medeleven op christelijke wijze.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Jinny

medeleven op christelijke wijze.

Bericht door Jinny » 25 aug 2011 10:17

http://a.yfrog.com/img640/8961/c5rew.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Inmiddels ex columnist Peter Dupont laat hier op ontroerende wijze zijn ideeën over de ramp met Pukkelpop vrije loop.

Leest en huiver over het christelijke gedachtegoed

GetBigFast
Forum fan

Re: medeleven op christelijke wijze.

Bericht door GetBigFast » 25 aug 2011 10:36

Ik ben halverwege gestopt met lezen... ongelovelijk wat een waanzin staat erin.
Zelfde poep, andere dag.

GetBigFast
Forum fan

Bericht door GetBigFast » 25 aug 2011 10:39

http://www.therecord.com/news/local/art ... to-live-on" onclick="window.open(this.href);return false;

En wat is dit, gods wil? Allahs wil? Of kan satan ook het weer beinvloeden? Of toeval...
Zelfde poep, andere dag.

MNb
Diehard

Bericht door MNb » 26 aug 2011 04:10

Weten jullie wel zeker dat Peter Dupont een christen is?
vraag is of een zo grote concentratie van mensen niet altijd de schikgodinnen wekt
Dat is toch een merkwaardige opmerking voor een christen, al is hij nog zo'n halve zool.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff

Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus » 26 aug 2011 07:42

GetBigFast schreef:http://www.therecord.com/news/local/art ... to-live-on

En wat is dit, gods wil? Allahs wil? Of kan satan ook het weer beinvloeden? Of toeval...
Als je het artikel daadwerkelijk had gelezen dan zag je dat de predikant juist zegt dat Hij dat juist niet doet.
“It's a very common thing to blame natural disasters on God, because it's human nature we have to find blame,” Dunbar said. “But God doesn't do this. God is in the response. God is in all the people and all the actions and all the sharing and God is in the teenagers who are walking up and down the road here with saws in hand willing to help neighbours.”
Dit geeft ook meteen aan waarom Jim verschrikkelijk fout zat toen hij in de openingspost sprak over het christelijke gedachtegoed en daarbij verwees naar de afschuwelijke denkbeelden van één man van van wie we niet eens weten welke religie hij daadwerkelijk aanhangt, als hij er al een aanhangt.

Jinny

Bericht door Jinny » 26 aug 2011 10:42

Laat ik het zo schrijven Hiëronimus, als een gewone journalist krijg je niet dit soort teksten uit je pen.
Als journalist ben ik verschillende keren op Pukkelpop en andere vergelijkbare festivals geweest. Het zijn feesten van ongebreideld hedonisme,
Hier na te lezen.
Misschien is het een katholiek, iig heeft hij de Katholieke Universiteit Leuven doorlopen.
Hij heeft een stukje willen schrijven voor een eigen achterban gok ik zomaar een eind weg.
En dat is grondig mis gelopen.

MNb
Diehard

Bericht door MNb » 26 aug 2011 23:46

Hiëronymus schreef:de afschuwelijke denkbeelden van één man van van wie we niet eens weten welke religie hij daadwerkelijk aanhangt, als hij er al een aanhangt.
Peter Dupont krijgt wel steun uit onverdacht christelijke hoek:

http://www.catholica.nl/archief/18898/k ... rufsverbot" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff

Jinny

Bericht door Jinny » 26 aug 2011 23:59

Duidelijk, huilie huilie.
Omdat ze nog in de middeleeuwen denken.

Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus » 27 aug 2011 11:23

MNb schreef:
Hiëronymus schreef:de afschuwelijke denkbeelden van één man van van wie we niet eens weten welke religie hij daadwerkelijk aanhangt, als hij er al een aanhangt.
Peter Dupont krijgt wel steun uit onverdacht christelijke hoek:

http://www.catholica.nl/archief/18898/k ... rufsverbot" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoezo onverdacht? Catholica is een bekende extremistische site, zelfs Breivik was er fan van.

Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus » 27 aug 2011 11:23

Jim schreef:Laat ik het zo schrijven Hiëronimus, als een gewone journalist krijg je niet dit soort teksten uit je pen.
Als een 'gewone' christen ook niet.

Jinny

Bericht door Jinny » 27 aug 2011 11:42

Van de meer fanatieke gristenen, type CIP heb ik dit soort teksten daarentegen wel vaker gezien.
Ergo, het zal niet naïef zijn te veronderstellen dat de man zelf een van de fanatiekere gristenen is en zich vergaloppeerd heeft met het stukje.
Hetgeen ook blijkt uit de huilie huilie modus waarin hij nu verkeert.

Het geeft in mijn opinie perfect weer hoeveel empathie gristenen hebben voor hun medemensen.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 27 aug 2011 18:56

Jim schreef:huilie huilie modus
Ik krijg meteen Wilders associatie's.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp » 27 aug 2011 19:02

Jagang schreef:
Jim schreef:huilie huilie modus
Ik krijg meteen Wilders associatie's.
Same here.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams

Jinny

Bericht door Jinny » 27 aug 2011 19:03

Ik en Wilders? #-o [-X [-o< :? :(

BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick » 27 aug 2011 23:25

wat heeft Wilders hier nou mee van doen,niks

het is al erg genoeg dat het noodweer heeft toegeslagen ,maar om dit festival nou te gaan vergelijken met Sodom en Gommora vind ik ook overdreven
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie