Coby bidt voor Rereformed

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
coby
Forum fan

Re: Coby bidt voor Rereformed

Bericht door coby » 17 mei 2013 18:49

heeck schreef:Coby,

Van liefde zie ik graag de bijbehorende verschijnselen en de eerste is aandacht.
Zou jouw god jouw aandacht willen vestigen op:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 12#p378112" onclick="window.open(this.href);return false;
?
Vast wel, maar Hij kan niet op forums posten en ik ben erop ingegaan, maar snap verder niet wat je ermee wilt zeggen.
heeck schreef: Ondertussen merk ik dat je allerlei aan normale lichamelijke gevoelens aan je god blijft toeschrijven, terwijl ik al had geantwoord
Heeck schreef:De omstandigheid dat mensen idolaat kunnen zijn van iets zonder dat het hoeft te bestaan, die verklaart voor mij voldoende.
Overweeg je de mogelijkheid dat zulks ook voor jou geldt?
En mijn excuus als ik vrijpostig ben, maar toch: Wat zijn je overwegingen?

Roeland
Ja, ik overweeg die mogelijkheid. Je kunt ook dingen zelf verzinnen en je moet alles toetsen.
Mijn overwegingen om hier te posten?
Ik wou helemaal niet gaan posten, alleen even wat onder dat ene topic zetten 'help dikkemick de winter door'en toen zag ik een vraag over de hemel, wat christenen daarvan dachten, dus ik dacht: daar geef ik even een antwoord op. Verder geen diepzinnige overwegingen. Normaal gesproken zou ik eigenlijk niets hebben gezegd en gewoon gebeden hebben. Als iets dom is, is het om dat mede te delen, dus tja, weet niet, impulsieve actie denk ik.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 17 mei 2013 19:23

vuurdoorn schreef:God houdt van je!

Voor die woorden was ik heel gevoelig toen ik na mijn scheiding in een evangelische gemeente terecht kwam. Iemand die van mij houd! Wauw, die woorden had ik nog nooit gehoord en ervaren in mijn toen 40 jarige leven. Ik ben dan ook een aantal jaren een enthousiast christen geweest. Maar door omstandig heden ben ik heel erg gaan twijfelen, heb die twijfels onderzocht en er bleef niets meer van het hele geloof over. Ik ben dus nu atheist.

God houdt van je!

Ja? En? De groenteboer op de hoek misschien ook wel. De grote vraag is: Houd ik ook van hem!
En ik houd niet van hem. Van iemand die altijd alle eer wil, alle schuld op een ander schuift (satan of de mensen) de duizend dingen die ik wel goed doe niet ziet, maar valt over kleinigheden, die mij er steeds op wijst hoe slecht ik wel niet ben, die mij zijn wil opdringt en bepaalt hoe ik leven en denken moet, die mij van alles belooft maar zijn beloftes niet waar maakt, die zelfs zijn eigen zoon laat martelen en kruizigen voor iets wat hij zelf in scene gezet heeft, en dreigt met de hel als ik niet van hem houd, kan ik niet houden! Hij leek de prins op het witte paard, maar hij is een grote onderdrukker.

God is liefde, maar wat voor liefde kun je verwachten van iemand die zelfs zijn eigen kind laat martelen!

Ik hou nu van mezelf en heb dus geen enkele boodschap aan de woorden dat er een god is die van mij houd.
Liefde moet wederkerig zijn. Waarom hou jij wel van God Coby?

