Coby bidt voor Rereformed

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
pallieter
Bevlogen

Re: Coby bidt voor Rereformed

Bericht door pallieter » 18 mei 2013 01:15

maar Zijn liefde is een verterend vuur.
Cody moet je maar eens aan zo'n 6 miljoen joden vragen hoe heet dat vuur is.

je hebt oftewel een god oftewel de holocaust, niet beidde tegelijk.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 18 mei 2013 01:39

pallieter schreef: je hebt oftewel een god oftewel de holocaust, niet beidde tegelijk.
En toch waren er Joden die in de holocaust beiden hadden, ze zochten troost en schreeuwden hun nood uit naar hun God. Onbegrijpelijk misschien.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 18 mei 2013 01:54

En toch waren er Joden die in de holocaust beiden hadden, ze zochten troost en schreeuwden hun nood uit naar hun God. Onbegrijpelijk misschien.
Onbegrijpelijk zou ik dit niet noemen, in die situatie kan ik gerust voorstellen dat je je vastgrijpt aan elk grassprietje hoop. Waar het om gaat is dat de walgelijkheid tot wat wij in staat zijn in het niets vervalt vergeleken met het almachtig negeren van zijn perfecte schepping waar zijn liefde dan nog eens verstikkend voor zou zijn. Klopt iets niet als je het mij vraagt.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 mei 2013 05:26

coby schreef:
Rereformed schreef: Pas op dat je niet gaat lijken op de krokodil waar ik ooit over geschreven heb: Het verhaal van de krokodil die vaalgroen werd.
Maar ik bid nooit op m'n bed, dan val ik in slaap.
Geen wonder dat Pallieter opmerkt dat wij voor je moeten denken. Het lijkt wel alsof je helemaal niet overdenkt wat iemand tegen je zegt.
coby schreef:Het is wel grappig geschreven. Ik denk dat er nog wel wat meer uit ga lezen.
Als je door humor wordt aangesproken hoe ben je dan ooit die bijbel doorgekomen?

coby schreef:
Rereformed schreef:Dus als je mij een plezier wil doen dan bid je vanavond heel slim: "Lieve God. U houdt zoveel van Rereformed, dat geloof ik. En U bent ook reuzeknap, U kon tenslotte zelfs kikkers, krokodillen en mijnwormen scheppen. Ik laat het dus verder helemaal aan U over hoe en wanneer U dit lastige karwei tot een goed eind brengt en vertrouw erop dat het U wel lukt zonder dat ik er elke dag om bedel en U afleid."
Dat is een mooi gebed, ik heb het net gebeden.
Pas maar op voor Rereformed, want er zitten altijd addertjes onder het gras als hij preekt. Die mijnwormen zijn niet maar weer een voorbeeldje van 'grappig'. Ze zijn namelijk allesbehalve grappig, tenzij je wel van zwarte humor houdt. Heb je wel eens overdacht waarom God mijnwormen heeft geschapen? Mijnwormen zijn parasieten. Naar schatting is een vierde deel van de wereldbevolking met ze besmet. Ze kunnen voor heel wat lijden zorgen.

Mark Twain overdacht dat eens, in 1906, toen ze net ontdekt waren. Wat hij over die mijnwormen te zeggen heeft kun je hier lezen, wanneer je op die pagina even naar onderen scrollt naar het kopje De zevende brief.
coby schreef:Die andere is eigenlijk nog beter en bespaart me wel een hoop tijd, ik heb 'm wat aangepast, want ik mag alleen bidden naar Zijn wil en Hij wil dat iedereen behouden wordt en Hij wil het goede, welgevallige en volkomene, dus die wordt zo:
Een goed argument voor mij zou zijn dat haar gebed enige invloed heeft op mijn leven. Moge de bijbelgod mij dus de komende maand tot gelovige maken, of voor mijn part mijn mond snoeren via een wonderbaarlijk goed teken.
Fijn dat jij het beste met me voor hebt, maar ik ben net als Mark Twain een theoloog die nog weet wat er in de bijbel staat. Dus van een geheel andere kaliber dan die moderne christenen die in hun jeugd voor het merendeel Donald Duck en Suske & Wiske hebben gelezen en nog nooit gehoord hebben van Gebal, Sisera en Jabin, Oreb en Zeëb, Zebach en Salmunna die God volgens een psalm tot distelpluis maakte (nee, geen appelmoes, want het gebeurde in het midden-oosten).
Jouw theologie klopt niet, is niet bijbels.

