medeleven op christelijke wijze.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ruuddo
Forum fan

Re: medeleven op christelijke wijze.

Bericht door ruuddo » 28 aug 2011 03:41

Jim schreef:Ik en Wilders? #-o [-X [-o< :? :(
De christen did it.
De moslim did it.
De hindoe did it.

Een soort Wilders plus plus?

Jinny

Bericht door Jinny » 28 aug 2011 05:32

Lijkt mij niet.
Dan ken je me wel heel slecht.
Religie is de grootste gesel die de mensheid is overkomen, dat dan weer wel.
Maar stupiditeit, zonder aanziens des persoons.

En ja, uit naam van religie wordt nu eenmaal veel stupiditeit geschreven, zie stukje Peter Dupont.

ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo » 28 aug 2011 23:54

Jim schreef:
Zeg maar:

De christen dit it.
De moslim dit it.
De Hindoe dit.

En laten we vooral de joden niet vergeten.

a.r.

Bericht door a.r. » 29 aug 2011 00:08

ruuddo schreef:
Jim schreef:
Zeg maar:

De christen dit it.
De moslim dit it.
De Hindoe dit.

Ruuddo, je mag je uitspraken op korte termijn nader aan mij en de andere forumleden verklaren.

ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo » 29 aug 2011 00:17

a.r. schreef:
ruuddo schreef:
Jim schreef:
Zeg maar:

De christen dit it.
De moslim dit it.
De Hindoe dit.

Ruuddo, je mag je uitspraken op korte termijn nader aan mij en de andere forumleden verklaren.
Daar ben ik uiteraard toe bereid.
Maar ik neem aan dat Jim wijs genoeg is om zelf zijn bedenkelijke uitspraken toe te lichten.
Want misschien schat ik hem wel helemaal verkeerd in.

a.r.

Bericht door a.r. » 29 aug 2011 00:34

Ik heb vanmorgen vroeg gelezen wát je schreef en het toen door de vingers gezien, mede omdat Jim reeds een mi duidelijke reactie gegeven had. Je plaatst nu wederom dezelfde insinuatie betreffende hetzelfde onderwerp en ik ben niet heel erg streng met het rode potlood, maar deze insinuaties/sneren alsof Jim mensen bedoeld ipv instituten noodzaken mij het rode potlood zeer dicht bij de hand te hebben! Jij mag nader verklaren wat je bedoeld dus, want misschien begrijp ik je wel helemaal verkeerd.

E2 :: Bedreigingen zijn verboden. Roddel, laster en achterklap over het privéleven van een ander forumlid worden hier niet getolereerd, evenals het uitvechten van vetes die al dan niet ontstaan zijn op andere fora. Berichten met sneren naar moderators of andere forumgebruikers, of het plaatsen van generaliserende en beledigende opmerkingen over de gemiddelde gebruiker op dit forum zijn ook verboden.

MNb
Diehard

Bericht door MNb » 29 aug 2011 00:57

Hiëronymus schreef:de afschuwelijke denkbeelden van één man van van wie we niet eens weten welke religie hij daadwerkelijk aanhangt, als hij er al een aanhangt.
MNb schreef:Peter Dupont krijgt wel steun uit onverdacht christelijke hoek:
Hiëronymus schreef:Hoezo onverdacht? Catholica is een bekende extremistische site, zelfs Breivik was er fan van.
Extremistisch christelijk is ook christelijk. Vader, Zoon, Heilige Geest, Bijbel, de hele rits is op die site terug te vinden. Kan niet onverdachter.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff

ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo » 29 aug 2011 01:15

[quote="a.r."]Ik heb vanmorgen vroeg gelezen wát je schreef en het toen door de vingers gezien, mede omdat Jim reeds een mi duidelijke reactie gegeven had. Je plaatst nu wederom dezelfde insinuatie betreffende hetzelfde onderwerp en ik ben niet heel erg streng met het rode potlood, maar deze insinuaties/sneren alsof Jim mensen bedoeld ipv instituten noodzaken mij het rode potlood zeer dicht bij de hand te hebben! Jij mag nader verklaren wat je bedoeld dus, want misschien begrijp ik je wel helemaal verkeerd.

