In gesprek met CIP afvallige

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

cipafvallige

In gesprek met CIP afvallige

Bericht door cipafvallige » 05 jun 2011 00:48

PietV. ik had je pas geschreven dat ik geen antwoord had op wat hieronder staat, althans voor een deel ervan dan.Ik heb echter een secondant geraardpleegd(hahaha) en kom met het volgende.
PietV. schreef:
cipafvallige schreef: Geloof jij het?
Ik zie Paulus als een populist, iemand die graag overdrijft. Hij wil indruk maken met zijn 500 getuigen. Volgens Joods gebruik (Deuteronium) is een verklaring pas geldig als er meerdere getuigen waren. Paulus doet er nog een schepje boven op en komt met het ronde getal van 500. Heeft hij ze geteld???
Maar laten we het hebben over verschijningsvormen.

1. Hij is eerst verschenen aan Maria Magdalena;
2. Hij is eerst verschenen aan Jacobus;
3. Hij is eerst verschenen aan Nicodemus (of zijn moeder)
4. Hij is eerst verschenen aan beide Maria's (tegelijk)
5. Hij verscheen eerst aan beide Emmausgangers.

De plaats was volgens Marcus en Mattheus Galilea en volgens Lucas Jeruzalem. En de grafversies laat ik even buiten beschouwing. Hoe betrouwbaar acht jij dit deel?
Paulus een populist? Zo populair was hij niet, niet onder de Joden, niet onder de heidenen en soms zelfs niet onder de christenen. Of hij de 500 man geteld heeft? Natuurlijk niet. Iedereen die wel eens voor een zaal gesproken heeft weet dat er dan geschat wordt hoeveel mensen er onder het gehoor zitten. Heeft niets met overdrijving te maken, want er waren aardig wat volgelingen van de Here Jezus. Dus een verschijning aan 500 mensen (of 493 of 504 of zoiets) is niet iets dat niet mogelijk geweest kan zijn.

Dan die teksten over de eerste is X, de eerste is Y enzovoort. Ik heb de berichten nog eens doorgelezen, maar ik vind ze niet tegenstrijdig. Bij alle berichten is het Maria Magdalena die een centrale rol speelt. Naast een aantal andere vrouwen. Dat die berichten niet altijd overeenstemmen is ook niet zo raar. Wanneer er twee auto’s op een drukke weg tegen elkaar aanbotsen hebben alle omstanders iets anders gezien. Volgens de een reed de achterste te hard, volgens de ander remde de voorste ineens, volgens een derde deed het stoplicht het niet enzovoort. En toch blijft het feit zichtbaar dat er twee auto’s met schade zijn (er vanuit gaande in dit voorbeeld dat de mensen in de auto’s er goed vanaf zijn gekomen). De schrijvers willen soms andere zaken benadrukken, andere aspecten voor het voetlicht brengen. Maar allemaal zijn ze het er over eens dat de Here Jezus niet meer in het graf lag en dat Hij door allerlei mensen gezien is, regelmatig een visje at, met mensen sprak, door mensen aangeraakt kon worden.

En wie Hem als eerste gezien heeft, is in de Bijbel geen kwestie. Maria van Magdala wordt in ieder geval regelmatig als eerste genoemd, maar ja, dat was een vrouw en die werden niet serieus genomen. Maar ze wordt wel alle keren genoemd ;-). Verder is het ook helemaal niet belangrijk wie Hem als eerste gezien heeft, het belangrijkste is dat Hij weer gezien werd! Dat mensen veertig dagen lang met Hem spraken, van Hem leerden, blij waren.

Dan kunnen allerlei lieden wel allerlei teksten tegen elkaar uitspelen, maar dat lijkt op het vinden van een bevestiging in waar je al van overtuigd bent. Is niet zo wetenschappelijk en eigenlijk ook een beetje eigenwijs.

