Coby bidt voor Rereformed

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
coby
Forum fan

Re: Coby bidt voor Rereformed

Bericht door coby » 18 mei 2013 16:18

Rereformed schreef: Het is zoals Pallieter schreef. Wij moeten het meeste denkwerk voor je doen. Je maakt het ditmaal wel heel bont.
Sla je bijbel er eens op na. In Genesis 2:23 roept de mens uit dat hij o zo blij is eindelijk iemand gevonden te hebben die geen andere diersoort is maar hetzelfde is als hij. Blijkbaar krijgt hij meteen een stijve :wink: want meteen hierna, in het volgende vers laat de bijbelschrijver erop volgen: "Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw met wie hij één lichaam wordt".
Dat is dus heel duidelijk niet God die aan het woord is, laat staan Jezus, maar eenvoudig de bijbelschrijver die als schoolmeester fungeert. Bovendien is het geen opdracht, maar eenvoudig een uitleg voor de natuurlijke gang van zaken.

Ik had het over Jezus. Uit de officieel erkende verhalen over hem blijkt niet dat hij ooit interesse heeft gehad in vrouwelijk schoon, laat staan ooit sex heeft gehad. Iets wat ze in de katholieke kerk goed hebben begrepen. Vandaar dat hun kerkleiders, monniken en nonnen (dus de personen die zich helemaal toegewijd hebben aan een leven voor God) ook worden verondersteld zo te leven.
Jezus haalt het vers anders wel aan als Hij tegen de Farizeeen spreekt en nergens kan ik lezen dat Paulus oproept tot een verplicht celibaat. Hij raadt het wel aan, maar zegt erbij dat niet iedereen die gave heeft zoals hij.
Jezus was op zoek naar Zijn bruid, niet een vrouw inderdaad en Hij had geen problemen met celibaat.
Mooi toch? Ik heb liever geestelijke gemeenschap met Jezus dan weer de zoveelste kerel als ik heel eerlijk mag zijn. Ik heb het natuurlijk makkelijk als vrouw, maar Gerard de Groot heeft ook jaren zo geleefd en had er ook geen moeite mee.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 18 mei 2013 16:25

kiks schreef:
coby schreef:Als God zo'n bloeddorstig monster is met een voorliefde om te straffen:
1. Hoe heeft Hij dan vriendelijke mensen kunnen scheppen die dat niet hebben
Er vanuit gaande dat god dus die liefdevolle mensen schept, wie is dan verantwoordelijk voor de schepping van de mensen die niet liefdevol zijn?
2. Waarom heeft Hij jou dan nog niet vermoord?
Ik had altijd het idee dat god de onsterfelijkheid bij de zondeval afgeschaft had, en kan daarmee verantwoordelijk worden gehouden voor elk sterven, waarbij hij de keuzemogelijkheid openlaat, wordt het eeuwig branden of eeuwig eh.. ja wat eigenlijk.
Ik vind het trouwens vreemd dat de bijbelgod de lengte van een leven regiobepaald laat zijn. Ik vind er ook geen verklaring voor in de heilige schrift.

Groet

kiks
Pfff, als het je interesseert zal ik de linkjes van credible wel even zoeken waar ik uitleg dat ze geestelijk stierven (gescheiden zijn van God) en alleen weer in een relatie konden komen door wedergeboorte: een nieuwe zondeloze geest krijgen en dat was enkel mogelijk door het sterven en opstaan van Jezus. Met Christus ben ik gekruisigd en toch leef ik, dat is niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij.
En waar ik uitleg dat de mens koos om te zondigen en je deze schuld niet op God kunt schuiven.
Het enige waar je Hem voor verantwoordelijk kunt houden is dat Hij Lucifer en de mens volmaakt schiep, terwijl Hij alwetend is en wist dat ze in zonde zouden vallen. Het enige wat Hij had kunnen doen om alle ellende te voorkomen was gewoon niets scheppen of alleen maar dieren. Waarom Hij dat dan toch gedaan heeft, daar blijf ik verder van af.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 18 mei 2013 16:57

Weet je wat, ik zit deze even schouderophalend uit.
Zoveel achterlijkheid heb ik even geen zin in dit weekend!

