward new drugs and vaccines for combating COVID-19 with a deep dive into one protein’s interactions with SARS-CoV-2 genetic material.

The virus’ nucleocapsid protein, or N protein, is a prime target for disease-fighting interventions because of the critical jobs it performs for the novel coronavirus’ infection cycle and because it mutates at a comparatively slow pace. Drugs and vaccines built around the work of the N protein carry the potential to be highly effective and for longer periods of time – i.e., less susceptible to resistance.

Among the SARS-CoV-2 proteins, the N protein is the viral RNA’s biggest partner.
The RNA holds the genetic instructions the virus uses to get living cells, such as human cells, to make more of itself, and the N protein binds to the RNA and protects it. The RNA holds the genetic instructions the virus uses to get living cells, such as human cells, to make more of itself, and the N protein binds to the RNA and protects it.
Ik blijf bij de mening dat de Emergency authorisation use van de huidige Covid vaccins te snel zijn gegaan en vele experts vonden dit ook onacceptabel. Ik heb de Emergency authorisation use gezien van dat Anthrax vaccine, en wat een gedoe het was geworden bij Amerikaanse soldaten en veteranen, velen die slachtoffer zijn geworden van dat Emergency authorisation use Anthrax vaccine, en vele rechtzaken lopen nu nog... maar het is dan moeilijk aan te vechten tegen zo'n bureaucracy en macht van farmaceuten. Vooral al als regeringen ze zowat onschendbaar maken voor liability van hun product, vaccin in dit geval...

Wat Gent betreft... nou als ik de situatie zo in Belgie bekijk...Maar goed, de inhoud kan correct zijn, maar ik hoef me natuurlijk niet alleen op you tube filmpjes te concentreren voor goede correcte informatie...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 13 apr 2021 12:53

gerard_m schreef:
13 apr 2021 10:33
Chinaman schreef:
13 apr 2021 01:59
vaccineren doe je om jezelf te beschermen, niet om anderen te beschermen...
Als je deze stelling aanhoudt en een deel van de aangereikte informatie weigert, is het begrijpelijk om je niet te laten vaccineren.
Dat zelfde kan ik van jou beweren. Tenminste dat je een deel vd aangereikte informatie weigert... serieus te nemen.
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 13 apr 2021 12:55

Chinaman schreef:
13 apr 2021 12:16
dat kan er ook aan liggen dat ontzettend veel mensen het al gehad hebben en immuum nu zijn, plus invloed van seizoenen, etc.en niet helemaal aan de vaccinaties.
Nee dat kan niet. Israël is weer open na vaccinatie, omliggende landen niet. Hetzelfde zie je in Engeland.
Voor vaccinatie was de situatie (en het klimaat) vergelijkbaar met de buurlanden.
spectaculair zou ik het zeker niet noemen. wat polio betreft, in Afrika is de heersende polio nu juist een product van slechte vaccinaties... maar ok de wilde vorm is nu wel uitgeschakeld...
Het positieve effect van poliovaccinaties is extreem veel groter geweest dan de incidenten met verzwakt virus dat hiervoor is gebruikt. Wat daar fout ging, was het gevolg van een techniek die niet meer wordt gebruikt.

Het is opvallend dat je de m-RNA technologie niet vertrouwt, die nu juist NIET gebruikt maakt van verzwakt virus, dus dit risico uitsluit.
wat betreft mutaties, ik maak me zorgen over mensen die al ingeent zijn, met name door de theorie van Bossche of hoe zijn naam is, mensen verschillen, en iedereen zijn immuumsysteem ook, en pakt het virus anders aan, natturlijk zijn er grote overeenkomsten, maar nattuurlijk geinfecteerde mensen maken dus veel N proteine antilichamen aan naast de Spike proteine antilichamen...
Tot nu toe is dit nooit voorgekomen bij vaccins, dus deze theorie is nergens op gebaseerd.
Muteert het virus zo dat ze de vaccinaties kan verslaan, krijgen de gevaccineerden een groter probleem dan niet gevaccineerden omdat de gevaccineerden alleen hun Spike proteine afweer gaan inzetten dwz hun immuumsysteem de aangeleerde reactie gaat geven die vaccins hun geven. voordat het lichaam doorheeft dat ze verkeert bezig is, is het virus al weer een stuk verder... maar goed dit is deel van het gemuteerde monstervirus idee van Bossche waar ik hoop dat deze nooit zal uitkomen...
Een virus muteert nooit in één keer alle onderdelen van het Spike eiwit tegelijk. Je gaat hooguit krijgen dat vaccins minder effectief werken, in dat geval kunnen ze snel worden aangepast.