De vraag is belangrijker of we enige harmonie in de teksten kunnen vinden vanuit wat de teksten zelf willen benadrukken. Dat is een standaardregel in de uitlegging van teksten, ongeacht of het Bijbelse of andere teksten zijn. Is lastig, ja, dat klopt. Daarom is tekstonderzoek ook een vak apart, historici en taalwetenschappers weten er over mee te praten.

De plaats was niet Galilea, daar werden ze door de Here Jezus gevraagd naar toe te komen. En daar zijn ze ook geweest. De uiteindelijke hemelvaart was bij Jeruzalem. De teksten zijn daarin niet onduidelijk. Jeruzalem is de stad van God, daar heeft Hij zich gepresenteerd, is Hij neergedaald in de tempel en van daar uit is Hij opgevaren naar de hemel. Daar is Hij vervolgens in de Heilige Geest ook weer naar toe teruggekeerd, maar nu voor alle mensen die in Hem geloven, Joods of niet-Joods en van daar uit is Hij de wereld gaan vertellen over Gods goedheid en genade. Zoals al lang de bedoeling was: ‘in u zullen alle volken gezegend worden’.

Geschiedschrijving is altijd ingebed in een perspectief. Voor ons waren de Spanjaarden onderdrukkers die ons land leegroofden en onze vrijheid om de dingen zelf te regelen (tot met de godsdienst, maar zeker ook onze rechten als vrije steden en burgers en zeker ook onze aangename handel) wilden aantasten. Voor de Spanjaarden waren wij een opstandig troepje bedelaars die eens goed de les gelezen moesten worden, want er diende toch wel orde te zijn en de orde werd bepaald door de koning (en zijn legers) en het zou toch jammer zijn dat zo’n rijk wingewest verloren ging. Voor ons zijn de Grieken een stelletje bedriegers die alleen maar gericht zijn op omkoping en vroegtijdig met pensioen gaan op onze kosten. Voor de Grieken zijn wij onbeschaamde opkopers van hun eeuwenlange tradities en kunstschatten. Een Rooms-katholiek vierde het herstel van de bisschoppelijke hierarchie in de negentiende eeuw als een einde aan de onderdrukking van eeuwen. Een protestant zag het in die dagen als het eerste begin van de wederopstanding van de hoer van Babylon en het beest.

Ja, zo zijn de dingen veelkleurig en altijd ingebed in onze menselijke vooronderstellingen en ons eigen gelijk. God is zo niet, de Here Jezus heeft zo nooit opgetreden, nooit Zijn eigen gelijk willen halen. Hoewel Hij degene was die daar alle recht en alle mogelijkheden toe bezat.

Nu ga ik er niet van uit dat je je hier bij neerlegd maar ik heb er niets aan toe te voegen dus je kunt al je commentaar los laten maar ik zal er verder geen verder antwoord aan kunnen toevoegen simpel weg omdat ik niet meer weet en het bovenstaande me heel plausibel lijkt.Heb is verder aan jou wat je ermee doet ik heb echter m'n best gedaan om in ieder geval je van dienst te zijn.

MNb
Diehard

Re: Bizarre uitspraken op het christelijk informatie platform

Bericht door MNb » 05 jun 2011 03:55

cipafvallige schreef:MNb Vreemd ik heb daar iets over geschreven maar kennelijk is er iets fout gegaan bij het bevestigen ik ga hier niet uit van censuur.
Ik heb iets geschreven in de trant van dat het gaat om dat niets of niemand je moet hinderen bij het volgen van Jezus.
Ik heb als voorbeeld gegeven: Ik weet de weg niet en een andere automobilist zegt tegen mij volg mij maar dan kom je waar je wezen moet.Ik wil keurig achter die man aanrijden maar mijn vrouw begint telkens te zeggen dat ik dat niet moet doen en als er een kruispunt komt dan trekt ze aan het stuur om een andere route te nemen.Dan kan ik luisteren naar mijn vrouw of ik zorg ervoor dat ik die man kan blijven volgen omdat ik vertrouwen in hem heb dat ik kom waar ik moet zijn.
Dat is wat Jezus hier op het oog heeft.
De dingen wegdoen die je beletten om Hem te volgen.
Gooi je je echtgenote de auto uit of niet? Want dat is wat Jezus van je vraagt.
Maar goed, blijkbaar vat je dit citaat metaforisch op. Dat mag. Dan vind je het vast niet erg als ik het hele geloof in een god plus goddelijke zoon plus heilige geest als een metafoor opvat en niet als een onderdeel van welke realiteit dan ook.
Want het ene letterlijk en het andere metaforisch opvatten is zo willekeurig, toch? Niet dat ik daar bezwaar tegen heb, integendeel. Ik eis alleen maar het recht op mijn eigen willekeur toe te passen.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 05 jun 2011 09:49

