Het wordt steeds linker atheist te zijn.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

GROBBO

Het wordt steeds linker atheist te zijn.

Bericht door GROBBO » 05 dec 2017 21:56

Ik dacht altijd dat religie langzamerhand zou gaan verdwijnen.
Het lijkt blijkbaar extremer te worden of lijkt dat zo?
Over een aantal jaren naar verwachting zo'n 2 miljoen moslims in Nederland las ik ergens.
Moet ik me zorgen maken of waait het wel over?

Ik wordt altijd zo moedeloos en boos als ik zulke berichten lees.
Komen die mensen van een andere planeet? Hebben ze geen internet, geen ratio?

https://www.volkskrant.nl/buitenland/ge ... ~a4543266/

Fish
Moderator

Re: Het wordt steeds linker atheist te zijn.

Bericht door Fish » 05 dec 2017 23:56

Daar wordt je niet blij van als ongelovige.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 06 dec 2017 05:15

Mensen kijken op het internet vooral naar sites van gelijkdenkenden. WIj ongelovigen komen dus veelal de meining van ongelovigen tegen. Overigens was het doden van ongelovigen zo'n 300 jaar geleden ook in Europa iets dat veel voorkwam. DE spaanse qinquisitie werd zelf officËel pas in 1833 beëindigd De laatste "cryptojood"werd er in 1818 veroordeeld. De "Joods/Christelijke"traditie is een verzinsel van na de Holocaust.
Ik wens u alle goeds

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 06 dec 2017 07:26

Het maakt niet uit of je wel of niet geloofd of welk geloof je hebt. Er is altijd wel ergens een groepering die je dood wil hebben. Altijd zo gerweest en zal altijd zo zijn. :mrgreen:
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 06 dec 2017 07:35

GROBBO schreef:
05 dec 2017 21:56
Ik dacht altijd dat religie langzamerhand zou gaan verdwijnen.
Het lijkt blijkbaar extremer te worden of lijkt dat zo?
Over een aantal jaren naar verwachting zo'n 2 miljoen moslims in Nederland las ik ergens.

Ik wordt altijd zo moedeloos en boos als ik zulke berichten lees.
Komen die mensen van een andere planeet? Hebben ze geen internet, geen ratio?

https://www.volkskrant.nl/buitenland/ge ... ~a4543266/
De reden is duidelijk: Europa is het enige continent waar geen bevolkingsgroei is. Indien er al een land groeit dan is het vanwege immigratie van voornamelijk moslims, die gedurende de afgelopen veertig jaar totaal ondergedompeld zijn geweest in een fanatiek religieus wereldbeeld.
Dus inderdaad reden voor zorg. De geleidelijke secularisatie van immigranten kan enkel plaatsvinden wanneer men zorgt voor integrering en telijkertijd onze geseculariseerde maatschappij haar lang bevochten humanistische en rationalistische ideeën resoluut hoog houdt.

Overigens gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ik betrap mezelf er vaak op drommels goed te weten dat eenzelfde rationele kritiek op korangeloof als dat ik dat geef op bijbelgeloof een prioriteit voor mij zou moeten zijn. En toch lukt het me nooit om me daarvoor in te spannen. Ooit hadden we een topic Samen de koran doorlezen om die te becommentariëren, maar we hielden het maar twee maanden vol en kwamen niet verder dan hoofdstuk twee.
Er loopt ook een topic Fouten in de Koran, maar als je kijkt wat de opbrengst in tien (!) jaar is moeten we imho toegeven er niet erg ons best op te doen.

Hier een voorbeeld van hoe een topic vergaat dat het moslimgeloof overdenkt.
Born OK the first time

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 06 dec 2017 10:58

GROBBO schreef:
05 dec 2017 21:56

Er zullen ongetwijfeld nog excessen voorkomen de komende jaren en in dat opzicht zou ik me zorgen willen maken, maar...
ik ben wat religie betreft inmiddels positief ingesteld en denk (hoop in ieder geval met hart en ziel) dat het fenomeen opschuift in de richting van traditionele zingeving. Hoe kun je in deze tijd met een goed stel hersens en de zeer toegankelijke informatievoorziening die we allemaal hebben blijven geloven in middeleeuwse sprookjes? Het scherpe (fanatieke) zal er bij de hoofdmoot af gaan! Zeker in Nederland!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 06 dec 2017 11:05

Er zijn du dertien landen waar op atheïsme de doodstraf staat.

Dit lijkt in de VN tot geen enkel bezwaar, degelijke landen kunnen zelfs domineren in de commissie van de rechten van de mens (SA).
(Wel vinden er in die commissie dat Zwarte Piet iets heeeeeeeel ergs is. :evil: )
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 06 dec 2017 11:19

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
06 dec 2017 11:05
Er zijn du dertien landen waar op atheïsme de doodstraf staat.

