discussie over Islam en Europa

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

dikkemick
Ontoombaar

Re: discussie over Islam en Europa

Bericht door dikkemick » 19 aug 2016 14:03

30 tellen
Bepaalde soorten van terreur hebben (indirect denk ik) te maken met islam. Dat heb ik nergens ontkent. IS wil ik even buiten beschouwing laten omdat ik dat slechts zie als 1 denominatie uit de islam. Het merendeel van de moslims is het niet eens met IS.
Maar stel: Morgen is de islam totaal verdwenen. Is dat einde alle terreur? Is dat wereldvrede? Zou er geen andere ideologie voor in de plaats komen? Einde armoede? Einde sociale onvrede?
Houden we groei van islam (in Europa) tegen door IS plat te bombarderen? Daden moeten bestraft worden, niet de ideologie erachter, want de ene maakt zo plaats voor de ander.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_terreurlijst" onclick="window.open(this.href);return false; en https://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_terreurlijst" onclick="window.open(this.href);return false; Toegegeven, veel is op religieuze basis. Maar niet slechts islam.

En nog 1 interessant artikel van http://www.historien.nl/de-oorsprong-van-terrorisme/" onclick="window.open(this.href);return false;: Maar het denken over wat goed of fout is verschilt doorgaans sterk en is afhankelijk van meerdere factoren. Wat onderscheidt immers een verzetsdaad van een terroristische actie? Het perspectief van de betrokkenen!
Nelson Mandela is indertijd door het Apartheidsregime aangemerkt als terrorist.

En nog een klein beetje geschiedenis zonder islam:
Het anarchistisch terrorisme (1880-1920)
Het antikoloniale terrorisme (1920-1960)
Het nieuw linkse terrorisme (1960-1989)
en inderdaad: Het religieus terrorisme 1979-heden
Misschien kunnen we van de eerste 3 voorbeelden leren hoe we om moeten gaan met dit soort geweld en onvrede.
http://historiek.net/vier-golven-van-terrorisme/47534/" onclick="window.open(this.href);return false; Kijk ook eens het filmpje van Beatrice de Graaf of terrorisme voortkomt uit geloof.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 14:04

Wel ik heb tot twintig geteld, geen reactie verwacht, maar tot de vaststelling gekomen dat we van de hak op de tak springen.
Ik krijg links, ik maak ze met de vloer gelijk, ik krijg geen tegenreactie maar opnieuw links. Dit terwijl NIEMAND op mijn links ingaat. Ik doe dit wel, maar heb er dan op de duur wel genoeg van als mijn links niet benaderd maar genegeerd worden.
Als ik jullie links benader wordt dit genegeerd en krijg ik andere links die een andere materie beschijnen. Dat is van de hak op de tak.
Laten we trap per trap gaan zonder het vorige te overkijken.

Dat is een kat en muis spelletje geworden dat de essentie niet in ogen kan kijken.
Laten we terugkeren naar het eerste artikel, dat benaderen en dan pas het volgende aankaarten?
Mijn standpunten worden hier genegeerd, niet andersom. Als ik te dichtbij ga wordt men ad hominem en negeert men mijn argumentatie. Zo kan ik het ook natuurlijk, en net daarom neem ik het hier zoveel maal minder serieus.

Red Star Line

Bericht door Red Star Line » 19 aug 2016 14:19

kiks schreef :
Jij wilt scheiding van mensen. Ik wil juist het tegenovergestelde. En ik mag hopen dat de mensen die denken zoals jij het niet voor het zeggen krijgen. Het zal alleen maar meer ellende veroorzaken.
Dit staat volledig in schril contrast met wat reeds herhaardelijk werd gezegd , aangekaart en vrij duidelijk is ; landen die strenger toezien op migratie , minder islam importeren ; Canada, Australie, Japan, China , Visegrad landen binnen Europa, wel die hebben net minder ellende. 't Zijn de landen die de meeste islamieten opvangen die tevens ook te kampen hebben met ' t meeste terreur en 't meeste jihadisme.

@Dikkemik, uiteraard is grenzen toe en een strengere controle niet DE OPLOSSING , maar 't zou er wel reeds voor zorgen dat we niet nog meer laaggeschoolden uit andere culturen en godsdiensten importeren, nog meer gettovorming , nog meer werkloosheid en ongenoegen en frustratie onder jongeren , nog meer geweld ....
En gettovorming, vaak hoor ik hier dat hiervoor de schuld bij het westen zelf wordt gelegd, dat we geen kansen geven om te integreren , fabeltjes uiteraard. Wie wil krijgt genoeg kansen. Het zijn niet wij die deze mensen verbieden om hun inkopen te doen in den Dehaize , Lidl of Aldi, maar hun de eigen supermarktjes laten opendoen, hun eigen eethuisjes, hun eigen theehuizen , hun eigen beenhouwers en viswinkels .... de getto"'s worden hiermee door hunzelf wel in stand gehouden. ......

