Coby bidt voor Rereformed

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Fish
Moderator

Re: Coby bidt voor Rereformed

Bericht door Fish » 18 mei 2013 20:12

coby schreef: Jezus was op zoek naar Zijn bruid, niet een vrouw inderdaad en Hij had geen problemen met celibaat.
Mooi toch? Ik heb liever geestelijke gemeenschap met Jezus dan weer de zoveelste kerel als ik heel eerlijk mag zijn. Ik heb het natuurlijk makkelijk als vrouw, maar Gerard de Groot heeft ook jaren zo geleefd en had er ook geen moeite mee.
Ligt er maar aan hoeveel hormonen er door je lijf gieren. :?

Misschien was Paulus wel homo, hij had net als Jezus meestal wel mannelijke medereizigers. :idea:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 mei 2013 20:27

coby schreef:
Rereformed schreef: Een God die niets doet wanneer er wereldoorlogen gevoerd worden en holocausten plaatsvinden geeft duidelijk niets om zijn wereld.
Wat een opluchting dat zo'n God dan ook niet bestaat. Je zal er maar in moeten geloven en hem zonder schaamrood op je wangen liefdevol en genadig moeten noemen!
Wat moest Hij eraan doen dan?
Vraag je dat in alle ernst? Jij hebt toch kinderen? Laat jij ze het lekker uitvechten wanneer ze weer eens ruzie hebben?

De onnozelheid van gelovigen kent geen grens.
coby schreef:Als Hij wat aan de ellende in de wereld moet doen, omdat Hij almachtig is, kan Hij het best maar bijna iedereen uitroeien,
Ook hierover heeft de grote theoloog Mark Twain zijn gedachten laten gaan. Ditmaal in de vierde brief:

"Het liep weer uit op een teleurstelling voor de Godheid. Hun moraal zinde Hem niet, die was namelijk in verscheidene opzichten niet beter dan die van Hemzelf. Hun moraal was zelfs een pijnlijk getrouwe copie van Zijn eigen eigenschappen. Het was een zeer slecht volk en aangezien Hij niet kon bedenken er wat beters van te maken zag Hij wijselijk in dat het beter was ze maar weg te vagen. Dit is het enige werkelijk verlichte en hoogverheven idee dat de Bijbel over Hem vermeldt, en het zou Zijn reputatie voor alle tijden hebben gewaarborgd indien Hij zijn woord maar gestand had gedaan. Maar Hij is altijd enigszins onstandvastig -behalve in de reclame voor Hem- en zijn goede voornemens bleven in gebrek. Hij schepte op over de mens. De mens was Zijn beste uitvinding en de mens was op de huisvlieg na het schepsel waar Hij het meest plezier aan had. De gedachte dat Hij er volledig afstand van zou moeten doen was onverdraaglijk voor Hem. Hij besloot daarom om een specimen van het menselijk ras in leven te laten en de rest te laten verdrinken. Niets is kenmerkender voor Hem. Hijzelf had al deze schandelijke mensen geschapen en Hij alleen was dus verantwoordelijk voor het resultaat. Niemand van hen verdiende de dood, maar het was toch een verstandig besluit hen maar uit te roeien, vooral ook omdat met het scheppen van hen de hoofdmisdaad zowiezo al gepleegd was en ze maar aan te laten fokken de misdaad alleen maar groter zou worden. Maar aan de andere kant kon er natuurlijk geen sprake zijn van rechtvaardigheid en eerlijkheid in het verlenen van speciale gunsten aan enkelen; ze zouden allemaal moeten verdrinken of anders helemaal niemand. Maar Hij wilde het nu eenmaal anders. Het was Zijn plan er een half dozijn te redden en dan helemaal van voren af aan te beginnen. Hij was niet in staat te voorzien dat ze op den duur weer even verrot zouden zijn, want ook Zijn Verziendheid kan alleen in de reclame voor Hem aangetroffen worden."
coby schreef:God kan niets doen op aarde tenzij Zijn volk bidt.
Het lijkt wel alsof je God zo klein en onmachtig mogelijk wil maken. Als ik gelovige was zou ik zeggen dat het grenst aan godslastering.
coby schreef:Zijn volk is het Lichaam van Christus. Sinds Hij naar de hemel is, zullen wij de werken moeten doen die Hij deed en de werken des duivels verbreken.
Oh, mooie taakverdeling hoor. Hij drie jaar wat doen op aarde en dan 2000 jaar met pensioen.
Eigenlijk zeg je hier dat Jezus al 2000 jaar dood is.
coby schreef:Maar wacht, Hij heeft niet zoveel volgelingen en het gros ligt te pitten en gelooft niet eens dat ze de werken kunnen doen die Hij deed.
Dus eerst je God zo klein en afwezig maken als het je maar lukt, en dan ook nog zijn volk te schande zetten? Je lijkt nu wel een vrijdenker! Pas maar op.
coby schreef:De duivel heeft wat meer aanhangers waar hij door kan werken.
En als room op de taart nog even laten weten dat de duivel veel effectiever is dan God?

