Feest in Pakistan: Allah Akbar!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: Feest in Pakistan: Allah Akbar!

Bericht door lanier » 02 sep 2018 14:15

vegan-revolution schreef:
02 sep 2018 13:49
lanier schreef:
02 sep 2018 12:41
Er hebben 3000 mensen gedemonstreerd in Pakistan.
Wel vreemd dan dat de Pakistaanse premier zich daar zoveel aan gelegen laat liggen. Zijn reactie was er één alsof het hier om een kwestie van topprioriteit gaat. Erdogan deed trouwens ook zijn uit in het zakje. En zo zijn er wel meer .....

Maar vooral blijven bagatelliseren hoor, waar het hier om gaat!
Vooral blijven doorgaan met het stigmatiseren van 1.6 miljard van onze wereldbewoners!

Waarom reageert Erdogan? Omdat hij alleen een meerderheid heeft in de regering met steun van de conservatieve religieuzen. Dan moet je je achterban wel serieus nemen en ingaan op dergelijke acties.

Hoeveel steun kreeg Wilders overigens van politici wereldwijd?

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 02 sep 2018 14:27

lanier schreef:
02 sep 2018 14:15
Vooral blijven doorgaan met het stigmatiseren van 1.6 miljard van onze wereldbewoners!
Goh, wat zijn 2 miljard christenen in het verleden enorm gestigmatiseerd (hoewel het woord stigmatiseren eigenlijk als kinderachtige afleidingsmanoeuvre wordt gebruikt voor wat er werkelijk gebeurt, namelijk serieus en nuchter de gevolgen van religieus fanatisme bespreken). En dat gaat gewoon nu nog door. Waarom hoor je daar nou nooit eens iemand (christenen daargelaten) over?!

Als het over moslims gaat moet elke discussie blijkbaar lamgelegd worden met het toverwoord "stigmatisering". Maar als het over christenen gaat is niets te dol.

Gewoon blijven doorgaan met het blijven meten met 2 maten hoor!

En daarbij : alsof het aantal volgelingen er bij religiekritiek toe zou doen. Waanzin is nou eenmaal waanzin, hoeveel mensen dit ook zijn die dat omarmen.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 02 sep 2018 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 02 sep 2018 14:28

Mensen, laten we nu wel zijn.
Pakistani hebben niets te maken met wat wij hier voor 'boeiends' doen :? .
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 02 sep 2018 14:31

lanier schreef:

Waarom reageert Erdogan? Omdat hij alleen een meerderheid heeft in de regering met steun van de conservatieve religieuzen. Dan moet je je achterban wel serieus nemen en ingaan op dergelijke acties.
Politieke symbiose. Wilders heeft baat bij een boze Erdogan; Erdogan heeft baat bij een boze Wilders.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 02 sep 2018 14:40

Gerard R. schreef:
02 sep 2018 14:28
Mensen, laten we nu wel zijn.
Pakistani hebben niets te maken met wat wij hier voor 'boeiends' doen :? .
Tsja, dat werd tijdens de "Arabische Lente" (die eigenlijk een Arabische nachtmerrie was) ook gezegd van Syriërs. Totdat het in Syrië dermate uit de klauwen liep dat er een vlucht onze kant opkwam. Toen had het ineens wél iets te maken met wat er hier gebeurt.

Duitsers hadden ook niets te maken met Noord-Afrika. Totdat Hitler besloot om er binnen te vallen.

Desondanks kun je natuurlijk volhouden dat ontwikkelingen ergens ter wereld helemaal niets (en nooit iets) te maken hebben met waar jij je bevindt.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 02 sep 2018 14:50

Oorlog en strijd van dit soort is altijd grenzeloos. Laat dat maar aan mensen over...
Maar dat neemt niet weg dat ik best satire of protest kan doen met wélk geloof dan ook.
En ook met presidenten en ook met slavendom enz. enz..

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 02 sep 2018 17:44

Gerard R. schreef:
02 sep 2018 14:50
Maar dat neemt niet weg dat ik best satire of protest kan doen met wélk geloof dan ook.
In enigerlei vorm vast wel, ja. Maar als het om de islam gaat dan kom je dat bij cabaretiers en stand-up comedians echter nu nog maar weinig tegen.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 02 sep 2018 18:18

Tsja, het is en was vroeger riskant met fundi gelovigen.
Maar je moet ook niet te snel zwichten uiteraard.
Ik geef toe, dat is niet gemakkelijk. Niet iedereen is een held.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 02 sep 2018 19:17

02 sep 2018 14:27
lanier schreef:
Goh, wat zijn 2 miljard christenen in het verleden enorm gestigmatiseerd (hoewel het woord stigmatiseren eigenlijk als kinderachtige afleidingsmanoeuvre wordt gebruikt voor wat er werkelijk gebeurt, namelijk serieus en nuchter de gevolgen van religieus fanatisme bespreken). En dat gaat gewoon nu nog door. Waarom hoor je daar nou nooit eens iemand (christenen daargelaten) over?!