Je theorie laat zien dat je niets snapt van ons afweer systeem en van vaccins.

Een vaccin traint het afweersysteem om het virus snel te herkennen en uit te schakelen.
Als het virus zo sterk zou muteren dat het helemaal niet meer wordt herkend, dan ben je terug bij de bestaande situatie vóór vaccinatie. Het risico is dan in het slechtste geval net zo groot als nu: het geheugen van je afweer is onbruikbaar en je afweer moet dus dealen met een onbekend virus.
Ik blijf bij de mening dat de Emergency authorisation use van de huidige Covid vaccins te snel zijn gegaan en vele experts vonden dit ook onacceptabel. Ik heb de Emergency authorisation use gezien van dat Anthrax vaccine, en wat een gedoe het was geworden bij Amerikaanse soldaten en veteranen, velen die slachtoffer zijn geworden van dat Emergency authorisation use Anthrax vaccine, en vele rechtzaken lopen nu nog... maar het is dan moeilijk aan te vechten tegen zo'n bureaucracy en macht van farmaceuten. Vooral al als regeringen ze zowat onschendbaar maken voor liability van hun product, vaccin in dit geval...
Volkomen onvergelijkbare situaties natuurlijk. Het -mogelijke- probleem bij het anthrax vaccin was de stof squaleen, die wordt helemaal niet gebruikt door bijv. Moderna of Pfizer. Daarnaast was er toen één pharmaceut met een vaccin, die had dus wel macht. Nu zijn grote aantallen verschillende vaccins in ontwikkeling of goedgekeurd. De macht van de pharmacie gaat hier dus niet op. Een onveilig vaccin betekent einde oefening voor het bedrijf, want er zijn genoeg concurrenten.

Wat Gent betreft... nou als ik de situatie zo in Belgie bekijk...Maar goed, de inhoud kan correct zijn, maar ik hoef me natuurlijk niet alleen op you tube filmpjes te concentreren voor goede correcte informatie...
Je komt voortdurend met linkjes, maar negeert informatie die jouw wordt aangereikt want het staat op Youtube. Dat klinkt als een drogreden.
Geef dan gewoon eerlijk toe dat je geen informatie wilt die niet in je straatje past.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 13 apr 2021 12:58

Chinaman schreef:
13 apr 2021 12:53
Dat zelfde kan ik van jou beweren. Tenminste dat je een deel vd aangereikte informatie weigert... serieus te nemen.
Dat kun je beweren, maar zou nergens op slaan. Ik lees de linkjes dieje geeft en ga er vervolgens op in. Ik trek echter niet dezelfde conclusies als jij.
Dat is iets anders dan de info weigeren.

Het probleem is ook niet zozeer de info waar je mee komt, maar de conclusies die je eruit trekt.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 13 apr 2021 13:15

De MRNA vaccins maken alleen gebruik van Spike proteïnes er zit geen N eiwitten in, op zich al een zeer niet natuurlijk process.

ook in de andere vaccines die nu met Emergency Use Authorization in het westen goedgekeurd zijn, maken gebruik van adenovirus-based vaccins (een gebruikt apen adeno virus) die dan genetisch gemanipuleerd worden, met dat Covid Spike proteïne, het N eiwit is Helemaal anders dan die van het Corona vaccin...

Ik heb niet de indruk dat je ook maar een idee hebt dat dit gewoon het immuum systeem kan verwarren.

