Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jinny

Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Bericht door Jinny » 02 jun 2011 20:36

Hitler, Stalin, Mao tse-tung e.a. volgden ook hun hart en gebruikten ook hun verstand.

“De dwaas zegt in zijn hart: Er is geen God; zij verderven het, en zij bedrijven gruwelijk onrecht; er is niemand, die goed doet.” (Psalm 53:2)

Johannes, Alhier | 31-5-2011 14:47:25

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=22924

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 02 jun 2011 20:56

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=22954
Homoseksuele relaties kwamen in de tijd van de Bijbel niet voor. Vandaar is het dus problematisch om die Bijbelteksten uit hun verband te halen en te gebruiken om zulke relaties te verbieden.

Je kunt Bijbelteksten niet los lezen, leerde ik: niet los van hun historische context, en niet los van een groter, omvattender uitlegkader.

Jade, Gorinchem (email) | 1-6-2011 22:57:21
En daarmee is de kous af. Eigenlijk kunnen we deze bijbelgetrouwe versie naast het verhaal van Sodom en Gomorra leggen. Ook de teksten hierover in de Bijbel bewijzen dat het aanwezig was. En ook opvallend genoeg om het te vermelden. De rest van het betoog lijkt me toepasselijker vanuit zijn of haar gezichtspunt.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 02 jun 2011 21:10

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=18055
De waarheid is als volgt:
- Eerst was er niets.....en toen is dat ontploft.

Whaaahhahahahaha............

Pas op: want indien zich dit proces ergens op de wereld herhaalt is het levensgevaarlijk om je waar dan ook op te houden....stel je voor je loopt op straat ...er is niets en ineens BANG......ontploffing...schrik je je toch ff een hoedje...helemaal als er dan een nieuwe laptop voor je neus staat....ja dat is allemaal mogelijk met Darwins theorie en ook die van Hawking....stelletje gekken

John, amsterdam | 18-9-2010 15:46:56
Dat stelletje gekken spreekt niet namens zichzelf. Maar namens de astronomie en de biologie(geologie).
En doen dat op basis van zichtbare en onzichtbare kenmerken. Door in de ruimte te kijken en metingen te verrichten mbt achtergrondstraling kan men een behoorlijk goede voorstelling geven over wat er in het verleden heeft plaatsgevonden. In de biologie barst het van de resultaten die evolutie bewijzen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 02 jun 2011 21:20

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=22409
Ik zou zeker geen Boeddha-beeldjes in huis halen, en Afrikaanse Maskers en wajang-poppen al helemaal niet. Dat zijn voorwerpen die helemaal met de dood en demonie te maken hebben. Maar als je Boeddha-beeldjes op je werk hebt, kun je daar vaak niets aan doen en moet je bedekken onder het Bloed van de Heere Jezus.

Lees het maar over betoverde voorwerpen op [ http://www.stichting-promise.nl/artikel ... werpen.htm.
Moi, Ergens in Nederland | 2-6-2011 16:43:41
Een mooie symbiose van geloof en bijgeloof. Een kruisbeeld heeft zeker niets met de dood te maken. Een goedlachse boeddha zal geen mens associëren met de dood of demonen. Maar gelukkig is er nu een stichting die hier een andere visie voor uitdraagt.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 02 jun 2011 21:28

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=22650
Wat apart toch, dat mensen makkelijk kunnen geloven dat Napoleon heeft bestaan en over wat hij allemaal deed, maar dat het zo verschrikkelijk is om te erkennen dat God bestaat. Ik denk dat iedereen diep in zijn hart wel weet dat God bestaat, maar eraan toegeven...nee dat schijnt men toch wel aardig eng te vinden.
Jiska, Almere | 18-5-2011 22:15:43
Een figuur die zijn sporen heeft achtergelaten in onze geschiedenis. Die voorkomt op tal van portretten en waar wij onze achternaam aan te danken hebben. Vergelijken met iets waar geen enkel objectief bewijs over te vinden is. Een atheïst is dus gewoon iemand die bang is om toe te geven dat er een god bestaat. Opzienbarende visie.

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 03 jun 2011 11:21

PietV.

Ik denk zomaar dat wij elkaar nog wel eens vaker zullen tegen komen.Hahaha.
Ik ben niet van de bijbel citaten want iemand die niet geloofd dat de bijbel waar is heeft ook niets aan een citaat daaruit tenzij het een algemene opmerking is als: zo u wilt dat aan u gedaan wordt doet gij evenzo. tegenwoordig kennen wij het beter in de zin, zo gij wilt dat u niet geschied zo doet dat ook een ander niet.