Als het over moslims gaat moet elke discussie blijkbaar lamgelegd worden met het toverwoord "stigmatisering". Maar als het over christenen gaat is niets te dol.

Gewoon blijven doorgaan met het blijven meten met 2 maten hoor!

En daarbij : alsof het aantal volgelingen er bij religiekritiek toe zou doen. Waanzin is nou eenmaal waanzin, hoeveel mensen dit ook zijn die dat omarmen.
Dit gaat nergens over. Er is geen discussie geweest over het vervolgen van christenen en het stigmatiseren van mij door die groep. Blijf bij het onderwerp aub. En waar blijft het lijstje van politici die deze actie van Wilders omarmden?

Dus het is waanzin als 3000 van de 105 miljoen protesteren??

Hopper
Banned

Bericht door Hopper » 02 sep 2018 19:40

gerard_m schreef:
02 sep 2018 11:11

De opstandige PVV' ers maken geen permanente bewaking van linkse politici nodig.

Het regende de afgelopen weken bedreigingen in Nederland en niet alleen meer voor Wilders. Nu is dat ook niet heel uitzonderlijk. Los van de walging die veel mensen voor Wilders hebben, zouden we het niet normaal moeten vinden dat een politicus permanente bewaking nodig heeft vanwege zijn standpunten.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b01d417d/

Bedreigingen zijn inderdaad niet uitzonderlijk. Veel politici hebben er last van. En ook burgemeesters niet te vergeten. De bedreigers zijn mensen van verschillende pluimage. Vaak uit de misdaadhoek of motorclubs. De enige die er een hele show van maakt is Wilders. Net alsof hij er om sméékt.

Er zal heus wel eens een loslopende moslim zijn die bedreigt, maar het komt niet meer voor dan onder andere bevolkingsgroepen. Het valt me wel op dat Wilders bedreigingen in zet als politieke propaganda. Andere politici doen dat niet.
Zien dat er niks te bereiken valt is zien.

Hopper
Banned

Bericht door Hopper » 02 sep 2018 19:44

02 sep 2018 13:49
lanier schreef:
02 sep 2018 12:41
Er hebben 3000 mensen gedemonstreerd in Pakistan.
Wel vreemd dan dat de Pakistaanse premier zich daar zoveel aan gelegen laat liggen. Zijn reactie was er één alsof het hier om een kwestie van topprioriteit gaat. Erdogan deed trouwens ook zijn uit in het zakje. En zo zijn er wel meer .....

Maar vooral blijven bagatelliseren hoor, waar het hier om gaat!
De Pakistaanse premier slaat politieke munt uit de kwestie. Die protestpartij is een marginaal partijtje. En dat wil de Pakistaanse premier kennelijk zo houden. Hij is dus opportunistisch bezig, net als onze vriend Wilders. Ik zie niets bijzonders. Erdogan deed dat inderdaad ook met die staatsgreep. En als iedereen helpt dan hebben we vanavond nog 100 opportunistische voorbeelden.
Zien dat er niks te bereiken valt is zien.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 02 sep 2018 20:12

Volgens mij heeft de Pakistaanse president er niets over gezegd. Hussain is president van Pakistan en er is een Hussain die de protestars organiseerde maar dat is niet dezelfde.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 02 sep 2018 20:18

lanier schreef:
02 sep 2018 19:17
Dit gaat nergens over. Er is geen discussie geweest over het vervolgen van christenen en het stigmatiseren van mij door die groep. Blijf bij het onderwerp aub.
Je hebt het blijkbaar niet begrepen. Dat was bedoeld als satirische vergelijking van hoe er met 2 maten wordt gemeten. Eén voor christenen en één voor moslims. Vind je het zelf niet vreemd dat in vergelijkbare gevallen er wel van alles geroepen mag worden als het om christenen gaat, maar niet als het om moslims gaat?

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 02 sep 2018 20:23

Gerard R. schreef:
02 sep 2018 18:18
Tsja, het is en was vroeger riskant met fundi gelovigen.
Laten we er gewoon rondweg voor uitkomen : het is nu in Nederland (en elders in Europa) riskanter geworden dan pakweg 5 decennia geleden. Noem vooral niet waar dat eventueel mee te maken zou kunnen hebben.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 02 sep 2018 20:27

lanier schreef:
02 sep 2018 20:12
Volgens mij heeft de Pakistaanse president er niets over gezegd. Hussain is president van Pakistan en er is een Hussain die de protestars organiseerde maar dat is niet dezelfde.
De Pakistaanse president misschien niet, maar wel de Pakistaanse premier :

Plaats reactie