Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Plaats reactie
cipafvallige

Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Bericht door cipafvallige » 04 jun 2011 15:41

MNb Vreemd ik heb daar iets over geschreven maar kennelijk is er iets fout gegaan bij het bevestigen ik ga hier niet uit van censuur.
Ik heb iets geschreven in de trant van dat het gaat om dat niets of niemand je moet hinderen bij het volgen van Jezus.
Ik heb als voorbeeld gegeven: Ik weet de weg niet en een andere automobilist zegt tegen mij volg mij maar dan kom je waar je wezen moet.Ik wil keurig achter die man aanrijden maar mijn vrouw begint telkens te zeggen dat ik dat niet moet doen en als er een kruispunt komt dan trekt ze aan het stuur om een andere route te nemen.Dan kan ik luisteren naar mijn vrouw of ik zorg ervoor dat ik die man kan blijven volgen omdat ik vertrouwen in hem heb dat ik kom waar ik moet zijn.
Dat is wat Jezus hier op het oog heeft.
De dingen wegdoen die je beletten om Hem te volgen.

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 04 jun 2011 16:02

Tuurlijk begrijp ik je zo moeilijk is het niet. Je hebt alleen een aantal opmerkingen gemaakt die ik met die zelfde bijbel waar jij kritisch over was en vragen bij stelde je die vragen beantwoord.Jij schreef hoe kan een vader z'n eigen zoon straffen? Dat is volgens mij een vraag en die heb ik je uitgelegd en volgens mij heel duidelijk.Kennelijk stel jij echter vragen en maakt opmerkingen waar ik iedere keer een andere vraag of opmerking moet lezen.Is het niet makkelijker, en voor mij wel zo prettig want ik heb een verhaal geschreven waar ik m'n hersens goed op heb moeten kraken en nu blijkt dat voor niets te zijn geweest, als je die vraag of opmerking dan steld?Kijk kennelijk wil je mij naar een bepaald punt hebben en ik ben bereid om daar ver in mee te gaan maar misschien kunnen we dat dan wel op een snellere manier doen dan scheeld mij tijd, denken en geeft me de mogelijkheid om ook anderen te beantwoorden.Het is nu de tweede keer dat ik je kennelijk verkeerd begrijp, kan helemaal aan mij liggen hoor, en beide keren heb ik veel moeite gedaan en helemaal voor Piet Snot (sorry Piet niet lelijk bedoelt richting jou).Daar begin ik dus wel van te balen ik besteed m'n tijd graag nuttig.
Jouw geloof met betrekking tot de bijbel deel ik niet en mijn uitleg van de door jouw gemaakte opmerkingen en vragen maken heel erg duidelijk waarom ik je mening niet deel.Ik ga ervan uit dat je het helemaal gelezen hebt maar heb je ook getracht het tot je door te laten dringen?Nee dat bedoel ik niet lelijk maar soms moet je iets wel even de tijd geven om te laten bezinken.Ik heb nl. de twijfels zoals door jou verwoord werd weerlegd.Kijk als je zegt de bijbel is niet voldoende, overigens klopt het niet helemaal wat je zegt want de bijbel is wel een boek maar is geschreven door veel verschillende schrijvers, dat is Harry Potter niet,over een hele lange tijdsperiode, is HP niet,en verteld op verschillende manier over een onderwerp, bij HP niet dan houd alles op en heeft praten verder niet veel zin. Er zijn dus vele bronnen alleen opgenomen in een band.Op de rug van die band staat Bijbel.Hoeveel bronnen zijn er nodig voordat iets voor jou waar is?
Je hebt me van alles gevraagd en nu stel ik je deze vraag terug.
De bijbel bevat verhalen, gedichten, brieven en getuigenissen ik ben geen kenner van de HP boeken en ook de films ken ik niet ondanks de fans die ik ken maar volgens mij is dat slecht een verhaal door een schrijfster.Ik vind je vergelijking dan ook behoorlijk mank.
Alsjeblieft lees nog eens wat ik heb geschreven en schiet het wat mij betreft lek maar de reactie de bijbel is toch niet waar smoord het komplete gesprek.Ik vraag dit echt aan jou om te doen, ik denk dat er wel meer zijn die graag willen schieten maar ik moet selectief zijn in het beantwoorden want ik moet het alleen doen tegen heel veel van jullie,sorry voor de generalisering.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 04 jun 2011 17:49

