Coby bidt voor Rereformed

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
coby
Forum fan

Coby bidt voor Rereformed

Bericht door coby » 15 mei 2013 18:18

topic afgesplitst van In de hemel

@Rereformed
Het alleridiootste is nog wel dat ik 's ochtends met jou in m'n hoofd wakker werd, omdat ik voor je moest bidden. En voor jou wou ik juist niet bidden, want je deed zo lelijk over Lobke, maar ja, ik kon niet anders, God houdt kennelijk van je.
Je moet geen onaardige opmerkingen maken rereformed, want dan gaan die idiote christenen met hun idiote religie voor je bidden en dan moet je een eeuwigheid lang psalmen zingen in de hemel.
Ik ga maar weer snel weg van dit forum denk ik.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.

Peter van Velzen
Moderator

Re: Coby bidt voor Rereformed

Bericht door Peter van Velzen » 16 mei 2013 06:32

coby schreef:Het alleridiootste is nog wel dat ik 's ochtends met jou in m'n hoofd wakker werd, omdat ik voor je moest bidden. En voor jou wou ik juist niet bidden, want je deed zo lelijk over Lobke, maar ja, ik kon niet anders, God houdt kennelijk van je.
Je moet geen onaardige opmerkingen maken rereformed, want dan gaan die idiote christenen met hun idiote religie voor je bidden en dan moet je een eeuwigheid lang psalmen zingen in de hemel.
Maak je geen zorgen Coby. Het onderzoek dat werd gefinancieerd door de templeton stichting, heeft aangetoond dat bidden niet helpt. En nu rereformed weet dat je voor hem bidt, zijn zijn kansen op complicaties juist groter. . . . . (een onverwacht neveneffect uit datzelfde onderzoek)

Mocht je ook voor mij willen bidden, laat het me alsjeblieft niet weten. . . .
Ik wens u alle goeds

Henry II
Diehard

Bericht door Henry II » 16 mei 2013 10:49

@Coby
als je van mening bent dat bidden effect heeft en nodig is voor jouw zieleheil of dat van anderen, ga dan gerust je gang en bidt ook voor mij. Maar als jij een beetje pech hebt ben je allang her-doopt door de Mormonen, dus is het nog maar de vraag naar wie god eerder luistert. Misschien kom jij straks wel bij de Mormonen in hun hemel. En god houdt van iedereen, en vooral van dwazen, hij heeft er niet voor niets zovelen gemaakt. Het uitgangspunt van dit forum is simpelweg dat men alleen uit zou moeten gaan van het niet-weten en dan vervolgens feiten probeert te vinden en zo kennis te vergaren. Als jij er problemen mee hebt dat wij a priori twijfelen aan jouw geloof, dan ben je inderdaad op het verkeerde forum beland.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Krautsjo

Bericht door Krautsjo » 16 mei 2013 11:47

Het alleridiootste is nog wel dat ik 's ochtends met jou in m'n hoofd wakker werd, omdat ik voor je moest bidden. En voor jou wou ik juist niet bidden, want je deed zo lelijk over Lobke, maar ja, ik kon niet anders, God houdt kennelijk van je.
Je mag bidden wat je wil, maar wat denk je hier nu mee te bereiken ten opzichte van mensen die het werkelijk niets interesseert dat je dat doet?
Het is bijna beledigend.
Voor wie ga je deze stunt nog meer uithalen?

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 16 mei 2013 15:45

coby schreef: Het alleridiootste is nog wel dat ik 's ochtends met jou in m'n hoofd wakker werd, omdat ik voor je moest bidden. En voor jou wou ik juist niet bidden, want je deed zo lelijk over Lobke, maar ja, ik kon niet anders, God houdt kennelijk van je.
Ik heb dit over Lobke gezegd: "iemand die wat langere tijd op dit forum heeft rondgehangen, en wiens geloof op het randje van instorten stond, maar het toen net niet aankon en weer terug ging naar Credible; Haar geloof is uiteraard nog steeds een waxinelichtje dat meer walmt dan brandt, maar ze heeft het psychisch nog nodig. Zonder deze achtergrond te kennen begrijpt Dikkemick meteen dat Lobke gewoon een lief persoon is en zij niet het soort gelovigen representeert waar hij een appeltje mee heeft te schillen".

Ik zie niet in wat er lelijk aan is. In het desbetreffende topic op Credible zegt Lobke nota bene zelf dat ze vaak twijfelt, maar haar gevoelens haar toch bij het geloof laten horen. En ik zeg nota bene nog uitdrukkelijk dat ze een lief persoon is.