Groet Kristel
Ik ben zelf ook bijna van m'n geloof afgestapt, soms had ik ook echt het idee dat Hij niet bestond. Dat was ook na een scheiding en toen mijn kinderen, waaronder een van 3 maanden, aan m'n ex werden toegewezen door de rechter en ik ze 2 halve middagen in de week nog mocht zien. Toen bad ik en God verhoorde me vroeger wel, maar toen niet. Ik vond de God's song van Randy Newman toen goed: I take from you your children and you say: how blessed are we, you all must be crazy to put your faith in Me.
Maar later kwam ik erachter dat Hij mij niet kon verhoren. Mijn zonden waren het die scheiding maakten en waardoor de hemel wel van koper bleek. Ik was er namelijk toen hij wilde scheiden direct met iemand anders vandoor gegaan waar ik mee samenwoonde, terwijl ik nog officieel getrouwd was en geen Bijbelse reden voor scheiding had. Dus dat was gewoon overspel achteraf gezien. Ik kan me die preek van Carlos Annacondia destijds nog herinneren, maar ik begreep het niet. Een vrouw vroeg waarom ze haar kinderen kwijt was en hij zei: Because you turned your back on God!
Later begreep ik het pas en toen ik me bekeerde, kon Hij mijn gebeden pas weer verhoren. Daarbij: geloof door liefde werkende. Zonder liefde werkt geloof niet. En liefde had ik niet, want ik haatte mijn ex met mijn hele hart.
Ik hou van God omdat ik door ervaring en ook door Bijbelstudie, heb ingezien dat Hij alleen goed is en het niet Zijn schuld is. De dief komt niet dan om te stelen, te slachten en te verdelgen. Ik ben gekomen opdat zij leven hebben en overvloed. En daarna heb ik Hem ook ontmoet en ik ervaar Hem dagelijks. Ik ervaar Zijn liefde. Toen ik kapot ging van liefdesverdriet (ben 2 keer gescheiden nu, voel me net die vrouw bij de bron die Jezus ontmoet heeft), vroeg ik Hem om die liefde te nemen en om te zetten in Zijn liefde en sindsdien staat mijn hart in brand en ben ik verliefd op Jezus. Als iemand mijn Prins op het witte paard is, is het Jezus. Zoiets:
http://www.youtube.com/watch?v=NnnG4_c3LPs
Sinds ik heb gesmaakt en gezien dat Hij goed is, kan niets me daarover doen twijfelen.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 17 mei 2013 19:58

coby schreef: Alzo lief heeft God de wereld gehad..
Aangezien je daar een onderdeel van uitmaakt, zegt Zijn Woord dat Hij jou liefheeft.
Heb ik toch moeite met de god uit het OT, die de joden hele volken liet uitroeien en daar zelf aan mee deed (de grote vloed).
O ja, de jonge maagdekes mochten ze voor eigen gebruik houden, die mochten blijven leven, nu met de moordenaars van hun ouders en verdere familie.
Hou verhoud zich dat tot jou lieve Jezus Coby?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 17 mei 2013 20:08

ChaimNimsky schreef:Rereformed,
Indien Coby de zegeningen daadwerkelijk ervaart, dan kunnen woorden weinig weerleggen. Men zou ervaringen eventueel kunnen bagatelliseren of rationaliseren, maar dat neemt de feitelijkheid van hun bestaan niet weg. En zolang je niet kunt weerleggen dat iemands ervaringen van God afkomstig zijn, is het stellen van het tegendeel per definitie voorbarig.
Je kan best betogen dat de bron van iemands ervaringen mogelijk mogelijk enkel intrinsiek gevormd werd en buiten de persoon niet concreet bestaat. Ik discrimineer een onkenbaar opperwezen niet ten opzichte van ander wensdenken met minstens dezelfde waarschijnlijkheid.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn » 17 mei 2013 20:10

Coby,

Ik wil jou je grote liefde niet afnemen.Wat je schrijft is voor mij zo herkenbaar, want God is ook een aantal jaren de liefde van mijn leven geweest. Ik was zo verliefd dat ik alles door een roze bril zag en niet open stond voor tegenargumenten.Er waren zelfs toen al vraagtekens, maar die moffelde ik weg. Ik wilde ze niet zien.

Totdat de roze bril afging.

Er zijn hier een heleboel dingen aan je verteld dat die lieve Jezus helemaal niet zo lief is. Sta je er voor open om die dingen eens eerlijk te onderzoeken of wil je liever met een roze bril op blijven lopen?