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=21237
Irritant gedoe met die hoofddoeken :-(.
Wanneer gaan ze zich eens normaal gedragen zoals in het westen gewenst is.

Pure provocatie en niets anders.
Ik zou zeggen, ga terug naar het land waar je geen last hebt van deze problemen.
Val ons er niet steeds mee lastig.
Ik zoek ook altijd een kassa waar geen hoofddoek achter zit!

Mijn haren staan recht overeind bij het aanschouwen van ook maar iets wat met de islam te maken heeft!
cokkie, zd-holland | 9-3-2011 16:41:18
Bezwaren kun je hebben. Echter 's-avonds wordt je binnengebracht op de eerste hulp. Met een ernstige verwonding en de vrouwelijke hoofdbehandelaar heeft een hoofddoekje om. Ben je dan ook zo consequent?
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 04 jun 2011 19:45

Wat zal cokkie doen als hij een moslima gewond zal vinden zal hij eromheen lopen of zal hij dan denken aan de barmhartige samaritaan?
Hoe zal Cokkie zijn in het verpleeghuis als een moslima hem komt wassen, pillen brengen en eten?Nee laat u maar ik wacht wel op een christen verpleegster?Oh maar sorry meneer Cokkie die werken hier niet.Wow die heeft dan een probleem.
Kortom een kort zichtige man die ook nog eens heel weinig heeft begrepen van de bijbel.Eigenlijk een heel tiest voorbeeld van een christen.Alleen wie zonder zonde is werpe de eerste steen toch?Ik denk dat ik dan maar net als de farizeen stilletjes wegloop.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 04 jun 2011 22:47

Bedankt voor je aanvullende commentaar Huib.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 04 jun 2011 23:14

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=22485
Mevrouw die dit artikel schrijft is een beetje geschift denk ik want Jan Zijlstra
Heeft mij genezen van mijn ziekte! Dus mevrouw let in het vervolg op uw woorden en wat u nu doet is mensen verbieden om naar Jan Zijlstra te gaan! STOP HIERMEE!!!!!
Anoniem88, Anoniem | 21-5-2011 2:05:37
Anoniem uit anoniem geeft hier een zeer betrouwbare getuigenis. Nu weet ik uit betrouwbare maar anonieme bron dat het Jan Zijlstra zelf is :wink:

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 04 jun 2011 23:28

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=22963
Ik denk dat iedere gemeente homovriendelijk is. Het is maar hoe je het bekijkt. Iedereen is welkom in DE Gemeente Alleen ikzelf ben er van overtuigt dat DE Gemeente de homoseksuele praxis afwijst.

Wij mogen komen zoals wij zijn bij Jezus om vervolgens te veranderen en Hem na te volgen. Daarmee de zonde ook na te laten.
Henk R., Veenendaal | 1-6-2011 19:30:05
Ik geef Henk (achternaam weggelaten) inderdaad gelijk. Het is maar hoe je het bekijkt. Een van onze leden was lid van refo-anders. Zijn ervaringen waren niet echt positief. Nog steeds denkt een deel van de christenen dat je kan genezen van homofilie. En lukt dit niet dan is onthouding de beste oplossing. Een levenslange worsteling met je identiteit. Omdat je teksten tegenkomt die je niet serieus nemen. En zelfs brandmerken.

a.r.