Verder lees ik ook jullie argumenten met eventuele linkjes naar geschreven websites... Ik trek echter niet dezelfde conclusies als jij.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 13 apr 2021 13:32

Chinaman schreef:
13 apr 2021 13:15
De MRNA vaccins maken alleen gebruik van Spike proteïnes er zit geen N eiwitten in, op zich al een zeer niet natuurlijk process.

ook in de andere vaccines die nu met Emergency Use Authorization in het westen goedgekeurd zijn, maken gebruik van adenovirus-based vaccins (een gebruikt apen adeno virus) die dan genetisch gemanipuleerd worden, met dat Covid Spike proteïne, het N eiwit is Helemaal anders dan die van het Corona vaccin...

Ik heb niet de indruk dat je ook maar een idee hebt dat dit gewoon het immuum systeem kan verwarren.
Verwarren hoe met welke gevolgen? Hoe hoe komt het dat we dan nog niets gemerkt hebben van die gevolgen?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 13 apr 2021 13:55

Chinaman schreef:
13 apr 2021 13:15
Ik heb het je net uitgelegd: in het slechtste geval heeft het immuunsysteem geen herinnering meer aan het virus en moet het bij besmetting opnieuw beginnen.

Het immuunsysteem heeft al tal van virussen en fragmenten ervan ontmoet en raakt niet verward door nog eentje.

Mocht je interesse hebben iets te snappen de werking van vaccins en mutaties:

https://www.nationalgeographic.nl/weten ... -voorlopig

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 13 apr 2021 14:10

In Japan, Tokio was al gebleken dat vele mensen gewoon al immuniteit hebben voordat er vaccins waren.

Dwz dat het virus er nog altijd rondwaart. Wat ze voornamelijk anders deden waren de risicogroepen beter beschermen...

Verder, ja het kan zijn dat een klein gedeelte lange implicaties houd van Corona, dat kan van vaccins ook.

Dat de meeste westerse wetenschappers hun visie beter denken te vinden, blijkt wel, de resultaten spreken voor zich, in Azië zijn de wetenschappers het eens over een andere aanpak. Er is daar dan ook niet gebleken dat de grote massa’s van asymptomatische mensen er iets van overhouden.

Verder bekijk ik de zaak vanuit een groter perpectief en concentreer ik me dus niet alleen op cijfers van Covid, maar op het welzijn en gezondheid vd gemeenschap in zijn geheel.

Maar goed dat past blijkbaar niet in jou visie, Geef dan gewoon eerlijk toe dat je geen informatie wilt die niet in je straatje past.

Want je zegt dus dat wat vele wetenschappers zeggen nergens op gebaseerd is...

Wetenschap is geen democratie, de effecten van wat wetenschappers zeggen wel, de ene groep hangt adviezen van de ene groep wetenschappers aan, de andere luistert naar andere, de aanpak van Azië met name Japan etc als voorbeeld laat zien dat ook al waait het virus nog rond, dat de absolute getallen van mensen die langdurige lasten van infectie van Corona laag zijn, dus zou men zich niet daarop hoofdzakelijk moeten concentreren, maar juist op het beschermen van risicogroepen die juist makkelijker daarvan last zouden krijgen.

Verder, We zien ook bijv bij griep epidemieën het ene jaar vaccins goede bescherming bieden en het andere jaar zeer slechte bescherming, wat dan leidt tot overspoeling vd ziekenhuizen... Dit is helaas realiteit, vooral bij virussen die snel muteren, en vaccins die zich alleen concentreren op een eiwit van een virus vergroot je het risico erop...

Verder, hier info voor de Bossche theorie... wat stukjes.
Antibody-dependent enhancement (ADE)
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Antibod ... nhancement
if the virus is not neutralized (either due to low affinity binding or targeting to a non-neutralizing epitope), antibody binding might result in a virus escape and therefore, enhanced infection...

The virus “deceives” the process of phagocytosis of immune cells and uses the host's antibodies as a Trojan horse.

