"Vrij"denkers versus Moslims: Irak
Moderator: Moderators
"Vrij"denkers versus Moslims: Irak
http://www.youtube.com/watch?v=wY9L86IvLrk
http://www.youtube.com/watch?v=WRI-4q7kB64
Ya Allah..ya Allah Al-lah Al-lah Al-lah Al-lah
Hay Hay Hay Hay Hay ...HuHuHuuHu
http://www.youtube.com/watch?v=WRI-4q7kB64
Ya Allah..ya Allah Al-lah Al-lah Al-lah Al-lah
Hay Hay Hay Hay Hay ...HuHuHuuHu
Laatst gewijzigd door lisa op 27 aug 2010 00:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Chechens - the bravest people in the world!
http://youtu.be/6bloyjV-Hhs" onclick="window.open(this.href);return false;
- LordDragon
- Bevlogen
Re: "Vrij"denkers versus Moslims: Irak
ten eerste; vijsje los?
ten tweede; denk je dat iedereen hier Arabisch of Iraaks verstaat?
ten derde; in elkaar geknutselde filmpjes zeggen me niet veel.
ten vierde; alluhawuhiallahwoehiewohoejhoe nog veel minder.
MVG, LD.
ten vierde; alluhawuhiallahwoehiewohoejhoe nog veel minder.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
ten eerste: Jij weet dus het verschil niet tussen Turks en Arabisch. Hij spreekt Turks en niet Arabisch. Ik weet het verschil tussen Turks, Arabisch, Perzisch, Frans, Spaans, Italiaans, Koerdisch, Arameens, Duits, Fries en ga zo maar door.LordDragon schreef:ten eerste; vijsje los?
ten vierde; alluhawuhiallahwoehiewohoejhoe nog veel minder.![]()
MVG, LD.
ten tweede: Leer Turks! Ik heb ook Nederlands geleerd. Heb je daar geen zin in dan niet.
ten derde: het is inderdaad een in elkaar geknutselde filmpje maar met correcte beeldmateriaal. Dat zie je niet op de NOS he. Hoeveel doden zijn er weer gevallen deze week? Ach het interesseert je ook helemaal niet. Vrijdenkers zijn voor "Western civilization". En ja moslims moeten sterven.
ten vierde: Wat zal ik zeggen. Allah is alles en alles is Allah.
Chechens - the bravest people in the world!
Dat is een soort solipsisme by proxy..lisa schreef:Wat zal ik zeggen. Allah is alles en alles is Allah.
- Blackadder
- Ervaren pen
Als ik in Turkije zou gaan wonen dan zou ik Turks leren. Aangezien ik er niet woon, zie ik weinig reden. Het lijkt me nuttiger eerst maar eens wat beter Duits te leren, aangezien ik daar vrijwel dagelijks mee in aanraking kom.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Ja, maar dit is Nederland/België heh? doe eens ondertitels.lisa schreef: ten eerste: Jij weet dus het verschil niet tussen Turks en Arabisch. Hij spreekt Turks en niet Arabisch. Ik weet het verschil tussen Turks, Arabisch, Perzisch, Frans, Spaans, Italiaans, Koerdisch, Arameens, Duits, Fries en ga zo maar door.
Waarom zou je Turks moeten leren om het volgende islampropagandafilmpje te kunnen bekijken...ten tweede: Leer Turks! Ik heb ook Nederlands geleerd. Heb je daar geen zin in dan niet.
Vrijdenkers zijn vrijdenkers, ze zijn meestal niet religieus, maar er zijn ook islamitische vrijdenkers. Ze zullen zich echter meestal niet thuis voelen met het mainstream islamitische woestijnbarbarisme. En verder moet je niet janken over westerlingen terwijl je eigen soort vergelijkbare hoeveelheden lijken in de kast heeft liggen. Een voorbeeldje: de Islamitische slavenhandel doet de Westerse verbleken in zowel hoeveelheden als wreedheid. En die moordpartij door moslims in India wordt door sommigen beschouwt als de ergste volkerenmoord ooit.Vrijdenkers zijn voor "Western civilization". En ja moslims moeten sterven.