Cipafvallige schreef: De vraag is belangrijker of we enige harmonie in de teksten kunnen vinden vanuit wat de teksten zelf willen benadrukken. Dat is een standaardregel in de uitlegging van teksten, ongeacht of het Bijbelse of andere teksten zijn. Is lastig, ja, dat klopt. Daarom is tekstonderzoek ook een vak apart, historici en taalwetenschappers weten er over mee te praten.
Het is zelfs zo lastig, dat teksten geselecteerd worden op hun bruikbaarheid. In de Bijbel opgenomen boeken zijn geselecteerd op opvattingen en niet op historiciteit. Ook zijn de verhalen geschreven volgens de opvatting van de schrijvers en niet als historisch verslag.

Tekstanalyse en vergelijkend onderzoek laten zien, dat de verhalen niet uniek zijn en respectievelijk meerdere figuren uit het verleden als onderwerp hebben.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 05 jun 2011 11:39

Vilaine. Ik wist van te voren al dat dit nooit en te nimmer voldoende antwoord zou zijn.Zo heb ik het ook niet gepresenteerd.Er is me een zaak voorgelegd en ik wist er geen antwoord op.Ik heb dat echter niet alleen gezegd maar ik wilde kijken of er iemand was die veel meer kennis heeft dan ikzelf of die me misschien kon helpen met een reactie.Dit is slechts de weergave van e.e.a.Ik ga het echter niet verdedigen,voor mij is dit meer dan voldoende maar ik geloof de bijbel dan ook dus dat zal het grote verschil zijn tussen jou en mij,en wist van te voren dat ook dit antwoord niet voldoende zou zijn voor iemand die niet- geloofd/wil geloven/ kan geloven.Kies je eigen smaak zou ik zeggen.
Het is een antwoord en wat jij en anderen er mee willen doen is geheel en al aan jullie.Dit klinkt vast als een gemakkelijk antwoord maar ik weet al lang dat als iemand zich niet wil laten overtuigen dat dat dan ook niet gebeurt ook al weet ik hier wel een reactie op te geven.
Dan krijg een volgend zgn. inconsequentie enz.enz.Vervolgens krijg ik kilometers wetenschappelijk "bewijs" voorgeschoteld en zelfs als ik daar dan ook nog alle antwoorden op zou hebben staan we toch voor de zelfde vraag als waar we nu voorstaan. Wie is Jezus Christus voor jou?Vroeg en laat staan we altijd op dit kruispunt van wegen denk jij ook niet?
Kies jij de weg van de mens of kies jij de weg van God?Altijd zullen ongeloof en geloof hieruit komen, dat denk ik.

