Nederland getroffen door tsunami

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ruuddo
Forum fan

Re: Nederland getroffen door tsunami

Bericht door ruuddo » 25 aug 2011 01:54

MNb schreef:Ja, een paar van die clowns moeten we er in houden, zo is mijn bescheiden mening.
Het is jammer dat dat spelletje "zullen we Antoon bannen" niet meer gehouden wordt. Ik zou tegen "ban Mypos" stemmen.
Ik vind dat je mensen alleen moet bannen, als ze zich misdragen.
Een andere mening?
Prima.
De discussies met Antoon werden door heel veel mensen gevolgd.
Heeft hij ooit iemand beledigd?
Jij noemt het clowns.
Ik niet.
Iedereen heeft het recht om te denken wat hij wil.
Als je nu al die mensen gaat bannen omdat ze nu eenmaal een andere mening toegedaan zijn, maak je er maar een doods zooitje van.
Kunnen we lekker met eensgezinde gaan babbelen over NIETS.

Ik heb nog niet kunnen achterhalen waarom Mypos geband is.
Heeft hij/zij lopen schelden?
Iemand beledigd?
Dingen gezegd die niet door de beugel kunnen?
Of komt die ban alleen maar omdat ze anders denkend zijn?

Ik heb zat berichten gezien, waarvan ik dacht, nou nou, die mag ook wel eens flink op de vingers getikt worden.

En laten we eerlijk zijn.
Als een discussie niet bevalt, kun je gewoon stoppen met reageren.
Dat is dan gelijk het einde van het verhaal en begin je met iets nieuws.

Gr

GetBigFast
Forum fan

Bericht door GetBigFast » 25 aug 2011 08:01

ruuddo schreef:
Mypos schreef:
Feit is dat er telkens aardbevingen zijn als de komeet op 1 lijn ligt met de Aarde. Toevallig he! :lol:

Hallo Mypos.

Hier moet je me even helpen.
Wat is op 1 lijn liggen?
Is dat boven of onder de aarde?
Of links of rechts?
En wat is dan boven of onder?
Hoe moet ik die lijn zien?
Er is toch altijd 1 lijn te trekken?

Gr
Het antwoord is niet zo moeilijk op de site die hij gaf is het antwoord te vinden. De lijn tussen aarde en de komet is altijd met een 3e object erbij.

Aarde - zon - komeet
aarde - saturnus - komeet
...
Zelfde poep, andere dag.

Jinny

Bericht door Jinny » 25 aug 2011 08:03

Mypos is niet geband om zijn denkbeelden, maar om zijn gedrag.
Veel werk voor het team en zich niets aantrekken van datzelfde team.

Eens is het geduld op.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 25 aug 2011 08:14

Ik heb het nagezocht. Inderdaad staat Elenin geregeld tijdens een aardbeving of andere natuurramp in één lijn met een ander object in ons zonnestelsel. Dus de zon, de maan of planeten, met een marge van + of - 3 dagen.
Bij aardbevingen van redelijke schaal bleek dat zelfs in 14% van de gevallen te zijn. (Heeft iemand berekend). En dat schijnt net significant te zijn en 'nodigt uit tot nader onderzoek'.

Mijn statistiek colleges dateren al weer van 40 jaar her. Maar mijn gevoel zegt toch, dat er iets niet klopt in de observatie. Te veel objecten, zodat er altijd wel ergens een lijn te trekken valt? Te grote marge?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

GetBigFast
Forum fan

Bericht door GetBigFast » 25 aug 2011 08:37

Vilaine schreef: Mijn statistiek colleges dateren al weer van 40 jaar her. Maar mijn gevoel zegt toch, dat er iets niet klopt in de observatie. Te veel objecten, zodat er altijd wel ergens een lijn te trekken valt? Te grote marge?
Mijn gevoel zegt het zelfde, maar wil graag weten of het gevoel ook klopt.
Zelfde poep, andere dag.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 25 aug 2011 08:45

Vilaine schreef:
Wat me ook opvalt is, dat er steeds een tsunami op een aardbeving volgt, als de maan een baan rond de aarde maakt.
Je schrijft onzin. De Maan bestaat helemaal niet. Mypos zal het helemaal met me eens zijn. Zie de link hieronder.