Allah is niet meer dan een armzalige kloon van Jaweh. Mist iedere vorm van originaliteit en zo. Een tweedehands kutgodje, meer is het niet.ten vierde: Wat zal ik zeggen. Allah is alles en alles is Allah.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Filmpjes gezien. En nu?
Groet
kiks
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Ik kan merhaba zeggen en mercimek corbasi bestellen, dat is het wel zo'n beetje wat mijn Turks betreft.
En nee, moslims hoeven niet dood. Zoals je wellicht weet waren (en zijn) er heel veel mensen in het westen die de oorlog in Irak ook niet hebben toegejuicht, om het maar eens zacht uit te drukken.
En nee, moslims hoeven niet dood. Zoals je wellicht weet waren (en zijn) er heel veel mensen in het westen die de oorlog in Irak ook niet hebben toegejuicht, om het maar eens zacht uit te drukken.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Je vergeet nog enkele honderden talen. Het is prachtig dat je een talenwonder bent. Maar hier lopen Nederlanders rond. Als je dat nu even doorziet dan heb je al die talen niet nodig.lisa schreef: ten eerste: Jij weet dus het verschil niet tussen Turks en Arabisch. Hij spreekt Turks en niet Arabisch. Ik weet het verschil tussen Turks, Arabisch, Perzisch, Frans, Spaans, Italiaans, Koerdisch, Arameens, Duits, Fries en ga zo maar door.
Waarom zouden mensen Turks moeten leren. Om in Alanya een glas bier te kunnen bestellen. De voertaal hier is Nederlands. Internationaal gezien ligt Engels voor de hand.ten tweede: Leer Turks! Ik heb ook Nederlands geleerd. Heb je daar geen zin in dan niet.
Op dit forum is Allah geen held. Maar even ter nuance veel vrijdenkers zijn uiterst genuanceerd in het bekijken van wereldproblemen. Hun visie wordt zelden doorspekt door christelijke standpunten. In het Palestijnse vraagstuk zie je dat vaak terug. Ook op dit forum. Lees het topic over het kapen van een boot met humanitaire hulpgoederen maar eens. De aanval op Irak werd stevig veroordeeld door het merendeel van de vrijdenkers. Vaak zie je hierin dat men verder kijkt dan de pro-Amerikaanse bril.ten derde: het is inderdaad een in elkaar geknutselde filmpje maar met correcte beeldmateriaal. Dat zie je niet op de NOS he. Hoeveel doden zijn er weer gevallen deze week? Ach het interesseert je ook helemaal niet. Vrijdenkers zijn voor "Western civilization". En ja moslims moeten sterven.
ten vierde: Wat zal ik zeggen. Allah is alles en alles is Allah.
Zo zijn er tal van voorbeelden waar common sense een grote rol speelt. Echter als er zaken krom zijn dan worden ze niet recht gepraat. Dat is een universeel grondbeginsel in het land van de skeptici.
Mvg,
Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
siger
Ik weet in alle oprechtheid niet waar je op doelt, wie je verdedigt en wie je verwijt.lisa schreef:Hoeveel doden zijn er weer gevallen deze week? Ach het interesseert je ook helemaal niet.
Ik zou het op prijs stellen als je dat eens zou willen toelichten.
- vegan-revolution
- Superposter
Wat zal ik ervan zeggen?
Voor kunstuitingen heb je geen God of Allah nodig. Het is prima als mensen zingen, dansen, mediteren, plezier maken, mooie muziek maken, mooie dingen maken, enzovoort.
Als mensen hun God of Allah overboord gooien wil dat nog niet zeggen dat ze daarmee tevens hun kunstuitingen of bepaalde tradities overboord moeten gooien.
Daarom, behoud het mooie en het goede en gooi leugens en valsheden overboord. Voor mij is God of Allah één grote leugen, maar de mensen met hun mooie kunstuitingen zijn voor mij geen leugen.
Mensen kunnen gehecht raken aan de omgeving waarin ze zijn opgegroeid en de kunstvormen en tradities die daar aanwezig waren. Vaak zit de waarde die je als persoon toekent aan al deze dingen in wezen in de mensen waarmee je in je leven een goede en hechte band hebt opgebouwd en waarmee je al dat soort dingen gedeeld heb of nog steeds deelt.