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 05 jun 2011 11:54

MNb. Waarom zo fel? Heb ik gezegd dat je niet je eigen "willekeur" mag toepassen? Ik kom hier enkel praten en ik vertel over het onderwerp wat ik vind/geloof. Ik betwist niemands recht om te denken/geloven wat hij/zij wil. Als ik jakinkkers had gewild dan had ik wel lief gedaan op CIP en braaf mee gehuild met de schaapjes (wolven zal ik het maar niet noemen dat past niet bij hun christelijk spreken in dier figuren)aldaar. Ik ben me zeer bewust van het feit dat ik me in het hol van de leeuw begeven heb(ik blief even in de dier figuren hangen merk ik)hier op een atheïsten forum. Ik heb echter mensen van hier leren kennen en ik was niet braaf bij CIP en ben daarom op een eerder en door mij toen afgewezen verzoek hier gekomen.
Ik geef je een exgese van wat ik geloof dat er met de door jou aangehaalde tekst wordt bedoeld. Wees het gerust met me oneens geen probleem, maar leg me dan eens uit waarom gelovigen niet allemaal hun ouders, broers enz. verlaten als deze ze niet tegenhouden? Het is het zelfde als met de uitspaak van Jezus dat wanneer je hand je tot zonde leid dat je die moet afhakken. Hoeveel christenen ken jij met een hand? Of met een oog zoals verder op door Jezus wordt gezegd? Je zou dan verwachten dat zeker bij de meest orthodoxe christenen met een zelf veroorzaakte handicap door het leven zouden gaan. Bij de geref. gemeenten bv. of de Amisch. Ik zie ze niet dus kennelijk moeten we niet alles letterlijk lezen of deze mensen handelen niet naar het gebod of ze denken dat hun hand hun net tot zonde leid.
Lang verhaal kort. Lees de bijbel zoals jij wilt, maar overweeg of je de platte tekst altijd moet lezen of dat het anders bedoelt kan zijn. Ik geloof nl. niet dat Jezus ons aanzet tot zelf verminking ik lees daar ook geen opvolging van wat Hij zei bij bv. de apostelen. Allen beschikte over hun beide handen en ogen. Petrus had als dit letterlijk was waarschijnlijk zijn tong uit moeten trekken na de verloochening.
Dus denk nog even na over wat ik je schreef als uitleg. Overigens snap je vast m'n voorbeeld wel en natuurlijk zou ik m'n vrouw niet uit de auto zetten, tenzij ze me recht op een afgrond laat afkoersen, maar dat zou wel heel raar zijn gezien het feit dat ze naast me zit dan.
Maak m'n voorbeeld niet tot een karikatuur dat is flauw en niet grappig.

vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn » 05 jun 2011 12:03

Hoi huib,

Gaan we katten??

Ik ben vanaf het begin heel duidelijk geweest dat ik niet meer geloof, het ook nooit meer zal doen, dus je kon verwachten dat ik niet op een uitgebreide bijbelse uitleg zit te wachten.

Ik zie zelf het stukje wat ik schreef over een liefhebbende vader die zijn zoon laat martelen niet als een vraag, maar als mijn visie op het verhaal. Maar het misverstand kan komen dat dit internet is, en er alleen geschreven woorden zijn zonder intonatie o.i.d.

Maar goed.... jij hebt er veel tijd en energie ingestoken, dus dat zal ik nu ook doen, en dan is het jou beurt om het goed op je in te laten werken en het lek te schieten.
Vader Zoon en Heilige Geest hebben met elkaar een raad gevormd.In die raad is besloten dat de Zoon naar de aarde zou gaan.
Dit is nieuw voor mij! Heb je daar een bijbelstekst van? ik lees alleen dat god zijn zoon gegeven heeft. nergens dat ze daar overleg over gepleegd hebben.
Hij is zo wezenlijk anders dan wij dat Hij buiten onze vermogens licht.
ja, dat heb ik vaker gehoord. God gaat ons voorstellingsvermogen te boven, zijn gedachten zijn groter dan onze gedachten e.d. dus eigenlijk zegt God tegen de mensen: Jullie zijn zo dom dat je mij toch niet snapt. Ik ben vele malen intelligenter. Dus.... een relatie aan gaan met God is een relatie aangaan met iemand die zich verheven voelt en zich beter voelt dan jou. Van een mens zou ik dat niet accepteren, dus van een god ook niet. Ik wil een gelijkwaardige relatie.