Je hebt misschien wel eens van Ananias en Saffira gehoord. Die sloeg God dood omdat ze iets fout deden. Hij gaf ze geen seconde tijd om berouw te hebben, en wilde dus niet dat ze behouden werden. Er was ooit ook eens een profetenhulpje. Toen de profeet hem ooit eens gebood te slaan weigerde deze domoor dat, waarop de profeet zei: Omdat je niet geluisterd hebt naar de stem des Heren, zie, wanneer je van mij vandaan gaat, zal een leeuw je doden. En toen hij van hem heenging, trof een leeuw hem aan en doodde hem. Ik weet het, in de kerk vegen ze die verhalen onder de mat van het looppad, en het kan dus goed zijn dat je dat verhaal nog nooit bent tegengekomen.
In het boek 2 Koningen kun je dit lezen: "De koning van Assur bracht mensen uit Babel, Kuta, Awwa, Hamat en Sefarwaïm en deed hen wonen in de steden van Samaria in plaats van de Israëlieten. Zij namen Samaria in bezit en vestigden zich in de steden daarvan. In de eerste tijd nu , dat zij daar woonden, vereerden zij de Here niet; daarom zond de Here leeuwen onder hen, die sommigen van hen doodden".
Misschien heb je wel eens gehoord dat 42 opgeschoten jongens ooit eens een profeet van God bespotten. Dat is een beetje hetzelfde als wat ik al jaren doe met het profetische woord van de bijbel. God zond meteen twee beren uit het bos naar ze toe om ze te verscheuren. Zoals je weet woon ik in Finland, daar lopen beren rond, dus ik moet danig oppassen.
In een andere psalm wordt nog eens goed ingeprent hoe het de uitverkorenen verging toen ze - net als Rereformed - afvallig werden: "Vergeten waren zij God, hun redder die grote dingen had gedaan .... Hij besloot hen uit te roeien.. Hij hief zijn hand op en zwoer hen te doden in de woestijn".
Ik kan nog wel een poosje doorgaan zo, maar je ziet het al, je God is duidelijk niet zo ontwikkeld als jij.
Ik stelde een auto-ongeluk voor aangezien ik veel rijd en God een voorliefde heeft om te straffen via wilde beesten; er lopen hier heel veel elanden rond die vaak een auto-ongeluk veroorzaken.

En natuurlijk is de juiste frase enkel een formaliteit, omdat ik heel goed weet dat God heel veel van me houdt en het dus niet zal gebeuren. God houdt er namelijk altijd vriendjes op na op wie de regels niet zo van toepassing zijn en toevallig ben ik daar één van. Maar ten behoeve van de zuiverheid van het geloof moet er toch op gewezen worden.
Van mij houdt hij zoveel omdat hij van mij af en toe nog eens wat leert. Daar heeft hij meer plezier in dan altijd maar die gebeden van vleierige gelovigen aan te moeten horen.
coby schreef:Ik denk dat er nog wel wat meer uit ga lezen.
Ben benieuwd wat je daaruit allemaal opvist.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 mei 2013 06:23

coby schreef:Maar dat Oude Testament wordt zelden onderwezen, alleen de leuke stukjes, ik heb daar nog geen goed antwoord op.
Dat antwoord bent je zelf, coby! Je representeert een houding die typisch is voor veel christengelovigen.

Jij vertrekt vanuit dit vooroordeel: "Jezus is God, de God van het O.T. is niet iemand anders. Hij zei: Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. En aangezien Jezus niet rondgegaan is, uitmoordende allen, maar genezende allen die door de duivel overweldigd waren, twijfel ik niet aan Zijn goedheid."