@ Peter Van Velzen , ik had het niet hoe makkelijk of moeilijk het is om een taal te leren, over en weer te reizen, visums te bekomen enz... wat ik wou duidelijk maken is, dat je met een naam als Van Velzen nooit een Thai zult worden genoemd, ongeacht of je daar nu nog 10 of 20 jaar woont. Men zal je als " farang" blijven noemen. Is daar iets fout mee, persoonlijk zij ik daar niks fout mee, zolang je daar met respect wordt behandeld.
Dus waarom zouden wij het de logica zelf moeten vinden dat mensen als Farid Bamouhammad ,Mohamed Abdi Hassan ....plots Belgen zouden zijn , ik zie echt de logica niet waarom we dit als normaal zouden beschouwen ?? Het is niet mocht morgen een paard een jong werpen in een koeienstal, dat het veulen ook uitgroeit tot een koe ..... :-) :-)

Vandaag stond er in de krant HLN een pakkend en ontroerend artikel ,
http://www.hln.be/hln/nl/36484/Aanslage ... rist.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze man durft zijn geloof en religie zelf in vraag te stellen . Vraagt aan imams en theologen om regels te herzien voor een betere samenleving. Maar laat dit nu net het probleem zijn , de imams en theologen waren er na elke aanslag gewoon als de kippen bij om niet meer dan te zeggen " dit is niet onze islam" , en verder staken ze hun kop in 't zand.
Geloven , zoals Mohamed uit het artikel dus dat je dit strenge geloof , gedirigeerd vanuit het machtige Saoudie Arabie, enz gaat kunnen wijzigen, dat zijn naieve dromen. En trouwens, moslim vluchtelingen kunnen mijns inziens beter opgevangen worden in landen als Turkije, Jordanie, Iran , Arabische Emiraten , .....enz , voldoende landen waar mensen hun eigen geloof en religie kunnen beleven zonder met botsende culturen in aanraking te moeten komen.
Laatst in de krant , een moslima in Marks & Spencer weigert een klant te bedienen die een fles champagne wou kopen , een kleuterjuf in Antwerpen werd bijna gelycnhed , beschuldigd van verkrachting , diende onder te duiken, omdat ze wellicht bij 't plassen het plassertje van een jongetje had vastgehouden of aangeraakt ??? En zo zijn er tal van voorbeelden van botsende normen en waarden die voor grote frustratie en problemen zorgen, Wat is dan de naieve oplossing van zij die geloven in een geoliede multiculturele samenleving als droomwereld , al deze problemen één voor één aanpakken , en al deze mensen willens nietens trachten te wijzigen , tegen hun ware aard in, en kneden en boetserren naar onze normen, waarden en cultuur ?? Of nemen we er al die botsingen, aanvaringen , aanslagen, moorden , ...erbij, als tol om de multiculturele samenleving in stand te houden ?????

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 19 aug 2016 15:34

@Red star line
Deze man durft zijn geloof en religie zelf in vraag te stellen . Vraagt aan imams en theologen om regels te herzien voor een betere samenleving. Maar laat dit nu net het probleem zijn , de imams en theologen waren er na elke aanslag gewoon als de kippen bij om niet meer dan te zeggen " dit is niet onze islam" , en verder staken ze hun kop in 't zand
Maar DIT is het begin! Ik verwacht (maar dat kost tijd) dat er meer mannen (en vrouwen) op zullen staan voor een betere samenleving.
En wat betreft je opmerking, dat we laaggeschoolden importeren...Dat klinkt een beetje als sinaasappels importeren. Wat doe jij als je in een land woont waar totaal geen 1 enkele toekomstvisie voor je is? Of als je land in oorlog is met een ideologie waar je niet achter staat? Ik zou blij zijn als ik ergens anders een kans kreeg. En natuurlijk moet ik daar dan moeite voor doen. En dus moeten de regels in deze landen aangescherpt worden. Inburgeren is verplicht! De geldende regels en wetten van een land aannemen is verplicht! Goede opvang en begeleiding is in deze essentieel.
Philip K. Dick

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 15:47

And I leave behind this hurricane of fucking lies.
Adieu!
https://www.youtube.com/watch?v=JMcNzjzw63I" onclick="window.open(this.href);return false;

Ban me nu maar, er is hier geen meerwaarde te rapen. En geen vrijdenker ontmoet.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 19 aug 2016 16:02

MachineElf schreef:
Ban me nu maar, er is hier geen meerwaarde te rapen. En geen vrijdenker ontmoet.
Omdat ik het (deels) niet eens ben met je? Wat versta jij onder meerwaarde? Mensen die er hetzelfde over denken?
Philip K. Dick

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 16:17

Volg jij de versie maar van jihad collaborateurs. Ik ben er klaar mee.
Vergeet in de toekomst nooit, mensen als ik kwamen op voor U en mij.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 19 aug 2016 16:40

MachineElf schreef:Volg jij de versie maar van jihad collaborateurs. Ik ben er klaar mee.
Vergeet in de toekomst nooit, mensen als ik kwamen op voor U en mij.
Nu ga je toch heel vreemde conclusies trekken. Wel jammer, want misschien is er een middenweg? Nog nooit is een dergelijk onderwerp nl. zo zwart-wit geweest. OF deporteren, OF alles importeren...
Philip K. Dick

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 16:54

Ik heb een middenweg trachten te bereiken. Maar mijn links krijgen geen aandacht. De aandacht dat ik aan jullie links schenk krijgt ook geen aandacht en we springen van de hak op te tak.
What's the use?
Jihad collaborerende staten nablaten is er over naar mijn inzien.
Ik ga mijn geduld daar niet in verliezen, noch een weerwoord voorzien. Wat nodig is zal wel plaatsnemen en wij zullen terugkijken naar diegene zoals we kijken naar nazi collaborateurs.