Groet Kristel

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 17 mei 2013 20:47

coby schreef:O, dus omdat het tot nu toe niet heeft gewerkt is het niet waar? Dan heb ik hier toch mooi een vrijdenker betrapt op een dogma.
Beetje te vlug gereageerd. Indien je gelezen had wat ik aan Chaim schreef zou je gezien hebben dat ik jouw God de tijd geef tot mijn 92ste jaar aangezien ik weet dat hij traag werkt. :wink:
coby schreef:Misschien komt het nog, we blijven optimistisch.
Wel, het allerbeste toegewenst dan met dagelijks bidden voor me de volgende 36 jaar. Ik hoop eerlijk gezegd dat je het al vlug opgeeft, want zo'n lot om het leven door te gaan zou ik niemand toewensen.
coby schreef:
Rereformed schreef:Je hebt blijkbaar nog niet het boek Volwassen Geloof gelezen dat ik geschreven heb.

Nee, inderdaad, om iets over geloof te leren lees ik alleen boeken van mensen die in ieder geval in God geloven.
Pas op dat je niet gaat lijken op de krokodil waar ik ooit over geschreven heb: Het verhaal van de krokodil die vaalgroen werd.
coby schreef:Maar als Hij je op een andere manier dan door mijn uitlegkunde zou kunnen laten zien dat het beeld dat je van Hem hebt niet klopt, het niet anders kon dan door offers en je Hem ontmoet en Hij toch goed blijkt en als blijkt dat je misschien zelf die liefde niet begrijpt, maar Hij het je laat zien, wijs je Hem dan ook af?
Het kon niet anders dan door offers? En dat moet een god voorstellen?
Ik denk dat ik hard zou lachen als hij me dit op de mouw zou willen spelden.

coby schreef: Hier heb je een goed punt. Het vertelt meer over mezelf inderdaad dat ik een zwart beeld had. Ik had hier even opgezocht wie dikkemick was en toen las ik hier en daar wat teksten over gelovigen, maar heel vluchtig en ik heb eigenlijk, naast wat aardige freethinkers op credible, vooral m'n pa en opa meegemaakt vroeger, die dat volkomen normaal vonden om mijn gelovige moeder en sowieso gelovigen belachelijk te maken, niet alleen hun geloof. Op grond daarvan deed ik wat stomme uitspraken. Terribly sorry. Maar die deed ik omdat ik wat las en omdat ik jullie niet ken. Ik denk er nu al anders over. Overigens had ik niet zo'n heel zwart beeld, maar had wel gedacht dat er enigen zoals mijn pa en opa vroeger tussen zouden zitten en zoals ikzelf, want ik deed mijn vader na en zei tegen mijn vriendinnetjes: Geloof jij in God? Belachelijk!!
Generaliseren is een val waar men over en weer gemakkelijk in valt. Ook versterkt men vaak de eigen verdedigingsmuren door de aandacht te richten op de meest extreme voorbeelden van de tegenpartij. Atheïsten komen dan met de nieuwste berichten over de westboro baptist church, en voelen zich gesterkt in hun weerzin tegen het geloof.

Ik heb tot nu toe geen liefde laten zien? Dan heb ik het wel heel dom aangepakt. Dat zegt meer over mijn stupiditeit dan of ik liefde van God ervaar.
Mijn collega vond het wel aardig van me trouwens toen ik vroeg of ik voor 'm mocht bidden. Maar goed, ik zal een poging doen. En anders moet je me wat beter leren kennen. Maar je ziet het dus niet als blijk van liefde als iemand jarenlang voor je gaat bidden? Bijzonder.
Wat dat laatste betreft heb ik al een opmerking gemaakt. Ik zie het als een marteling als je jarenlang voor mij moet bidden zonder dat je ook maar enig resultaat ziet. Dus als je mij een plezier wil doen dan bid je vanavond heel slim: "Lieve God. U houdt zoveel van Rereformed, dat geloof ik. En U bent ook reuzeknap, U kon tenslotte zelfs kikkers, krokodillen en mijnwormen scheppen. Ik laat het dus verder helemaal aan U over hoe en wanneer U dit lastige karwei tot een goed eind brengt en vertrouw erop dat het U wel lukt zonder dat ik er elke dag om bedel en U afleid." Dan kun je mooi wat leukers doen en hoeft God niet steeds maar hetzelfde aan te horen. Je weet niet half hoe vermoeiend het is voor God om die riedeltjes van miljoenen gelovige mensen maar van dag tot dag aan te horen.