De volgende 3 dingen vielen me erg op in je verhaal.
De Zoon heeft dus de taak opzich genomen om zo te laten zien dat het een mens mogelijk is om zich te onderwerpen aan de Vader, aan God.
tegen Gods wil ingaan en willen wezen als God is de misdaad.(
maar een optie was ook bewijzen(ja hier is ie weer)dat Hij de mens instaat had geschapen om zijn wil te doen en dat heeft Hij dan bewezen in zijn Zoon.Met die Zoon heeft Hij echter niet alleen willen bewijzen dat het mogelijk was maar ook de mensheid willen redden.
Besef je wel wat je hier schrijft huib! Een God, die wij moeten zien als liefhebbende vader heeft de mens gemaakt om hen te onderdrukken, om hen zijn wil op leggen, en het is een misdaad om tegen zijn wil in te gaan! en zijn zoon moet laten zien dat het mogelijk is om je te onderwerpen aan god! Jezus wilde helemaal niet huib! Hij heeft zijn vader gesmeekt om die beker voor bij te laten gaan! Maar hij moest! Hij moest zich onderwerpen aan de wil van zijn vader! Ik vraag me dan ook af hoe eerlijk het in die raad tegegaan is.

In het paradijs ging het mis!

Het is toch wat! Een eeuwigheid niets te doen gehad, In 6 dagen de boel in elkaar gezet en het gaat gelijk al mis! en dat door die rottige Satan! je zal bijna medelijden met god krijgen! Tja,en zonder boom geen Satan en geen vrucht waar je niet van eten mag.
Satan heeft de schepping gezien en wilde de taak die hij had in Godsdienst niet vervullen maar hij wilde de heer van de schepping zijn en niet slechts toezichthouder onder God.
O, ja is dat zo? Dan graag een bijbeltekst! Ik vind de volgende verklaring veel logischer: Satan kwam in opstand tegen God omdat hij zag dat God mensen maakte om hen te onderdrukken met zijn wil! Daar heeft hij heftig tegen geprotesteerd en de hemel verlaten! Wat zegt hij tegen Eva?
De duivel sprak hen aan op de wil die ieder mens in zich heeft: zelf de baas te zijn, van niemand afhankelijk en aan niemand verantwoording schuldig, ja zelf 'god' te zijn.
(Dit heb ik van een bijbelstudie van internet geplkut, dus zijn niet jou woorden)

En Satan had gelijk! De getuigenissen van de afvalligen bevestigen het! Satan wil heel terecht de mensen waarschuwen. Hij heeft gelijk dat als mensen tegen God's wil in gaan dat ze gelijk worden aan god. Mensen zijn dan hun eigen god! Ze kunnen hun eigen beslissingen maken, kunnen genieten van dingen waar ze zich voor die tijd schuldig over voelen, je mag jezelf zijn, je hoeft niet je hele leven je sexuele gevoelens te onderdrukken omdat je geboren bent als homo en ga zo maar door!

En weet je wat ook zo mooi is aan Satan? Zodra mensen naar hem geluisterd hebben, laat hij het verder aan de mensen over en laat hij ze met rust. Hij dreigt niet, zoals God wel doet met een afschuwelijke plaats waar je voor eeuwig die onderdrukkende narcistische God mag aanbidden! Hij geeft je na de dood alleen rust! Slapen en nooit meer wakker worden! je hoeft maar in een verpleeghuis te kijken met demente mensen en je weet dat er helemaal geen hiernamaals kan bestaan!

Door naar Satan te luisteren wordt je zelf god! je bent je eigen baas en hebt een gelijkwaardige relatie met jezelf! De kracht die je in je hebt wordt niet meer onderdrukt maar komt naar boven! Je hoeft niet meer te kijken naar al het negatiefe maar mag genieten van het positieve! Van het goede wat elk mens in zich heeft!

jou visie komt vanuit de bijbel. Mijn visie vanuit en bijbel en de realiteit! Je mag hem lek prikken!