Je hebt geen greintje voorzichtigheid of terughoudendheid wat betreft al deze uitspraken.
"Jezus is God" is al een zwiepende claim, maar dat die wel eens fout zou kunnen zijn ben je niet bereid toe te geven. Toen iemand Jezus eens 'goede meester' noemde antwoordde hij 'Waarom noem je me goed? Niemand is goed dan God alleen!'
"de God van het OT is niet iemand anders" is alweer een bewering die je niet bereid bent om te herzien, ongeacht wat voor feiten je ook onder ogen gezet worden. Maar indien je die bewering in stand wil houden dan kun je die OT God uiteraard het beste lijmen aan de God van het NT door het OT zo weinig mogelijk te lezen! Ziedaar het antwoord op je vraag waarom het OT zelden wordt onderwezen.
"Wie mij gezien heeft heeft de vader gezien" kan onmogelijk gerijmd worden met het OT. Het OT zegt dat je van God geen beeld moet maken. Zoiets is afgoderij. Wat anders is Jezus dan het afgodsbeeld van christenen?

En na deze uitspraak voeg je er nog aan toe dat Jezus ook een ander gezicht heeft, namelijk die in Openbaring gegeven wordt. Daar is Jezus de generaal van de goddelijke oordelen en doodstraffen voor miljarden. Heel veelzeggend leg je dat ook uit als liefde. Het komt blijkbaar niet in je op dat je dan precies zo redeneert als de vrouw die door haar man van tijd tot tijd bont en blauw geslagen wordt en toch niet scheidt. Ze kan het altijd uitleggen als 'Nee, hij is niet slecht, hij houdt veel van me, hij is gepassioneerd'.

Je houdt je geloof in stand op drie manieren:

1) Je boetseert je religieus geloof geheel volgens alle idealen die in je leven. Je hebt Jezus tot je loverboy gemaakt.
2) Je houdt je vervolgens verre van het bestuderen van iets wat je van het geloof af zou kunnen brengen (boek van Rereformed)
3) In geval dat je met een feit wordt geconfronteerd dat je geloof duidelijk tegenspreekt negeer je het via de houding van supergoedgelovigheid oftewel naïviteit: "er is uiteraard een goede verklaring voor, ik ben het alleen nog niet tegengekomen".
Born OK the first time

coby
Forum fan

Bericht door coby » 18 mei 2013 12:08

pallieter schreef:Och Coby, we echt niet kwaad hoor als je voor ons bid. maar dan wel op voorwaarde dat jij niet kwaad wordt wanneer wij voor jou denken. :angel12:
Nee, daar word ik niet kwaad om. Ik moet zeggen dat ik vaak goede punten zie. Van ATON heb ik bijvoorbeeld een hoop geleerd dat mijn idee van de Drieeenheid niet klopte en dat heb ik 2 jaar uit lopen zoeken, totdat ik er de beste verklaring van had en die kwam van een christelijke jood die altijd debatten voert met orthodoxe joden.
Deal, jij denkt voor mij en ik denk aan jou in m'n gebed. Dat wordt heel hard bidden als ik de laatste reacties allemaal lees.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.

Jinny

Bericht door Jinny » 18 mei 2013 12:17

Ach Coby, je kunt je tijd ook besteden in natura, de tijd die je aan bidden besteed bv besteden aan vrijwilligerswerk in het verzorgingshuis, levert uiteindelijk een beter gevoel op en is productiever voor de samenleving dan voor ons bidden.... :D

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 mei 2013 12:45

Jin schreef:Ach Coby, je kunt je tijd ook besteden in natura,
Oh, ik dacht aan je tijd besteden aan sex. Kan ook goed gevoel opleveren en productief zijn. :wink:

Maar verliefd zijn op Jezus is moeilijk wat dat betreft. Hij heeft niet zoveel op met sex. Het enige wat hij erover te zeggen heeft is het advies je penis er af te hakken wanneer die toevallig naar een voorbijlopende getrouwde vrouw verlangt. Omdat het beter is zonder penis in de hemel aan te komen dan met penis in het gehenna.
Born OK the first time

vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn » 18 mei 2013 13:25

Coby,

Prima dat je voor ons bid.Maar als je dan toch met hem in gesprek bent, confronteer Hem dan eens met de negatieve kanten van hem die je hier aangedragen worden. De bijbelteksten die Rereformed je geeft b.v.
Ken je de bijbelteksten : Welzalig zijt gij die uw kinderkes grijpen en op de rotsten te pletter laat slaan?
En, zover ben jij volgens mij nog niet, dat als je weerbarstige pubers hebt dat je de oudsten van de gemeente bij elkaar moet roepen om ze te laten stenigen? Misschien heb je er wat aan in de opvoeding.
De God uit het oude testament is dezelfde dan die in het nieuwe testament, en God veranderd nooit staat er zo duidelijk in de bijbel.

