Kinderen van God, wat denken ze (wel)?!

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
PietV.
Moderator

Kinderen van God, wat denken ze (wel)?!

Bericht door PietV. » 16 dec 2015 11:50

Aldus de titel van een blog die ik tegen kwam onder de reactie van de eigenaar op een andere site (dogma vrij).
Het eerste dat me opviel was de schrijfstijl, duidelijk een ervaringsdeskundige. Iemand die dus met beide benen in de christelijke drek heeft gestaan om het zo maar te zeggen. En dat levert interessante commentaren op mede vanwege het analyseren van de christelijke berichtgeving en daar zelf een commentaar op te geven.

Dit laatste licht ik toe met een quote.
Henk Stoorvogel, oprichter van de 4e Musketier en voorganger van de VEZ in Zwolle, schreef een boek “Jezus Leven”. Ik zal hier zo nu en dan naar verwijzen om te laten zien hoe Jezus in gelovige kringen geportretteerd wordt. Het grote probleem met evangelische schrijvers over Jezus is dat ze al zo voorgeprogrammeerd zijn dat ze nauwelijks nog objectief naar de gegevens kunnen kijken en (zonder dat wellicht met opzet te doen), feiten die niet goed uitkomen eenvoudigweg verzwijgen.
Dit zit ingebed in een artikel met als titel wat weten we echt over Jezus.

http://kinderen-van-god.blogspot.nl/201 ... staan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Plaats reactie