De mensheid, we zijn allemaal winnaars!

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

DiMensie

De mensheid, we zijn allemaal winnaars!

Bericht door DiMensie » 20 sep 2014 05:23

.
Machtig prachtig en ook de begeleidende muziek piest persas! Mooi om te zien dat ieder mens een kampioen is, dat ieder mens miljoenen tegenstanders te snel af is geweest alvorens mens te kunnen worden: mens, je bent een kampioen! De mensheid, ieder mens is een kampioen, we zijn allemaal winnaars!

doctorwho
Ontoombaar

Re: De mensheid, we zijn allemaal winnaars!

Bericht door doctorwho » 20 sep 2014 11:22

Maar dat geldt natuurlijk voor alle dieren :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 20 sep 2014 11:46

doctorwho schreef:Maar dat geldt natuurlijk voor alle dieren :wink:
En dit vanuit een ander perspectief, maar net zo antropomorf http://www.scientias.nl/reis-van-zaadce ... kend/62772" onclick="window.open(this.href);return false; want zaadcellen doen wat ze doen.
Ik zou me trouwens rotschrikken als daar van die muziek bij zou klinken, het past wel bij dat filmpje alleen dat is gezien wat ik nu weer bij scientas lees allemaal toch wel heel erg gestyleerd weergegeven. Stuntelende kampioenen :) .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

Pieter
Forum fan

Bericht door Pieter » 21 sep 2014 13:59

Maar dan wel een Pyrrusoverwinning, want als lichaam gaan we allemaal weer dood. :?
'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 21 sep 2014 14:30

Als ze mij gevraagd hadden: Wil jij geboren worden?
Was mijn antwoord nee geweest.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 21 sep 2014 14:45

We zijn nog veel meer bijzonder dan het filmpje doet suggereren. De kans dat je geboren zou worden, na de big bang, is wel zo onbeschrijfelijk, onnoemelijk (bijna oneindig) klein. Maar toch....We zijn er. Voor verwondering heb IK geen religie nodig. De werkelijkheid is nl. nog veel mooier.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Pieter
Forum fan

Bericht door Pieter » 21 sep 2014 15:12

Cluny schreef:Als ze mij gevraagd hadden: Wil jij geboren worden?
Was mijn antwoord nee geweest.

Dus waar de wereld zegt je fysieke zijn is leven, is je innerlijke ervaring tegenovergesteld.
'Gods Zoon is schuldeloos en zonde bestaat niet.'
[uit:Een Cursus in Wonderen H10.2:9b)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 22 sep 2014 08:10

Wij zijn niet de winnaars van de loterij, wij zijn het lot dat getrokken is.
wij hebben niet gevraagd om geboren te owrden en niemand heeft ons kúnnen vragen of wij dat wilden.
Het is ook niet omwege war al gebeurd is dat wij iets willen of niet willen. het is slechts ten aanzien van wat wellicht nog gebeuren kan, dat wij een voorkeur kunnen hebben, en wellicht kunnen realiseren.
Ik wens u alle goeds

Karssenberg
Banned

Bericht door Karssenberg » 22 sep 2014 09:48

De gedachte een lot uit de loterij te zijn lijkt me bijzonder deprimerend. Laten we eens naar elkaar kijken met de gedachte, dat ieder mens een uniek kunstwerk, waarvan er nooit een tweede exemplaar zal bestaan.
Wie de waarheid spreekt hoeft niet bang te zijn voor tegenspraak.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 22 sep 2014 10:23

Karssenberg schreef:De gedachte een lot uit de loterij te zijn lijkt me bijzonder deprimerend. Laten we eens naar elkaar kijken met de gedachte, dat ieder mens een uniek kunstwerk, waarvan er nooit een tweede exemplaar zal bestaan.
Toch had ik ooit een één-eiige tweeling in mijn klas.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Karssenberg
Banned

Bericht door Karssenberg » 22 sep 2014 10:52

Cluny schreef:
Karssenberg schreef:De gedachte een lot uit de loterij te zijn lijkt me bijzonder deprimerend. Laten we eens naar elkaar kijken met de gedachte, dat ieder mens een uniek kunstwerk, waarvan er nooit een tweede exemplaar zal bestaan.
Toch had ik ooit een één-eiige tweeling in mijn klas.
Ja, ik had een één-eiige tweeling als collega(s). En bij ons in de straat is er ook een een-eiige tweeling opgegroeid. Ze lijken inderdaad heel veel op elkaar, maar zijn voor kenners wel van elkaar te onderscheiden.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 22 sep 2014 12:17

Deprimerend???

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Karssenberg
Banned

Bericht door Karssenberg » 22 sep 2014 13:05

dikkemick schreef: Deprimerend???
Ja, deprimerend. . . Vooral voor iemand, die het bij tijd en wijle niet zo met zichzelf getroffen heeft.

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 22 sep 2014 14:29

Karssenberg schreef:
dikkemick schreef: Deprimerend???
Ja, deprimerend. . . Vooral voor iemand, die het bij tijd en wijle niet zo met zichzelf getroffen heeft.
Licht toe en dan het liefst leesbaar?

Iemand die het niet zo met zichzelf getroffen heeft als uniek kunstwerk ? Tja, die kunstwerken heb je er ook bij en dat zijn er veel. Die verzinnen zin en betekenis overal waar ze het maar willen en kunnen, zelfs daar waar het volkomen irrelevant is en daardoor onzinnig . En dat geeft problemen met de realiteit en dat kan deprimerend zijn, maar dat doen ze voornamelijk zelf .
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

DiMensie

Bericht door DiMensie » 22 sep 2014 14:32

doctorwho schreef:Maar dat geldt natuurlijk voor alle dieren :wink:
Wel dat alle dieren in beginsel allemaal winnaars zijn,
maar niet dat alle dieren miljoenen tegenstanders te snel af zijn geweest alvorens mens te kunnen worden:
zulks geldt alleen voor een mens!

Plaats reactie