Nou coby, het lijkt me dat een atheïst de mankementen aan je geloof niet beter uit de doeken zou kunnen doen dan je het zelf al doet. Bravo. =D>
Born OK the first time

vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn » 18 mei 2013 20:34

Mensen die er vrijwillig voor kiezen door de duivel gebruikt te worden en mensen te vermoorden zijn het probleem, niet God.
Pardon? De duivel roept geen mensen op om mensen te vermoorden. In het OT heeft de duivel 10 mensen vermoord. God was daar de grote massamoordenaar.

Homo's en pubers mag je stenigen, kleine kinderen mag op de rotsen te pletter slaan.Maar de mensen zoals b.v. Hitler laat God gewoon leven en hun hun werk doen.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 mei 2013 20:44

coby schreef:Mensen die er vrijwillig voor kiezen door de duivel gebruikt te worden zijn het probleem, niet God.
En hoe zit het met mij, Coby? Ben ik er zo eentje omdat ik bewust het geloof opgezegd heb en gelovigen probeer over te halen hetzelfde te doen?
Born OK the first time

coby
Forum fan

Bericht door coby » 18 mei 2013 21:02

Jagang schreef:Welk heil ziet men eigenlijk in het discussieren met ongeneeslijke theocraten?
Dat vraag ik me ook af eigenlijk. En ook wat voor zin het heeft te discussieren eigenlijk. Ik wou de wedergeboorte nog aan Kiks uitleggen, maar bedacht me dat ik dat met Bijbelteksten moest doen die een niet-gelovige dwaasheid zijn, net als met alle andere onderwerpen eigenlijk. Dus het heeft ook geen enkel nut om met atheisten hierover te spreken. Ik zie me die discussie al aangaan met m'n pa. Maar bedankt voor het compliment. Ik ben een ongeneeslijke theocraat. Yes! En ik begin op een vrijdenker te lijken, zei Rereformed. Die vind ik ook mooi.
Misschien dat deze discussie heeft aangetoond dat het zinloos is een meta religie-wetenschap debat op te zetten, of heeft dat een ander thema? Als de insteek is iemand te overtuigen, is het in ieder geval zinloos volgens mij.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.

Boskabouter
Ervaren pen

Bericht door Boskabouter » 18 mei 2013 21:03

Interessant is wel dat Coby kennelijk dualistisch denkt. Dat kan gnostisch zijn, of bij de manicheers vandaan komen, maar christelijk is het volstrekt niet. Daarnaast gaat Coby uit van een volstrekt onmachtige godheid, die eigenlijk niet veel meer kan dan zijn volgelingen een idee geven, dat zij vervolgens moeten uitvoeren. Ik kan zo snel geen religie vinden die bij dat denkbeeld past, maar christelijk is het allerminst.

Het maakt dit topic naast bizar wel behoorlijk onderhoudend.
Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.
(A. Schopenhauer)

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 18 mei 2013 21:15

Coby
Je zegt een ongeneeslijke theocraat te zijn.
Dan ben je er eentje van de gevaarlijke soort die in toom moet worden gehouden.

Niks geen aardigheidjes meer.

Hoe haal je het in je hoofd een bestuur door mensen te willen vervangen door eentje gebaseerd op jouw bijbelinterpretatie?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 18 mei 2013 21:19

coby schreef: Als de insteek is iemand te overtuigen, is het in ieder geval zinloos volgens mij.
Lees mijn onderschrift. :wink:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 mei 2013 21:23

heeck schreef:Hoe haal je het in je hoofd een bestuur door mensen te willen vervangen door eentje gebaseerd op jouw bijbelinterpretatie?

Roeland
Beste Roeland,
je zou op dit punt van het gesprek aangekomen toch wel moeten begrijpen dat Coby niet de persoon is die de politieke betekenis van theocraat onder de knie heeft. Ze bedoelt wellicht dat ze ongeneeslijk gelovig is.

