Ja, ik ben heel blij en voel me nu een stuk geruster.lost and not found yet! schreef: ↑28 jun 2022 21:37@ Rereformed:
Je kunt blij zijn:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1401089 ... en-finland

Mocht er oorlog komen met Rusland dan is NAVO nu versterkt met de meest afschrikwekkende artillerie van Europa en 280.000 Finse soldaten die zich allemaal voor vechten in de frontlinie hebben aangemeld, het liefst bij temperaturen onder nul .

De omschakeling is razendsnel gegaan, al voelde het in maart en april voor mezelf aan alsof het veel sneller moest.
Het startsein tot discussie werd gegeven door de premier op 24 februari, en de eerste duidelijke oproep tot aansluiting bij de NAVO werd in Finland al één dag later bericht. Weer een dag later was NAVO-aansluiting voor mij al de grootste en enige zaak van belang in Finland. Op 28 februari werd voor het eerst in de Finse geschiedenis een meerderheid (53%) geconstateerd vóór aansluiting bij NAVO. De opiniepeiling was uitgevoerd aan de vooravond van de oorlog. Op dezelfde dag zond Finland voor het eerst in haar geschiedenis wapens naar een in oorlog gewikkeld land.
Op 1 maart begon geharrewar en doemde het scenario op dat juist aanvraag tot NAVO het allergevaarlijkst is. Op 2 maart durfde ik nog niet te voorspellen dat Finland zich bij NAVO zou aansluiten. Ik merk op dat ik op 4 maart melding maakte dat ik niet meer goed kan slapen vanwege de spanning. De dag daarvoor had Rusland voor het eerst die afschrikwekkende thermobarische bommen gebruikt. In Finland begon men de kans dat Poetin Finland zou aanvallen juist omdat het niet tot NAVO behoort serieus te nemen.
Op 5 maart werd in Zweden voor het eerst gemeld dat de meerderderheid van de bevolking (51%) voor aansluiting bij NAVO is. De regerende sociaaldemocraten bijven vooralsnog tegen. Uiteindelijk slaat de Zweedse regering om nadat de (sociaaldemocratische) premier van Finland half april naar Zweden komt en de politici aldaar vertelt dat Finland half mei de aanvraag tot lidmaatschap bij NAVO zal doen. Voor het eerst nam Finland het voortouw. En ze zijn in Finland heel blij dat Zweden dezelfde beslissing nam. Nu behoren alle Noordelijke landen tot de NAVO.
Nu Noorwegen nog bij de EU, dan is alles zoals het zijn moet!
Vandaag vliegen de hele dag (met tussenpozen van 20 minuten) straaljagers over mijn huis. Ik lees in de krant dat sinds gisteren Britten en Amerikanen op diverse plaatsen in Finland oefenen met het Finse leger, en geoefend wordt met de nieuwe F-35, waarvan Finland er 62 besteld heeft.
De feestdag wordt voor mij bekroond met het nieuws van de zesde hearing in Amerika, waar het getuigenis van Cassidy Hutchinson wordt vergeleken met het beslissende getuigenis van John Dean in het Watergate schandaal. De beroemde watergatejournalist Bob Woodward noemt het getuigenis "Trump's political obituary", oftewel zo verpletterend dat het het einde van zijn politieke carrière garandeert. Een andere beroemdheid Carl Bernstein legt het ook overduidelijk uit: "If she is not contradicted, she has nailed the greatest conspiracy, criminal and seditious, against the republic of the United States, since the civil war and Jefferson Davies."