Bericht door a.r. » 04 jun 2011 23:41

PietV. schreef:http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=22485
Mevrouw die dit artikel schrijft is een beetje geschift denk ik want Jan Zijlstra
Heeft mij genezen van mijn ziekte! Dus mevrouw let in het vervolg op uw woorden en wat u nu doet is mensen verbieden om naar Jan Zijlstra te gaan! STOP HIERMEE!!!!!
Anoniem88, Anoniem | 21-5-2011 2:05:37
Anoniem uit anoniem geeft hier een zeer betrouwbare getuigenis. Nu weet ik uit betrouwbare maar anonieme bron dat het Jan Zijlstra zelf is :wink:
Ik voel nostalgische journalistieke "hete hangijzers" herinneringen in mij opwellen :angel12:

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 jun 2011 14:37

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... =31&t=9257

De discussie loopt alle kanten op. Het gesprek met Huib kan met de bovenstaande link gevolgd worden. Op deze plek alleen nog reacties die echt met het onderwerp te maken hebben.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 05 jun 2011 17:36

cipafvallige schreef:....
Dit is mij een beetje te theatraal, zeker omdat dit 3 keer herhaald wordt.

Klopt Cluny. 1 x is meer dan genoeg Ga even wat aanpasen. Vandaar deze correctie
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 jun 2011 20:33

http://www.cip.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=22963
Ja,God veroordeelt geen Homo's Pedo's Necrofielen Lesbo's pyromanen dieven moordenaars.
Maar hun daden.
Albertus, te A. | 5-6-2011 11:30:02
Leen van Dijke is still alive. Maar dan in de persoon Albertus. Het begaan van een moord en de gemeenschap van twee mensen van hetzelfde geslacht, waar dus een opperwezen het vonnis over uitspreekt. Ooit tijdens de tweede wereldoorlog was er een beweging die inderdaad dezelfde strafmaat hanteerde. In sommige landen is het nog steeds gebruikelijk. Nu nog de vraag waar de samenleving het meest last van heeft. En dan hebben we het nog niet eens over de tijdgeest waarin dit soort teksten zijn geschreven en waaruit mensen dus hun inspiratie vandaan halen.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 06 jun 2011 11:40

Dag Cipafvallige. Een welkom van mij op dit forum. Ik heb met interesse wat bijdrages van je gelezen. Ze wekken bijzonder veel vragen op, bij mij kritische gedachten bij ongeveer iedere zin die je uitspreekt. En ik vraag me soms af of christenen die hun uit het hoofd ingestudeerde redeneringen, een oplepelen van altijd dezelfde kromme redeneringen, ooit wel eens over die zaken dieper hebben nagedacht. Ik zal er een paar bij nagaan:

cipafvallige schreef:Bang voor de afkeuring ik heb nl. erg gesnakt naar erkenning dat ik er mag zijn en dat ik er ook mag zijn als gelovige.Ik heb echter het gevoel zo langzamerhand dat het begint met jezelf erkennen. Ja ook als je 52 jaar bent kun je nog leren, nooit gedacht dat ik nog eens wat vooruit zou komen.Genoeg geleuter over mezelf nu.

Interessant te horen. Ik ben zelf 54 jaar en ben tot m'n 45ste een evangelisch christen geweest. Wat ik me herinner is dat ik hoe ouder ik werd ook steeds bedeesder werd om m'n mond open te doen aangaande mijn christen-zijn, aangezien ik wel degelijk besefte dat mijn geloof niet alleen irrationeel is maar op vele manieren eenvoudig niet waar kon zijn.
Het is het diep verborgen en onderdrukte weten diep binnenin je, dat het christelijke geloof eenvoudig niet waar is, dat de oorzaak is voor je bangzijn.
Iemand is christen omdat zijn psyche deze behoefte aan afhankelijkheid heeft. Zolang een mens deze behoefte heeft moet hij met het gezonde verstand een loopje nemen en de ogen sluiten voor vele feiten en waarheden. Maar dit blijft uiteraard altijd knagen.