Hoe een mens zichzelf zo kan besodemieteren gaat mijn pet te boven.
Dat je dat jezelf aandoet dat is daar aan toe, maar dat je deze troep probeert te verkopen aan anderen is toch wel het toppunt!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 18 mei 2013 17:51

Coby. Ik begrijp de term "zondeloze geest" niet. Kun je daar wat meer over vertellen.
Wat ik eigenlijk het meest frapant vind aan de scheppergod is dat hij in genesis beweert dat alles wat hij geschapen had goed was, om vervolgens erachter te komen dat zaken toch anders gaan lopen dan geplanned. Ik denk dat die god met die uitspraak een vergissing gemaakt heeft, maar als die fout ook in de planning zat herken ik toch wat sadistische trekjes bij deze schepper. Het Christusverhaal borduurt voort op volgens mij die vergissing van die god.
De aan hem toegeschreven kwaliteiten blijken dus niet te kloppen, en je mag je afvragen of je wel achter zo'n god aan blijft lopen, aangezien het juist is gebleken dat dit strijdig is met wat beweerd wordt te geloven.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 18 mei 2013 18:02

coby schreef: Het enige waar je Hem voor verantwoordelijk kunt houden is dat Hij Lucifer en de mens volmaakt schiep, terwijl Hij alwetend is en wist dat ze in zonde zouden vallen. Het enige wat Hij had kunnen doen om alle ellende te voorkomen was gewoon niets scheppen of alleen maar dieren. Waarom Hij dat dan toch gedaan heeft, daar blijf ik verder van af.
Daar zie ik de afgrond. Coby ik bemoei me niet vaak met een lopende discussie. Je hebt genoeg mensen om je heen. Daar heb ik in zekere zin respect voor. Maar even tussendoor. Als je van enige afstand naar je eigen verhaal kijkt. Valt je dan ook iets op? Zit hier nog enige logica in?
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 18 mei 2013 18:14

Coby,
Dank aan jou voor het inzicht dat je tegenover een geloofloze geen Christusbrieven kunt inzetten.
Dat je je gevoelens aan iets wil toewijzen vind ik, zoals al eerder gezegd niet vreemd, maar dat je je permitteert dan gelijk aan zo een iets werkelijkheidswaarde toe te kennen dat vind ik vreemd.

Want waar ga je de grens trekken van wat je wel en wat je niet zomaar voor waar aanneemt?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 mei 2013 18:15

coby schreef:Jezus haalt het vers anders wel aan als Hij tegen de Farizeeen spreekt
Inderdaad, hij gebruikt het vers om zich uit te spreken tegen echtscheiding. Maar wat heeft dat allemaal te maken met mijn opmerking dat Jezus nooit een vrouw gehad heeft of sex?
Jezus was op zoek naar Zijn bruid, niet een vrouw inderdaad en Hij had geen problemen met celibaat.
Mooi toch?
Nee, vind ik niet mooi. Want wat weet iemand die nooit een relatie gehad heeft gehad met een ander en asexueel is nou over huwelijk en één vlees zijn? Wat een domme arrogantie moet zo iemand hebben om te kunnen denken dat hij er regeltjes voor mag geven!

Bovendien deugt zijn argumentatie niet. Dit antwoordde Jezus toen men hem vroeg of scheiden mag:

"Hebben jullie niet gelezen, dat de Schepper hen van den beginne als man en vrouw heeft gemaakt? En Hij zei: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn. Zo zijn zij niet meer twee, maar één vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet".

Een heel geforceerde uitleg van dat schriftgedeelte, want het heeft volstrekt niets met scheiden te maken, zoals al blijkt uit Dt. 24 waar de mozaïsche wet scheiden heel normaal vindt.
Maar als Jezus dat vers als een gebod wil lezen, dan moet hij op dezelfde grond ook uit concluderen dat volgens dat schriftgedeelte iedere man een vrouw moet hebben. Zo heeft God het volgens dat schriftgedeelte bedoeld. Maar zo consequent of pienter om het op te merken was hij niet.
Born OK the first time

Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder » 18 mei 2013 18:37

coby schreef: Ik dacht dat dat in je hoofd kwam, het effect van indoctrinatie en niet in je hart, alsof het in brand staat. Ik kan nu ook wel zeggen, net als Jacobus op credible dat tegen iemand zei die niet met een niet-gelovige wou trouwen: Weleens verliefd geweest (op de Heer)? Ik denk zelf dat dat niet kan van iets denkbeeldigs dat geindoctrineerd is.
En die moslima's die een visioen van Jezus hebben gekregen en ook zijn liefde nu in hun hart ervaren, hoe verklaar je die?
Je hart is een spier die je bloed rondpompt in je lichaam. Elke cel in je lichaam heeft zuurstof nodig, en je bloed is het transportmiddel voor die zuurstof, en je hart is de 'motor' van dat transportsysteem.