Het lijkt inderdaad wel alsof je je best doet om vooral niet liefdevol over te komen. Neem nou je opmerking over het niet gaan lezen van mijn boek. Iemand die werkelijk geeft om een ander zou er blijk van geven geïnteresseerd te zijn in wat de ander nou te zeggen heeft.
Ik bid niet uit discipline hoor. Moet ik heel eerlijk zijn?
Ik waardeer het zeer wanneer iemand eerlijk durft te zijn.
De afgelopen jaren heb ik weinig tot helemaal niet meer gebeden voor mensen. Ik lag liever te pitten en hield me alleen bezig met mijn eigen zaken.
Als je denkt dat ik zo'n gelovige ben die iets doet omdat het moet heb je het mis.
Het lijkt me dat op deze manier je geloof niet erg duurzaam zal zijn.

Maar als je me verzekert dat bidden voor mij echt een leuk tijdverdrijf voor je is, gun ik het je van harte hoor.
Je leest Zijn Woorden verkeerd, je krijgt geen goede uitleg, want die is er nauwelijks in de kerk en je hebt nog nooit een levensveranderende ervaring met Hem gehad en je kent Hem niet: guinosco, ervaringskennis, geen hoofdkennis.
Zou zomaar kunnen.
Kan enkel maar voor jou zolang je geen moeite wil doen om je te verdiepen in de persoon die ik ben. :wink:
Born OK the first time

vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn » 17 mei 2013 21:34

Maar later kwam ik erachter dat Hij mij niet kon verhoren. Mijn zonden waren het die scheiding maakten en waardoor de hemel wel van koper bleek. Ik was er namelijk toen hij wilde scheiden direct met iemand anders vandoor gegaan waar ik mee samenwoonde, terwijl ik nog officieel getrouwd was en geen Bijbelse reden voor scheiding had. Dus dat was gewoon overspel achteraf gezien.
Een gevaarlijke uitspraak Coby! Dus als God je gebeden niet verhoort ben je zondig? Al die mensen die bidden voor genezing en God verhoort ze niet zijn zondig? Vertel ze dat maar niet.

Voor een rechter is overspel geen reden om de kinderen niet aan de moeder toe te wijzen. Dan moet er meer aan de hand zijn. (Hoef je hier niet te vertellen) Dat je gezondigd hebt in Gods ogen is niet de reden voor de beslissing van de rechtbank. Dit is voor jezelf goed praten waarom God je gebeden niet verhoorde.De kinderen zijn nu wel weer bij je begrijp ik?

Groet Kristel

coby
Forum fan

Bericht door coby » 17 mei 2013 22:40

coby schreef:
heeck schreef:Coby,

Van liefde zie ik graag de bijbehorende verschijnselen en de eerste is aandacht.
Zou jouw god jouw aandacht willen vestigen op:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 12#p378112" onclick="window.open(this.href);return false;
?
O, nou snap ik 'm. Ik dacht toch echt dat ik erop gereageerd had. Ik had het ingetypt, maar ik kan die post niet meer vinden.
heeck schreef:
Coby schreef: 1)
Voor die andere gelovigen zul je hun boek moeten lezen en
2)
voor wat ik zeg, moet je in de Bijbel kijken:
Alzo lief heeft God de wereld gehad..
3)
Aangezien je daar een onderdeel van uitmaakt,
4)
zegt Zijn Woord dat Hij jou liefheeft.
Coby,
Het wordt een echt probleem!

ad 1)
Welke ander gelovigen? Ook die eenzelfde boek als jij ultiem belangrijk vinden?
ad 2)
Waarom zou ik in jouw boek moeten kijken als jij en niemand anders iets beweert over het mij liefhebben door iets onaantoonbaars?
Waarom of waartoe zou ik als geloofloze enigerlei waarde hechten aan boeken met geloofs(*))verkondigingen?
ad 3)
Als ik in een opgewekte bui vind en zeg dat ik de wereld liefheb, dan geldt dat ook voor alle mensen? Net als bij jouw god!
Of moet het dan eerst in een (dag)boek staan?
ad 4)
zie ad 2)

Roeland
*) Op geloof wil zeggen door volgers zonder twijfel of verificatie voor waar aangenomen.
1. andere gelovigen met een ander boek
2. Daar zit wat in. Ik ga de Koran ook niet lezen om te kijken wat Allah van me vindt.
3. nee
4. zie 2.
Nou ja, dan zit er niets anders op dan de brief van Christus te lezen: de gelovigen dus.
Onbegrijpelijk dat je nog niet bekeerd bent dan. :wink:
Sorry hoor, ik post al zo'n tijd op een christelijk forum, dat ik 'çhristian slang' ben gaan spreken: hop, overal een Bijbeltekst bij. Dat is hier minder handig, ik moet er weer even inkomen.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 17 mei 2013 23:34

Rereformed schreef:
Wel, het allerbeste toegewenst dan met dagelijks bidden voor me de volgende 36 jaar. Ik hoop eerlijk gezegd dat je het al vlug opgeeft, want zo'n lot om het leven door te gaan zou ik niemand toewensen.

Voor m'n antitheistische zal ik het maar noemen opa heb ik het 20 jaar gedaan. 94 is hij geworden en pas op het laatst heeft ie zich bekeerd.
Rereformed schreef: Pas op dat je niet gaat lijken op de krokodil waar ik ooit over geschreven heb: Het verhaal van de krokodil die vaalgroen werd.
Maar ik bid nooit op m'n bed, dan val ik in slaap.
Rereformed schreef: Wat dat laatste betreft heb ik al een opmerking gemaakt. Ik zie het als een marteling als je jarenlang voor mij moet bidden zonder dat je ook maar enig resultaat ziet. Dus als je mij een plezier wil doen dan bid je vanavond heel slim: "Lieve God. U houdt zoveel van Rereformed, dat geloof ik. En U bent ook reuzeknap, U kon tenslotte zelfs kikkers, krokodillen en mijnwormen scheppen. Ik laat het dus verder helemaal aan U over hoe en wanneer U dit lastige karwei tot een goed eind brengt en vertrouw erop dat het U wel lukt zonder dat ik er elke dag om bedel en U afleid." Dan kun je mooi wat leukers doen en hoeft God niet steeds maar hetzelfde aan te horen. Je weet niet half hoe vermoeiend het is voor God om die riedeltjes van miljoenen gelovige mensen maar van dag tot dag aan te horen.
Dat is een mooi gebed, ik heb het net gebeden. Die andere is eigenlijk nog beter en bespaart me wel een hoop tijd, ik heb 'm wat aangepast, want ik mag alleen bidden naar Zijn wil en Hij wil dat iedereen behouden wordt en Hij wil het goede, welgevallige en volkomene, dus die wordt zo:
Een goed argument voor mij zou zijn dat haar gebed enige invloed heeft op mijn leven. Moge de bijbelgod mij dus de komende maand tot gelovige maken, of voor mijn part mijn mond snoeren via een wonderbaarlijk goed teken.
Rereformed schreef: Het lijkt inderdaad wel alsof je je best doet om vooral niet liefdevol over te komen. Neem nou je opmerking over het niet gaan lezen van mijn boek. Iemand die werkelijk geeft om een ander zou er blijk van geven geïnteresseerd te zijn in wat de ander nou te zeggen heeft.

Kan enkel maar voor jou zolang je geen moeite wil doen om je te verdiepen in de persoon die ik ben. :wink:
Nou, die krokodil en de rest van de bladzij heb ik in ieder geval gelezen. Het is wel grappig geschreven. Ik denk dat er nog wel wat meer uit ga lezen.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 17 mei 2013 23:43

vuurdoorn schreef: Een gevaarlijke uitspraak Coby! Dus als God je gebeden niet verhoort ben je zondig? Al die mensen die bidden voor genezing en God verhoort ze niet zijn zondig? Vertel ze dat maar niet.