Het Vader Zoon gebeuren brengt ons bij de dogmatiek van het geloof.Ik ben geen domaticus maar ik ben ook weer niet ongeletterd.
Vader Zoon en Heilige Geest hebben met elkaar een raad gevormd.In die raad is besloten dat de Zoon naar de aarde zou gaan.Verder is de Vader Zoon relatie de vorm waarin de Goddelijke drieeenheid zich aan ons mensen voorsteld.God moet nl. voor ons in plaatjes werken waar we een voorstelling bij hebben.Een totaal ander persoon dan wat wij kennen moet in onze belevingswereld komen willen wij iets van die ander begrijpen. De theoloog Karl Barth sprak over God als der gans andere.(ik weet niet of dit goed Duits is want ik heb geen Duits geleerd?) Hij is zo wezenlijk anders dan wij dat Hij buiten onze vermogens ligt.
Een flinke knoert van een contradictio in terminis. Indien God volkomen buiten ons bevattingsvermogen ligt dan is het een onmogelijkheid om ermee in contact te komen. Net zoals een bacterie in onze buik onmogelijk een voorstelling kan hebben van de mens waar die een deel van uitmaakt, laat staan een relatie ermee kan hebben. Bovendien: zelfs indien de mens zich aan een bacterie zou kunnen voorstellen, dan nog zou het begrip van de bacterie allerlei wanvoorstellingen, -of in religieuze termen gesproken menslastering- opleveren en zou het beter zijn wanneer het minuscule schepseltje zich maar helemaal geen voorstellingen zou maken van de mens.
Wanvoorstellingen produceren is precies wat het christendom in alle kleuren en maten doet. Een hutspot van idiotie oplepelen zoals dat een drie-eenheid een raad moet vormen om iets uit te dokteren, een drie-eenheid die een hutspot is van een mens, das Ganz Anderes en nog een geest, alsof die twee tevoren genoemden zonder geest zouden kunnen zijn, of zoals een God waar men zich totaal geen voorstelling kan maken omlaag te halen totdat hij een mens is, en díe te gaan aanbidden als een god.
De Zoon heeft dus de taak opzich genomen om zo te laten zien dat het een mens mogelijk is om zich te onderwerpen aan de Vader, aan God.Juist in het Paradijs ging de mens daar in de fout. Het eten van de appel (eigenlijk staat er vrucht zonder de soort te noemen maar appel daar kan ik best mee leven)is niet de misdad maar het tegen Gods wil ingaan en willen wezen als God is de misdaad.
Het christelijk geloof stapelt onzin bovenop onzin. De God waarin we moeten geloven is een perfekte God, maar het christelijk geloof laat de hele schepping van begin af aan in de soep lopen en wat de christelijke God ook uitvoert, het merendeel van wat hij geschapen heeft gaat altijd verloren. En dan al dat geschapene de schuld ervan geven! Hoe zielig! Hoe is het mogelijk dat men zulke absurditeiten serieus kan nemen? Is je God goed en te prijzen, prijs dan de schepping die hij inelkaar geflansd heeft en jubel over alle zaken die zich voordoen. Scheelt er wat aan de mens of aan een beest, beschuldig dan je God ervan slecht werk af te leveren.
Had God die boom wel moeten plaatsen alles al wetend? Ja en nee.Nee omdat dat alle ellende had voorkomen en dat zou ik graag hebben gehad. Ja, want God had de mens zo geschapen dat hij dit alles kon doen. A en E konden de hof onderhouden, de dieren namen geven maar ook het nalaten van het eten van de boom.
Ten eerste geloof jij dat jouw God alwetend is. Hij wist dus van te voren dat dit alles op ellende zou uitlopen. En toch houdt een christen nog steeds vol dat de schuld bij de mens ligt? Dat is een volstrekt absurde aanklacht. Als er al iemand schuldig moet worden bevonden dan is het God zelf voor het überhaupt produceren van ellende.
Hoe zou het overigens de schuld van A en E kunnen zijn, aangezien het verhaal vertelt dat ze geen enkel benul hadden van kennis van goed en kwaad? Ze aten de vrucht zoals een klein kind een kaarsenvlam aanraakt hoewel moeder gezegd heeft dat je dat niet moet doen. Eenvoudig omdat een mens geen begrip kan hebben van dingen zonder daadwerkelijke ondervinding. Kennis van goed en kwaad moet men door ondervinding opdoen, dat is eenvoudig inherent aan het mensenleven. Het christelijk geloof beschuldigt dus mensen van het menszijn.

Verder is de opstand niet gekomen van God maar van een opstandige engel, te weten satan.
De zoveelste drogredenering om degene die in werkelijkheid schuldig is vrij te pleiten. Een volgende afleidingsmanoeuvre. Bedroevend en zielig pleidooi voor God. Toevallig had hij ook alle engelen geschapen, en wist hij ook al weer van tevoren waar het op uit zou lopen.
Je kunt er nooit omheen: jouw God is de oorzaak van alle ellende.
Bovendien: waarom wel je God vrijpleiten van enig schuld via het erbij halen van een Satan, maar deze zelfde redenering niet aanvoeren om de mens vrij te pleiten van schuld?

Nu komen we dan bij de al dan niet liefde van God.
God kon een aantal dingen doen.De schepping een rot schop het universum in geven en weg schepping,de boel lekker laten zoals satan en mens kennelijk wilde en zeggen zoek het lekker uit, Hij kon ook als een dictator gaan regeren(wat sommigen dan ook vinden dat Hij nu doet als Hij zou bestaan), maar een optie was ook bewijzen(ja hier is ie weer)dat Hij de mens instaat had geschapen om zijn wil te doen en dat heeft Hij dan bewezen in zijn Zoon.Met die Zoon heeft Hij echter niet alleen willen bewijzen dat het mogelijk was maar ook de mensheid willen redden.Daar is echter wel geloof voor nodig in zijn Zoon en zelfs daar wil Hij bij helpen door zijn Geest te geven aan wie hem daar oprecht om vragen.
Tsja, de zoveelste opstapeling van onzin.
Ik gaf al aan dat een God die "zielsveel van mensen houdt" sowieso een onmogelijk denkbeeld is voor een God, aangezien zijn totaal anders zijn dit onmogelijk maakt, net zoals het voor een mens onmogelijk is om een liefdesrelatie met een bacterie te hebben.
Er is bovendien voor een God met de christelijke attributen zoals almachtig zijn eenvoudig niets waar Hij zuinig op zou moeten wezen, wat uniek zou zijn voor Hem. Want met een knip van zijn vingers heeft hij alweer iets perfects geschapen wanneer iets mislukt. Liefde dus met een God te verenigen is eenvoudig absurd. Liefde kan enkel bestaan tussen mensen. Gos was overigens sowieso al perfect en kan dus überhaupt geen behoefte aan liefde hebben.

