Ik heb wat schetsen liggen, maar ik moet nog bepalen welke insteek, toon en afbakening ik zal nemen.Fishhook schreef:Kom je nog met een reactie Theoloog, of denk je dat dat mosterd na de maaltijd is?Theoloog schreef:Ik heb de repliek van dr. Stefan Paas gelezen. Ik zal daar de komende week of in het weekend op terugkomen. Geeft mee ook wat tijd de argumenten te laten bezinken.
Volgens mij komt spaas nog regelmatig kijken hier.
Lezing Stefan Paas: waarom laat God het lijden toe?
Moderator: Moderators
Vol verwachting klopt ons hart.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Ik moet wel even lachen om de topictitel,...
Mijn zus werkte tot voor kort voor een instelling in de gehandicaptenzorg, Philadelphia.
Daar werkt een vrouw met wie mijn zus het niet goed kon vinden.
Ze stuurde ooit eens religie-propaganda en na een klacht bij de leidinggevende stopte dit.
Nu is zij er 2 weken weg en lag er een pakketje in de bus...
Er zat een kaartje bij waarop stond dat en huis zonder bijbel een schip zonder roer is.
er zat een boekje bij voor haar en al haar huisgenoten... de titel: Verlost van zonde en gevaar, geschreven door A van de Lustgraaf-Bos.
Het gaat over het lijden, het overlijden van een kind maar in hen ogen is het geen lijden omdat het kind bij de eeuwige verblijven mag.
Toch blijf ik mij wederom afvragen hoe het toch kan dat mensen het overlijden van en geliefde als een soort gunst van god kunnen zien,... of zoeken zij gewoon iets verzachtends om hun pijn niet te hoeven voelen?
Martha
Mijn zus werkte tot voor kort voor een instelling in de gehandicaptenzorg, Philadelphia.
Daar werkt een vrouw met wie mijn zus het niet goed kon vinden.
Ze stuurde ooit eens religie-propaganda en na een klacht bij de leidinggevende stopte dit.
Nu is zij er 2 weken weg en lag er een pakketje in de bus...
Er zat een kaartje bij waarop stond dat en huis zonder bijbel een schip zonder roer is.
er zat een boekje bij voor haar en al haar huisgenoten... de titel: Verlost van zonde en gevaar, geschreven door A van de Lustgraaf-Bos.
Het gaat over het lijden, het overlijden van een kind maar in hen ogen is het geen lijden omdat het kind bij de eeuwige verblijven mag.
Toch blijf ik mij wederom afvragen hoe het toch kan dat mensen het overlijden van en geliefde als een soort gunst van god kunnen zien,... of zoeken zij gewoon iets verzachtends om hun pijn niet te hoeven voelen?
Martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Re: Lezing Stefan Paas: waarom laat God het lijden toe?
Na drie jaar wachten nog geen reactie van 'Theoloog'
Of heb ik wat gemist...?

Of heb ik wat gemist...?
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".
Albert Einstein
Albert Einstein
Na het uitroepen van allerhande verwensingen ging spaas weg. Is het dan nog nodig om een reactie te schrijven? Om me even in theoloog te verplaatsen. Die hier inmiddels niet meer actief is.WPS schreef:Na drie jaar wachten nog geen reactie van 'Theoloog'![]()
Of heb ik wat gemist...?
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?
Topic gesloten dan maar.PietV. schreef:Na het uitroepen van allerhande verwensingen ging spaas weg. Is het dan nog nodig om een reactie te schrijven? Om me even in theoloog te verplaatsen. Die hier inmiddels niet meer actief is.WPS schreef:Na drie jaar wachten nog geen reactie van 'Theoloog'![]()
Of heb ik wat gemist...?