Ik heb echter nu de behoefte om toch een bijbelvers te noemen en verder is het aan jou wat je ermee doet natuurlijk. Daarna is hij verschenen aan meer dan vijfhonderd broeders en zusters tegelijk, van wie er enkelen gestorven zijn, maar de meesten nu nog leven. 1 Korintiërs 15 vers 6.
Wat je zegt over Napoleon is helemaal waar en ik vind de vergelijking in het citaat dan ook een misplaatste en ongelukkige.
Maar Piet ik denk dat als je voor een rechter verschijnt en er zijn 500 getuigen die voor jou pleiten dan denk ik dat je niet erg bang hoeft te zijn denk jij van wel? Valt het je op dat hier in de bijbel gesproken wordt over getuigen alsof het gaat om een rechtsgeding?Jij kent de bijbel wel dus dan weet je ook dat dat noal eens de taal is in de bijbel.God voerd als het ware een rechtsgeding in zijn woord dat is denk ik best uniek voor een godsdient en een God?Je weet dat ik niet zo thuis ben in alle godsdiensten maar ik geloof dat de bijbel minstens wel een heel aparte God toont echt wezenlijk anders dan de andere goden.
Maar zoals gezegd als je de bijbel verwerpt dan zeggen die 500 getuigen ook niets.Je plaatst je dan echter wel op de stoel van de rechter en zegt deze getuigen zijn niet ontvankelijk.Dat mag je doen naturlijk en ook ik laat je daar volledig vrij in.
Maar 500 getuigen lijkt mij niet niks? Napoleon staat natuurlijk veel dichter bij maar er zijn ook genoeg mensen uit de verre oudheid waar we toch veel over emnen te weten, bv farao's maar kennelijk snijd iets meer hout als het in stenen gebeiteld staat i.p.v. op papyrus rollen?Maar goed de farao's daar geloven we ook niet in in de zin dat ze een god zijn, maar dat dachten ze zelf wel.Het is allemaal in the eye off the beholder.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 03 jun 2011 11:32

Heeeel vreemd dat niemand van die 500 getuigen buiten de bijbel om erover heeft geschreven. Ook heel vreemd dat ze dit niet hebben doorverteld en dat een geschiedschrijver het heeft genoteerd. Over minder belangrijke zaken is veel meer geschreven, maar hierover helemaal niets. Zoals je zegt is 500 niet niks, maar wat is de waarde van dit verhaal als er maar één (religieuze) bron is?
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 03 jun 2011 11:48

cipafvallige schreef: Maar 500 getuigen lijkt mij niet niks? Napoleon staat natuurlijk veel dichter bij maar er zijn ook genoeg mensen uit de verre oudheid waar we toch veel over emnen te weten, bv farao's maar kennelijk snijd iets meer hout als het in stenen gebeiteld staat i.p.v. op papyrus rollen?Maar goed de farao's daar geloven we ook niet in in de zin dat ze een god zijn, maar dat dachten ze zelf wel.Het is allemaal in the eye off the beholder.
Huib ik vind het geweldig dat ik je tegenkom. Als mensen botsen met mijn opvattingen dan blijf ik tenminste wakker. Maar graag naam en adresgegevens van deze 500 getuigen.

Nu zet ik deze verklaring van Paulus tegenover een uitspraak van Petrus in Handelingen 10.

"gegeven heeft dat hij verscheen, niet aan het gehele volk, doch aan de getuigen, die door God tevoren gekozen waren, aan ons, die met hem gegeten en gedronken hebben, nadat hij uit de doden was opgestaan. Judas was ondertussen weggevallen, dus dan kom ik op 11 uit"

En een vraag aan jou. Waarom verscheen Jezus niet aan zijn aanklagers of rechters? Hier had toch veel meer overtuiging uit kunnen spreken.

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 03 jun 2011 12:02

Floepie Piet waarom niet aan zijn aanklagers. Zijn aanklagers hadden vernomen dat Jezus had gezegd dat hij zou opstaan uit de dood en hadden Pilatus gevraagd om bewakers bij het graf te plaatsen zodat de discipelen niet het lijk zouden stelen en dat zouden gebruiken als kijk Hij is er niet meer want hij is opgestaan. De aanklagers hebben later gehoord van de opstanding en dan volgt er dit alvast sorry voor het lange citaat.1 Terwijl Petrus en Johannes de menigte nog toespraken, kwamen de priesters, het hoofd van de tempelwacht en de sadduceeën op hen af, 2 hevig ontstemd omdat ze het volk onderrichtten en de opstanding uit de dood verkondigden op grond van wat er met Jezus was gebeurd. 3 Ze grepen hen vast en zetten hen gevangen tot de volgende dag, omdat het al avond was. 4 Maar van degenen die naar de toespraak hadden geluisterd, bekeerden velen zich, zodat het aantal gelovigen aangroeide tot ongeveer vijfduizend.

5 De volgende dag kwamen de leiders, de oudsten en de schriftgeleerden bijeen in Jeruzalem, 6 samen met Annas, de hogepriester, Kajafas, Johannes en Alexander, en allen die tot de hogepriesterlijke familie behoorden. 7 Nadat ze Petrus en Johannes in het midden hadden doen plaatsnemen, begonnen ze het verhoor met de vraag: ‘Door welke kracht of in wiens naam hebt u die daad verricht?’ 8 Petrus antwoordde, vervuld van de heilige Geest: ‘Leiders van het volk en oudsten, 9 nu wij vandaag worden verhoord omdat we een zieke hebben geholpen, en nu ons wordt gevraagd hoe het komt dat hij is genezen, 10 dient u allen en het hele volk van Israël te weten dat deze man hier gezond voor u staat dankzij de naam van Jezus Christus uit Nazaret, die door u gekruisigd is, maar die door God uit de dood is opgewekt. 11 Jezus is de steen die door u, de bouwlieden, vol verachting is weggeworpen, maar die nu de hoeksteen geworden is. 12 Door niemand anders kunnen wij worden gered, want zijn naam is de enige op aarde die de mens redding biedt.’

13 Toen de leden van het Sanhedrin zagen hoe vrijmoedig Petrus en Johannes optraden en begrepen dat het gewone, ongeletterde mensen waren, stonden ze verbaasd, en ze realiseerden zich dat beiden in Jezus’ gezelschap hadden verkeerd. 14 Maar omdat ze de man die genezen was bij hen zagen staan, konden ze niets tegen hun woorden inbrengen. 15 Nadat ze hun bevolen hadden de raadszaal te verlaten, overlegden ze met elkaar. 16 Ze zeiden: ‘Wat moeten we met hen doen? Voor alle inwoners van Jeruzalem is het duidelijk dat ze een wonder hebben verricht, en wij kunnen dat niet ontkennen. 17 Maar om te voorkomen dat het gerucht zich nog verder onder het volk verspreidt, moeten we hen waarschuwen met niemand meer over Jezus te spreken en hun verbieden zijn naam nog te gebruiken.’ 18 Ze riepen hen terug en bevalen hun de naam van Jezus op geen enkele manier meer te gebruiken en het volk niet meer over hem te onderrichten. 19 Maar Petrus en Johannes zeiden: ‘Kunnen wij het tegenover God verantwoorden om wel naar u te luisteren en niet naar hem? Oordeelt u zelf! 20 We moeten immers wel spreken over wat we gezien en gehoord hebben.’ 21 Na hen nogmaals dreigend te hebben toegesproken lieten ze hen vrij, want ze wisten niet hoe ze hen konden straffen nu de mensen God loofden en eerden om wat er was gebeurd. 22 De man die zo wonderbaarlijk was genezen, was namelijk meer dan veertig jaar verlamd geweest. Handelingen 4.

Ik heb je op CIP ook al eens verteld dat God geloofd wil worden en niet bewezen. Petrus en Johannes hebben voor de aanklagers gestaan en hebben voor hen getuigt maar hoor jij de aanklagers vragen toon Hem ons?Laat Hij hier komen opdat wij kunnen geloven en dienen?Nee want dat wilden ze helemaal niet.Dat had hun machtspositie onderuit gehaald en het aanzien bij het volk.Bovendien hadden zij Hem niet laten kruisigen dan zou het volk hen misschien wel de dood in hebben gestuurd omdat zij zeiden dat die Jezus nep was dat Hij niet de messias was?Verder stel dat Hij toch was gegaan en de leiders zouden hebben gezegd Hij is het waarlijk had het evangelie dan de hele wereld over gegaan? Ik denk zomaar van niet en dat was wat God juist wel wilde.Ook jij en ik en iedereen hier en elders moest kennis kunnen nemen van dit wonderlijke verhaal.Om met Jakhals Eric aan het slot van de passion te spreken Geloof jij het?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 03 jun 2011 12:08

Beste Huib,

Graag iets korter schrijven. Ik heb vandaag te weinig tijd om echt te reageren. Maar ik heb drie Bijbels in verschillende vertalingen dus een verwijzing naar een tekstgedeelte is okee. Je hoeft niet een heel hoofdstuk neer te zetten.