Had God dat lulligheidje met die appel niet door de vingers kunnen zien?
Domme vraag, want de God van de christenen heeft alles toch voorzien en dus alles planmatig opgezet.
Nee, allereerst omdat het over meer ging maar bovenal omdat een God die trouw is aan zichzelf en aan zijn rechtvaardigheid(weer die rechtskwestie)zelf moet voldoen aan die regels/wetten. Een agent die op de rijksweg met een flitsapparaat mensen staat te bekeuren en na z'n dienst tijd vervolgens zelf over de maximum snelheid naar huis rijd verliest in principe elk recht van spreken
Mooi dat je het voorbeeld van de politieagent aangeeft. Vertel me dus maar eens waarom een mens door Jezus geleerd wordt om om niet te vergeven, terwijl zijn hemelse Vader daartoe niet in staat is.
Als God niet trouw is aan zijn regels/wetten is Hij niet trouw aan zichzelf en verliest daarmee elk recht van spreken.
Precies. Een God die dus een schepping creëert verliest elk recht om zijn schepping de schuld te geven van mislukt te zijn en niet te voldoen aan zijn eisen.
Dan zouden we kunnen blijven zondigen want het recht is verkracht door de gene die het recht zelf is en onderhoudt.
En dit is dus dan ook precies zoals de wereld reilt en zeilt, precies wat wij mensen doen. De praktijk van het leven zoals het is pleit -indien we ervan uit moeten gaat dat er een God is- dus voor een God die zeer tevreden is over alles. Hij beschuldigt ons nergens van en laat ons mooi in de zandbak spelen zonder er ook maar ooit en vinger naar uit te steken.
En het bijbelgeloof, het geloof dat God in de meest bonte narrenkleding uitdost: een God die zijn schepsels en hele schepping aanklaagt als slecht en redding nodig hebbend en onder het oordeel liggend en helemaal tot een nieuwe creatie omgeturnd moet worden, is dus de grootste godslastering die men maar kan bedenken, gelijkstaand aan haat tegen het leven en het hele bestaan.

Hopelijk zit er wat voor jou tussen. Ik heb gedaan wat in mijn vermogen ligt. Beter nog is het verwoord in een boek wat ik ooit over als commentaar op een christelijke apologie geschreven heb:
http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/ ... lindex.htm
En in een artikel waarin ik de grootste absurditeiten en afstotelijkste zaken van het christelijk geloof op een rijtje heb gezet: http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/ ... risten.htm
Born OK the first time

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 06 jun 2011 12:52

Beste rereformed, even kijken naar je pb's. CIP afvallige is op eigen verzoek uitgeschreven.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 06 jun 2011 13:41

PietV. schreef:Beste rereformed, even kijken naar je pb's. CIP afvallige is op eigen verzoek uitgeschreven.
Piet, ik ben ervan op de hoogte, maar het gaat me nooit om een discussie met een bepaald persoon, ik vind het altijd leuk als er weer eens een christen voorbijvliegt die z'n ingestudeerde wijsheden oplepelt. Huib fungeert als prachtige opwekker van jeuk in m'n handen en mijn schrijven is altijd bedoeld voor iedere christen die het onder ogen krijgt. En Huib zal overigens vast nog wel stiekem meelezen, want christenen blinken altijd uit in stiekem zondigen, aan zelfbevrediging moeten zij tenslotte ook net zoveel meedoen als de rest van de mensheid.

Het allerbeste verder met je luchtkasteel uit de ijzertijd Huib. Dat het nog geen week stand hield op dit forum geeft echter toch wel te denken. Denk hier maar eens lang over na: op christen- en islamforums worden andersdenkenden altijd geband, maar op een freethinker forum neemt de gelovige dwarsligger al gauw zelf de benen.
Born OK the first time

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 06 jun 2011 22:10

Rereformed schreef:
Piet, ik ben ervan op de hoogte, maar het gaat me nooit om een discussie met een bepaald persoon, ik vind het altijd leuk als er weer eens een christen voorbijvliegt die z'n ingestudeerde wijsheden oplepelt. Huib fungeert als prachtige opwekker van jeuk in m'n handen en mijn schrijven is altijd bedoeld voor iedere christen die het onder ogen krijgt. En Huib zal overigens vast nog wel stiekem meelezen, want christenen blinken altijd uit in stiekem zondigen, aan zelfbevrediging moeten zij tenslotte ook net zoveel meedoen als de rest van de mensheid.
Uiteraard :) . Er wordt meegelezen. De mens is altijd nieuwsgierig naar wat anderen over hem of haar schrijven. Het is een verlangende toorts die blijft branden en steeds heter wordt.

Plaats reactie