Hoe betrouwbaar zijn de evangeliën?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Nausea
Banned

Bericht door Nausea » 06 jun 2009 17:07

Kochimodo schreef:
a.r. schreef:]Da's dan toch een beetje lullig van god, dat hij jou wel de geest heeft gegeven zodat jij alles wel kunt begrijpen, en mij niet,.....stil maar, ik weet je antwoord al........... :wink:
Eigen schuld dikke bult! :lol:

De volgorde is eerst in JC geloven en dan krijg je als kado de HG.
Da's niet waar of tenminste niet noodzakelijk.

Then Peter said, Can anyone keep these people from being baptized with water? They have received holy spirit just as we have." Han 10:47

Deze luitjes kregen heilige geest voordat ze met water gedoopt waren.

to another faith by the same spirit 1Cor 12:9

Iemand kan dus geloof krijgen door heilige geest. De keuze is aan God, niet aan de mens.

It does not, therefore, depend on man's desire or effort, but on God's mercy. Therefore God has mercy on whom he wants to have mercy, and he hardens whom he wants to harden. Rom 9:16, 18

Nausea, die uitleg geeft.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 06 jun 2009 17:18

Nausea schreef:
Erik schreef:
Nausea schreef:Het evangelie is veel meer dan dat wat jij hier opsomt, maar ik begin met te zeggen: iedereen die erin gelooft en rechtvaardig is zal leven.
Volgens de moslims zit je er vet naast!
Branden in de hel zul je!!

PS.
Volgens de hindoes zit je er trouwens ook naast.
En volgens vele, vele, vele andersgelovigen ook, die net zo weinig argumentatie hebben als jij om een weldenkend mens van deze tijd nog bang te maken. :lol:
Nou, om niet off-topic te gaan: wat is volgens jou dan niet betrouwbaar aan het evangelie?
Dat leg ik je net uit! :roll:

Al die andersgelovigen proberen je dat ook al duidelijk te maken ......
Je volgt een DWAALLEER!!

Dat is wat er niet betrouwbaar is aan het evangelie.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 06 jun 2009 17:25

Nausea schreef:Het probleem is dat ongelovigen geen heilige geest hebben gekregen en daarom het geloof en het evangelie niet kunnen begrijpen.
Kochimodo schreef:De volgorde is eerst in JC geloven en dan krijg je als kado de HG.
Nausea schreef:Da's niet waar of tenminste niet noodzakelijk.

Then Peter said, Can anyone keep these people from being baptized with water? They have received holy spirit just as we have." Han 10:47

:lol: :lol:
Nausea schreef:Iemand kan dus geloof krijgen door heilige geest. De keuze is aan God, niet aan de mens.
En hoe weet jij welke ongelovigen de heilige geest hebben gekregen en welke niet?
M.a.w. , diverse ongelovigen op dit forum kunnen de heilige geest bezitten en daarom de evangelien begrijpen.
Daarbij zijn hier ook vele ex-gelovigen die ooit in het bezit waren van de heilige geest, dus die begrijpen het zeker.
Dat weet alleen je god, dus je hebt geen idee. :twisted:

Erik die Nausea voor een onoplosbare kronkel in zijn geloof zet.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Nausea
Banned

Bericht door Nausea » 06 jun 2009 18:51

Erik schreef:
Nausea schreef:Het probleem is dat ongelovigen geen heilige geest hebben gekregen en daarom het geloof en het evangelie niet kunnen begrijpen.
Kochimodo schreef:De volgorde is eerst in JC geloven en dan krijg je als kado de HG.
Nausea schreef:Da's niet waar of tenminste niet noodzakelijk.

:lol: :lol:
Nausea schreef:Iemand kan dus geloof krijgen door heilige geest. De keuze is aan God, niet aan de mens.
En hoe weet jij welke ongelovigen de heilige geest hebben gekregen en welke niet?
M.a.w. , diverse ongelovigen op dit forum kunnen de heilige geest bezitten en daarom de evangelien begrijpen.
Daarbij zijn hier ook vele ex-gelovigen die ooit in het bezit waren van de heilige geest, dus die begrijpen het zeker.
Dat weet alleen je god, dus je hebt geen idee. :twisted:

Erik die Nausea voor een onoplosbare kronkel in zijn geloof zet.
Onoplosbaar? Laat me niet lachen want dan kan ik geen antwoord meer geven! :lol:

Als iemand door heilige geest het geloof krijgt dan is hij of zij geen ongelovige meer...of niet soms? Ten eerste kan iemand die heilige geest heeft doormiddel van handoplegging heilige geest aan iemand anders geven. En Petrus herkende dat mensen heilige geest hadden gekregen, dus het is duidelijk herkenbaar voor iemand die heilige geest heeft. Maar we worden inderdaad gewaarschuwd om niet te snel de handen op iemand te leggen, juist om die reden dat ook ongelovigen of slechte mensen dan hetzelfde geschenk krijgen. En dat is niet Gods wil!

Nausea, voor wie niets onoplosbaar blijkt! Zolang het niet over de atoombom gaat...

