Ichneumonide wespen, hoe dan?

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

Re: Ichneumonide wespen, hoe dan?

Bericht door Peter van Velzen » 17 dec 2019 06:23

Mullog schreef:
16 dec 2019 12:55

Vanuit mijn eigen ontwerp (vooral software, vroeger) ervaring weet ik dat ik als ID'er of creator van software dezelfde oplossing voor een veelheid aan problemen heb gebruikt. In de biologie zou je dan de hypothese kunnen hanteren dat, indien het geheel is ontworpen door een ID'er, hij (of zij) veel van dezelfde oplossingen gebruik zou maken.
Geen enkele Creationist of ID-er hanteert welke hypothese dan ook omtrent hoe God (wie of wat dat ook moge zijn te werk ging.Behalevde huptoses dat de mens van rode klei is gemaakt.(is chemisch uiterat belachelijk).
Ik wens u alle goeds

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 17 dec 2019 09:49

Mullog schreef:Vanuit mijn eigen ontwerp (vooral software, vroeger) ervaring weet ik dat ik als ID'er of creator van software dezelfde oplossing voor een veelheid aan problemen heb gebruikt.
Mijn soortgelijke herinnering bevat daarnaast ook een andere, namelijk aan het zg evolutionair programma's doen ontstaan:
https://www.agconnect.nl/artikel/genetische-software-de-digitale-evolutie-volgens-darwin schreef:CHRIS NAP Sinds John Holland in het begin van de jaren zestig de idee opperde om het biologische evolutieprincipe in de vorm van genetische algoritmen te gebruiken voor het produceren van software-oplossingen, is de fascinatie voor de evolutionair bioloog Charles Darwin groot onder computertechnologen. Niet voor niets dragen toetsenborden, werkstations, allerlei softwarepakketten, dynamische database servers, digitale recorders en direct marketing-technologieën voor Internet zijn naam. De toepassing van de biologische afstammingsleer in genetische algoritmen heeft computerprogrammeurs geen windeieren gelegd en is de fase van ’veelbelovende nieuwe technologie’ gepasseerd. Inmiddels zijn talloze succesvolle toepassingen van genetische algoritmen gevonden.
Een nieuw en belangwekkend toepassingsterrein van genetische algoritmen ligt in het genetisch programmeren: de automatische synthese van programma’s. Daarbij wordt gebruik gemaakt van Darwinistische natuurlijke selectie en op de biologie geïnspireerde bewerkingen als recombinatie, mutatie, inversie, duplicatie en verwijdering van ’genen’ in software-chromosomen. Het doel is computers problemen op te laten lossen, zonder dat ze er expliciet voor zijn geprogrammeerd.
Surprise, want destijds heb ik nooit verwacht dat het iets zou kunnen voorstellen omdat het aantal te doorlopen mislukkingen zo gigantisch groot is.

Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Genetisch_algoritme

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 17 dec 2019 14:28

Peter van Velzen schreef:
17 dec 2019 06:23
Mullog schreef:
16 dec 2019 12:55

Vanuit mijn eigen ontwerp (vooral software, vroeger) ervaring weet ik dat ik als ID'er of creator van software dezelfde oplossing voor een veelheid aan problemen heb gebruikt. In de biologie zou je dan de hypothese kunnen hanteren dat, indien het geheel is ontworpen door een ID'er, hij (of zij) veel van dezelfde oplossingen gebruik zou maken.
Geen enkele Creationist of ID-er hanteert welke hypothese dan ook omtrent hoe God (wie of wat dat ook moge zijn te werk ging.Behalevde huptoses dat de mens van rode klei is gemaakt.(is chemisch uiterat belachelijk).
Je kunt mij moeilijk verantwoordelijk houden voor het feit dat geen enkele Creationist of ID-er hypotheses over God, of de manier waarop Hij zaken aanpakt, wil opstellen. Ik heb ze een mogelijkheid geboden. Dat ze die niet gebruiken kan ik weinig aan doen. Ik begrijp dat wel (wat niet wil zeggen dat ik er begrip voor heb). De hypothese leidt logischerwijs tot een conclusie die ze niet willen trekken. :D
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 17 dec 2019 14:44

heeck schreef:
17 dec 2019 09:49
Mullog schreef:Vanuit mijn eigen ontwerp (vooral software, vroeger) ervaring weet ik dat ik als ID'er of creator van software dezelfde oplossing voor een veelheid aan problemen heb gebruikt.
Mijn soortgelijke herinnering bevat daarnaast ook een andere, namelijk aan het zg evolutionair programma's doen ontstaan:

Roeland
Evolutionaire algoritmes heb ik ook nog ooit (zijdelings) mee van doen gehad. Credit score bij een bank als ik mij niet vergis. Waarbij zich immer verbeterende algoritmes hun uiterste best doen de risico's voor de bank zoveel als mogelijk de minimaliseren dan wel de winst te maximaliseren.

In dat verband vind ik ontwikkelingen als Alpha Zero minstens zo interessant. Algoritmes die niets anders kunnen dan zichzelf wat leren. Nu nog qua onderwerp gestuurd door de ontwerper. Maar wie weet is er binnenkort een AlphaGo die zichzelf geheel spontaan Halma heeft geleerd.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 17 dec 2019 15:10

Mullog schreef:In dat verband vind ik ontwikkelingen als Alpha Zero minstens zo interessant. Algoritmes die niets anders kunnen dan zichzelf wat leren. Nu nog qua onderwerp gestuurd door de ontwerper. Maar wie weet is er binnenkort een AlphaGo die zichzelf geheel spontaan Halma heeft geleerd.
Die ontwikkelingen volg ik dan ook met wisselende belngstelling.
Speculaties over een spontaan Halma leren kunnen vanzelf niet zonder het speculeren over een spontaan Halma ontwerpen, waar andere A-ïeten zich dan mee kunnen vermaken *).

Roeland

*) Vermaken vanzelf ook in de letterlijke zin, waarmee we dan per fantasie terug zijn bij een onvermoede ID-er die zichzelf ombouwt tot een andere, die een new-LIFE creert dat incompatibel is met het bestaande LIFE van Conway e.a..
( https://nl.wikipedia.org/wiki/Game_of_Life )
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Plaats reactie