Hoe te discussiëren met dit type gelovige?

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

MoreTime
Bevlogen

Re: Hoe te discussiëren met dit type gelovige?

Bericht door MoreTime » 27 mar 2014 13:41

heeck schreef:Cas,

Vergeet niet je opponent eerst uit te pendelen.
Dat scheelt veel moeite en kan moeiteloos op afstand:
http://www.youtube.com/watch?v=SPiCES2Z3sI" onclick="window.open(this.href);return false;

\:D/

Roeland
Heb dit aan den lijve zelf meegemaakt :oops:
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.

heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck » 27 mar 2014 20:12

Moretime schreef:Heb dit aan den lijve zelf meegemaakt
Kan je nog vertellen hoe je daar toen zo in gegleden bent en hoe oud je toen was?
Desgewenst per PB.

Danl,
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Cas
Forum fan

Bericht door Cas » 27 mar 2014 20:28

Ik ben net nog in discussie geweest met de gelovige waar ik het in de openingstopic over had. Hij is een hardnekkige. Zogenaamd openstaand voor argumenten, maar als het te concreet wordt in de reflexmodus schieten. Ja, ik weet dat ik vaag ben. Het is echter een bewuste keuze.

Ik kan een tipje van sluier van oplichten: Dave Icke was in het verleden één van de inspiratiebronnen. En trouwens ook weer van de inspiratiebronnen die nu zijn nieuwe inspiratiebronnen. Het lijkt net één grote inteelt dat alternatieve 'geloof'. Ze gebruiken elkaar als inspiratiebron.

Sorry voor mijn taalgebruik. Als het niet gepast is, dan hoor ik dat graag.
'Dat, wat jij ervaart is niet de werkelijkheid. Het is jouw interpretatie ervan.'

Cas
Forum fan

Bericht door Cas » 27 mar 2014 20:47

Ik geniet er trouwens wel een beetje van. Ik zit op dit moment in discussie en heb ook meerdere medestanders die goede argumenten aandragen. Maar dat zal weinig nut hebben ben ik bang.
'Dat, wat jij ervaart is niet de werkelijkheid. Het is jouw interpretatie ervan.'

Cas
Forum fan

Bericht door Cas » 27 mar 2014 20:50

Volgens mij kun je bijna geen overwinning behalen in een discussie behalen met dit soort gelovigen. Als het al lukt, dan is het een pyrrusoverwinning.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 27 mar 2014 21:12

Cas schreef:Bedankt voor de reacties. Ik heb ook een Nederlandstalige handboek gevonden hoe je dit kunt doen. Het bevat de informatie die ik zoek. Wellicht dat anderen er ook nog iets aan hebben.
Bedankt, Cas. Handig. :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Cas
Forum fan

Bericht door Cas » 27 mar 2014 21:27

Graag gedaan. Er zit trouwens ook een interessante bijlage in. Ik zal het even opzoeken. Ik pas deze reactie zo even met een toevoeging.

Edit: Het gaat om dit artikel "Denialism: what is it and how should scientists respond?" Ik vond het persoonlijk een verhelderend en daarmee goed artikel.

Cas
Forum fan

Bericht door Cas » 27 mar 2014 21:38

Is hier trouwens ook een apart forumonderdeel over het onderwerp deductie?

Cas
Forum fan

Bericht door Cas » 28 mar 2014 09:54

Cas schreef:Is hier trouwens ook een apart forumonderdeel over het onderwerp deductie?
Ja, min of meer. Dat is dit topic met methodes tot het vinden van waarheid. Slim trouwens om het woord 'de' weg te laten.

Ham

Bericht door Ham » 02 jun 2022 12:44

Blijkbaar ontgaat het u dat u zelf ook een of ander geloof aanhangt? Of waant u zichzelf alwetend ofwel God?

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 02 jun 2022 13:57

Ham schreef:
02 jun 2022 12:44
Blijkbaar ontgaat het u dat u zelf ook een of ander geloof aanhangt? Of waant u zichzelf alwetend ofwel God?
@Ham,
Welkom op dit forum.
Je eerste bijdrage komt niet helemaal helder over. De discussie waar je op reageert is al acht jaar oud. Voorts laat je niet weten op wie je reageert.
Of bedoel je te zeggen dat iedereen één of ander geloof aanhangt? En ofwel God ofwel zichzelf als alwetend waant? In dat geval is aangeraden hiervoor een eigen (nieuw) topic op te zetten, waar je deze bewering in je eerst post begeleidt van de argumentatie hiervoor. Voor zover ik weet waant niemand zichzelf alwetend.
Lees de forumregels door om een idee te krijgen van een interessante discussie.
Born OK the first time

Plaats reactie