Mijn visie.

Discussies over Occultisme, Newage, pantheisme, satanisme, sekten, alpha-cursus, alternatieve geneeswijzen, etc..

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 20 dec 2006 14:18

En veel plezier ermee.
Ik kan je 'Silver Haze' adviseren.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego » 20 dec 2006 16:11

Het is opvallend dat alles wordt teruggevoerd op een simpele LSD trip.
Ergens heb ik al gezegd dat dit niet het absoluut openbarende is geweest, maar datgene wat er na kwam in de 35 jaar die erna kwamen. Het was een trigger bij een toen nog totaal ongelovig mens. Een trigger die me op een zoektocht heeft gezet. Die me in contact heeft gebracht met veel anderen die op diezelfde zoektocht waren, zonder dat hulpmiddel.
Het is dus volkomen irrelevant om daar telkens weer op terug te keren om de echte discussie te ondermijnen.
Het lezen van boeken van een scala aan visies over hoe het leven in elkaar zit en wat er achter schuilt, het vergelijken en vooral deduceren van tegenstrijdigheden. Het onderzoeken van ervaringen op persoonlijke basis en die van anderen. Het napluizen van hoever de wetenschap met deze zaken bezig was en hun bevindingen. Het experimenteren zonder drugs van wat de menselijke geest kan. En het slechts absorberen van de ervaringen die als ware automatisch naar je toe komen wanneer je met zo´n proces bezig bent.
Dat alles is mijn visie en dan kan je blijven schreeuwen om wetenschappelijk bewijs, maar dat is niet te leveren binnen de nauwe kaders van waar de wetenschap zich op dit moment nog mee bezig houdt, maar waarvan ik overtuigd ben dat er binnen afzienbare tijd wel iets boven water komt dat zaken die nu nog onder het mom van zweven vallen zullen worden geopenbaard. ik ben er niet bang voor, eerder nieuwsgierig zoals ik met alles ben en zal blijven. Ik vrees zelfs dat die bevindingen dan wel eens in de doofpot kunnen verdwijnen omdat hiermee de basis van veel godsdiensten wordt ondergraven.
Het is een reis die een heel leven duurt en puur naar mijn eigen weten dan nog eens door gaat, maar dat mag je niet als waar aannemen, dat is iets dat mensen zelf moeten of liever mogen ontdekken. Er zijn nu eenmaal dingen die je een ander niet kan laten zien en dat is maar goed ook.
De menselijke geest kan zich alleen maar ontwikkelen en bewust worden door eigen inspanning en niemand kan dat een ander aanpraten, omdat het dan niet eigen is.
Elke aanname van een ander is vreemd, tenzij het past in de puzzel van het eigen bewustzijn, anders zou je niet kunnen leren.
Wat ik ook al heb gezegd dat ik alle door mensen gemaakte godsdiensten afwijs om dezelfde reden dat die door iemand zijn verzonnen naar het bewustzijn van de maker en dat is zijn bewustzijn en niet dat van iedereen. Er zijn 6,5 miljard mensen op deze planeet en evenzovele geloven.
Toch hebben we allemaal tezamen, alweer puur volgens mijn zienswijze en die geldt dus niet voor een ander, een totaal bewustzijn dat groeit en dat ik dan het menselijk bewustzijn noem en de totale mensheid als een eenheid zie. Ik ben niet de enige met dat idee en er zijn al heel veel gissingen over. De tijd zal het leren. Het geheel zou ook helemaal niet vijandig staan met de evolutie leer, eerder een uitbreiding ervan. Want waarom zou de evolutie nu dan ineens moeten stoppen?
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 20 dec 2006 16:33

Gelukkig zijn er bij mij indertijd geen spirituele wanen getriggerd.
Als ik toen geweten had dat een eerlijke atheïst als gevolg van een LSD-trippie weleens levenslang geplaagd zou kunnen worden door een breed palet aan spirituele wanen had ik die interessante hallucinatie-ervaring waarschijnlijk voorbij laten gaan.
Al was ik 16 jaar.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Antiscience
Banned

@ Don Diego

Bericht door Antiscience » 20 dec 2006 16:39

Don Diego schreef: Het is opvallend dat alles wordt teruggevoerd op een simpele LSD trip.
Ergens heb ik al gezegd dat dit niet het absoluut openbarende is geweest, maar datgene wat er na kwam in de 35 jaar die erna kwamen. Het was een trigger bij een toen nog totaal ongelovig mens. Een trigger die me op een zoektocht heeft gezet. Die me in contact heeft gebracht met veel anderen die op diezelfde zoektocht waren, zonder dat hulpmiddel.
Het is dus volkomen irrelevant om daar telkens weer op terug te keren om de echte discussie te ondermijnen.
Het lezen van boeken van een scala aan visies over hoe het leven in elkaar zit en wat er achter schuilt, het vergelijken en vooral deduceren van tegenstrijdigheden. Het onderzoeken van ervaringen op persoonlijke basis en die van anderen. Het napluizen van hoever de wetenschap met deze zaken bezig was en hun bevindingen. Het experimenteren zonder drugs van wat de menselijke geest kan. En het slechts absorberen van de ervaringen die als ware automatisch naar je toe komen wanneer je met zo´n proces bezig bent.
Dat alles is mijn visie en dan kan je blijven schreeuwen om wetenschappelijk bewijs, maar dat is niet te leveren binnen de nauwe ............. etc...............

Hallo Don Diego,

interessante tekst ! Mag ik deze tekst met Don Diego als bronvermelding
in het de-nieuwe-kerk forum plaatsen ?
http://p2.forumforfree.com/test-forum-1 ... ekerk.html
http://www.de-nieuwe-kerk.nl

mvg, Jos
Laatst gewijzigd door Antiscience op 20 dec 2006 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Cluny
Banned

Re: @ Don Diego

Bericht door Cluny » 20 dec 2006 16:42

Antiscience schreef:Hallo Don Diego,

mvg, Jos
Alleen als je mijn reactie er bij doet.

Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego » 20 dec 2006 16:45

Je mag er alles mee doen al veeg je reet er mee af. :D
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".

Antiscience
Banned

@ Cluny & Cluny

Bericht door Antiscience » 20 dec 2006 16:47

Bedankt Don Diego & cluny

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 20 dec 2006 16:51

Don Diego schreef:Je mag er alles mee doen al veeg je reet er mee af. :D
Godverdomme, wat is het moeilijk om dit inkoppertje zomaar voorbij te laten gaan.

Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego » 20 dec 2006 16:59

cluny schreef:
Don Diego schreef:Je mag er alles mee doen al veeg je reet er mee af. :D
Godverdomme, wat is het moeilijk om dit inkoppertje zomaar voorbij te laten gaan.
Nou ik zou zeggen schiet hem er maar in. :D

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 23 dec 2006 00:15

Wild schreef:
Almachtige God, Lieve Vader, ik vraag u genees alle geamputeerden, om Jezus wil amen.

waarom gebeurt er niks??
Waarom niet?
Omdat je wat je nu doet hetzelfde is als bidden om de jackpot terwijl je niet eens een lot hebt gekocht.
Je gelooft er niet eens in :wink:
inderdaad heeft bidden alles van een loterij. Mijn moeder kreeg twee keer kanker de eerste keer bad ze en werd ze genezen de tweede keer bad ze en ging ze dood.

bidden helpt niet
god bestaat niet.
maar dat wist ik al toen ze de eerste keer ziek werd.

mat 7,7 of luc 11,9 vergeet het maar.

op 3,19a
Wie Ik liefheb, die bestraf en tuchtig Ik.

Da's geen Slieveneerke, da's een willekeurige tiran.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 23 dec 2006 09:11

collegavanerik schreef:Da's geen Slieveneerke, da's een willekeurige tiran.
Dat is geen watte?
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

martien
Forum fan

Bericht door martien » 26 dec 2006 12:22

Slieveneerke
:D :D :D

dit is een soort turbo taal.

ontleding:
S lieven eerke

S = afkorting van "Ons"
lieven
eerke = heerke

ofwel vlaams/zuid hollands voor "onze lieve heer".

Cluny
Banned

Re: @ Don Diego

Bericht door Cluny » 27 dec 2006 09:07

cluny schreef:
Antiscience schreef:Hallo Don Diego,

mvg, Jos
Alleen als je mijn reactie er bij doet.
http://p2.forumforfree.com/alles-terug- ... ekerk.html

Nou het is daar een hele interessante discussie geworden.
Zonder mij, want Antiscience heeft mij daar gebanned.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 27 mar 2007 14:37

Ouders paddo-dode klagen Amsterdam aan
Gepost door Ferry (Veerboot) - Bron: AT5, De Pers
Gepubliceerd: maandag 26 maart 2007 @ 13:07
Een Frans echtpaar eist opheldering van de Amsterdamse politie over de dood van hun 17-jarige dochter Gaelle Caroff. Het meisje zou zelfmoord hebben gepleegd na het eten van drugspaddestoelen. Ze sprong vorige week van een brug nabij NEMO in Amsterdam. Volgens de moeder wilde het meisje niet dood.

De ouders zijn verbijsterd dat hun minderjarige dochter paddo's heeft kunnen kopen bij een smartshop in Amsterdam. Ze houden de Nederlandse staat verantwoordelijk. "Het zijn de drugs die haar hebben gedood. (...) Wij houden de Nederlandse staat verantwoordelijk voor de vrije verkoop van deze drugs."

Smartshops mogen volgens de wet geen drugs verkopen aan minderjarigen als Gaelle. Een rondgang door De Pers langs de uitbaters van smartshops leert echter dat niemand naar de leeftijd van de koper vraagt. De eigenaar van de shop waar het meisje in Amsterdam haar hallucinerende drugs kocht, erkent dit ook.

De bewuste smartshop waar het meisje de paddo's kocht, verspreidt bij de verkoop wel folders in het Engels en Spaans, maar niet in het Frans. Volgens deskundigen versterken hallucinerende paddestoelen depressieve gevoelens. Volgens vrienden van het meisje had ze wat problemen. Haar moeder zegt echter dat haar dochter, een briljante leerling op school, helemaal niet depressief was. 21747 views / 209 reacties reageer

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 27 mar 2007 14:41

Toch fijn dat dit 17-jarige meisje toch een paar uurtjes heeft kunnen ervaren hoe het is om met psychidelica enige uurtjes psychotisch begaafd te zijn.
Zou ze ook nog net op tijd haar spiritualiteit hebben zien ontwaken?

Plaats reactie