Als je hart in vuur en vlam staat, dan is dat beeldspraak, in werkelijkheid spelen die gedachten zich in je hersenen af.
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 mei 2013 18:50

coby schreef:
Rereformed schreef:
Je hebt misschien wel eens van Ananias en Saffira gehoord. Die sloeg God dood omdat ze iets fout deden. Hij gaf ze geen seconde tijd om berouw te hebben, en wilde dus niet dat ze behouden werden. Er was ooit ook eens een profetenhulpje. Toen de profeet hem ooit eens gebood te slaan weigerde deze domoor dat, waarop de profeet zei: Omdat je niet geluisterd hebt naar de stem des Heren, zie, wanneer je van mij vandaan gaat, zal een leeuw je doden. En toen hij van hem heenging, trof een leeuw hem aan en doodde hem. Ik weet het, in de kerk vegen ze die verhalen onder de mat van het looppad, en het kan dus goed zijn dat je dat verhaal nog nooit bent tegengekomen.
In het boek 2 Koningen kun je dit lezen: "De koning van Assur bracht mensen uit Babel, Kuta, Awwa, Hamat en Sefarwaïm en deed hen wonen in de steden van Samaria in plaats van de Israëlieten. Zij namen Samaria in bezit en vestigden zich in de steden daarvan. In de eerste tijd nu , dat zij daar woonden, vereerden zij de Here niet; daarom zond de Here leeuwen onder hen, die sommigen van hen doodden".
Misschien heb je wel eens gehoord dat 42 opgeschoten jongens ooit eens een profeet van God bespotten. Dat is een beetje hetzelfde als wat ik al jaren doe met het profetische woord van de bijbel. God zond meteen twee beren uit het bos naar ze toe om ze te verscheuren. Zoals je weet woon ik in Finland, daar lopen beren rond, dus ik moet danig oppassen.
In een andere psalm wordt nog eens goed ingeprent hoe het de uitverkorenen verging toen ze - net als Rereformed - afvallig werden: "Vergeten waren zij God, hun redder die grote dingen had gedaan .... Hij besloot hen uit te roeien.. Hij hief zijn hand op en zwoer hen te doden in de woestijn".
Ik kan nog wel een poosje doorgaan zo, maar je ziet het al, je God is duidelijk niet zo ontwikkeld als jij.
Ik stelde een auto-ongeluk voor aangezien ik veel rijd en God een voorliefde heeft om te straffen via wilde beesten; er lopen hier heel veel elanden rond die vaak een auto-ongeluk veroorzaken.
Als God zo'n bloeddorstig monster is met een voorliefde om te straffen:
Ik noem die God nergens bloeddorstig, noch zeg ik dat hij een voorliefde heeft om te straffen. Dat ben jij die deze bijbelverhalen nu zo interpreteert. Ik geef je enkel een rits gevallen waar God doodstraffen uitdeelt. Dat zijn eenvoudig de bijbelse feiten. Ik neem aan dat een gelovige houding moet zijn dat de oordelen rechtvaardig en goed waren.

Indien ze voor jou moeilijk te slikken zijn dan heb je meteen de antwoorden op je vragen:

1) Vriendelijke mensen die geen wraak en strafneigingen hebben zijn niet geschapen, maar hebben zich daartoe ontwikkeld. Onze hele maatschappij heeft zich mijlenver boven het niveau van de bijbel ontwikkeld.
2) Hij heeft mij niet vermoord omdat niets zo typerend is voor de bijbelgod als zijn grilligheid. Ik zei je al dat hij er speciale vriendjes op nahoudt, waarvan ik er toevallig ook één van ben.
Er waren miljoenen mensen op de aarde, maar God had alleen interesse in één man, Abram.
"Er [zoon van Juda] was slecht in de ogen van de Heer, en daarom liet de Heer hem sterven" staat er. Stalin was miljoen maal slechter, maar die liet hij mooi in weelde en tot in ouderdom leven.
Onan verzuimde zijn sexuele plicht en gaf de weduwe van zijn overleden broer geen kinderen. "En de Heere doodde hem". Wel, er zullen vast miljoenen anderen geweest zijn die hun plicht verzaakten en er niet voor gestraft werden.
Je zult je vast wel herinneren dat David eens een hele vreselijke zonde beging. En raadt eens wie ervoor gestraft werd? God doodde het eerste kindje van David en Batseba. Voor David was het genoeg om maar een paar boetepsalmen te schrijven.
Een zoon van Noach lachtte eens om zijn vader die zich bezopen had en naakt in zijn tent lag. Toen hij weer sober was vervloekte Noach alle nakomelingen van zijn zoon.