Het is mooi als je ook kunt begrijpen dat mensen buiten je eigen vertrouwde omgeving weer andere tradities en kunstuitingen hebben die zij met andere mensen delen en waarmee zij op hun beurt weer een band met mensen in hun omgeving hebben opgebouwd.
Kwalijk blijft het altijd als mensen bepaalde mensenrechtenschendende leefregels onwrikbaar associëren met bepaalde traditionele kunstuitingen. Zolang je deze zaken niet los van elkaar kunt zien heb je mijns inziens nog veel te leren.
Geheel los van iemands achtergrond, omgeving en tradities moet je niet kijken naar wàt iemand is (tot welke groep iemand behoort) maar naar hóe iemand is. Heeft iemand een basishouding waaruit respect voor mensenrechten blijkt of heeft iemand dat niet? Dat is mijns inziens belangrijk.
In de oorlog tegen NAZI-Duitsland zijn er aan Duitse kant heel veel onschuldige burgerslachtoffers gevallen. Maar wat was de bedoeling van die oorlog en waren er andere mogelijkheden om het zwaar mensenrechtenschendende NAZI-Duitsland te stoppen? Als oorlog voorkomen kan worden is dat natuurlijk altijd beter, maar soms zien mensen geen andere uitweg.
Het meest tragisch is het natuurlijk als er een oorlog ontstaat doordat mensen elkaars bedoelingen verkeerd begrijpen, terwijl deze oorlog makkelijk vermeden had kunnen worden als men maar even de tijd had genomen om bepaalde misverstanden uit de weg te ruimen.
Zoals je zult weten waren er onder Saddam Hoessein ook de nodige mensenrechtenschendingen en er waren ook heel veel mensen die dáár onder leden, bijvoorbeeld Koerden die met gifgas werden bestookt.
Mensenrechtenschendingen, zoals bijvoorbeeld verkrachting van vrouwen door (sommige) Amerikaanse soldaten of verkrachting van vrouwen door (sommige) Turkse, Armeense of Iraakse soldaten, zijn natuurlijk nooit goed te praten.
Voor kunstuitingen heb je geen God of Allah nodig. Het is prima als mensen zingen, dansen, mediteren, plezier maken, mooie muziek maken, mooie dingen maken, enzovoort.
Als mensen hun God of Allah overboord gooien wil dat nog niet zeggen dat ze daarmee tevens hun kunstuitingen of bepaalde tradities overboord moeten gooien.
Daarom, behoud het mooie en het goede en gooi leugens en valsheden overboord. Voor mij is God of Allah één grote leugen, maar de mensen met hun mooie kunstuitingen zijn voor mij geen leugen.
Mensen kunnen gehecht raken aan de omgeving waarin ze zijn opgegroeid en de kunstvormen en tradities die daar aanwezig waren. Vaak zit de waarde die je als persoon toekent aan al deze dingen in wezen in de mensen waarmee je in je leven een goede en hechte band hebt opgebouwd en waarmee je al dat soort dingen gedeeld heb of nog steeds deelt.
Het is mooi als je ook kunt begrijpen dat mensen buiten je eigen vertrouwde omgeving weer andere tradities en kunstuitingen hebben die zij met andere mensen delen en waarmee zij op hun beurt weer een band met mensen in hun omgeving hebben opgebouwd.
Kwalijk blijft het altijd als mensen bepaalde mensenrechtenschendende leefregels onwrikbaar associëren met bepaalde traditionele kunstuitingen. Zolang je deze zaken niet los van elkaar kunt zien heb je mijns inziens nog veel te leren.
Geheel los van iemands achtergrond, omgeving en tradities moet je niet kijken naar wàt iemand is (tot welke groep iemand behoort) maar naar hóe iemand is. Heeft iemand een basishouding waaruit respect voor mensenrechten blijkt of heeft iemand dat niet? Dat is mijns inziens belangrijk.