Misschien dat God jou zelf een antwoord geeft op die vragen i.p.v. dat je jaren moet zoeken om bij mensen antwoord te krijgen wat je aan staat. God kan niet op een forum schrijf je. Maar waarom eigenlijk niet? Als je een hele aarde kan maken, zeeen in tweeen kan splijten, een braamstruik in brand kan zetten, water in wijn kan veranderen, over water kan lopen, moet reageren op een forum toch een peuleschiletje zijn? Waarom doet God dat niet? Waarom is hij zo vaag? Hij wil toch dat iedereen behouden blijft? De discussies op christelijke forums staan vol met: Ik denk.....ik geloof......volgens mij.... Niemand weet het zeker. Waarom is God niet wat duidelijker?

Ik weet niet of jij het was of iemand anders die op Credible schrijft: De zondeval moest plaats vinden. Punt. Maar waarom moest die zondeval plaats vinden? Daarover lees ik niets. Waarom heeft God die boom in het paradijs gezet? Hij is alwetend en wist van tevoren dat Eva er van zou eten.Het is dus wél zijn schuld dat de mensen zondig zijn. Waarom? Om later zjin zoon te kunnen sturen voor de zonden van de mensen, en hij de eer opstrijkt dat hij zo'n liefdevolle God is? Heeft God gedacht aan het gevoel van Jezus? Of alleen aan zichzelf? Jezus wilde niet. Hij heeft een aantal keer gebeden tot zijn vader om die drinkbeker voorbij te laten gaan, maar hij moest! Een echte liefhebben de vader gaat nog liever zelf, dan dat hij zijn zoon moet laten lijden! Als wij mensen zoiets in scene zouden zetten werden we ergens opgesloten!

De prins op het witte paard bestaat niet! Er zit heel vaak een verborgen agenda onder. En de bijbel is hierover zelfs heel duidelijk! Lees hem maar eens goed, en dan niet alleen de leuke stukjes!

Groet Kristel

coby
Forum fan

Bericht door coby » 18 mei 2013 13:34

Rereformed schreef:
Oh, ik dacht aan je tijd besteden aan sex. Kan ook goed gevoel opleveren en productief zijn. :wink:

Maar verliefd zijn op Jezus is moeilijk wat dat betreft. Hij heeft niet zoveel op met sex. Het enige wat hij erover te zeggen heeft is het advies je penis er af te hakken wanneer die toevallig naar een voorbijlopende getrouwde vrouw verlangt. Omdat het beter is zonder penis in de hemel aan te komen dan met penis in het gehenna.
Hij heeft er een hoop mee op. Het staat al in Genesis: zo zal een man zijn vader en moeder verlaten en seks hebben met zijn vrouw, schijnt er in de grondtekst te staan. Met onreine geesten heeft Hij minder op, die joeg Hij er gewoon uit. Pas nog een mooie preek gehoord van Herman Boon (christenen hebben geen humor? een apart soort misschien), die aan de drugs zat en verslaafd was aan sekslijnen bellen en erachter kwam dat hij er een slaaf van was geworden. Die is nu een stuk blijer nu hij ervan bevrijd is en getrouwd. Paulus zei alleen maar: Indien zij zich niet kunnen beheersen moeten zij trouwen. Is dat nou zo'n zware straf? Het bespaart je een hele hoop hartzeer en ellende in ieder geval, kijk maar eens op ldvd.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 18 mei 2013 13:46

vuurdoorn schreef:Coby,

Prima dat je voor ons bid.Maar als je dan toch met hem in gesprek bent, confronteer Hem dan eens met de negatieve kanten van hem die je hier aangedragen worden. De bijbelteksten die Rereformed je geeft b.v.
Ken je de bijbelteksten : Welzalig zijt gij die uw kinderkes grijpen en op de rotsten te pletter laat slaan?
En, zover ben jij volgens mij nog niet, dat als je weerbarstige pubers hebt dat je de oudsten van de gemeente bij elkaar moet roepen om ze te laten stenigen? Misschien heb je er wat aan in de opvoeding.
De God uit het oude testament is dezelfde dan die in het nieuwe testament, en God veranderd nooit staat er zo duidelijk in de bijbel.