Als ik nou gesproken had zoals Jezus het deed, en woorden had gebruikt als huichelaar, adderengebroed of witgewassen grafzerken, dan zou ik het nog begrijpen.

Probeer eens wat dieper te denken, Coby: wanneer je je bijbel ooit nog eens goed doorleest zul je ontdekken dat geen persoon die een boodschap had voor hen die hij liefhad ooit zijn toehoorders over hun bol aaide en goedaardig voor ze was.
God heeft mij inderdaad lief en daarom snijden mijn woorden dieper in het gelovige vlees dan de woorden van gelovigen.
Hoe kun je het in je hoofd halen te denken dat ik christenen als idioten beschouw? En dan weggaan vanwege deze zelfgemaakte inbeelding van je?
Ik zal je zeggen wat ik van ze vind: al gedurende 11 jaar lang heb ik me bijkans iedere dag van mijn leven ingespannen om ze aan te spreken en uitgedaagd om op betere gedachten te komen. Zoiets doe je enkel wanneer je ze liefhebt en je ermee verbonden bent.

En wat zou jij nu moeten bidden voor mij? Ik denk dat ze in de hemel weer eens hartelijk hebben gelachen om zoveel dwaasheid.

Mij ontbreekt niets.
ik rust in groene Finse bossen,
en woon aan vredige Finse meren,
het leven geeft mij iedere dag nieuwe kracht,
en leidt mij langs veilige paden.
Overal waar ik kom loof ik het leven.

Al gaat mijn weg elke winter door ijs en duisternis,
ik vrees geen gevaar,
want mijn levensvreugde is diep in mij verankerd,
en ik sta op een Finse rots,
een granieten grond is onder mijn voeten.

En zonder stok of staf
overwint de moed die ik altijd uit mijn binnenste haal
iedere benauwdheid en alle vorst.

Ik zit elke dag aan een feesttafel,
vijanden en benauwdheden ken ik niet meer.
het leven heeft me gezegend met zoveel waardevols,
mijn drinkbeker vloeit over.

Geluk en genade volgen mij alle dagen van mijn leven.

En nooit zal ik meer terugkeren
tot het huis van slavernij
waar men eens Gods naam op geschreven had,
en de heerlijkheid van het leven besmeurde.
Born OK the first time

malou
Forum fan

Bericht door malou » 16 mei 2013 15:53

Amen...!!! =D>

coby
Forum fan

Bericht door coby » 16 mei 2013 18:15

Rereformed schreef:
coby schreef: Het alleridiootste is nog wel dat ik 's ochtends met jou in m'n hoofd wakker werd, omdat ik voor je moest bidden. En voor jou wou ik juist niet bidden, want je deed zo lelijk over Lobke, maar ja, ik kon niet anders, God houdt kennelijk van je.
Ik heb dit over Lobke gezegd: "iemand die wat langere tijd op dit forum heeft rondgehangen, en wiens geloof op het randje van instorten stond, maar het toen net niet aankon en weer terug ging naar Credible; Haar geloof is uiteraard nog steeds een waxinelichtje dat meer walmt dan brandt, maar ze heeft het psychisch nog nodig. Zonder deze achtergrond te kennen begrijpt Dikkemick meteen dat Lobke gewoon een lief persoon is en zij niet het soort gelovigen representeert waar hij een appeltje mee heeft te schillen".

Ik zie niet in wat er lelijk aan is. In het desbetreffende topic op Credible zegt Lobke nota bene zelf dat ze vaak twijfelt, maar haar gevoelens haar toch bij het geloof laten horen. En ik zeg nota bene nog uitdrukkelijk dat ze een lief persoon is.

Als ik nou gesproken had zoals Jezus het deed, en woorden had gebruikt als huichelaar, adderengebroed of witgewassen grafzerken, dan zou ik het nog begrijpen.

Probeer eens wat dieper te denken, Coby: wanneer je je bijbel ooit nog eens goed doorleest zul je ontdekken dat geen persoon die een boodschap had voor hen die hij liefhad ooit zijn toehoorders over hun bol aaide en aardig voor ze was.
God heeft mij inderdaad lief en daarom snijden mijn woorden ook dieper in het gelovige vlees dan die van anderen, en daarom word je wakker met mij in je gedachten.
Hoe kun je het in je hoofd halen te denken dat ik christenen als idioten beschouw? En dan weggaan vanwege deze zelfgemaakte inbeelding van je?
Ik zal je zeggen wat ik van ze vind: al gedurende 11 jaar lang heb ik me bijkans iedere dag van mijn leven ingespannen om ze aan te spreken en uitgedaagd om op betere gedachten te komen. Zoiets doe je enkel wanneer je ze liefhebt en je ermee verbonden bent.