Is daar iets van redelijkheid in op te merken? Jazeker, indien je begrijpt dat het allemaal maar verhaaltjes zijn gemaakt door de priesters in de ijzertijd om er religieuze en politieke macht mee uit te oefenen. Het heeft allemaal niets met een echte god te maken.
coby schreef:Omdat Hij niet bestaat zul je zeggen, maar het zou ook kunnen zijn dat Hij liefdevoller en genadiger is dan je denkt.
Een God die niets doet wanneer er wereldoorlogen gevoerd worden en holocausten plaatsvinden geeft duidelijk niets om zijn wereld.
Wat een opluchting dat zo'n God dan ook niet bestaat. Je zal er maar in moeten geloven en hem zonder schaamrood op je wangen liefdevol en genadig moeten noemen!
Born OK the first time

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 18 mei 2013 19:23

Rereformed schreef:
coby schreef:Naief ben ik wel, maar dat gaat helemaal goed komen. Het gebed is een oneindige kracht.
Je naïviteit gaat goed komen? En dan meteen erachteraan zeggen dat gebed een oneindige kracht is?

Je laatste uitspraak is volkomen onwaar. Het gebed van jou en vele anderen die ook voor mij hebben gebeden of het nog steeds doen, heeft een kracht van 0,0 aangezien met zekerheid niet zal gebeuren waarvoor je bidt. Terwijl het tegendeel juist gebeurt: mensen lezen mijn boek en vallen van hun geloof af.

Overigens heeft collegavanerik op dit forum een onderschrift uit de bijbel. Als je het bijbelvers nog eens opzoekt zul je zien dat bidden voor mij een nutteloze zaak is.
Dag Coby,

Weet dat het hier stikt van de ex-gelovigen, die precies weten welke angsten er in je hoofd omgaan.

Wie god verlaat heeft niets te vrezen.

En lees inderdaad mijn onderschrift maar eens goed!
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 18 mei 2013 19:41

Rereformed schreef:
coby schreef:
Rereformed schreef:
Ik stelde een auto-ongeluk voor aangezien ik veel rijd en God een voorliefde heeft om te straffen
Als God zo'n bloeddorstig monster is met een voorliefde om te straffen:
Ik noem die God nergens bloeddorstig, noch zeg ik dat hij een voorliefde heeft om te straffen.
Dat straffen staat hierboven. Gelukkig dat je Hem niet bloeddorstig noemt dan, ik nam aan dat je die theorie van Dawkins aanhing.
Rereformed schreef: Een God die niets doet wanneer er wereldoorlogen gevoerd worden en holocausten plaatsvinden geeft duidelijk niets om zijn wereld.
Wat een opluchting dat zo'n God dan ook niet bestaat. Je zal er maar in moeten geloven en hem zonder schaamrood op je wangen liefdevol en genadig moeten noemen!
Wat moest Hij eraan doen dan? Hitler vermoorden die een satanist en bezeten was en een voorloper van de antichrist, of Himmler ook gelijk en de rest en de kampbewaarders en alle NSB-ers of ze allemaal dwingen om vriendelijk te worden en zich te bekeren? Dan kun je wel doorgaan. Als Hij wat aan de ellende in de wereld moet doen, omdat Hij almachtig is, kan Hij het best maar bijna iedereen uitroeien, de verkrachters, de moordenaars, het liefst voordat ze geboren worden. Ach wacht, daarom is Hij zo'n aborteur natuurlijk. In dat verhaal zit voor mij geen logica. U bent almachtig, los het maar even op. Hij kan het alleen oplossen door een wereldwijde opwekking te geven waarbij alle bozo's zich bekeren en aardig worden en dan zullen er nog zijn die dat niet willen. God kan niets doen op aarde tenzij Zijn volk bidt. Zijn volk is het Lichaam van Christus. Sinds Hij naar de hemel is, zullen wij de werken moeten doen die Hij deed en de werken des duivels verbreken. Maar wacht, Hij heeft niet zoveel volgelingen en het gros ligt te pitten en gelooft niet eens dat ze de werken kunnen doen die Hij deed. De duivel heeft wat meer aanhangers waar hij door kan werken. Als alle mensen aardig waren, waren er geen oorlogen. Mensen die er vrijwillig voor kiezen door de duivel gebruikt te worden en mensen te vermoorden zijn het probleem, niet God.

