Nederland in top 3 depressiefste landen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

vegan-revolution
Superposter

Nederland in top 3 depressiefste landen

Bericht door vegan-revolution » 27 jul 2011 18:23

Maken we in Nederland elkaar het leven zo zuur? Zijn we te cynisch naar elkaar? Verharden wij hier in Nederland naar Amerikaans voorbeeld? Is de PVV te groot? Is het een combinatie van factoren?

Zie Nederland in top 3 depressiefste landen.

De Verenigde Staten, waar de "social welfare" nauwelijks iets voorstelt, staat op plaats 2. Frankrijk, met het hoogste percentage moslims in West-Europa, staat op plaats 1.

Citaat:
Zowel in arme als rijke landen is de kans dat vrouwen een depressieve periode meemaken, twee keer zo groot als die bij mannen.
Moet Nederland het voorbeeld van Vlaanderen volgen?

Nederlandse vrouwen depressiever dan Vlaamse
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Maria
Site Admin

Re: Nederland in top 3 depressiefste landen

Bericht door Maria » 27 jul 2011 18:48

vegan-revolution schreef: De Verenigde Staten, waar de "social welfare" nauwelijks iets voorstelt, staat op plaats 2. Frankrijk, met het hoogste percentage moslims in West-Europa, staat op plaats 1.
Mijn eerste reactie?
Nog voor ik inhoudelijk verder ga reageren?
Wat heeft dit met de hoeveelheid moslims te maken?
Staat dit ook in het wetenschappelijke rapport?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 27 jul 2011 18:53

Mariakat schreef:Wat heeft dit met de hoeveelheid moslims te maken?
Mogelijk helemaal niets. Ik kan mij voorstellen dat ze er in Frankrijk de pest over in hebben dat ze machteloos moeten toezien hoe moslims daar al biddend hele straten blokkeren.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 27 jul 2011 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 27 jul 2011 19:01

Meer dan 30 procent van de bevolking in Frankrijk, de VS en Nederland heeft al ooit een depressieve periode meegemaakt.

Ook in India heeft meer dan 30 procent al ooit een depressie meegemaakt, maar de kans dat een Indiër in zijn leven een depressie krijgt, ligt op 9 procent. In China en Mexico is dat percentage respectievelijk 6,5 en 8.
Hoe moet ik die cijfers van India zien?
Evenveel mensen ooit depressief geweest en toch minder dan een derde kans om depressief te worden?
Het rijke Japan scoort ook laag op de depressieladder. Dit komt mogelijk omdat in ieder land dezelfde vragen zijn gesteld en in Azië een andere perceptie van het begrip depressie wordt gehanteerd.
Heel goede opmerking.
Hoe zit dat met de andere landen.

Wat wordt er verstaan onder depressie?
De ziekte depressie?
Of een periode van zwaar depressief zijn om een bepaalde reden, zoals bijvoorbeeld na een trauma, rouwverwerking, bijkomende verschijnselen van ziekte.

De term depressie wordt teveel voor verschillende soorten gemoedstoestanden gebruikt, en dat zowel, als het gaat om chronische depressie, als in het geval waarin het gaat om een lostaande periode in iemands leven.
Enkele oorzaken zijn volgens de onderzoekers inkomensongelijkheid, leeftijd en burgerlijke staat.
De term constitutionele depressie ben ik niet tegengekomen.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 27 jul 2011 19:13

Mariakat schreef:De term constitutionele depressie ben ik niet tegengekomen.
Dat is in dit verband inderdaad wel relevant. Hier wordt daar ook niets over gezegd. Misschien dat er een andere term voor constitutioneel wordt gebruikt die er synonniem aan is, maar die wel dezelfde betekenis heeft en meer gangbaar is.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 27 jul 2011 19:49

vegan-revolution schreef:
Mariakat schreef:Wat heeft dit met de hoeveelheid moslims te maken?
Mogelijk helemaal niets. Ik kan mij voorstellen dat ze er in Frankrijk de pest over in hebben dat ze machteloos moeten toezien hoe moslims daar al biddend hele straten blokkeren.
Inderdaad.
Mogelijk niets.
Deze zin is ook een persoonlijke toevoeging van jou, daar ik daar niets van terugzie in de linken die je geeft.
Verdere onderbouwing is er niet.
Hoe kom je op deze aanname (onderstreept)?
Want meer is het niet, als je dit niet kunt waarmaken.