En wat zou jij nu moeten bidden voor mij? Ik denk dat ze in de hemel weer eens hartelijk hebben gelachen om zoveel dwaasheid.
Het was in ieder geval dwaas om hier te posten, dat ben ik met je eens, maar er is hier geen editfunctie, anders had ik het alweer weggehaald. Toen ik het teruglas over Lobke viel het inderdaad nog wel mee, het was vooral omdat ze het zelf nogal erg vond, want ze hadden die link ervan in credible gezet en voordat het weer gewist was, had ze het ook al gelezen.
Ik kom niet op die inbeelding door deze ene reactie, maar meer als ik hier zo'n beetje op het forum rondlees hoe er gedacht wordt over christenen, maar sorry dat ik het verkeerd had ingeschat dan.
Normaal ben ik wel zo slim om niet tegen een niet-gelovige te zeggen dat ik bid, maar ja, helaas, kon het niet meer weghalen en ik zette die stomme reactie ook neer omdat ik het jammer vind dat je hier niet gewoon met het gevoel van wederzijds respect kunt debatteren. Een poster hierboven vond het beledigend of zo, kan ik inkomen, kun je ook begrijpen dat christenen na een serieus antwoord, de reactie van idioterie wat beledigend vinden?
Wat ik er in ieder geval ermee wou zeggen is dat al geloof je niet in Hem, God heel veel van je houdt en ik dat meen te weten omdat het in de Bijbel staat en vooral omdat ik vol zit met Gods liefde voor jullie en dat mag je fijn weghonen of wegredeneren, maar mijn hart staat in brand. Daar een wetenschappelijke verklaring voor?

Jinny

Bericht door Jinny » 16 mei 2013 18:58

Die wetenschappelijke verklaring heet indoctrinatie, immers, was in Arabië geboren geweest was je nu overtuigd moslima geweest die netjes 2 passen achter haar man liep.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 16 mei 2013 19:22

Coby schreef:Wat ik er in ieder geval ermee wou zeggen is dat al geloof je niet in Hem, God heel veel van je houdt en ik dat meen te weten omdat het in de Bijbel staat en vooral omdat ik vol zit met Gods liefde voor jullie en dat mag je fijn weghonen of wegredeneren, maar mijn hart staat in brand. Daar een wetenschappelijke verklaring voor?
Coby,
Van huis uit ben ik geloofloos, maar dat doet er eventjes niet zoveel toe.
De omstandigheid dat mensen idolaat kunnen zijn van iets zonder dat het hoeft te bestaan, die verklaart voor mij voldoende.

Toch ben ik wat nieuwsgierig, want zouden er naar jouw mening ook mensen zijn die menen dat hun god, -mogelijk dezelfde?-, helemaal niet van mij houdt?
Volgens mij moeten die er zijn.

En daar maak ik geen grapje mee,

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

coby
Forum fan

Bericht door coby » 16 mei 2013 19:28

Jin schreef:Die wetenschappelijke verklaring heet indoctrinatie, immers, was in Arabië geboren geweest was je nu overtuigd moslima geweest die netjes 2 passen achter haar man liep.
Ik dacht dat dat in je hoofd kwam, het effect van indoctrinatie en niet in je hart, alsof het in brand staat. Ik kan nu ook wel zeggen, net als Jacobus op credible dat tegen iemand zei die niet met een niet-gelovige wou trouwen: Weleens verliefd geweest (op de Heer)? Ik denk zelf dat dat niet kan van iets denkbeeldigs dat geindoctrineerd is.
En die moslima's die een visioen van Jezus hebben gekregen en ook zijn liefde nu in hun hart ervaren, hoe verklaar je die?

coby
Forum fan

Bericht door coby » 16 mei 2013 19:36

heeck schreef:
Coby schreef:Wat ik er in ieder geval ermee wou zeggen is dat al geloof je niet in Hem, God heel veel van je houdt en ik dat meen te weten omdat het in de Bijbel staat en vooral omdat ik vol zit met Gods liefde voor jullie en dat mag je fijn weghonen of wegredeneren, maar mijn hart staat in brand. Daar een wetenschappelijke verklaring voor?
Coby,
Van huis uit ben ik geloofloos, maar dat doet er eventjes niet zoveel toe.
De omstandigheid dat mensen idolaat kunnen zijn van iets zonder dat het hoeft te bestaan, die verklaart voor mij voldoende.