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 18 mei 2013 19:49

Welk heil ziet men eigenlijk in het discussieren met ongeneeslijke theocraten?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 18 mei 2013 19:49

coby schreef: Wat moest Hij eraan doen dan? Hitler vermoorden die een satanist en bezeten was en een voorloper van de antichrist, of Himmler ook gelijk en de rest en de kampbewaarders en alle NSB-ers of ze allemaal dwingen om vriendelijk te worden en zich te bekeren? Dan kun je wel doorgaan.
Er was een hele tijd geleden een tv-film over een vrouw die grote problemen had tijdens de geboorte van haar baby. Na veel angsten werd er toch een gezonde baby geboren. De slotscene ging als volgt:

Arts: "Gefeliciteerd mevrouw Hitler met de geboorte van uw zoon, hoe gaat u hem noemen?"
Jonge moeder: "Adolf"

Als er echt een goede god is, was Hitler nooit geboren geweest.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 18 mei 2013 20:01

coby schreef:
Wat moest Hij eraan doen dan? Hitler vermoorden die een satanist en bezeten was en een voorloper van de antichrist, of Himmler ook gelijk en de rest en de kampbewaarders en alle NSB-ers of ze allemaal dwingen om vriendelijk te worden en zich te bekeren? Dan kun je wel doorgaan. Als Hij wat aan de ellende in de wereld moet doen, omdat Hij almachtig is, kan Hij het best maar bijna iedereen uitroeien, de verkrachters, de moordenaars, het liefst voordat ze geboren worden. Ach wacht, daarom is Hij zo'n aborteur natuurlijk. In dat verhaal zit voor mij geen logica.
.
Een waarlijk almachtige kan met een enkele gedachte doen gebeuren wat nodig is. Boosaardigen veranderen in menslievenden moet een peulenschil zijn. NB Hitler gaf in mein kampf aan voor zijn anti joodse sentiment als christen geïnspireerd te zijn. Geen satanist dus. God is almachtig of niet je kan niet een beetje almachtig zijn. Dus alle vervelende dingen gebeuren met instemming van god of hij is niet almachtig.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn » 18 mei 2013 20:05

God krijgt de schuld van wat de duivel doet.
Dit is projectie Coby.Je eigen persoonlijkheid (de persoonlijkheid van God) afschuiven op een ander. Ik zal uitleggen wat ik daarmee bedoel.

Stel; wij zitten een avond gezellig bij elkaar en ik rook de hele asbak vol en de ruimte staat vol met rook. Dan komt er iemand binnen die daar een opmerking over maakt. Ik wil niet toegeven dat ik zoveel rook, dus wat doe ik: Zij was het! Het was Coby die de hele avond gerookt heeft! Ik weet dan natuurlijk dat ik lieg, maar probeer jij die ander dan maar eens te overtuigen dat ik het was die zoveel rookt! Lukt je bjna niet! (in het echt ben ik niet zo gemeen hoor)

God heeft de wereld geschapen met alles wat er bij hoort. Dus ook het kwaad én Satan. Maar als hij daarop aangesproken wordt wil hij dat niet toegeven, hij is immers liefde! Dus wat gebeurd er: Hij was het! Het was Satan die het kwaad in de wereld gebracht heeft! Maar wat heeft Satan nou eigenlijk gedaan? Satan heeft de wereld en zichzelf toch niet geschapen? Het was God die dat gedaan heeft! Satan krijgt de schuld van iets wat God gedaan heeft!