Ik geloof daar niks van. Zoals ze zelf al aangaf gaf ze het geloof al bijna op vanwege een scheiding. Voelt ze zich lekker dan rijdt ze met Jezus op het witte paard, voelt ze zich rot dan bestaat God opeens niet meer. Zo gaat dat met mensen die op hun gevoel drijven.
Born OK the first time

coby
Forum fan

Bericht door coby » 18 mei 2013 22:14

Boskabouter schreef:Interessant is wel dat Coby kennelijk dualistisch denkt. Dat kan gnostisch zijn, of bij de manicheers vandaan komen, maar christelijk is het volstrekt niet. Daarnaast gaat Coby uit van een volstrekt onmachtige godheid, die eigenlijk niet veel meer kan dan zijn volgelingen een idee geven, dat zij vervolgens moeten uitvoeren. Ik kan zo snel geen religie vinden die bij dat denkbeeld past, maar christelijk is het allerminst.

Het maakt dit topic naast bizar wel behoorlijk onderhoudend.
Het komt uit de Word of Faith en evangelische hoek, een mix denk ik.

coby
Forum fan

Bericht door coby » 18 mei 2013 22:20

Rereformed schreef:
heeck schreef:Hoe haal je het in je hoofd een bestuur door mensen te willen vervangen door eentje gebaseerd op jouw bijbelinterpretatie?

Roeland
Beste Roeland,
je zou op dit punt van het gesprek aangekomen toch wel moeten begrijpen dat Coby niet de persoon is die de politieke betekenis van theocraat onder de knie heeft. Ze bedoelt wellicht dat ze ongeneeslijk gelovig is.

Ik geloof daar niks van. Zoals ze zelf al aangaf gaf ze het geloof al bijna op vanwege een scheiding. Voelt ze zich lekker dan rijdt ze met Jezus op het witte paard, voelt ze zich rot dan bestaat God opeens niet meer. Zo gaat dat met mensen die op hun gevoel drijven.
Jij hebt het begrepen. Zal zo even opzoeken wat een theocraat is op google.
Zo ging het ja bij mij, want ik hoorde Zijn Woorden en deed ze niet. De stormen kwamen en het huis werd een grote bouwval. Maar God kan bouwvallen weer opbouwen kennelijk.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 mei 2013 22:23

coby schreef:Maar God kan bouwvallen weer opbouwen kennelijk.
Denk je dat je zelf niets kan?
Born OK the first time

coby
Forum fan

Bericht door coby » 18 mei 2013 22:38

Rereformed schreef:
Ik persoonlijk? Zonder God? Nee. Heb het geprobeerd, kwam niet verder dan psychotisch zijn, stemmen horen, zelfmoordneigingen hebben, een zelfmoordpoging doen en borderlinegedrag vertonen.
Het is nu vele malen gezelliger in mijn leven, ook voor m'n omgeving. Daarom geloof ik ook dat de duivel slecht is en God goed, want Hij was de Enige die me ervan kon bevrijden. Psychiaters en psychologen konden er niets mee. En dat jaar zonder Hem was verschrikkelijk, evenals de jaren voordat ik Hem kende. Zij die gezond zijn, hebben geen Geneesheer nodig, maar zij die ziek zijn.

Kevin
Diehard

Bericht door Kevin » 18 mei 2013 22:50

Rereformed, als ik je ooit eens zie geef ik je een ferme handdruk. En dat alleen op zich zal al vele malen meer doen dan een gebed.

Edit: En een knuffel en veel sterkte voor Coby!

Kevin
Diehard

Bericht door Kevin » 18 mei 2013 22:54

coby schreef:
Rereformed schreef:
Ik persoonlijk? Zonder God? Nee. Heb het geprobeerd, kwam niet verder dan psychotisch zijn, stemmen horen, zelfmoordneigingen hebben, een zelfmoordpoging doen en borderlinegedrag vertonen.
Het is nu vele malen gezelliger in mijn leven, ook voor m'n omgeving. Daarom geloof ik ook dat de duivel slecht is en God goed, want Hij was de Enige die me ervan kon bevrijden. Psychiaters en psychologen konden er niets mee. En dat jaar zonder Hem was verschrikkelijk, evenals de jaren voordat ik Hem kende. Zij die gezond zijn, hebben geen Geneesheer nodig, maar zij die ziek zijn.
Hoe komt het dan dat ik (en anderen) wel zonder kunnen? De gedachte dat iets buiten jezelf jouw pijn wegneemt is de enige reden? Wat is dan het verschil?

Zodra je inziet dat er geen verschil is, ben je misschien genezen want dát zou best wel eens je ziekte kunnen zijn....

Plaats reactie