Toch ben ik wat nieuwsgierig, want zouden er naar jouw mening ook mensen zijn die menen dat hun god, -mogelijk dezelfde?-, helemaal niet van mij houdt?
Volgens mij moeten die er zijn.

En daar maak ik geen grapje mee,

Roeland
Van extreme moslims in moslimlanden krijg ik niet de indruk dat ze van mening zijn dat Allah van niet-moslims houdt. Er zullen ook vast extreme christenen zijn die van mening zijn dat God niet van antitheisten houdt, maar ik ken ze niet. Ik hoorde wel van een jongen uit onze kerk dat toen hij een kind was een boze gelovige buurman verwensingen naar zijn hoofd smeet omdat hij niet geloofde, dus ze zullen wel bestaan.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 16 mei 2013 19:58

Coby,
Dan hebben we nu een levensgroot probleem op te helderen!
Hoe kan ik weten of die andere gelovigen wel verkondigen wat hun god voor mij voelt?

En wat dichter bij huis tussen jou en mij, hoe kan ik weten of jij wel verkondigt wat jouw God voor mij voelt?
Of moet ik dat maar als een vriendelijk bedoelde opmerking zien die volgens mij nergens op kan slaan? *)

Roeland
*) zie mijn hiervoor gegeven verklaring.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 16 mei 2013 20:13

heeck schreef:Coby,
Dan hebben we nu een levensgroot probleem op te helderen!
Hoe kan ik weten of die andere gelovigen wel verkondigen wat hun god voor mij voelt?

En wat dichter bij huis tussen jou en mij, hoe kan ik weten of jij wel verkondigt wat jouw God voor mij voelt?
Of moet ik dat maar als een vriendelijk bedoelde opmerking zien die volgens mij nergens op kan slaan? *)

Roeland
*) zie mijn hiervoor gegeven verklaring.
Voor die andere gelovigen zul je hun boek moeten lezen en voor wat ik zeg, moet je in de Bijbel kijken:
Alzo lief heeft God de wereld gehad..
Aangezien je daar een onderdeel van uitmaakt, zegt Zijn Woord dat Hij jou liefheeft.

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 16 mei 2013 20:38

Coby schreef: 1)
Voor die andere gelovigen zul je hun boek moeten lezen en
2)
voor wat ik zeg, moet je in de Bijbel kijken:
Alzo lief heeft God de wereld gehad..
3)
Aangezien je daar een onderdeel van uitmaakt,
4)
zegt Zijn Woord dat Hij jou liefheeft.
Coby,
Het wordt een echt probleem!

ad 1)
Welke ander gelovigen? Ook die eenzelfde boek als jij ultiem belangrijk vinden?
ad 2)
Waarom zou ik in jouw boek moeten kijken als jij en niemand anders iets beweert over het mij liefhebben door iets onaantoonbaars?
Waarom of waartoe zou ik als geloofloze enigerlei waarde hechten aan boeken met geloofs(*))verkondigingen?
ad 3)
Als ik in een opgewekte bui vind en zeg dat ik de wereld liefheb, dan geldt dat ook voor alle mensen? Net als bij jouw god!
Of moet het dan eerst in een (dag)boek staan?
ad 4)
zie ad 2)

Roeland
*) Op geloof wil zeggen door volgers zonder twijfel of verificatie voor waar aangenomen.

Krautsjo

Bericht door Krautsjo » 16 mei 2013 20:42

Ik vind het voornamelijk beledigend dat je al stropoppenkast spelend iets beweert dat in ieder geval niet door mij beweerd wordt, namelijk dat christenen idioten zouden zijn. Dat beweer je zelf en ten tweede dat je net doet alsof wij idioot zijn door je hart op te voeren als een orgaan dat tot gevoel in staat is, vooral omdat je het hebt over wetenschappelijke verklaringen, het hart is een holle spier die bloed rondpompt en niets anders .
Dat wat jij met je hart voelen noemt is wetenschappelijk gezien een functie van de hersens en niet van het hart. Dat ik dit trouwens nog moet gaan uitleggen. :?

Plaats reactie