Coby bidt voor Rereformed

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vuurdoorn
Forum fan

Re: Coby bidt voor Rereformed

Bericht door vuurdoorn » 19 mei 2013 12:50

Coby,

Het houd mij ook bezig. Ik heb je gevraagt waarom jij van God houd en je antwoord aan Rereformed was heel duidelijk en eerlijk. God heeft je genezen waardoor je je nu veel beter en gelukkiger voelt. En als iemand zich beter en gelukkiger voelt door het geloof, wie ben ik dan om iemand dat af te nemen?

Ik zal je wat over mezelf vertelllen.

Toen ik net gescheiden was speelde het geloof eigenlijk geen rol in mijn leven, maar ik ben via vrienden in een evangelische gemeente terecht gekomen. Eigenlijk was ik op dat moment best voer voor psychiaters. Ik had door mijn jeugd en huwelijk een heel laag zelfbeeld, was vreselijk onzeker, altijd bang om iets fout te doen, ik durfde mijn mening niet te zeggen,een minderwaardigheidscomplex en ga zo maar door.

En toen kwam ik in de kerk. En daar hoorde ik ineens dat er iemand was die van me houdt, die altijd bij me is, die voor me zorgt,die me door en door kende en die zelfs doormiddel van gebed dingen voor me doen kan. En daar had ik zo'n behoefte aan! Ik was geen onbelangrijk iemand, maar ik was belangrijk voor God. Het idee dat God altijd bij me was gaf me de kracht om als alleenstaande vrouw dingen alleen te doen.Met God aan mijn zeide kon me toch niets gebeuren? Ik voelde me zo zielig en alleen de eerste keer met de kinderen op vakantie. Alleen op een camping, alleen bij en zwembad met allemaal gelukkige gezinnetjes om me heen. Totdat ik mezelf een schop onder de kont gaf en tegen mezelf zei: Meid je doet het toch maar!Je bent hier wél! En die gelukkige gezinnetjes? Hoeveel lopen er bji die jaloers zijn op mij dat ik iets gedaan heb wat zij niet durfen? Ik gaf me zelf complimentjes: Meid ik ben trots op je! En die gedachte gaf mij zo'n ander gevoel! Niet denken wat ben ik toch zielig dat ik alleen de kinderen op moet voeden, maar wat heerlijk (god) dat ik voor deze kinderen mag zorgen! Ik leerde te kijken naar alle positieve dingen die er in mijn leven waren en dankte God er voor. Ik bedankte God voor alle mensen die op mijn pad kwamen. Er kwam eens iemand bij me die me zei dat ik mijn identiteit kwijt was. Je wordt niet gewaardeerd doordat je altijd maar met iemand meepraat, maar je wordt gewaardeerd als je ergens voor staat en voor je mening uit durft te komen. Iets wat voor mij volkomen nieuw was want ik had altijd geleerd als ik mijn mening zei dat hij afgekraakt werd.Ik ben het gaan doen met zweet in mijn handen en de verrassing was heel groot toen bleek dat er ineens naar mij geluisterd werd! Dank u Heer dat u mij dat heeft laten zien! en zo kan ik nog veel meer voorbeelden noemen. Ik zei toen net als jij dat God mijn geneesheer was.

Ik wilde mijn ogen laten laseren en was zo bang voor die operatie! Ik heb me voor die tijd kapot gebeden, anderen voor me laten bidden, biddend onder het laserapparaat gelegen, en het is fout gegaan! En dat kon ik niet meer rjmen met mijn geloof, en ben het daardoor na lang zoeken en smeken tot God die zich ineens wel heel erg stil hield ook kwijt geraakt!

En als ik nu terug kijk op mijn gelovige periode...... het was niet God die mij genezen heeft. Het was mijn geloof in God die mij genezen heeft! Uiteindelijk heb ik het zélf gedaan! Het was de kracht in mezelf die me genezen heeft! En die kracht in jezelf gun ik jou ook zo!

Groet Kristel

Krautsjo

Bericht door Krautsjo » 19 mei 2013 12:55

Ken Yehuwdiy schreef:
Fjedka schreef:Ik ben zo vrij deze observatie aangaande jouw forumgedrag te classificeren als een veelbetekenende binnenkomer.
Wel, je doet maar en ik dacht nog wel dat mijn grapje wel duidelijk was vanwege de smiley er achter.