Ik ben 2x per jaar ruim 4 weken in Frankrijk en dat heel Frankrijk door.
Ik heb hiervan nog nooit iets gezien.
Allochtonen, waarvan een gedeelte moslims, zijn er in zeer ruime mate voorhanden in de allergrootste steden en dat zijn er eigenlijk niet zoveel in Frankrijk.
Bekend is dat ze zich concentreren in een paar gedeelten van de allergrootste steden, zoals bijvoorbeeld Parijs, Lyon en Marseille.
(Waarvan ik Lyon het beste ken).
Wat meteen ook de grootste franse woonconglomeraties zijn.
Dan heb je het gelijk over miljoenen.
Juist daar hebben ze hele bijsteden bezet, maar in heel grote gebieden van Frankrijk zie je ze sporadisch.

In heel Bretagne bijvoorbeeld, zijn ze bijna afwezig.

Aan te nemen, dat dit een oorzaak kan zijn voor 30% depressieve mensen in Frankrijk, is irrationeel, zeker daar onder deze bevolkingsgroep ook een gedeelte zorgt voor het percentage.

steen
Forum fan

Bericht door steen » 27 jul 2011 20:23

Vegan komt met een nieuw interessant topic; Nederland in top 3 depressiefste landen.

En wat is het commentaar van Vegan;
Is de PVV te groot? Is het een combinatie van factoren?

Frankrijk, met het hoogste percentage moslims in West-Europa, staat op plaats 1.
Nergens in dat artikeltje staat iets over moslims of over de PVV.
Hoe verzint zo'n man dan zo'n commentaar, ga je schamen!!

Steen
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Aäron Loterijman

Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.

Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 27 jul 2011 20:24

Hier nog een verantwoording van de onderzoeksmethode, vertaald in het Nederlands:
Metingen

MDE

Bij de start van het interview bestaat het CIDI uit drie screening vragen over verdriet / depressieve stemming, gevoelens van ontmoediging, en verlies van interesse van meerdere dagen of langer. De respondenten die een of meer van deze vragen onderschrijven (screenpositives) kregen de rest van de MDE module. DSM-IV MDE vereist de aanwezigheid van vijf van de negen belangrijkste symptomen die gedurende 2 weken of langer blijven bestaan en die voor het grootste deel van de dag bijna elke dag aanwezig zijn en die in significante mate lijden of beperkingen veroorzaken. Deze symptomen zijn depressieve stemming en duidelijk verminderde belangstelling of plezier (een van deze moet aanwezig zijn om aan de criteria voor de diagnose te voldoen), en klinisch significante gewichtstoename / verlies of verstoring van de eetlust, slapeloosheid of hypersomnie, psychomotorische agitatie of retardatie, vermoeidheid of verlies van energie, gevoelens van waardeloosheid of overmatige schuld, verminderd vermogen om zich te concentreren of helder te denken en terugkerende gedachten aan de dood of zelfmoord. MDE was gedefinieerd voor de doeleinden van dit verslag zonder organische uitsluitingen en zonder diagnostische hiërarchie regels. Klinische herwaardering studies uitgevoerd in verschillende landen vonden een goede overeenkomst tussen de diagnoses van de MDE op basis van het CIDI en onafhankelijke diagnoses op basis van geblindeerde herwaardering interviews uitgevoerd door een arts.
Het is vermeldenswaard dat de vertaling van het CIDI interview, terugvertaling en harmonisatie protocol door cultureel competente tweetalige artsen in de deelnemende landen is herzien, gewijzigd en goedgekeurd, hetgeen vereist is voor de sleutelzinnen die gebruikt worden om de symptomen van alle aandoeningen die in het onderzoek staan te beschrijven. Dat betekende dat de termen die gebruikt worden om kernsymptomen van depressie (dat wil zeggen, verdriet, depressie, verlies van interesse) werden aangepast als de oorspronkelijke formuleringen van de CIDI niet overeen kwamen met de termen die in de lokale instellingen staan beschreven. Er werd echter geen poging gedaan om verder te gaan dan de DSM-IV criteria om verschillende criteria te ontwikkelen voor depressie-equivalenten die mogelijk uniek zijn voor bepaalde landen. Het is denkbaar dat de laatste aanpassing zou hebben geleid tot een vermindering van de variatie over de verschillende landen heen in de uitkomsten. Eerder onderzoek, zoals aangegeven in de inleiding, heeft echter aangetoond dat de latente structuur van de symptomen van ernstige depressie in verschillende landen consistent zijn, hetgeen een principiële basis is voor het scherpstellen op dit criterium in onze analyse.
Bron: http://www.biomedcentral.com/content/pd ... 5-9-90.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 27 jul 2011 20:26

steen schreef:Vegan komt met een nieuw interessant topic; Nederland in top 3 depressiefste landen.

En wat is het commentaar van Vegan;
Is de PVV te groot? Is het een combinatie van factoren?

Frankrijk, met het hoogste percentage moslims in West-Europa, staat op plaats 1.
Nergens in dat artikeltje staat iets over moslims of over de PVV.
Hoe verzint zo'n man dan zo'n commentaar, ga je schamen!!