In de oorlog tegen NAZI-Duitsland zijn er aan Duitse kant heel veel onschuldige burgerslachtoffers gevallen. Maar wat was de bedoeling van die oorlog en waren er andere mogelijkheden om het zwaar mensenrechtenschendende NAZI-Duitsland te stoppen? Als oorlog voorkomen kan worden is dat natuurlijk altijd beter, maar soms zien mensen geen andere uitweg.
Het meest tragisch is het natuurlijk als er een oorlog ontstaat doordat mensen elkaars bedoelingen verkeerd begrijpen, terwijl deze oorlog makkelijk vermeden had kunnen worden als men maar even de tijd had genomen om bepaalde misverstanden uit de weg te ruimen.
Zoals je zult weten waren er onder Saddam Hoessein ook de nodige mensenrechtenschendingen en er waren ook heel veel mensen die dáár onder leden, bijvoorbeeld Koerden die met gifgas werden bestookt.
Mensenrechtenschendingen, zoals bijvoorbeeld verkrachting van vrouwen door (sommige) Amerikaanse soldaten of verkrachting van vrouwen door (sommige) Turkse, Armeense of Iraakse soldaten, zijn natuurlijk nooit goed te praten.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- LordDragon
- Bevlogen
schreef lisa, woorden die jij typt zij voor jouw rekening, ze maken de mijne niet.Dat zie je niet op de NOS he. Hoeveel doden zijn er weer gevallen deze week? Ach het interesseert je ook helemaal niet. Vrijdenkers zijn voor "Western civilization". En ja moslims moeten sterven.
het gaat hem niet over hoeveel talen jij wel kunt of hoe dom ik al dan niet wel ben. Het gaat hem simpelweg over het feit dat je hier op een Nederlandstalig forum zit.ten eerste: Jij weet dus het verschil niet tussen Turks en Arabisch. Hij spreekt Turks en niet Arabisch. Ik weet het verschil tussen Turks, Arabisch, Perzisch, Frans, Spaans, Italiaans, Koerdisch, Arameens, Duits, Fries en ga zo maar door.
ten tweede: Leer Turks! Ik heb ook Nederlands geleerd. Heb je daar geen zin in dan niet.
ik heb niks met allah te maken, gelieve de vrijheid van anderen te respecteren.ten vierde: Wat zal ik zeggen. Allah is alles en alles is Allah.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Hoeveel doden zijn er weer gevallen deze week? Ach het interesseert je ook helemaal niet
Er wordt wel een telling bijgehouden. En Lisa heeft wel een punt. Ik vraag me ook voortdurend af "Waarom". En het siert Lisa, dat ze de vraag stelt, de meeste moslims doen dat niet. Geweld tegen anders denkenden en om je doel te bereiken wordt onder moslims, naar het lijkt, heel normaal gevonden.En ja moslims moeten sterven.
Filmpjes zoals hierboven worden geregeld gepost op bijv. Ontdek de Islam. Ook van het geweld van de Israëli tegen de Palestijnen. Maar over de dagelijks aanslagen door moslims in de overige moslimlanden kom je daar nooit wat tegen. Dan hebben we het nog niet over eermoorden en doodstraffen. Kennelijk interesseert dat de moslims niet.
Er is een telling gemaakt van het aantal moslimdoden sinds 2de wereldoorlog en sinds het begin van de ramadan. Je schrikt wel en je vraagt je af waarom?
http://deadreckoningfubar.blogspot.com/ ... ocide.html
http://www.thereligionofpeace.com/
Maar wie zij wij, dat we ons er mee bemoeien. Dat valt vaak verkeerd, zie Irak en Afghanistan. De moslim umah moet maar eens schoon schip maken in eigen gelederen en niet steeds met het vingertje naar een ander wijzen om de aandacht af te leiden.
Maar ook het westen en de voormalige USSR zijn niet geheel onschuldig. Weliswaar vallen die cijfers relatief in het niet bij cijfers van moslims die moslims doden, maar de absolute getallen zijn fors.