Prima, dan classificeer ik jou als de tweede atheïst die aan het vooroordeel voldoet. :)
Mag ik de vierde zijn want ik wil niet voorkruipen, maar zou je me willen uitleggen wat het vooroordeel dan is ?
En zou je je grapje willen toelichten, daden en reacties spreken namelijk luider dan woorden en misschien heb ik je grapje door dat kabaal niet begrepen ?

Jinny

Bericht door Jinny » 19 mei 2013 13:08

=D> =D> =D> =D> =D>

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 19 mei 2013 13:11

En als ik nu terug kijk op mijn gelovige periode...... het was niet God die mij genezen heeft. Het was mijn geloof in God die mij genezen heeft! Uiteindelijk heb ik het zélf gedaan! Het was de kracht in mezelf die me genezen heeft!
Dit is een observatie van formaat, mijn complimenten Kristel!
Het laat in de meest eenvoudige maar zeer krachtige bewoordingen het placebo zien dat god heet.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

coby
Forum fan

Bericht door coby » 19 mei 2013 13:22

Erik schreef:
Ken Yehuwdiy schreef:
Fjedka schreef:Ik ben zo vrij deze observatie aangaande jouw forumgedrag te classificeren als een veelbetekenende binnenkomer.
Wel, je doet maar en ik dacht nog wel dat mijn grapje wel duidelijk was vanwege de smiley er achter.

Prima, dan classificeer ik jou als de tweede atheïst die aan het vooroordeel voldoet. :)
Als je dan toch bezig bent voeg mij dan ook maar meteen toe, dat heb ik met jou en Coby ook al gedaan.
O, gezellig. Heb je ook een vooroordeel dat christenen geen humor hebben misschien? Dat las ik hier ergens in een post van iemand. Als je hier een geintje maakt, wordt het zo serieus opgevat. Ken is in ieder geval heel lollig kan ik zeggen, want ik ken 'm wat beter.
Ik heb geen vooroordelen meer in ieder geval. Vond het hier wel gezellig en ben blij dat ik rereformed nu wat beter snap en dat stuk van die dominee vond ik heel goed trouwens Rereformed.
Corrie ten Boom: O Willem, had ik jouw hersens maar.

Jinny

Bericht door Jinny » 19 mei 2013 13:26

Kijk, en als je er nog iets van opsteekt, bv dat stuk van vuurdoorn, dan is je missie geslaagd....
Nu nog eens dat boek van Rereformed doorworstelen en je bent geslaagd... :D

Wat je deed en doet het al op eigen kracht, maar je moet dat eerst nog even beseffen....

Ken Yehuwdiy
Forum fan

Bericht door Ken Yehuwdiy » 19 mei 2013 14:11

Krautsjo schreef:
Ken Yehuwdiy schreef:

Mag ik de vierde zijn want ik wil niet voorkruipen, maar zou je me willen uitleggen wat het vooroordeel dan is ?
En zou je je grapje willen toelichten, daden en reacties spreken namelijk luider dan woorden en misschien heb ik je grapje door dat kabaal niet begrepen ?
Als het je interesseert, lees dan vanaf hier en als het je daarna niet duidelijk is dan vrees ik dat het je ook niet duidelijk zal worden. Overigens zal ik niet beweren dat het mijn beste grap was hoor, maar ik hoef ook niet de lolligste te zijn om hier te mogen posten, toch? :)
'....maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is' Saul van Tarsus

'...de dag van de dood is beter dan de dag dat iemand geboren wordt.' Salomo, de zoon van David.

Krautsjo

Bericht door Krautsjo » 19 mei 2013 15:16

Als het je interesseert, lees dan vanaf hier en als het je daarna niet duidelijk is dan vrees ik dat het je ook niet duidelijk zal worden. Overigens zal ik niet beweren dat het mijn beste grap was hoor, maar ik hoef ook niet de lolligste te zijn om hier te mogen posten, toch? :)
Laat maar gaan, ik denk dat dat ook voortaan mijn houding naar jou toe gaat worden.
Sorry, hier word ik zo moe van en vooral omdat het er zo bovenop ligt .
Waarom moet je nu zo cryptisch doen en vooral ook als ik er nogmaals naar vraag?
Ik had namelijk alles al gelezen, dat is een gewoonte van me en anders zou ik er ook niet naar gevraagd hebben.
Misschien wordt het duidelijker als ik schrijf dat mijn achternaam Katan is.
Laatst gewijzigd door Krautsjo op 19 mei 2013 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 19 mei 2013 15:24

vuurdoorn schreef:
En als ik nu terug kijk op mijn gelovige periode...... het was niet God die mij genezen heeft. Het was mijn geloof in God die mij genezen heeft! Uiteindelijk heb ik het zélf gedaan! Het was de kracht in mezelf die me genezen heeft! En die kracht in jezelf gun ik jou ook zo!
Als iedereen op deze wereld dat nu eens zou beseffen dan zou het er een stuk vrolijker aan toe gaan. Je doet het zelf en geen onzichtbaar vriendje. Dit lijkt me ook beter voor je eigenwaarde. Je kan jezelf bedanken, jezelf een complimentje geven en jezelf ook uitfoeteren. En het noodlot omarmen als iets waar je zelf door heen moet. Op het moment dat het lukt dan mag je best even trots op jezelf zijn.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Krautsjo

Bericht door Krautsjo » 19 mei 2013 15:29

PietV. schreef:
vuurdoorn schreef:
Als iedereen op deze wereld dat nu eens zou beseffen dan zou het er een stuk vrolijker aan toe gaan. Je doet het zelf en geen onzichtbaar vriendje. Dit lijkt me ook beter voor je eigenwaarde. Je kan jezelf bedanken, jezelf een complimentje geven en jezelf ook uitfoeteren. En het noodlot omarmen als iets waar je zelf door heen moet. Op het moment dat het lukt dan mag je best even trots op jezelf zijn.
=D>

vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn » 19 mei 2013 16:16

Zonder God ben ik niets! Zoals een klein kind wat nog afhankelijk is van zijn ouders.

Maar als je dan opgegroeid bent, volwassen bent geworden, een Volwassen Geloof hebt, zoals de mooie titel van het boek van Rereformed, dan kun je zeggen:

Mét God ben ik niets!

Zellef doen! zeggen kinderen al tegen hun ouders!

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 19 mei 2013 18:07

Bonjour schreef:
Ken Yehuwdiy schreef:@ Bonjour, dat was inderdaad niet zo'n warm welkom, maar dan weet ik meteen wat het niveau hier is. :D
Dat weet je dus helemaal niet.
Grappig hoe verschillend woorden kunnen worden geïnterpreteerd. Misschien heb je gelijk in je reactie hoor, maar zoals ik het begreep, verwijst een statement als “dan weet ik meteen wat het niveau hier is” op grappende manier naar de wijze waarop gebruikers van verschillende fora met conflicterende uitgangspunten elkaar soms tegemoettreden. Een bewuste overdrijving van een cliché, luchtig de spot drijven met een bekend vooroordeel wat nog werd benadrukt door een smiley. Althans, zo vatte ik het op.
Rereformed schreef:
Ken Yehuwdiy schreef: 'Besnijd u voor de HEERE
en doe de voorhuid van uw hart weg,
mannen van Juda en inwoners van Jeruzalem;
anders zal Mijn grimmigheid uitslaan als een vuur
en branden zonder dat iemand kan blussen,
vanwege uw slechte daden.' (Jer 4,4)
... een lange bijbeltekst waar mensen beschuldigd worden van slechtheid en met goddelijke straffen gedreigd wordt.
De Hebreeuwse term voor “mannen van Juda” die wordt gebruikt in het blijkbaar aanstootgevende voorgaande citaat van Ken (Jeremia 4:4) is “iesj jehoedah”, betekent letterlijk “een man/mens van Jehoedah”. De gebruikersnaam Ken Yehuwdiy bevestigt een link tussen hem en met het citaat: “Ken” betekent “ja/inderdaad” en “Jehoedie” betekent “iemand van Jehoedah” wat eveneens synoniem is geworden aan het hebreeuws voor “Jood”.
Zoals ik het lees (maar ik kan ernaast zitten), maakt het citaat simpelweg een connectie met de gebruikersnaam. (“Yehuwdiy” is de Engelse volledig gevocaliseerde schrijfwijze van “Jehoedie”/יהודי).