Misschien heeft Jim het over instituten, maar dat komt op mij toch niet zo over.
Dat is misschien fout van mij of een onduidelijkheid van Jim.
Maar hij heeft het "zoals ik het zie" over 1 persoon die een achterlijk stukje schrijft en extrapoleert dat naar een hele groep.
Ook op een ander gedeelte van dit forum wekt hij "bij mij in ieder geval" de indruk dat hij een hetze tegen een bepaalde groep aan het voeren is.
Het lijkt mij dan vrij logisch dat hij daar commentaar op krijgt.
Ik probeer door het plaatsen van mijn stukjes te achterhalen wat hij nu eigenlijk bedoelt.
Hoe hij hier nu instaat.
Ik vind het namelijk zeer verwerpelijk als mensen bv homo's, gelovigen, anders denkende, atheïsten, theïsten, agnosten, of weet ik veel, wegzetten als achterlijk/gevaarlijk/niet normaal.
Daar kan ik echt, op zijn zachts gezegd, niet zo goed tegen.

Ik had eerlijk gezegd een waarschuwing aan het adres van Jim verwacht vanwege zijn uitspraken.
Maar goed, ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat als een moderator erg ver gaat met zijn uitspraken.
Want dat is wat "ik" vind. (zo komt het op mij over)

a.r.

Bericht door a.r. » 29 aug 2011 02:23

Ik kan natuurlijk niet helemaal voor Jim spreken, hoewel iig wél een beetje denk ik. Dit IS een atheïstisch/agnostisch-vrijdenkers forum. Ik lees- en schrijf hier al de nodige jaren en heb in die tijd veel mensen hier gelezen die idd een ongenuanceerd (vaak rechts) extremistisch standpunt innamen en waartegen oa ik vaak hard geageerd heb. Ik heb Jim nog nooit kunnen betrappen op (rechts) extremistische uitspraken, behalve dat hij het instituut religie aanklaagt, zoals ik en Rereformed en PietV. en vele anderen op dit forum dat ook doen. Dat er (juist op dit forum) aanhangers zijn van een religie zijn die laten zien wát religie in werkelijkheid is neemt niet weg dat dat de meeste mensen die een religie aanhangen gewoon keurige vriendelijke en beschaafde mensen zijn, die allang alle verlichte/humanistische ideeën hebben overgenomen, maar die toch hun "ballonnetje" "nodig" denken te hebben. Ik meen te begrijpen/weten dat Jim net als ik een antitheist is....iemand die met woorden strijd tegen religieuze wanen dus en niet zozeer tegen alle mensen die een religie aanhangen, maar wel tegen (de hun) geïndoctrineerde religieuze overtuiging. In tegenstelling tot Wilders en cs die ALLEEN de islam aanklagen en de joods/christelijke zeggen/menen te moeten omarmen "strijden" de mod's en veel andere schrijvers op dit forum "met slechts woorden" tegen alle vormen van (religieuze) indoctrinatie, roepen "de mod's/admin's" en vele andere schrijvers slechts op tot kritisch nadenken over het eigen (religieus) gedrag/denken. Ik steek op dit forum mijn mening niet onder stoelen of banken, net als andere mod's, admin's en andere vaste schrijvers en ik vind buitengewoon laakbaar dat je een waarschuwing verwacht tav Jim als Mod, omdat ik hem nog nooit heb betrapt op eenzijdige en goedkope sentimenten, dit in tegenstelling tot jouw laatste posten tav Jim. Ik zou en zal de eerste zijn die "in de gordijnen klimt" om mensen die een ander mens/bevolkingsgroep/minderheidsgroepering (als bijv homo's) uitkotsen, aan te klagen, maar daar is mi in het geval van Jim op geen enkel moment sprake van, noch ooit geweest!Ik vraag me dan ook af tegen welke bepaalde groep jij bedoelt dat hij een hetze aan het voeren is, om jouw woorden te gebruiken. In tegenstelling tot Wilders bijv klaagt hij nl alle religieuze/indoctrinerende instituten aan en niet alleen maar de islamitische....en dát lijkt mij een heel gezond standpunt! Ik laat het verder aan Jim over of hij nog wenst te reageren op jouw aanklacht tav van hem, voor mij ben jij iig heel diep door de mand gevallen! En verder staat het je vrij een klacht in te dienen tegen hem, mij of welke mod, admin of schrijver op dit forum, daar hebben we nl een klachtenbox voor!

Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus » 29 aug 2011 07:32

MNb schreef:
Hiëronymus schreef:de afschuwelijke denkbeelden van één man van van wie we niet eens weten welke religie hij daadwerkelijk aanhangt, als hij er al een aanhangt.
MNb schreef:Peter Dupont krijgt wel steun uit onverdacht christelijke hoek:
Hiëronymus schreef:Hoezo onverdacht? Catholica is een bekende extremistische site, zelfs Breivik was er fan van.
Extremistisch christelijk is ook christelijk. Vader, Zoon, Heilige Geest, Bijbel, de hele rits is op die site terug te vinden. Kan niet onverdachter.
Mee eens, ik begreep je in eerste instantie verkeerd.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 29 aug 2011 11:57

a.r. schreef: In tegenstelling tot Wilders bijv klaagt hij nl alle religieuze/indoctrinerende instituten aan en niet alleen maar de islamitische....en dát lijkt mij een heel gezond standpunt! Ik laat het verder aan Jim over of hij nog wenst te reageren op jouw aanklacht tav van hem, voor mij ben jij iig heel diep door de mand gevallen! En verder staat het je vrij een klacht in te dienen tegen hem, mij of welke mod, admin of schrijver op dit forum, daar hebben we nl een klachtenbox voor!
Ik zie elke klacht met belangstelling tegemoet. En het komt voor dat ik de klager gelijk geef. Dat zullen mijn collega's kunnen beamen. Echter in dit geval moet het duidelijk zijn dat wij een seculier-humanistisch forum zijn. Met uitgesproken opvattingen over religie. Als iemand door de voordeur komt (portal) dan weet hij/zij wel wat hij/zij op deze plek kan verwachten. Jim is hier in duidelijk. Hij verwerpt alle religies en neemt geen blad voor zijn mond. Waar Kuitert een heel boek voor nodig heeft, vat hij samen in één zin. En dat een blogger een catastrofe aangrijpt om zijn "eigen" gedachten daar over uit te laten. Hoeft niet te betekenen dat het slechts ter informatie is. Op hetzelfde moment was er een lichte aardbeving in de VS. Toen de jongeren stierven in België en de columnist verwees naar de decadente uitspattingen en Sodom en Gomorra. Was er aan de overkant van de oceaan weer iemand die homoseksualiteit aanwees. In het verlengstuk van dit stukje natuurgeweld. En dat soort excessen komen op dit forum.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Jinny

Bericht door Jinny » 29 aug 2011 19:18

ruuddo schreef:
Jim schreef: Lijkt mij niet.
Dan ken je me wel heel slecht.
Maar stupiditeit, zonder aanziens des persoons.

En ja, uit naam van religie wordt nu eenmaal veel stupiditeit geschreven, zie stukje Peter Dupont.
Zeg maar:

De christen dit it.
De moslim dit it.
De Hindoe dit.

Ik zal nog eens mijn complete bericht quoten Ruuddo, misschien heb je ergens overheen gelezen.
Ik ageer dus tegen de stupiditeit die uit het stukje van Peter Dupont opstijgt.
Stupiditeit die gevoed wordt door de klaarblijkelijke religieuze gevoelens van Peter Dupont.
Waarvanuit hij zijn stukje schrijft over een ramp op een popfestival en geen gelegenheid onbenut laat om vanuit een blijkbaar religieus superioriteitsgevoel de slachtoffers en nabestaanden nog eens lekker na te trappen.

Sorry, dat vind ik walgelijk en stupide.

Je mag wat mij betreft een klacht indienen, graag zelfs, ik neem geen woord terug.

ruuddo
Forum fan

Bericht door ruuddo » 30 aug 2011 01:05

Het gaat erom dat het op mij erg eng overkomt.
En als ik als ik Jim daar onrecht mee doe, mijn oprechte excuses daarvoor.
Ik ben afgelopen vakantie naar Mauthauzen geweest en wat ik daar gezien heb is onbeschrijfelijk.
Wat sommige beesten hier gedaan hebben, wat dat zijn het, is echt afschuwelijk.
Hier werden Joden, Roma, priesters, communisten en andere anders denkende op afschuwelijke manier
afgemaakt.
Iedereen zou verplicht moeten worden, zo'n kamp te bezoeken.
Niet dat ik denk dat Jim zo denkt, zeer zeker niet.
Maar ook Mauthauzen is ooit klein begonnen.