Voor een rechter is overspel geen reden om de kinderen niet aan de moeder toe te wijzen. Dan moet er meer aan de hand zijn. (Hoef je hier niet te vertellen) Dat je gezondigd hebt in God's ogen is niet de reden voor de beslissing van de rechtbank. Dit is voor jezelf goed praten waarom God je gebeden niet verhoorde.De kinderen zijn nu wel weer bij je begrijp ik?

Groet Kristel
In mijn geval was het volgens mij wel zo, maar die conclusie zou ik niet trekken nee. Maar ik begrijp dat je het ziet als goedpraten.
Er was ook heel veel meer aan de hand, het was achteraf maar goed voor ze ook. Ik kreeg ze na een half jaar weer fifty fifty en contact met hun vader is ook weer goed.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 17 mei 2013 23:51

Pas op bij het bidden. Vat geen kou door tocht!

(http://forum.credible.nl/viewtopic.php?f=18&t=28727)
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 17 mei 2013 23:55

vuurdoorn schreef:Coby,

Ik wil jou je grote liefde niet afnemen.Wat je schrijft is voor mij zo herkenbaar, want God is ook een aantal jaren de liefde van mijn leven geweest. Ik was zo verliefd dat ik alles door een roze bril zag en niet open stond voor tegenargumenten.Er waren zelfs toen al vraagtekens, maar die moffelde ik weg. Ik wilde ze niet zien.

Totdat de roze bril afging.

Er zijn hier een heleboel dingen aan je verteld dat die lieve Jezus helemaal niet zo lief is. Sta je er voor open om die dingen eens eerlijk te onderzoeken of wil je liever met een roze bril op blijven lopen?

Groet Kristel
Ik ben die al aan het onderzoeken gegaan, want ik wil een duidelijk antwoord erop kunnen geven. Het is te gek dat zoveel mensen twijfelen en van hun geloof afvallen omdat ze vanuit het O.T. concluderen dat God niet goed is en als ze er vragen over hebben, er geen uitleg komt in de kerk. Als ik kijk in de evangelische kerk, ben in veel kerken geweest, maar daar kreeg je geen les over. Alleen in de laatste kerk wel en als ik het aan andere gelovigen uitleg, hebben ze daar nog nooit van gehoord. Maar echt specifiek met al die teksten, dat ben ik via internet aan het uitzoeken soms. Ik weet al dat Hij goed is en er moet een uitleg komen.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 18 mei 2013 00:05

Bonjour schreef:Pas op bij het bidden. Vat geen kou door tocht!

(http://forum.credible.nl/viewtopic.php?f=18&t=28727)
Hahaha, ik dacht eerst dat je die andere post van me bedoelde. Daarin zei ik: Ik heb geen tijd meer voor deze discussie, want ik moet bidden voor rereformed.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 18 mei 2013 00:14

Fish schreef:
coby schreef: Alzo lief heeft God de wereld gehad..
Aangezien je daar een onderdeel van uitmaakt, zegt Zijn Woord dat Hij jou liefheeft.
Heb ik toch moeite met de god uit het OT, die de joden hele volken liet uitroeien en daar zelf aan mee deed (de grote vloed).
O ja, de jonge maagdekes mochten ze voor eigen gebruik houden, die mochten blijven leven, nu met de moordenaars van hun ouders en verdere familie.
Hou verhoud zich dat tot jou lieve Jezus Coby?
Jezus is God, de God van het O.T. is niet iemand anders. Hij zei: Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. En aangezien Jezus niet rondgegaan is, uitmoordende allen, maar genezende allen die door de duivel overweldigd waren, twijfel ik niet aan Zijn goedheid. Aan de andere kant staat er ook het een en ander in Openbaringen. Ik zie Jezus niet alleen maar lievig, maar Zijn liefde is een verterend vuur.
Maar dat Oude Testament wordt zelden onderwezen, alleen de leuke stukjes, ik heb daar nog geen goed antwoord op.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 18 mei 2013 01:09

Och Coby, we echt niet kwaad hoor als je voor ons bid. maar dan wel op voorwaarde dat jij niet kwaad wordt wanneer wij voor jou denken. :angel12:
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Plaats reactie