Groet kristel

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 05 jun 2011 13:31

Kristel ik dacht katten? Ik begreep het niet waar het vandaan kwam maar verder lezend begrijp ik waar je op reageerd. Nee ik wil helemaal niet katten mar ik kan verkeerd uit m'n slof geschoten zijn en daarvoor sorry, ik heb repspect voor jou en je mening die ik overigens niet deel. Zolang je met mij in gesprek blijft zal ik altijd vertellen van God dus als je daar niets over wilt horen of mee te maken wilt hebben is het heel eenvoudig, schrijf niet an mij en lees mijn berichten niet.Ook kun je vragen aan de moderatoren of ze me willen blokken maar ik vrees dat je daar geen gehoor zult vinden omdat het in strijd is met hun eigen regels maar die zijn aanpasbaar heb ik pas gemerkt op een andere site.
Ik heb niet zo snel een tekst voor je sorry, maar jij kent de bijbel dus kun je zelf zoeken.
Wat jij wilt t.o.v. God mag jij willen maar omdat je iets wilt krijg je nog niet altijd je zin. Als God jouw schepper zou zij dan maakt Hij ook de regels.Hij heeft ook apen geschapen en toch vind je het heel normaal dat jij daar de baas over bent, misschien is een hond een beter voorbeeld. Of mag een hond bij jou alles?Ik denk het niet, jij bent zijn baas en hij moet doen wat jij wilt.Maar God moet doen wat jij wilt is helaas niet aan de orde.Hij is slimmer(beetje vreemd woord voor God maar vooruit ik doe even mee) dan jij. Zoals jij slimmer bent dan een hond of aap of welk dier dan ook.Nu niet komen dat die dieren binnen hun leef omgeving prima funtioneren en daar slim genoeg zijn want het gaat om vergelijking in slimheid en dan is de mens slimmer.Dus eigenlijk mag God niet slimmer zijn dan jij maar wel slimmer dn een hond?Hé zegt de hond dat is niet eerlijk ik wil alleen maar praten op gelijk niveau?Sory veel krommer heb ik nog niet gehoord. Maar het is weer het verhaal van het paradijs, jullie zullen net als God wezen. Ja zeg jij en neemt een hap van het fruit.Hé het klopt niet ik ben niet net als God dat is niet eerlijk weet je wat ik zeg dat ik wel God ben en zeg Jij moet naar mij luisteren mannetje/vrouwtje Jij bent mijn gelijke anders donder je maar op en geloof ik niet in jou.
Prima Kristel geloof en doe wat jij wilt dat mag nog steeds van God en van mij.Ik vind echter na je verhaal over wat je hebt meegemaakt dat dat een beter argument was om niet te geloven dan dit stukje verhaal van je. Dit is een gekwest mens die in haar vetrouwen is geschaad, ik bevestig dat, en nu wilt om zich heen slaat want rust heb je net gevonden zonder je geloof en dat doet mij werkelijk en oprecht pijn.Ik heb je gezegd dat ik het voor je opgenomen heb t.o.v. God maar kennelijk is dat niet genoeg voor je. Sorry dat spijt me zeer ik wilde naast je staan en met je mee leven en lijden maar je slaat het af en gooit nu vanalles voor m'n voeten en ik mag niet getuigen van de God waarin ik geloof. Ik zal dat dan niet meer doen en ik laat de rest van je mail onbeantwoord en ongelzen uit respect voor jou mening. Het lijkt me daarom goed om geen contact te hebben met elkaar want ik wil je absoluut niet boos maken.

vuurdoorn
Forum fan

Bericht door vuurdoorn » 05 jun 2011 14:18

Huib,

Je gedraagt je als een klein kind wat zijn zin niet krijgt, niet voor rede vatbaar is, en nu gaat stampvoeten om zijn zin toch door te drijven.

Ik heb gedaan wat jij van me vroeg. Je stuk meerdere malen goed doorgelezen, het op me in laten werken en er een rectie gegeven. je wilt het niet eens lezen!

En je wilt het niet lezen, omdat ik volgens jou je hulp afsla. De keren dat je voor me gebeden en hebt en dat je er voor me wilt zijn.

Maar zo werkt dat niet huib! Zo ga je niet met mensen om! Dat je dat voor me gedaan hebt is lief,maar wil niet zeggen dat ik klakkeloos met je mee ga en je geen tegengas mag geven!

Ik zou het ook maar niet lezen als ik jou was. Het zou je ogen eens kunnen openen.