Misschien dat God jou zelf een antwoord geeft op die vragen i.p.v. dat je jaren moet zoeken om bij mensen antwoord te krijgen wat je aan staat. God kan niet op een forum schrijf je. Maar waarom eigenlijk niet? Als je een hele aarde kan maken, zeeen in tweeen kan splijten, een braamstruik in brand kan zetten, water in wijn kan veranderen, over water kan lopen, moet reageren op een forum toch een peuleschiletje zijn? Waarom doet God dat niet? Waarom is hij zo vaag? Hij wil toch dat iedereen behouden blijft? De discussies op christelijke forums staan vol met: Ik denk.....ik geloof......volgens mij.... Niemand weet het zeker. Waarom is God niet wat duidelijker?

Ik weet niet of jij het was of iemand anders die op Credible schrijft: De zondeval moest plaats vinden. Punt. Maar waarom moest die zondeval plaats vinden? Daarover lees ik niets. Waarom heeft God die boom in het paradijs gezet? Hij is alwetend en wist van tevoren dat Eva er van zou eten.Het is dus wél zijn schuld dat de mensen zondig zijn. Waarom? Om later zjin zoon te kunnen sturen voor de zonden van de mensen, en hij de eer opstrijkt dat hij zo'n liefdevolle God is? Heeft God gedacht aan het gevoel van Jezus? Of alleen aan zichzelf? Jezus wilde niet. Hij heeft een aantal keer gebeden tot zijn vader om die drinkbeker voorbij te laten gaan, maar hij moest! Een echte liefhebben de vader gaat nog liever zelf, dan dat hij zijn zoon moet laten lijden! Als wij mensen zoiets in scene zouden zetten werden we ergens opgesloten!

De prins op het witte paard bestaat niet! Er zit heel vaak een verborgen agenda onder. En de bijbel is hierover zelfs heel duidelijk! Lees hem maar eens goed, en dan niet alleen de leuke stukjes!

Groet Kristel
Nee, dat zei Ken Yehuwdiy en dat zocht ik op en Ouweneel had een theorie erover, maar of die klopt weet ik niet.
http://forum.credible.nl/viewtopic.php? ... 0#p1109555" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.credible.nl/viewtopic.php? ... d#p1109176" onclick="window.open(this.href);return false;: de eerste post is wat ik erover geloof. God krijgt de schuld van wat de duivel doet.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 18 mei 2013 13:53

Rereformed schreef:
coby schreef:Het is wel grappig geschreven. Ik denk dat er nog wel wat meer uit ga lezen.
Als je door humor wordt aangesproken hoe ben je dan ooit die bijbel doorgekomen?