Zoals op elk forum is het soms moeilijk in te schatten hoe sommige mensen denken.
Een 1op1 gesprek of een telefoontje kan dan soms heel verhelderend werken.

Mijn excuses Jim, als ik je verkeerd begrepen heb.
a.r. schreef: Ik zou en zal de eerste zijn die "in de gordijnen klimt" om mensen die een ander mens/bevolkingsgroep/minderheidsgroepering (als bijv homo's) uitkotsen, aan te klagen
Geldt dit dan ook moslims, Joden, christenen, Jehova's?

a.r. schreef: voor mij ben jij iig heel diep door de mand gevallen!

Dit moet je als je tijd hebt maar even toelichten, want ik weet niet wat je eigenlijk bedoelt.
PietV. schreef:
Ik zie elke klacht met belangstelling tegemoet.
Ik ga GEEN klacht indienen.
Moderators zijn verantwoordelijk voor wat er op een forum mag, of niet mag.
PietV. schreef: Echter in dit geval moet het duidelijk zijn dat wij een seculier-humanistisch forum zijn. Met uitgesproken opvattingen over religie. Als iemand door de voordeur komt (portal) dan weet hij/zij wel wat hij/zij op deze plek kan verwachten.
Natuurlijk weet iedereen dat.
Neemt niet weg, dat bepaalde dingen op geen enkel forum getolereerd zouden mogen worden.
PietV. schreef: Was er aan de overkant van de oceaan weer iemand die homoseksualiteit aanwees. In het verlengstuk van dit stukje natuurgeweld.
Dat slaat natuurlijk ook nergens op.
Maar ik denk/hoop dat in Amerika de homo's met de tijd ook met rust gelaten worden
(misschien tegen beter weten in).
Jim schreef:
Ik ageer dus tegen de stupiditeit die uit het stukje van Peter Dupont opstijgt.
Stupiditeit die gevoed wordt door de klaarblijkelijke religieuze gevoelens van Peter Dupont.
Waarvanuit hij zijn stukje schrijft over een ramp op een popfestival en geen gelegenheid onbenut laat om vanuit een blijkbaar religieus superioriteitsgevoel de slachtoffers en nabestaanden nog eens lekker na te trappen.

Sorry, dat vind ik walgelijk en stupide.
Dat snap ik ook wel.
Maar val dan niet een hele groep aan.
Hij denkt zus en zo, dus de hele groep denkt zo.
Een zeer gewaagde opvatting.

Sommige moslims blazen zichzelf op om zoveel mogelijk mensen te doden.
Alle moslims willen zich opblazen om zoveel mogelijk mensen te doden.

Zo komt het een beetje over.

a.r.