Groeten,

Piet

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 03 jun 2011 12:57

Ja dat is weer zoiets wat ik niet kan weten natuurlijk. Maar de volgende keer geef ik gewoon een tekst aan en dan kijkt ieder maar of het gevonden kan worden.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 03 jun 2011 13:03

Ik heb je op CIP ook al eens verteld dat God geloofd wil worden en niet bewezen.
Daar geloof ik niets van.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn » 03 jun 2011 13:29

Hoi huib, Van mij ook een welkom op dit forum. ik heb nog niet op je gereageerd maar kan het toch niet laten. Er zijn 2 uitspraken van je waarop ik je mijn visie wil laten zien.
Je weet dat ik niet zo thuis ben in alle godsdiensten maar ik geloof dat de bijbel minstens wel een heel aparte God toont echt wezenlijk anders dan de andere goden.
Toen ik net bekered was zei iemand tegen mij: God kent jou allang, maar hij wil ook dat jij hem leert kennen.

Ik heb hem leren kennen. Heb er zelfs een topic over geopend. het staat onder christendom?judaisme. God met NPS (Weet nog steeds niet hoe ik een link moet plaatsen :oops: )

De volgende zin van je kan ik in het lijstje plaatsen:
Ik heb je op CIP ook al eens verteld dat God geloofd wil worden en niet bewezen.
ik heb contact verbroken met mijn narcistische zus. Wat mijn ouders vreselijk vinden. ze heeft naar mij toe en ook naar mijn ouders met mooie woorden ons te proberen te overtuigen van haar gelijk. Wat haar bij mijn ouders ook (bijna) gelukt is. ze wil geloofd worden, maar bewijzen kan ze het niet, omdat haar gedrag iets heel anders zegt.

Ook dat zie ik terug bij god. Hij wil met mooie woorden en de prachtigste beloftes geloofd worden. Maar bewijzen kan hij het niet omdat de realiteit vaak heel anders is. en elke christen weet, als hij eerlijk is dat wat in de bijbel staat lang niet altijd klopt met de werkelijkheid. Denk alleen maar aan de belofte voor gebedsverhoring, klopt en u zal open gedaan worden, gij zult niet boven vermogen beproeft worden........

god wil geloofd worden, maar bewijzen kan hij het niet omdat zijn "gedrag" iets heel anders laat zien.

Groet kristel

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 03 jun 2011 13:32

cipafvallige schreef:maar belachelijk maken van mensen die zich niet kunnen weren omdat ze hier niet komen vind ik eigenlijk beneden je niveau.
Dat is voor mij de hoofdreden om hier niet te schrijven.
Niet omdat ik geen uiterst ongeloofwaardige dingen kan vinden.
"Jeruzalemse Arabieren liever onder Israëlisch bestuur"
Jaja. :?
Dit mag dan weer wel omdat het een titel van een topic is, in feite een overgenomen quote van Israel Today.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 03 jun 2011 14:05

Poeh Kristel, hoe leg ik in een kort stukje een en ander uit zonder dat het erop lijkt dat ik een doekje voor het bloeden geef?Nu ik weet uit welke kerkelijke richting je kwam en hoe je nu niet meer geloofd het volgende.
Allereerst er is een behoorlijke kloof tussen evangelischen en geref. Dat is vast een open deur maar ik ga verder.
Onze (geref) visie is dat gebeds verhoring op verschillende manieren kan plaats vinden. Bij ons is het niet van als je ziek bent, doe dan wat Jacobus schrijft en je wordt genezen. We zijn er achter gekomen dat dat ind. niet altijd en tegenwoordig zelfs zelden gebeurt, maar dat sluit het bidden erom niet uit en ook mag dat een verwachtingsvol bidden zijn.
God kan echter ook een hel ander plan hebben met de zieke. De zieke mag ook nl. een getuige zijn van Gods liefde en zorg door dat als door Hem gesteunde gelovige te laten zien aan de wereld. Daarmee zeg ik niet voor de anderen hier dat ongelovigen hun ziekte niet moedig dragen of dat christenen dat altijd wel doen.Ik ben een bewijs nl. dat dat niet zo is.
Vraag en u zal gegeven worden ligt ingebed in hoe Jezus bad voor Hij aan het kruis werd gehangen, nl. Vader doch niet mijn wil maar Uw wil geschiede. Vader verhoord daar ook niet in de zin dat Jezus niet aan het kruis komt te hangen.Jezus weet nu echter wel dat dit Gods weg is met Hem en daar is Hij vervolgens gehoorzaam aan.God geeft waarvan Hij vind dat je nodig hebt.Geeft dat een oplossing voor alle problemen? Was het maar waar, ik zou ook liever lekker gezond zijn geloof me.Toch heb ik leren vertrouwen dat het goed is tussen God en mij.Daarom vertel ik er nu ook over terwijl ik dat 50 jaar niet heb gedaan.Het is een worstelen geweest en veel strijd opstandigheid en nederigheid.Ik ben door vele fases heen gegaan en ook dat heeft me mede m'n huwelijk gekost.
Ik laat het hier even bij anders maak ik wer gelijk een boekwerk.

Plaats reactie