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 06 jun 2009 19:26

Dus je kan door handoplegging tegen de wil van God ingaan? Dat is op zich wel heel bijzonder.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Nausea
Banned

Bericht door Nausea » 06 jun 2009 19:35

Kitty schreef:Dus je kan door handoplegging tegen de wil van God ingaan? Dat is op zich wel heel bijzonder.
Nee, daar word juist voor gewaarshuwd, zodat dat niet gebeurd. Daarom dien je vooraf te bidden. Als het antwoord negatief is moet je niet de handen opleggen.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 06 jun 2009 19:42

Nausea schreef:Onoplosbaar? Laat me niet lachen want dan kan ik geen antwoord meer geven! Laughing
Dat bedoel ik, en dat lukt je dus ook niet.
Nausea schreef:Als iemand door heilige geest het geloof krijgt dan is hij of zij geen ongelovige meer...of niet soms?
En wat gebeurt er met de kennis die mensen verworven hebben door de heilige geest en later hun geloof zijn verloren?
Nausea schreef:En dat is niet Gods wil!
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk, dus jij weet niet wat god wil.
Nausea schreef:Nausea, voor wie niets onoplosbaar blijkt!
Voorlopig heeft Nausea op geen enkele probleemstelling die Erik voorschotelt een antwoord.

Je weet vast nog wel, ditte:
Erik schreef:Al die andersgelovigen proberen je dat ook al duidelijk te maken ......
Je volgt een DWAALLEER!!

Dat is wat er niet betrouwbaar is aan het evangelie.

Nausea
Banned

Bericht door Nausea » 06 jun 2009 20:50

Erik schreef:
Nausea schreef:Als iemand door heilige geest het geloof krijgt dan is hij of zij geen ongelovige meer...of niet soms?
En wat gebeurt er met de kennis die mensen verworven hebben door de heilige geest en later hun geloof zijn verloren?
Als ze hun geloof hebben verloren hebben ze niet naar Gods geest geluisterd maar naar slechte geesten. Ze zullen dan vanzelfsprekend ook geen enkele kennis als waarheid zien.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 06 jun 2009 21:28

Nausea schreef:
Erik schreef:
Als ze hun geloof hebben verloren hebben ze niet naar Gods geest geluisterd maar naar slechte geesten. Ze zullen dan vanzelfsprekend ook geen enkele kennis als waarheid zien.
Oeh, wat een kneiter van een drogredenering.

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk weet je nog?!
Je kunt dit argument van jou dus op geen enkele manier hard maken.

Erik spoelt Nausea door het putje van de reli-beerput. :twisted:

Nausea
Banned

Bericht door Nausea » 06 jun 2009 22:56

Erik schreef:Gods wegen zijn ondoorgrondelijk weet je nog?!
Je kunt dit argument van jou dus op geen enkele manier hard maken.

Erik spoelt Nausea door het putje van de reli-beerput. :twisted:
Nee, die zijn helemaal niet ondoorgrondelijk. Zeker niet als God degene is die uitleg geeft. Ik zal een aantal profeten voor je laten spreken:

All your sons will be taught by the LORD, and great will be your children's peace. Jes 54:13

This is the covenant I will make with the house of Israel after that time, declares the LORD. I will put my law in their minds and write it on their hearts. I will be their God, and they will be my people. No longer will a man teach his neighbor, or a man his brother, saying, 'Know the LORD,' because they will all know me, from the least of them to the greatest, declares the LORD. For I will forgive their wickedness and will remember their sins no more. Jer 31:33-34

And afterward, I will pour out my spirit on all people. Your sons and daughters will prophesy, your old men will dream dreams, your young men will see visions. Joel 2:28

Dit alles is mogelijk gemaakt door heilige geest, de geest van de Vader, die ons alles leert wat we moeten weten. Dus is niets ondoorgrondelijk voor iemand die God zoekt!

Nausea, die niet van je onder de indruk is.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 06 jun 2009 22:59

Nooit geweten dat god Engels sprak. En eerlijk gezegd ben ik van jou ook niet zo heel erg onder de indruk tot nu toe.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Nausea
Banned

Bericht door Nausea » 06 jun 2009 23:12

Kitty schreef:Nooit geweten dat god Engels sprak. En eerlijk gezegd ben ik van jou ook niet zo heel erg onder de indruk tot nu toe.
God spreekt alle talen vloeiend! Maareehh...da komt omdat ik geen goeie Nederlandse vertaling online gevonden heb. Nee, dat ben ik wel gewend van atheisten.

Nausea, die weet dat een blinde die blinde leiden in dezelfde kuil vallen.
Laatst gewijzigd door Nausea op 07 jun 2009 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 07 jun 2009 00:06

Je moest eens weten hoe eens ik het ben met je laatste zin, maar vast niet op de manier waarop jij het bedoelde. :D

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 07 jun 2009 00:23

Afbeelding

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 07 jun 2009 00:55

Nausea schreef: Maareehh...da komt omdat ik geen goeie Nederlandse vertaling online gevonden heb.
tipje :evil3:
http://www.biblija.net/biblija.cgi
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Plaats reactie