selectief lezen
Rereformed schreef:
Je hebt misschien wel eens van Ananias en Saffira gehoord. Die sloeg God dood omdat ze iets fout deden. Hij gaf ze geen seconde tijd om berouw te hebben, en wilde dus niet dat ze behouden werden. Er was ooit ook eens een profetenhulpje. Toen de profeet hem ooit eens gebood te slaan weigerde deze domoor dat, waarop de profeet zei: Omdat je niet geluisterd hebt naar de stem des Heren, zie, wanneer je van mij vandaan gaat, zal een leeuw je doden. En toen hij van hem heenging, trof een leeuw hem aan en doodde hem. Ik weet het, in de kerk vegen ze die verhalen onder de mat van het looppad, en het kan dus goed zijn dat je dat verhaal nog nooit bent tegengekomen.
In het boek 2 Koningen kun je dit lezen: "De koning van Assur bracht mensen uit Babel, Kuta, Awwa, Hamat en Sefarwaïm en deed hen wonen in de steden van Samaria in plaats van de Israëlieten. Zij namen Samaria in bezit en vestigden zich in de steden daarvan. In de eerste tijd nu , dat zij daar woonden, vereerden zij de Here niet; daarom zond de Here leeuwen onder hen, die sommigen van hen doodden".
Misschien heb je wel eens gehoord dat 42 opgeschoten jongens ooit eens een profeet van God bespotten. Dat is een beetje hetzelfde als wat ik al jaren doe met het profetische woord van de bijbel. God zond meteen twee beren uit het bos naar ze toe om ze te verscheuren. Zoals je weet woon ik in Finland, daar lopen beren rond, dus ik moet danig oppassen.
In een andere psalm wordt nog eens goed ingeprent hoe het de uitverkorenen verging toen ze - net als Rereformed - afvallig werden: "Vergeten waren zij God, hun redder die grote dingen had gedaan .... Hij besloot hen uit te roeien.. Hij hief zijn hand op en zwoer hen te doden in de woestijn".
Ik kan nog wel een poosje doorgaan zo, maar je ziet het al, je God is duidelijk niet zo ontwikkeld als jij.
Ik stelde een auto-ongeluk voor aangezien ik veel rijd en God een voorliefde heeft om te straffen via wilde beesten; er lopen hier heel veel elanden rond die vaak een auto-ongeluk veroorzaken.
Als God zo'n bloeddorstig monster is met een voorliefde om te straffen:
1. Hoe heeft Hij dan vriendelijke mensen kunnen scheppen die dat niet hebben
2. Waarom heeft Hij jou dan nog niet vermoord?
Omdat Hij niet bestaat zul je zeggen, maar het zou ook kunnen zijn dat Hij liefdevoller en genadiger is dan je denkt.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 18 mei 2013 13:55

Jin schreef:Ach Coby, je kunt je tijd ook besteden in natura, de tijd die je aan bidden besteed bv besteden aan vrijwilligerswerk in het verzorgingshuis, levert uiteindelijk een beter gevoel op en is productiever voor de samenleving dan voor ons bidden.... :D
Dat is waar, maar een combi is ook wel wat.

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 18 mei 2013 14:12

coby schreef:Als God zo'n bloeddorstig monster is met een voorliefde om te straffen:
1. Hoe heeft Hij dan vriendelijke mensen kunnen scheppen die dat niet hebben
Er vanuit gaande dat god dus die liefdevolle mensen schept, wie is dan verantwoordelijk voor de schepping van de mensen die niet liefdevol zijn?
2. Waarom heeft Hij jou dan nog niet vermoord?
Ik had altijd het idee dat god de onsterfelijkheid bij de zondeval afgeschaft had, en kan daarmee verantwoordelijk worden gehouden voor elk sterven, waarbij hij de keuzemogelijkheid openlaat, wordt het eeuwig branden of eeuwig eh.. ja wat eigenlijk.
Ik vind het trouwens vreemd dat de bijbelgod de lengte van een leven regiobepaald laat zijn. Ik vind er ook geen verklaring voor in de heilige schrift.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 mei 2013 15:14

coby schreef:
Rereformed schreef:

Hij heeft er een hoop mee op. Het staat al in Genesis: zo zal een man zijn vader en moeder verlaten en seks hebben met zijn vrouw, schijnt er in de grondtekst te staan.
Het is zoals Pallieter schreef. Wij moeten het meeste denkwerk voor je doen. Je maakt het ditmaal wel heel bont.
Sla je bijbel er eens op na. In Genesis 2:23 roept de mens uit dat hij o zo blij is eindelijk iemand gevonden te hebben die geen andere diersoort is maar hetzelfde is als hij. Blijkbaar krijgt hij meteen een stijve :wink: want meteen hierna, in het volgende vers laat de bijbelschrijver erop volgen: "Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw met wie hij één lichaam wordt".
Dat is dus heel duidelijk niet God die aan het woord is, laat staan Jezus, maar eenvoudig de bijbelschrijver die als schoolmeester fungeert. Bovendien is het geen opdracht, maar eenvoudig een uitleg voor de natuurlijke gang van zaken.

Ik had het over Jezus. Uit de officieel erkende verhalen over hem blijkt niet dat hij ooit interesse heeft gehad in vrouwelijk schoon, laat staan ooit sex heeft gehad. Iets wat ze in de katholieke kerk goed hebben begrepen. Vandaar dat hun kerkleiders, monniken en nonnen (dus de personen die zich helemaal toegewijd hebben aan een leven voor God) ook worden verondersteld zo te leven.
Born OK the first time

Plaats reactie