Darwins notitieboekjes

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Maria
Moderator

Darwins notitieboekjes

Bericht door Maria »

Darwins notitieboekjes duiken na 22 jaar op in roze tasje
De unieke boekjes zijn miljoenen waard en bevatten onder meer de 'Evolutieboom', een getekende stamboom die de opbouw van het dierenrijk en de afstamming van levende organismen laat zien.

Darwin was net teruggekeerd van de Galapagos-eilanden aan boord van het schip de Beagle toen hij het tekende. "Het zijn enkele van de opmerkelijkste documenten in de hele geschiedenis van de wetenschap", zegt hoogleraar Geschiedenis van de universiteit, Jim Secord tegen de BBC.

Het politieonderzoek naar de verdwijning en de plotselinge terugkeer van de historische objecten gaat door. "Ik vraag me echt af waar ze al die tijd zijn geweest", zegt Gardner.
Suggesties:
De dief/liefhebber/verzamelaar overleden en door een nabestaande teruggebracht?

Een niet te verkopen object gebleken?
Of een bijzonder soort verzamelaar?
Ik denk het laatste.

Zie ook
een artikel van eerdere datum.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Darwins notitieboekjes

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ik denk dat zulke mensen in dit opzicht redelijk gestoord zijn.
Het is een soort bezitsdrang die nergens toe kan leiden, immers het aan derden laten zien is te gevaarlijk.

Misschien is het de KICK dat anderen het niet meer hebben.
(Meer (of beter) willen hebben dan een ander komt vaak voor.)

Voor de wetenschap maakt het gelukkig niet uit, alles wat er stond was dacht ik al bekend.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Maria
Moderator

Re: Darwins notitieboekjes

Bericht door Maria »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 08 apr 2022 15:26 Ik denk dat zulke mensen in dit opzicht redelijk gestoord zijn.
Het is een soort bezitsdrang die nergens toe kan leiden, immers het aan derden laten zien is te gevaarlijk.

Misschien is het de KICK dat anderen het niet meer hebben.
(Meer (of beter) willen hebben dan een ander komt vaak voor.)
Ik denk, dat je dat hier goed omschreven hebt.

Fanatieke verzamelaars krijgen idd. een kick van iets zeldzaams in bezit te hebben, vooral als anderen dat niet hebben.
Het jaloers zijn binnen de verzamelaarswereld is bekend van diegenen, die moeilijk sportief, kunnen denken en de ander wat gunnend.
Maar vaak wil men ook, dat het object dan bewonderd wordt.
Of minstens de bezitter om het bezit ervan.

Beiden is in dit geval idd. niet mogelijk.
Dan kun je mi. het best beoordelen als op het zieke af.
Maar ook museumconservatoren blijken emotioneel te kunnen reageren bij de gedachten iets te kunnen bezitten.
En hebben daar blijkbaar ook vaak veel voor over, als er meerdere verzamelaars zijn.
Voor de wetenschap maakt het gelukkig niet uit, alles wat er stond was dacht ik al bekend.
Toch ziet men binnen de wetenscahp graag de fysieke bewijzen en zijn die aanwezig, dan worden ze bewaakt als kostbaarheden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie