"Vrij"denkers versus Moslims: Irak

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

lisa
Banned

Re: "Vrij"denkers versus Moslims: Irak

Bericht door lisa »

Uncle Rat schreef:
lisa schreef:Wat zal ik zeggen. Allah is alles en alles is Allah.
Dat is een soort solipsisme by proxy..
Bedankt voor je link.
Chechens - the bravest people in the world!
http://youtu.be/6bloyjV-Hhs" onclick="window.open(this.href);return false;
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

lisa schreef:Hoeveel doden zijn er weer gevallen deze week? Ach het interesseert je ook helemaal niet.
Maar indien Allah alles is en alles is Allah, waarom zouden we ons er dan voor moeten interesseren? Wat valt er überhaupt nog te discussiëren?
Een wijsvinger gaat toch niet tegen een duim of teen of elleboog zeggen dat ie een wijsvinger moet zijn?

Blijkbaar houdt Allah er wel van zichzelf een beetje toe te takelen. Wellicht behoedt het hem voor de eeuwige saaiheid, hoewel eeuwig toekijken op menselijk gekrioel me voor een beetje god ook wel heel saai toeschijnt.

Houdt Allah zich overigens met zichzelf bezig de hele tijd?
Laatst gewijzigd door Rereformed op 27 aug 2010 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
lisa
Banned

Bericht door lisa »

Blackadder schreef:Als ik in Turkije zou gaan wonen dan zou ik Turks leren. Aangezien ik er niet woon, zie ik weinig reden. Het lijkt me nuttiger eerst maar eens wat beter Duits te leren, aangezien ik daar vrijwel dagelijks mee in aanraking kom.
Je hoeft niet in Turkije te wonen, Turken wonen in Nederland. En als mensen zoals jij een uitgesproken mening hebben over die ene groep, over hun cultuur hun geloof, hen bekritiseren dan moet je ook hun taal leren. Of je moet gewoon je mond houden.
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

lisa schreef:
Blackadder schreef:Als ik in Turkije zou gaan wonen dan zou ik Turks leren. Aangezien ik er niet woon, zie ik weinig reden. Het lijkt me nuttiger eerst maar eens wat beter Duits te leren, aangezien ik daar vrijwel dagelijks mee in aanraking kom.
Je hoeft niet in Turkije te wonen, Turken wonen in Nederland. En als mensen zoals jij een uitgesproken mening hebben over die ene groep, over hun cultuur hun geloof, hen bekritiseren dan moet je ook hun taal leren. Of je moet gewoon je mond houden.
Dat is grappig. Toen ik eens met een paar Turken sprak over waarom Koerden in Turkije geen Koerdisch op school mochten praten, kreeg ik als antwoord: "In Turkije is Turks de gebruikelijke taal. Wil je ook maar een beetje carrière maken in Turkije, dan is het dus noodzakelijk dat je vloeiend Turks kunt spreken."

Dat vond ik wel logisch.

Maar nu iemand op een Nederlands forum iets wilt bereiken, gebruikt ze daarvoor een filmpje in de Turkse taal ipv de (op dit forum gebruikelijke) Nederlandse. En begint ze te foeteren op mensen die geen Turks willen leren om op zich eventueel door dit filmpje te laten overtuigen.

Hier wordt ik niet mutlu van. :?
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Rereformed
Moderator
Contacteer:

lisa schreef:Je hoeft niet in Turkije te wonen, Turken wonen in Nederland. En als mensen zoals jij een uitgesproken mening hebben over die ene groep, over hun cultuur hun geloof, hen bekritiseren dan moet je ook hun taal leren. Of je moet gewoon je mond houden.
Waarom ben je zo boos als ik vragen mag? Zo praat je toch niet tegen iemand die je helemaal niet kent en waarvan je helemaal niets afweet?

Ik was afgelopen maart voor het eerst in Turkije. In Konya en Beyshehir. Ik vond de Turken die ik ontmoette alleraardigste mensen. Zo opgewekt, vriendelijk, alles voor hun gasten overhebbend.

Het ergerde me wel zeer dat ik elke morgen om een uur of 5 gewekt werd met galmende luidsprekers, maar er werd me door Turken verteld dat als je er wat langer woont het niet meer hoort. Een vrijdenker is uiteraard van mening dat iemand zo'n wekker met oproep tot bidden maar in zijn eigen slaapkamer zou moeten neerzetten als hij het zo belangrijk vindt om elke dag wat aan bidden te doen, en niet de hele stad aan geluidsoverlast moet blootstellen. Vind je dat onredelijk?
Born OK the first time
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

lisa schreef:Je hoeft niet in Turkije te wonen, Turken wonen in Nederland. En als mensen zoals jij een uitgesproken mening hebben over die ene groep, over hun cultuur hun geloof, hen bekritiseren dan moet je ook hun taal leren. Of je moet gewoon je mond houden.
drogreden

ik hoef geen turk te leren om hun schendingen tegen de mensenrechten aan te klagen of hun weigering zich aan onze waarden, normen, regels en cultuur aan te passen.
turken zijn hier te gast dus moeten zij zich schikken net zoals ik mij naar Turkse normen en waarden schik als ik Turkije bezoek.
Jij zet de wereld op zijn kop :)
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

@LD

M'n beste,
De reactie was niet op jouw post, maar op die van Lisa.
Was enigszins cynisch bedoeld, lees maar met andere ogen. Meer van splinter en balk en hand in eigen boezem, zover je in boerka erbij kan. Het verder uitleggen vind ik hier niet op z'n plaats.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
lisa
Banned

Bericht door lisa »

gerard_m schreef:Met het plaatsen van dit soort filmpjes en commentaar, laten moslims allereerst een "eigen volk eerst" mentaliteit zien. Helaas heb ik op islamitische fora niet anders gezien. Het is blijkbaar alleen erg als mensen van het eigen clubje worden gedood. Over Boeddhistische Tibetanen, Christelijke Zuid-Soedanezen of burgerslachtoffers in Zaire wordt met geen woord gesproken.

Dit is al erg genoeg, maar nog erger is de selectieve verontwaardiging. Wanneer Israel een Palestijn doodt of Amerika een Irakees doodt, wordt moord en brand geschreeuwd. Maar wanneer diezelfde slachtoffers vallen door Hamas of door een Irakees met bomgordel, blijft het stil (of wordt het afgedaan als valse propaganda en was de dader eigenlijk een CIA agent).

Deze eenzijdgheid laat zien dat er geen sprake is van solidariteit met slachtoffers, zelfs niet van de eigen club. Eerder lijkt het te gaan om het zwart maken van die foute andere club: de Amerikanen, het Westen, Israel, etc.

Als moslims zich echt zouden drukmaken om hun broeders, zouden ze massaal protesteren tegen regimes zoals in Soedan, Iran, Algerije, en bendes zoals in Somalie en Pakistan die dagelijks broeders ombrengen. Zolang dit niet gebeurd, is de zogenaamde bezorgdheid om mede-moslims volkomen ongeloofwaardig.
Dit is een natuurlijke reactie op wat jullie hier over moslims schrijven. Dat ze achterlijk zijn, primitief zijn en anno 2010 nog steeds in een God geloven.
Een Amerikaan heeft niks te zoeken in Irak. Israeliers hebben niks te zoeken in Palestina. Een kogel van 15 cent dwars door zijn hoofd dat is zijn recht. Jij geen respect voor mij..ik geen respect voor jou. Zo simpel is het.
siger

Bericht door siger »

lisa schreef: Dit is een natuurlijke reactie op wat jullie hier over moslims schrijven. Dat ze achterlijk zijn, primitief zijn en anno 2010 nog steeds in een God geloven.
Een Amerikaan heeft niks te zoeken in Irak. Israeliers hebben niks te zoeken in Palestina. Een kogel van 15 cent dwars door zijn hoofd dat is zijn recht. Jij geen respect voor mij..ik geen respect voor jou. Zo simpel is het.
Nu scheer je ons wel allemaal over dezelfde kam.

Ik bemoei me niet met mensen hun geloof, zolang ze mij er niet mee lastigvallen.
Ik verwijt moslims dat ze mensenrechten niet respecteren.
Ik ben het met je eens dat de US niets in Irak te zoeken had.
Ik denk dat Israel geen recht van bestaan heeft.
En ik ben tegen kogels voor wie dan ook.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Amerikanen hebben niets te zoeken in Irak en Afghanistan, arabieren niets in Israël, daar kan ik helemaal in mee. Maar je stelt
En ja moslims moeten sterven.
.
De vraag is dus: Waarom moorden de moslims elkaar uit?
it remains popular.
Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld »

lisa schreef:
gerard_m schreef:Met het plaatsen van dit soort filmpjes en commentaar, laten moslims allereerst een "eigen volk eerst" mentaliteit zien. Helaas heb ik op islamitische fora niet anders gezien. Het is blijkbaar alleen erg als mensen van het eigen clubje worden gedood. Over Boeddhistische Tibetanen, Christelijke Zuid-Soedanezen of burgerslachtoffers in Zaire wordt met geen woord gesproken.

Dit is al erg genoeg, maar nog erger is de selectieve verontwaardiging. Wanneer Israel een Palestijn doodt of Amerika een Irakees doodt, wordt moord en brand geschreeuwd. Maar wanneer diezelfde slachtoffers vallen door Hamas of door een Irakees met bomgordel, blijft het stil (of wordt het afgedaan als valse propaganda en was de dader eigenlijk een CIA agent).

Deze eenzijdgheid laat zien dat er geen sprake is van solidariteit met slachtoffers, zelfs niet van de eigen club. Eerder lijkt het te gaan om het zwart maken van die foute andere club: de Amerikanen, het Westen, Israel, etc.

Als moslims zich echt zouden drukmaken om hun broeders, zouden ze massaal protesteren tegen regimes zoals in Soedan, Iran, Algerije, en bendes zoals in Somalie en Pakistan die dagelijks broeders ombrengen. Zolang dit niet gebeurd, is de zogenaamde bezorgdheid om mede-moslims volkomen ongeloofwaardig.
Dit is een natuurlijke reactie op wat jullie hier over moslims schrijven. Dat ze achterlijk zijn, primitief zijn en anno 2010 nog steeds in een God geloven.
Zucht... ik weet dat je van een dag geen eten en drinken af en toe chagrijnig kan worden, dus ga maar even door met foeteren, zou ik willen zeggen.

Je kunt immers beter als anoniem persoon digitaal op anderen gaan vitten, dan dat je je ramadan-stress op je dierbaren loslaat. Dat je relaties kunnen verstoren, en dat zou echt vervelend zijn.

Dus raas maar lekker door; wij begrijpen het wel! :wink:
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
lisa
Banned

Bericht door lisa »

Rereformed schreef:
lisa schreef:Hoeveel doden zijn er weer gevallen deze week? Ach het interesseert je ook helemaal niet.
Maar indien Allah alles is en alles is Allah, waarom zouden we ons er dan voor moeten interesseren? Wat valt er überhaupt nog te discussiëren?
Een wijsvinger gaat toch niet tegen een duim of teen of elleboog zeggen dat ie een wijsvinger moet zijn?

Blijkbaar houdt Allah er wel van zichzelf een beetje toe te takelen. Wellicht behoedt het hem voor de eeuwige saaiheid, hoewel eeuwig toekijken op menselijk gekrioel me voor een beetje god ook wel heel saai toeschijnt.

Het heeft met bewustzijn te maken. Hoe zal ik het zeggen. Jij bestaat niet. Je denkt dat jij alles doet. Maar Hij is het. Jij moet bewust worden van Hem. Pas als je bewust wordt van Hem kom je op een ander bewustzijnsniveau. En dan zegt Allah in de Koran:
I am His hearing by which He hears, His sight by which He sees, His hand by which He strikes, His foot by which he walks.
En zo lang je dat niet doet blijf je ronddwalen in dualiteit. In machtstrijd,verlangen, bezit, jaloezie, wraak en zo voorts. Blijf je plakken aan vormen en namen.
lisa
Banned

Bericht door lisa »

Elberfeld schreef:
lisa schreef:
Dat is grappig. Toen ik eens met een paar Turken sprak over waarom Koerden in Turkije geen Koerdisch op school mochten praten, kreeg ik als antwoord: "In Turkije is Turks de gebruikelijke taal. Wil je ook maar een beetje carrière maken in Turkije, dan is het dus noodzakelijk dat je vloeiend Turks kunt spreken."

Dat vond ik wel logisch.

Maar nu iemand op een Nederlands forum iets wilt bereiken, gebruikt ze daarvoor een filmpje in de Turkse taal ipv de (op dit forum gebruikelijke) Nederlandse. En begint ze te foeteren op mensen die geen Turks willen leren om op zich eventueel door dit filmpje te laten overtuigen.

Hier wordt ik niet mutlu van. :?
Ja dat is eigenlijk best wel jammer weet je. Ik begrijp en spreek Nederlands, Engels enzo maar Nederlanders verstaan geen woord Turks. En ja dit soort teksten heb je niet in het Nederlands dus gewoon beeldmateriaal dan maar. Maar je weet ongeveer wel waar het over gaat.
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Waar staat dat in de Koran? Ik ken het alleen in een hadith:

«يَقُولُ تَعَالَى: مَنْ عَادَىىِلي وَلِيًّا فَقَدْ بَارَزَنِي بِالْحَرْبِ، وَمَا تَقَرَّبَ إِلَيَّ عَبْدِي بِشَيْءٍ أَفْضَلُ مِنْ أَدَاءِ مَا افْتَرَضْتُ عَلَيْهِ، وَلَا يَزَالُ عَبْدِي يَتَقَرَّبُ إِلَيَّ بِالنَّوَافِلِ حَتَّى أُحِبَّهُ، فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ سَمْعَهُ الَّذِي يَسْمَعُ بِهِ، وَبَصَرَهُ الَّذِي يُبْصِرُ بِهِ، وَيَدَهُ الَّتِي يَبْطِشُ بِهَا، وَرِجْلَهُ الَّتِي يَمْشِي بِهَا، وَلَئِنْ سَأَلَنِي لَأُعْطِيَنَّهُ، وَلَئِنْ دَعَانِي لَأُجِيبَنَّهُ، وَلَئِنِ اسْتَعَاذَ بِي لَأُعِيذَنَّهُ، وَمَا تَرَدَّدْتُ فِي شَيْءٍ أَنَا فَاعِلُهُ تَرَدُّدِي فِي قَبْضِ نَفْسِ عَبْدِي الْمُؤْمِنِ يَكْرَهُ الْمَوْتَ وَأَكْرَهُ مَسَاءَتَهُ وَلَا بُدَّ لَهُ مِنْه»

Allah sprak overigens Arabisch en geen Engels
it remains popular.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

lisa schreef:
Rereformed schreef:Maar indien Allah alles is en alles is Allah, waarom zouden we ons er dan voor moeten interesseren? Wat valt er überhaupt nog te discussiëren?

Het heeft met bewustzijn te maken. Hoe zal ik het zeggen. Jij bestaat niet. Je denkt dat jij alles doet. Maar Hij is het. Jij moet bewust worden van Hem. Pas als je bewust wordt van Hem kom je op een ander bewustzijnsniveau. En dan zegt Allah in de Koran:
I am His hearing by which He hears, His sight by which He sees, His hand by which He strikes, His foot by which he walks.
En zo lang je dat niet doet blijf je ronddwalen in dualiteit. In machtstrijd,verlangen, bezit, jaloezie, wraak en zo voorts. Blijf je plakken aan vormen en namen.

Je redenering klopt van geen enkele kant.
Indien ik niet besta kan ik ook niet bewust worden van Hem.
Indien Hij alles doet dan sta ik alweer buiten spel en kan ik niet bewust worden van Hem.
En als Hij het is, waar maak je je dan zo druk om? Blijkbaar wil Hij dat ik me niet bewust ben van hem.

Dus volgens jouw denktrant is het volkomen nutteloos iemand anders ook maar ergens toe op te roepen of te beschuldigen. Vreemd dat je dat niet beseft.

Dat iemand op een ander bewustzijnsniveau komt wanneer hij/zij zich overgeeft aan een bepaalde ideologie is overigens nogal wiedes. Klop aan de deur van welke ideologie ook en die deur zal voor je worden opengedaan. Maar dit bewustzijnsniveau is dan enkel een graadje lager dan wanneer je je er niet aan had uitgeleverd. Want je bewustzijn zit nu gekooid; het heeft zichzelf opgesloten in een muf kamertje van het denken.

Overigens betekent 'achterlijk' op de keper beschouwt dat iemand achter loopt. Dus niet zozeer dat men 'niet goed wijs' is, maar meer zoiets als nog niet bewust geworden van alle moderne informatie. Die Atatürk die ik op elke Turkse school en in vrijwel ieder gebouw zag hangen aan de muur, en waarvan er volgens een Turk waarmee ik sprak in iedere stad een standbeeld is, was heel pienter en liep ver voor, zelfs op menige turk van vandaag lijkt me.

Je beschuldiging van "ronddwalen in dualiteit. In machtstrijd,verlangen, bezit, jaloezie, wraak en zo voorts" vind ik nogal grotesk. Ik vind zoiets geen pas hebben wanneer iemand een paar zinnen met je van gedachten heeft gewisseld. Alsof jij mij doorgrondt. Het laat je niet van je beste kant zien.
Als Hij het is die nu door jou werkt, dan ben ik zeer teleurgesteld in zijn kunnen.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 27 aug 2010 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
Plaats reactie