Steen
Joh, maak je niet zo druk. Het was alleen maar om te prikkelen. En aan je reactie te oordelen heeft het gewerkt.

steen
Forum fan

Bericht door steen » 27 jul 2011 20:28

vegan-revolution schreef:Hier nog een verantwoording van de onderzoeksmethode, vertaald in het Nederlands:
Metingen
MDE
Bij de start van het ...............is voor het scherpstellen op dit criterium in onze analyse.
Bron: http://www.biomedcentral.com/content/pd ... 5-9-90.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Juist ja nergens iets over peeveevee of moslims

Dat zeg ik, Steen

Aäron Loterijman

steen
Forum fan

Bericht door steen » 27 jul 2011 20:31

:) :) Ik weet nog iets om me te prikkelen. Dááááááág :D :D

Aäron Loterijman

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 27 jul 2011 20:35

Mariakat schreef:Juist daar hebben ze hele bijsteden bezet, maar in heel grote gebieden van Frankrijk zie je ze sporadisch.
Vooral in de grote steden inderdaad. Maar reken maar dat dat in heel Frankrijk bekend is en daar de gemoederen bezig houdt.
Mariakat schreef:Aan te nemen, dat dit een oorzaak kan zijn voor 30% depressieve mensen in Frankrijk, is irrationeel, zeker daar onder deze bevolkingsgroep ook een gedeelte zorgt voor het percentage.
Ik neem ook in ieder geval zeker niet aan dat de door mij beschreven incidenten volledig verantwoordelijk zijn voor depressieve gevoelens van Fransen.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 27 jul 2011 22:47

"Nederland in top 3 depressiefste landen."

Vindt men het gek, met zulke zomer's?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 27 jul 2011 23:50

vegan-revolution schreef:
Mariakat schreef:Juist daar hebben ze hele bijsteden bezet, maar in heel grote gebieden van Frankrijk zie je ze sporadisch.
Vooral in de grote steden inderdaad. Maar reken maar dat dat in heel Frankrijk bekend is en daar de gemoederen bezig houdt.
Nee, ik reken helemaal niets.
Kom met cijfers, of iig. een artikel vanuit een goede bron.
Mariakat schreef:Aan te nemen, dat dit een oorzaak kan zijn voor 30% depressieve mensen in Frankrijk, is irrationeel, zeker daar onder deze bevolkingsgroep ook een gedeelte zorgt voor het percentage.
Ik neem ook in ieder geval zeker niet aan dat de door mij beschreven incidenten volledig verantwoordelijk zijn voor depressieve gevoelens van Fransen.
Ik moet nog zien of ze bij de bovenste 5 van het rijtje oorzaken horen.

Dit zijn geen van allen directe oorzaken van depressie.
Mensen die ergens niet tegen kunnen, of zich ergens aan storen, kunnen op allerlei manieren reageren.
Ze nemen initiatieven om moeilijkheden het hoofd te bieden,
Ze worden agressief en gooien het van zich af.
Ze zonderen zich af om niet geconfronteerd te worden,
Ze nemen het erbij en acceptere, omdat ze weten niet anders te kunnen.
Enz....
Depressief kun je worden, als je er op geen enkele manier mee weet om te gaan en de gevoelens die je erdoor krijgt wegstopt.
Dat is een van de grootste oorzaken.
En nog moet het in je constitutie zitten en/of je karakter om er in te blijven hangen.

Waar het dan precies om gaat is van geen enkel belang.
Je gaat niet in details treden over de redenen waarom mensen allemaal ieder voor zich depressief kunnen raken.
Dan ben je volgend jaar nog niet klaar.

De meeste mensen die aan depressie lijden weten zelf niet waardoor het komt.
Daarvoor ligt de eerste oorzaak vaak al te ver achter hen.
Hoe vaak heb ik mensen niet horen zeggen dat ze er helemaal niets van begrijpen?
Omdat ze toch alles hebben wat hun hart begeert en ze alle redenen hebben om gelukkig te zijn.

Marc G
Forum fan

Bericht door Marc G » 28 jul 2011 08:29

Gewoon maar een paar gokjes.
1 Nederland is erg veel op internet. Misschien zorgt sociale isolatie en overvoeding van slecht nieuws voor een depressieve bevolking.
2 Dieet. Vooral het Amerikaanse soort.
3 Te weinig beweging.
4 Te druk
5 Genoeg geld om voor depressieve klachten de doktor, of psycholoog op te zoeken.
6 Te grote hang naar medicatie om te verdoven.
7 Negatief zelfbeeld met een grote hang naar onbereikbare perfectie. Niet alleen de looks, maar ook het idee dat we de oorzaak zijn van alle ellende in de wereld.

Zo maar even uit de losse pols.
Misschien dat moslims op de 23ste plaats komen.

Plaats reactie