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 19 aug 2016 17:13

Red Star Line schreef:kiks schreef :
Jij wilt scheiding van mensen. Ik wil juist het tegenovergestelde. En ik mag hopen dat de mensen die denken zoals jij het niet voor het zeggen krijgen. Het zal alleen maar meer ellende veroorzaken.
Dit staat volledig in schril contrast met wat reeds herhaardelijk werd gezegd , aangekaart en vrij duidelijk is ; landen die strenger toezien op migratie , minder islam importeren ; Canada, Australie, Japan, China , Visegrad landen binnen Europa, wel die hebben net minder ellende. 't Zijn de landen die de meeste islamieten opvangen die tevens ook te kampen hebben met ' t meeste terreur en 't meeste jihadisme.
Ook jij denkt kennelijk dat het scheiden van bevolkingsgroepen het probleem van het terrorisme oplost. Ik stel dat juist die scheiding ellende veroorzaakt.
Aardig dat je Canada noemt. In dat land heeft men namelijk besloten vluchtelingen op te nemen en zo snel mogelijk mee te laten draaien in de maatschappij. Afgelopen jaar 25.000 en dit jaar rond de 300.000. Ik heb nog geen berichten gelezen dat er ineens een golf van terreur is ontstaan door deze migratie. Overigens laten die Canadezen de mensen niet met een gammel bootje komen, maar halen ze gewoon op per vliegtuig. En zo hoort het.
En natuurlijk komen er ook mensen mee die niet om hulp vragen, maar juist proberen de boel in de war te sturen. Filter die eruit, maar laat niet omwille van die kleine groep je humanitaire opdracht verdwijnen. Tenzij je natuurlijk denkt "laat ze lekker barsten".

http://www.volkskrant.nl/buitenland/can ... ~a4259434/

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 19 aug 2016 17:16

Een uitermate onsmakelijke vergelijking. Ik collaboreer met niets of niemand. Ik probeer juist samen te leven met anders denkenden. En ik denk dat dat de toekomst van de mens is.
Met Jihadstrijders kan ik dit niet. Dus, als de meerderheid van de moslims in Nederland (of België) Jihadstrijder is heb ik een groot probleem. Maar ik werk samen met moslims en dit gaat uitstekend. En de kansarmen (die dus willen radicaliseren) wil ik me afvragen waar dat aan ligt. Als dat aan de personen zelf ligt hebben we er regels en wetten voor, als het aan de economie ligt, moet er misschien iets aan die economie veranderen.
Philip K. Dick

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 19 aug 2016 17:17

Wat grappig dat iemand die een blauwdruk van de nazi-methode dertiger jaren propageert, een ander uitmaakt voor nazi-collaborateur. :D

Groet

kiks
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 17:22

dikkemick schreef:Een uitermate onsmakelijke vergelijking. Ik collaboreer met niets of niemand. Ik probeer juist samen te leven met anders denkenden. En ik denk dat dat de toekomst van de mens is.
Met Jihadstrijders kan ik dit niet. Dus, als de meerderheid van de moslims in Nederland (of België) Jihadstrijder is heb ik een groot probleem. Maar ik werk samen met moslims en dit gaat uitstekend. En de kansarmen (die dus willen radicaliseren) wil ik me afvragen waar dat aan ligt. Als dat aan de personen zelf ligt hebben we er regels en wetten voor, als het aan de economie ligt, moet er misschien iets aan die economie veranderen.
U collaboreert wel door aan cultuurrelativisme te doen.
Door artikels te quoten die aan de problemen voorbij gaan via een kort termijn geheugen.
Door links te posten dat grenzen sluiten geen oplossing biedt.
Ik bied daartegenover mijn "propaganda" maar die negeert U.
Ik betreur dat U moet samenwerken met moslims, hopelijk bent U daar in de toekomst van verlost.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 19 aug 2016 17:23

kiks schreef:Wat grappig dat iemand die een blauwdruk van de nazi-methode dertiger jaren propageert, een ander uitmaakt voor nazi-collaborateur. :D

Groet

kiks
Vindt U de islam dan geen fascistische ideologie?
Zoneen, op basis van wat?
Ik zeg van wel omdat het zichzelf als verhevene optrekt boven één ieder, en oproept de joden, christenen en ongelovigen uit te roeien.
Waarom denkt U van niet?

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 19 aug 2016 17:26

Ik had het niet tegen jou. Zit aan een andere tafel.

Groet

kiks

Plaats reactie