Dit lijkt in de VN tot geen enkel bezwaar, degelijke landen kunnen zelfs domineren in de commissie van de rechten van de mens (SA).
(Wel vinden er in die commissie dat Zwarte Piet iets heeeeeeeel ergs is. :evil: )
Ik heb even nagekeken welke landen dat zijn Het blijkt dat ik me in december 2014 in levensgevaar heb begeven. Ik was toen namelijk vier dagen in Maleisie. Gelukkig zijn deze landen niet alemaal hard bezig om deze wet in de praktijk te brengen. Maar ondertussen staat deze juridische moord, wel in hun wetboek. Zeer zorgelijk.
Ik wens u alle goeds

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 06 dec 2017 11:20

Aan de andere kant. Kijk eens op dit forum. In vergelijking daarmee is het hier een bruissende bende!

Ongetwijfeld zijn er actievere reli-forums, ook over de Islam. Maar ik heb toch sterk de indruk dat het beperkt blijft tot kleine selecte gezelschappen en de grote massa niet mee doet. Weet iemand of daar overzichten over of onderzoeken naar zijn?
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 06 dec 2017 11:28

Peter van Velzen schreef:
06 dec 2017 11:19
Ik heb even nagekeken welke landen dat zijn Het blijkt dat ik me in december 2014 in levensgevaar heb begeven. Ik was toen namelijk vier dagen in Maleisie. Gelukkig zijn deze landen niet alemaal hard bezig om deze wet in de praktijk te brengen. Maar ondertussen staat deze juridische moord, wel in hun wetboek. Zeer zorgelijk.
Er hoeft echter maar een zo'n scherpslijper te zijn die er een zaak van maakt en dan zit je in de problemen.
Rede voor mij om niet naar deze landen te reizen.

Eigenlijk zou er voor deze landen een negatief reisadvies moeten komen zolang het in hun wetgeving staat.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 06 dec 2017 12:10

Mullog schreef:
06 dec 2017 11:20
Aan de andere kant. Kijk eens op dit forum. In vergelijking daarmee is het hier een bruissende bende!

Ongetwijfeld zijn er actievere reli-forums, ook over de Islam. Maar ik heb toch sterk de indruk dat het beperkt blijft tot kleine selecte gezelschappen en de grote massa niet mee doet. Weet iemand of daar overzichten over of onderzoeken naar zijn?
"Het gaat maar om een klein groepje en niet om de grote massa" .... dat is een gevaarlijk misverstand.
Ja er zijn onderzoeken en die tonen aan dat veel islamitische jongeren het geweld steunen:
https://jdreport.com/overheidsonderzoek ... oor-islam/

Nog erger: uit een onderzoek vam motivaction in 2014 bleek dat 80% van de Turkse jongeren het niet 'verkeerd' vindt dat er door groeperingen uit naam van de jihad geweld wordt gebruikt tegen anders gelovigen of niet-gelovigen.
https://www.nu.nl/politiek/3925730/assc ... stend.html

Deze cijfers zijn al jaren bekend maar geen minister die er iets mee doet (behalve ach en wee roepen). En met de huidige zwaar gelovige coalitiepartners zal de enige oplossing ook niet doorgevoerd gaan worden: alle kinderen bij elkaar naar school, van jongs af aan met elkaar leren omgaan. Dat is de enige manier.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 06 dec 2017 12:33

Er is een grote groep die een JIhad niet op voorhand afwijst en er is eem kleine groep die inderdaad bereid is zelf hun nek daarvoor uit te steken. ELk lid van die kleien groep kan echter meer dan 100 burgers ombrengen, Tot nu toe hebben moslims in Nedeland zoiets niet gedaan. mogelijkewijs is het Nederlandse beleid helemaal niet zo verkeerd geweest.
Ik wens u alle goeds

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 06 dec 2017 18:52

Peter van Velzen schreef:
06 dec 2017 12:33
Er is een grote groep die een JIhad niet op voorhand afwijst en er is eem kleine groep die inderdaad bereid is zelf hun nek daarvoor uit te steken.
Iedere gewelddadige beweging steunt op een veel grotere groep sympathisanten. Zonder die grote groep, sterft het geweld snel uit.
Het gaat in de meeste landen om het afvallig zijn (alle islamitische rechtscholen zijn het erover eens dat een afvallige de doodstraf verdient). De wetgeving beperkt zich tot inwoners van het land. Niet-gelovige buitenlanders hebben niet zo veel te vrezen. Een land als Saoedi Arabië heeft bijvoorbeeld massa's gastarbeiders die atheïst kunnen zijn. Je kunt als atheïst rustig deze landen bezoeken, zolang je je visie maar voor je houdt en geen mensen van het rechte pad af leidt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 06 dec 2017 20:44

gerard_m schreef:
06 dec 2017 18:52
[, zolang je je visie maar voor je houdt en geen mensen van het rechte pad af leidt.
Je bedoeld, mensen het rechte pad wijst. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 06 dec 2017 22:20

Fish schreef:
06 dec 2017 20:44
Je bedoeld, mensen het rechte pad wijst. :wink:
Niet als je doel is om je leven in een keurslijf door te brengen om daarna eeuwig in een soort rosse buurt door te brengen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Plaats reactie