Mypos schreef:
Hier een website met zelfs een wetenschappelijk rapportje over de aardbevingen veroorzaakt door Elenin.
Ik heb voor jou wetenschappelijk bewijs dat de Maan niet bestaat.

http://www.revisionism.nl/Moon/The-Mad-Revisionist.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Want we zijn het met je eens, die bij de NASA zijn een stelletje samenzweerders, bedriegers en fraudeurs, betaald door de politieke en wetenschappelijke elite om goedgelovigen als Siger voor het lapje te houden. Niets gaat het Astronomisch Correcte Denken te ver. Gelukkig weten wij beter!
WTF!
Ja, een paar van die clowns moeten we er in houden, zo is mijn bescheiden mening.
Het is jammer dat dat spelletje "zullen we Antoon bannen" niet meer gehouden wordt. Ik zou tegen "ban Mypos" stemmen.
Folklore is nodig! En vooral lachen is gezond. Hoe geraken we anders aan die schitterende sites?
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo » 26 aug 2011 01:07

GetBigFast schreef:
Het antwoord is niet zo moeilijk op de site die hij gaf is het antwoord te vinden. De lijn tussen aarde en de komet is altijd met een 3e object erbij.

Aarde - zon - komeet
aarde - saturnus - komeet
...
Bedankt.

Had ik even gemist.
Was al laat hè. :lol:

ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo » 26 aug 2011 01:20

Jim schreef:Mypos is niet geband om zijn denkbeelden, maar om zijn gedrag.

Maar wat was er dan zo schokkend aan zijn gedrag, om een ban ter rechtvaardigen?

Aso gedrag?
Schelden?
Racistisch?
Dat lijken mij wel redenen voor een ban.

Maar irritant?
Want ik neem aan dat dat de reden voor de ban is.

Lijkt mij een kleine moeite voor een moderator om een slotje op een onderwerp te zetten.

Kleine mooite voor een

a.r.

Bericht door a.r. » 26 aug 2011 01:59

Mypos had drie waarschuwingen binnen een maand te pakken en daarmee, geheel volgens de forumregels, een ban dus! Het staat je vrij hier over een klacht in de klachtenbox deponeren.

MNb
Diehard

Bericht door MNb » 26 aug 2011 03:57

ruuddo schreef:Jij noemt het clowns.
Ik noem Antoon en Mypos clowns wegens hun volstrekte gebrek aan rationaliteit, niet omdat ze met mij van mening verschillen.
Inderdaad vind ik niet bij voorbaat dat clowns geband moeten worden. Als je nog eens goed leest zul je merken dat ik me tégen een ban van Mypos heb uitgesproken. Reden waarom: hij bracht nog wel eens nieuwe clownerie. Antoon niet.
Maar ik ben niet van plan een klacht daarover in te dienen, ik buig het nederige hoofd.
Ik doe hierbij wel het verzoek om enkele van die clowns erin te houden. Ik verwacht geen antwoord op dit verzoek.
ruuddo schreef:Heeft hij ooit iemand beledigd?
Ja.
Mij.
Dan moet ik wel toegeven dat ik een iets andere opvatting heb van beledigd zijn dan gemiddeld. Scheldwoorden doen mij op internet bv. volstrekt niets.
Toen ik echter eens enkele harde controleerbare feiten aandroeg om de evolutietheorie te ondersteunen luidde zijn reactie ongeveer: "Ik zal jou ook weer even uit de droom helpen. Evolutie bestaat niet."
Door deze belediging van mijn intelligentie was ik drie hele tienden van een seconde diep geraakt. Als zo'n opmerking van jou komt duurt het wellicht zelfs een halve minuut. Komt zij van mijn vriendin dan is het een halve avond ruzie.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 26 aug 2011 09:35