Dus de vraag van Lisa 'Waarom moeten moslims dood' is een terechte vraag, hoewel die beter op een Islamitisch forum gesteld kan worden.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
- LordDragon
- Bevlogen
vilaine
nogmaals, "het interesseert me niet hoeveel moslims er sterven, en ik vind zelfs dat moslims moeten sterven", jullie mogen eens aantonen waar ik dat gezegd heb, vooraleer die nonsens drogredenering beschuldigend in mijn strot te rammen.
MVG, LD.
is niet hetzelfde dan jouw stukjeDat zie je niet op de NOS he. Hoeveel doden zijn er weer gevallen deze week? Ach het interesseert je ook helemaal niet. Vrijdenkers zijn voor "Western civilization". En ja moslims moeten sterven.
waarom woorden uit die quote weglaten? Lisa heeft getracht mij woorden in de mond te leggen, waaruit concludeert zij dat het me niet interesseert, waaruit leid ze af dat ik vind dat moslims moeten sterven? zomaar wat beginnen roepen en met het vingertje beschuldigend wijzen is niet zo een goede manier van discusieren.Hoeveel doden zijn er weer gevallen deze week? Ach het interesseert je ook helemaal niet
En ja moslims moeten sterven.
ik zie lisa nergens die vraag stellen, ze poneert een conclusie die ze in mijn schoenen schuift.Dus de vraag van Lisa 'Waarom moeten moslims dood' is een terechte vraag, hoewel die beter op een Islamitisch forum gesteld kan worden.
nogmaals, "het interesseert me niet hoeveel moslims er sterven, en ik vind zelfs dat moslims moeten sterven", jullie mogen eens aantonen waar ik dat gezegd heb, vooraleer die nonsens drogredenering beschuldigend in mijn strot te rammen.
MVG, LD.
Met het plaatsen van dit soort filmpjes en commentaar, laten moslims allereerst een "eigen volk eerst" mentaliteit zien. Helaas heb ik op islamitische fora niet anders gezien. Het is blijkbaar alleen erg als mensen van het eigen clubje worden gedood. Over Boeddhistische Tibetanen, Christelijke Zuid-Soedanezen of burgerslachtoffers in Zaire wordt met geen woord gesproken.
Dit is al erg genoeg, maar nog erger is de selectieve verontwaardiging. Wanneer Israel een Palestijn doodt of Amerika een Irakees doodt, wordt moord en brand geschreeuwd. Maar wanneer diezelfde slachtoffers vallen door Hamas of door een Irakees met bomgordel, blijft het stil (of wordt het afgedaan als valse propaganda en was de dader eigenlijk een CIA agent).
Deze eenzijdgheid laat zien dat er geen sprake is van solidariteit met slachtoffers, zelfs niet van de eigen club. Eerder lijkt het te gaan om het zwart maken van die foute andere club: de Amerikanen, het Westen, Israel, etc.
Als moslims zich echt zouden drukmaken om hun broeders, zouden ze massaal protesteren tegen regimes zoals in Soedan, Iran, Algerije, en bendes zoals in Somalie en Pakistan die dagelijks broeders ombrengen. Zolang dit niet gebeurd, is de zogenaamde bezorgdheid om mede-moslims volkomen ongeloofwaardig.
Dit is al erg genoeg, maar nog erger is de selectieve verontwaardiging. Wanneer Israel een Palestijn doodt of Amerika een Irakees doodt, wordt moord en brand geschreeuwd. Maar wanneer diezelfde slachtoffers vallen door Hamas of door een Irakees met bomgordel, blijft het stil (of wordt het afgedaan als valse propaganda en was de dader eigenlijk een CIA agent).
Deze eenzijdgheid laat zien dat er geen sprake is van solidariteit met slachtoffers, zelfs niet van de eigen club. Eerder lijkt het te gaan om het zwart maken van die foute andere club: de Amerikanen, het Westen, Israel, etc.
Als moslims zich echt zouden drukmaken om hun broeders, zouden ze massaal protesteren tegen regimes zoals in Soedan, Iran, Algerije, en bendes zoals in Somalie en Pakistan die dagelijks broeders ombrengen. Zolang dit niet gebeurd, is de zogenaamde bezorgdheid om mede-moslims volkomen ongeloofwaardig.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)