Bericht door a.r. » 30 aug 2011 02:36

Allereerst, het kamp heet Mauthausen en geen Mauthauzen! Ik ben een flink aantal jaar ouder dan jij, ben 15 jaar na WO II geboren en ben als kind volkomen overspoeld met beelden en verhalen over de verschrikkingen van die oorlog. Die beelden en verhalen hebben op mij een levens en Zijns bepalende indruk gemaakt. Het bombardement op Rotterdam, de honger, de kou, de concentratiekampen, wat mensen elkaar allemaal aandoen, "mensen die elkaars vrienden hadden kunnen zijn" waren woorden in een "kinder" boek die mij heel diep deden nadenken over hoe mensen met elkaar omgaan. Je kunt alle posten van mijn hand teruglezen en ik nodig je van harte uit om dat eens te doen, je kunt er nl veel van opsteken, je zult er geen enkele vinden die oproept tot discriminatie of geweld tegen wie dan ook!
a.r. schreef:
Ik zou en zal de eerste zijn die "in de gordijnen klimt" om mensen die een ander mens/bevolkingsgroep/minderheidsgroepering (als bijv homo's) uitkotsen, aan te klagen
Ruuddo schreef:
Geldt dit dan ook moslims, Joden, christenen, Jehova's?
Ja dat geldt voor ieder mens, ongeacht ras, huidskleur of geloofsovertuiging! Ik heb echter wel het recht en zelfs de plicht om met de kennis die ik heb verworven door veel lezen en veel (over)denken om mensen wakker te schudden, hen op te roepen zelf te denken en zich niet voor het karretje van (religieuze) Leiders te laten spannen, zich niet door die Leiders en/of door Leiders geïnspireerde "heilige" boeken te laten indoctrineren! Precies waar mensen als bijv mijn grootvader voor, in en ook na WO II voor hebben gestreden, voor VRIJHEID! Tegen Leiders en de door hen opgehitste volgelingen die anderen de mond willen snoeren en andere mensen/andersdenkenden tot makke schapen willen maken, voor VRIJHEID van meningsuiting, voor VRIJHEID van denken, voor een rechtvaardiger/eerlijkere wereld. Ik ben werkelijk verbijsterd over wát jij je allemaal in je hoofd haalt over de intentie van dit forum van de moderators/admin's van dit forum en vermoedelijk ook "gewone" forumleden. Dit forum heeft niet voor niets de naam FREETHINKER, vrijheid van meningsuiting is een heel groot goed, die mening moet dan wel op een kritische, onafhankelijke manier gevormd kunnen worden en dát is nu juist wat religie niet toestaat!
In de "heilige" religieuze boeken, geschreven/samengesteld door religieuze Leiders vanaf de steentijd tot aan heden worden mensen geïndoctrineerd door (religieuze) Leiders, die andersdenkenden willen dwingen respect te hebben (lees buigen!) voor religie! Ik heb geen respect voor religie en hun Leiders, weiger dat ten ene male, omdat het een al heel veel te lang durende leugen is, die mensen onder de knoet houdt!
Ik zal er met woorden alles aan doen en totdat ik er dood bij neerval om mensen te laten inzien, weten, begrijpen, voelen, aanvaarden dát zij zelf mogen en moeten denken, dat er niemand is die het recht heeft hen voor te schrijven dat genieten van seks zondig is of werken op zondag, of dat je door een abortus of euthanasie te willen of te plegen in de hel komt, of dat je als meisje/vrouw zedig moet kleden, of dat "god ieder haartje op je lichaam heeft geteld, dát "trouwen, houwen is"! Of hoeveel meer voorbeelden van indoctrinatie en onderdrukking van het diepste menszijn moet ik nog aandragen!?
Niet dat ik denk dat Jim zo denkt, zeer zeker niet.
Maar ook Mauthauzen is ooit klein begonnen
Lees even wát je hier schrijft!!De insinuatie die je, ook nu weer hier plaatst is zó veelzeggend! Zegt zoveel meer over jou dan over Jim, mij of andere schrijvers/forumleden. Precies om al die al eerdere insinuaties ben je bij mij door de mand gevallen! Je mening over Jim en/of mij en/of andere forumleden is gebaseerd op valse sentimenten, gebrek aan kennis en niet begrijpend kunnen lezen!

Tot slot laat ik je nog een stukje meegeven van een groot vrijdenker die mij met soms hardhandige woorden liet zien dat ook ik volkomen geïndoctrineerd, klein gemaakt was en vooral ook moest blijven van (niet religieuze) Leiders in mijn naaste omgeving....en waarin ik mijzelf zo diep herkende en nog steeds herken:

"Wat hoor ik!" sprak de oude paus met gespitste oren. "O, Zarathoestra, je bent vromer dan je denkt, met zulk een ongeloof! Eén of andere god in jou heeft je tot jouw goddeloosheid bekeerd. Is het niet je vroomheid zelf die jou niet meer aan een god doet geloven? En je overgrote oprechtheid zal je ooit nog eens voeren naar gene zijde van goed en kwaad! Kijk toch, wat er uiteindelijk voor je overbleef! Je hebt ogen en hand en mond, die tot zegenen zijn voorbeschikt sinds eeuwigheid. In jouw nabijheid ruik ik, ook al wil je de meest goddeloze zijn, een heimelijke wierookgeur van lange zegeningen; ik krijg er een brok van in mijn keel. Laat me jouw gast zijn, Zarathoestra, voor één enkele nacht! Nergens op aarde voel ik me zo gelukkig als bij jou."

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 30 aug 2011 08:03

ruuddo schreef:Mijn excuses Jim, als ik je verkeerd begrepen heb.
Dat is een probleem dat dus bij jou ligt. Het verkeerd begrijpen.
Het is tijd om dat aan te pakken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Plaats reactie