Dat iemand een totaal andere mening heeft is geen reden om iemand te bannen en dat is ook niet gebeurd. Het is zelfs zo dat een discussie tussen twee of meer personen die totaal verschillende denkbeelden hebben, anderen aan het denken zetten. Dat is heel belangrijk voor een forum, zonder discussies valt er weinig te beleven. Zelf heb ik veel opgestoken van de discussies die ik had met Antoon, met name over het interpreteren van archeologische vondsten in Israël, Egypte en Irak. Ook heeft het mij inzicht gegeven hoe creationisten denken. Maar Antoon werd niet om zijn denkbeelden geband. Ik ben zelf Admin geweest en ga zeker geen uitspraken doen over of een ban terecht was of niet. Wel wil ik benadrukken dat schelden, beledigen en systematisch ontwijken van antwoorden een deelnemer zwaar wordt aangerekend en dat lijkt me volkomen terecht.

Ondertussen hebben we nog maar twee dagen te gaan wat de tsunami betreft en begin ik al aardig door mijn popcorn heen te raken...

MNb
Diehard

Bericht door MNb » 26 aug 2011 23:39

De Aardbewoners schijnen toch nog enkele maanden respijt te krijgen:

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... sage.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn favoriete citaat voor vandaag:
Rameijer, die in Nederland onder andere in het college van bestuur van een hogeschool zat.....
.....En dat kan leiden tot vreselijke rampen: "De magneetpolen kunnen bijvoorbeeld omdraaien, het continentale plat kan verschuiven, wie weet slaat de komeet Niburu in, of mist hij ons op een haar."

Dat is, legt Rameijer uit, de fysische kant van het verhaal.
Onderstreping van mij.
Ter vergelijking een paar mensen uit het vak - fysici dus:

http://www.skepsis.nl/nibiru.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lanier, vul je voorraad popcorn maar snel aan.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff

ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo » 27 aug 2011 02:26

a.r. schreef:
Mypos had drie waarschuwingen binnen een maand te pakken en daarmee, geheel volgens de forumregels, een ban dus! Het staat je vrij hier over een klacht in de klachtenbox deponeren.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken waarom Mypos geband werd.
Hij zal wel ergens op het forum actief zijn geweest, waar ik mij niet zo voor interesseer.
Mensen als Mypos lokken discussies uit.
Als dit een commerciële site zou zijn, zou hij nooit geband zijn.
De kip met de gouden eieren slachten, heet dat.
Komt altijd reactie op.

Een klacht indienen lijkt mij weinig zinvol.
De moderator rules.
Terecht wel, want zij beheren de site.
Maar of ik het er mee eens ben, is een andere zaak.

ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo » 27 aug 2011 02:55

MNb schreef:
ruuddo schreef:Heeft hij ooit iemand beledigd?
Ja.
Mij.
Dan moet ik wel toegeven dat ik een iets andere opvatting heb van beledigd zijn dan gemiddeld. Scheldwoorden doen mij op internet bv. volstrekt niets.
Toen ik echter eens enkele harde controleerbare feiten aandroeg om de evolutietheorie te ondersteunen luidde zijn reactie ongeveer: "Ik zal jou ook weer even uit de droom helpen. Evolutie bestaat niet."
Dus als ik het goed begrijp:

Ze kunnen je helemaal verrot schelden en dat doet je niets?
Maar als ze iets over evolutie zeggen wat volgens jou niet klopt, ben je zwaar beledigd?

ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo » 27 aug 2011 02:58

lanier schreef: Het is zelfs zo dat een discussie tussen twee of meer personen die totaal verschillende denkbeelden hebben, anderen aan het denken zetten.
Waar ik mij volledig bij aansluit.

Plaats reactie