Wordt eens volwassen! Ik ga niet meer in gesprek met iemand die alleen zijn zin wil doordrijven en niet open staat, niet eens wil nadenken over een ander visie !

Groet Kristel

PietV.
Moderator

Re: In gesprek met CIP afvallige

Bericht door PietV. » 05 jun 2011 15:02

Hoi Huib, Ik moet even functioneel zijn tussen de bedrijven door. Je hebt het gehad met die, die en die. Je strooit met kwalificaties. We houden het wel gezellig toch? Ik merk namelijk dat mensen licht geïrriteerd raken. Op het bovenstaande deel reageer ik later.

Groeten,

Piet.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 05 jun 2011 15:43

PietV. dit vind ik grappig dus ook hier censuur? Iemand die irritant is/wordt gevonden krijgt een standje. Kristel schrijft net voor je dat ik me als een klein kind gedraag, a.r. zegt zelf als eerste dat hij/zij klaar met me is omdat ik hem/haar niet begrijp, heb je die ook een standje gegeven of doe je dat alleen als iemand christen is?Wat een selectieve verontwaardiging het lijkt CIP wel hier.
Ik krijg tegengas van bv Kristel en als ik dan daar op reageer dan ben ik kinderachtig wil mijn zin door drijven enz. Ik mag dus tegengas krijgen maar geen tegengas geven? Dus die zgn en geroemde vrijheid van meningsuiting is ook hier niet in vertrouwde handen? Ik open mijn ogen niet maar jullie wel natuurlijk? Ja als je weet dat je altijd gelijk hebt hè Kristel dan kan je zo'n verwijt maken.
Nu zal ik wel weer de typische christen zijn die niet tegen z'n verlies kan en niet eerlijk is en te vast geroest in z'n leer?
Jullie kunnen me wat ik heb wel genoeg gezien en gehoord hier en zie dat hier net zulke schriftgeleerden zitten dan op CIP. Ik leerde altijd dat het niet uitmaakt of je door de hond of de kat gebeten wordt. Nou dat klopt ook hier bijt men maar het zal bj jullie terecht zijn en bij mij onterecht en ja dit is vast ook weer heel kinderachtig en ik zal wel beledigd zijn.
Prima blijf jullie lekker bij elkaar klitten en zeggen die chrsitenen hoe lang moeten we ze nog verdragen.Ik zal maar geen vergelijkingen maken met zaken uit de geschiedenis maar ik heb niet de illussie dat het nog lang zal zijn dat ik in alle vrijheid mijn geloof mag uitdragen.Overigens dat staat al in de bijbel lees openbaring maar eens en kijk dan nog eens in jullie hart en zie dat het op het punt staat om te gebeuren. De twee getuigen zullen gedood worden, maar vrienden lees dan ook nog even door zodat ik niet het verwijt krijg niet te hebben gewaarschuwd. Ik heb vrede met God en als dat uiteindelijk mijn dood wordt dan zij dat zo ik kan er niet om treuren dat doe ik slechts om jullie.
Ja ik zal de eventuele reacties nog lezen maar ik kondig al wel mijn vertek aan. Ja dat hebben jullie me al verteld dat dat vaak gebeurt maar het is niet om het tegengas zoals jullie starks weer ongetwijfeld gaan verkondigen, want ja jullie verkondigen ook,maar omdat ik mensen aantref die iets van mij verlangen en willen waar ze echter zelf niet aan willen voldoen.
Kristel ik heb voor jou m'n ogen geopend maar jij gooit mijn ogen vervolgens in met een ferme klap.Wat wilde je nou, dat ik ze open deed of dat ik ze dicht hield?Nee jij wilde dat ik ook m'n geloof vaarwel zou zeggen maar sorry aan die wens kan en wil ik niet voldoen.Je bent beledigd omdat ik je hele mail niet wil lezen maar ik heb op een stukje gereageerd en vervolgens onderbouwd waarom ik niet verder las maar ook dat mag kennelijk weer niet.Ik dacht dat men in kerken vooral iedereen vertellen hoe ik moet zijn en leven maar het is hier precies het zelfde alleen met een ander geloof als basis.
PietV. als moderator val je me nog meer tegen dan die gasten van CIP, daar had ik snel door dat die niet van tegenspraak hielden maar jij gaf de indruk dat jij en dat het hier anders was.Man wat een zielige vertoning.Ik zeg jou maar het zelfde als de CIP redactie, stumper, loser en blind voor wat echt is.
Veel succes met je vrienden die net als jij te slap zijn om werkelijk te willen luisteren maar het een chrsiten wel verwijten maar zichzelf hoog daar boven rekenen.