ADE can occur during the development of a primary or secondary viral infection, as well as after vaccination with a subsequent virus challenge
niet iedereen zal hè begrijpen maar, het is gewoon een feit dat dit gebeurt... vooral als vaccins zich maar concentreren op maar 1 eiwit van een virus en hun daarna geproduceerde antibodies, vergroot je het risico erop...

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 13 apr 2021 15:29

@ Chinaman:
Europa heeft het veel slechter aangepakt, juist door niet hard in te grijpen. China heeft de strengste lockdowns ter wereld gehad en daarmee het virus grotendeels uitgeroeid. Aziatische landen zijn ook snel grenzen gaan sluiten, de EU vond dat onzin. Ook zaken als contactonderzoek zijn hier mislukt, in tegenstelling tot Japan - een land dat overigens wel lockdowns toepast zodra besmettingen oplopen. Kortom: Europa heeft pijnlijk gefaald, juist door halfzacht in te grijpen.

Op de Bossche theorie ben ik reeds ingegaan: dit is nog nooit gebeurd en er is geen reden dat dit nu ineens wel zou gebeuren.
Aangezien je aangeeft de wetenschap niet te willen negeren, geef ik je een link waarin deze theorie uitgebreid wordt besproken.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/24 ... oor-coron/

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 13 apr 2021 15:35

Gerard, volgens Wikipedia is het dus wel gebeurd, maar dat negeer je nu...

Maar ok wetenschappers zijn het onderling ook vaak oneens.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 13 apr 2021 15:55

Ik zie nu dat het vaccin van Janssen ook word stopgezet...
Verstandig en tijd voor meer onderzoek ernaar...

In Noorwegen denken wetenschappers dat bloedproppen door AstraZeneca is veroorzaakt, op andere plaatsen denken ze dat niet.
https://sciencenorway.no/covid19/norweg ... ne/1830510
Mar 18, 2021 · Norwegian experts say deadly blood clots were caused by the AstraZeneca covid vaccine

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 13 apr 2021 16:22

Chinaman schreef:
13 apr 2021 15:35
Gerard, volgens Wikipedia is het dus wel gebeurd, maar dat negeer je nu...
Nee, jouw link gaat over dit verschijnsel na herinfectie, niet als gevolg van vaccinatie.
Maar ok wetenschappers zijn het onderling ook vaak oneens.
Als je mijn link bestudeert, zie je dat hier geen sprake is van wetenschappers die het oneens zijn.
De vaccinatie experts zijn het wel eens, alleen meneer van de Bossche - een vee arts - heeft een andere theorie.

Ik vertrouw net iets meer op de vaccinatie experts dan op een vee arts met een (zacht gezegd) discutabele reputatie.

Wie is Geert Vanden Bossche? Hij wordt op YouTube voorgesteld als een wereldwijde vaccinautoriteit met een grote reputatie, maar dat klopt niet. Als veearts heeft hij wel een wetenschappelijke achtergrond. Hij werkte in zijn carrière ook aan vaccins, maar publiceerde daar zeer weinig over en bleef nooit lang aan het werk in de sector. Het magazine Knack ontdekte bovendien dat Vanden Bossche zijn artikels publiceerde in tijdschriften die publicaties aanbieden tegen betaling, dat bij sommige publicaties een functie bij de Universiteit Gent vermeld wordt die niet bestaat, en dat hij nepconferenties bijwoonde.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 13 apr 2021 16:35

Dit staat er in die wiki link...
ADE can occur during the development of a primary or secondary viral infection, as well as after vaccination with a subsequent virus challenge
ik had het al onderstreept en vetgedrukt gemaakt om het duidelijker te maken...

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 13 apr 2021 16:45

https://wiki.projecttopics.org/349586-w ... index.html
Wat andere weetjes over vanden Bossche dan dat HIT piece artikel dat jij gaf...
Geert is well-known as an independent vaccine research consultant. Currently, he serves as the Managing Director at VARECO. He also served as the Head of the Vaccine Development Office at the German Centre for Infection Research (DZIF) until February 2018.

He was also the Chief Innovation & Scientific Officer at UNIVAC and had worked as a program manager at Global Alliance for Vaccines and Immunisation (GAVI).

Plaats reactie