Uiteraard kan alleen Ken Yehuwdi definitief uitspraak doen m.b.t. de achterliggende intentie van zijn postings. Maar ik zou wel graag willen benadrukken dat ik Ken al een tijdje op het Credible forum heb meegemaakt als een m.i. aangenaam persoon met integere intenties.

Excuses voor het intermezzo. Nu weer verder met het topic.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 19 mei 2013 18:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Ken Yehuwdiy
Forum fan

Bericht door Ken Yehuwdiy » 19 mei 2013 18:10

Krautsjo schreef:
Laat maar gaan, ik denk dat dat ook voortaan mijn houding naar jou toe gaat worden.
Sorry, hier word ik zo moe van en vooral omdat het er zo bovenop ligt .
Waarom moet je nu zo cryptisch doen en vooral ook als ik er nogmaals naar vraag?
Meer dan wat er in de betreffende topics staat heb ik er niet over gezegd, want het hele geval berust op een misverstand aangaande mijn vorige onderschrift. Dat jij dat nogal cryptisch vindt en voortaan jouw houding naar mij toe daarop baseert moet je zelf maar naar goed geweten beoordelen. Dank voor de mededeling maar veel kan ik daar niet mee.
Krautsjo schreef:Ik had namelijk alles al gelezen, dat is een gewoonte van me en anders zou ik er ook niet naar gevraagd hebben.
Misschien wordt het duidelijker als ik schrijf dat mijn achternaam Katan is.
Nee, ik snap werkelijk niet wat je achternaam mij zou moeten verduidelijken in deze. En dan mij verwijten dat ik cryptisch doe. :roll: :D
'....maar híj is Jood die het in het verborgene is, en dát is besnijdenis, die van het hart is' Saul van Tarsus

'...de dag van de dood is beter dan de dag dat iemand geboren wordt.' Salomo, de zoon van David.

Ken Yehuwdiy
Forum fan

Bericht door Ken Yehuwdiy » 19 mei 2013 18:21

ChaimNimsky schreef:Grappig hoe verschillend woorden kunnen worden geïnterpreteerd. Misschien heb je gelijk in je reactie hoor, maar zoals ik het begreep, verwijst een statement als “dan weet ik meteen wat het niveau hier is” op grappende manier naar de wijze waarop gebruikers van verschillende fora met conflicterende uitgangspunten elkaar soms tegemoettreden. Een bewuste overdrijving van een cliché, luchtig de spot drijven met een bekend vooroordeel wat nog werd benadrukt door een smiley. Althans, zo vatte ik het op.
Precies daarom had ik de smiley er ook achter gezet maar die kan ik voortaan dus wel achterwege laten. :)
ChaimNimsky schreef:Zoals ik het lees (maar ik kan ernaast zitten), maakt het citaat simpelweg een connectie met de gebruikersnaam. (“Yehuwdiy” is de Engelse volledig gevocaliseerde schrijfwijze van “Jehoedie”/יהודי).
Dat klopt helemaal Chaim.
ChaimNimsky schreef:Uiteraard kan alleen Ken Yehuwdi definitief uitspraak doen m.b.t. de achterliggende intentie van zijn postings. Maar ik zou wel graag willen benadrukken dat ik Ken al een tijdje op het Credible forum heb meegemaakt als een m.i. aangenaam persoon met integere intenties.
Vriendelijk dank, ik probeer inderdaad integer in het leven te staan en beschouw het als een groot compliment dat jij dat vermoeden uit. :)

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 19 mei 2013 19:31

pallieter schreef:Nu ga ik wel mijn mond houden maar hoop dat de rest niet doet.
Ik ben het volledig met je eens een almachtige god die om goed te doen afhankelijk is van gedragingen van diens schepping is een contradictie.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Plaats reactie