Ik geloof zeker dat God Satan goed geschapen heeft. Heel erg goed zelfs! Hij was namelijk niet zo'n naiefe meeloper als de rest van de engelen die God blindelings aanbaden.Satan was degene die God door had. Hij doorzag dat God alleenheerschappij wilde hebben, dat hij de mensen wilde onderdrukken, dat ze maar precies moesten doen wat God graag wilde, dat ze niet zelf mochten nadenken, niet zichzelf mochten zijn. Hij heeft zich verzet tegen het abnormale gedrag van God. En daar zat God niet op te wachten dus Satan kon de hemel uit. Satan is niet de hemel uitgezet omdat hij jaloers was op God die het alleenheerschappij wilde hebben wat Satan volgens christenen ook wilde hebben. Welnee, Satan gunde de mensen hun vrijheid!
Pfff, als het je interesseert zal ik de linkjes van credible wel even zoeken waar ik uitleg dat ze geestelijk stierven (gescheiden zijn van God) en alleen weer in een relatie konden komen door wedergeboorte: een nieuwe zondeloze geest krijgen en dat was enkel mogelijk door het sterven en opstaan van Jezus. Met Christus ben ik gekruisigd en toch leef ik, dat is niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij.
Dit vind ik heel erg eng! Ik ben zelf 15 jaar bij een man geweest die dezelfde eigenschappen had dan God. Ook hij vond zichzelf geweldig, wees me constant op de kleinigheden die ik fout deed, alle goede dingen die ik deed zag hij niet, hij wilde mij maken zoals hij vond dat ik zijn moest. En ik liep op mijn tenen om er maar aan te voldoen.Wat gewoon niet lukte, ik schoot altijd tekort. Wat mij het gevoel gaf dat ik wel een heel slechte vrouw was. Ik werd er uiteindelijk heel depressief van en raakte zelfs aan de medicijnen. Doen christenen niet hetzelfde? Constant op je tenen lopen om maar te zjin zoals God wil dat je moet zijn? Bij alles wat ze doen zich afvragen wat God er van vind? Of het wel naar zijn wil is. Er blijft van wie jezelf bent helemaal niets meer over. In mijn huwelijk leefde ik, maar het was niet meer mijn ik, maar mijn ex leefde in mij! Bij hem weggaan was zo'n opluchting! Ik kon eindelijk mezelf weer zijn! Het was een heel ongezonde relatie!

Waarom moet je opnieuw geboren worden? God heeft je toch geschapen in de moederschoot? Waarom wil God dan dat je veranderd? Is er dan iets mis gegaan met zijn schepping?

Ik leef nu gescheiden van God.Vind ik het erg? Welnee! ik kan nu weer genieten van dingen waar ik me voorheen schuldig overvoelde. Genieten van een keer sex terwijl ik me niet schuldig voel omdat ik niet getrouwd ben. Zou ik vallen op iemand van het zelfde geslacht? So wath...ik doe er toch niemand kwaad mee? Waarom is sex zo'n obsessie voor God? Is hij jaloers dat mensen kunnen genieten van iets wat hij zelf niet kan? En gunt hij het ons daarom dan ook niet, alleen binnen strikte omstandigheden? Zou ik kanker krijgen en ik lijd ondragelijk, dan mag ik daar een eind aan maken. En zo kan ik nog wel veel meer dingen opnoemen.

Jij bent nu zwaar verliefd op Jezus. Maar je beseft niet dat je een heel ongezonde relatie aangaat. Een relatie waarin je niet jezelf mag zjn maar moet sterven aan je eigen persoonlijkheid. Het is zelfs zo erg dat je niet eens bij hem weg kan gaan, want dan wordt er met de hel gedreigd! Een relatie waarin je jezelf volledig weg moet cijferen, en weggaan kan niet eens! Wil jij zo'n relatie hebben?

Het gedreig met de hel is allemaal bluf! God kan dat niet waarmaken. Puur om je onder de duim te houden zodat je bij hem blijft!

Satan weet dit allemaal, en hij probeerd de mensen te waarschuwen. Ze weg te houden bij God. En hij dreigt er niet mee als je niet doet wat hij zegt dat je dan voor eeuwig als een soort zombie God mag gaan aanbidden. Hij dreigt helemaal niet. Hij laat je gewoon met rust!

Vervelend zijn wij hé? Dat we zomaar jou grote liefde gaan afkraken. ik kan me wel voorstellen dat je er niet zomaar in meegaat en jou liefde de hand boven het hoofd blijft houden!Het is ook niet niets, wat je hier over hem te horen krijgt!

Groet Kristel

Plaats reactie