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 05 jun 2011 15:53

Oh ja ik had het maar met een persoon gehad en dat was a.r. die dat eerst tegen mij zei overigens.
Ik heb wel aangegeven dat ik met bepaalde mensen warschijnlijk ben uitgesproken omdt we niet nader tot elkaar komen en om welles nietes te spelen dat vind ik nou kinderachtig.
Dus je verhaal rammeld ook nog eens PietV. Ondanks dat wij samen al eens eerder tot de conclussie kwamen dat verder praten niet zoveel zin leek te hebben heb ik toch gezocht naar een antwoord op een bericht van jou omdat ik het vervelend vond om daar geen reactie op te hebben en ik vond dat je wel een reactie mocht krijgen.
Maar joh ik ben pissed om je reactie maar dat zakt wel weer. Ik had alleen wat meer van je verwacht maar behalve je eigen mening verkondigen kom je eigenlijk ook niet. Nou dan gaan we toch uit elkaar en helaas waarschijnlijk tegenover elkaar terwijl ik op CIP nog zo'n duidelijk berichten reeks had geschreven om naast elkaar te staan te luisteren en elkaar in elkaars waarde te laten staan zodat we wekelijk een samen leving zijn.Helaas is dat dus niet mogelijk maar ook dat is niet nieuw ook dat staat in de bijbel.Christus brengt een twee snijdend scherp zwaar in elke samenleving, nl. tussen zijn volgers en zij die dat niet doen. Het zal wel aan ons liggen dat het zo is want wij willen zonodig geloven in Hem.Maar jullie zullen ons vervolgen en doden, dat zal je nu ontkennen maar let goed op mijn profetie, uit de bijbel hoor ik heb geen mailtje van boven gekregen,het zal gebeuren en het gebeurt reeds. Christenen in heel veel landen worden vervolgt en gedood en ook in het westen zal dat gaan gebeuren.Maar geloof het voral niet maar jij hoeft ook niet bang te zijn want jij geloofd niet, en ik ben niet bang want ik kan wel gedood worden maar mijn Heer leefd en dat zal ik ook doen.

malou
Forum fan

Bericht door malou » 05 jun 2011 16:29

@Cipafvallige

calm down......

je schrijft:
**Christenen in heel veel landen worden vervolgt en gedood en ook in het westen zal dat gaan gebeuren.**

en weet je wat daarvan de grootste oorzaak is?
ik zal je zeggen hoe ik dat zie.
door het overal willen evangeliseren van christenen; ook in landen waar dat verboden is.....
in sommige landen worden mensen gelokt met mooie beloftes, met geld en kinderen met snoepgoed etc....
dus naar mijn mening zijn de missionarissen en de zendelingen schuldig aan de christenvervolgingen.
om nog maar te zwijgen over de vele culturen die hierdoor vernietigd zijn.....en mensen vermoord, die niet wilden luisteren.
oorzaak en gevolg.....
wat men zaait zal men oogsten...karma.
en dan nu veel christenen in het Westen, voornamelijk Nederland, die zich hierover beklagen en in de slachtofferrol gaan zitten en zeggen dat het al in de bijbel voorspeld is.........
ze laten zelf die 'profetie' uitkomen.

dat vind ik het vreselijke aan het christendom......denken dat de hele wereld christen moet worden en de rest deugt niet......geen andere religie, geen andere levensvisie......NEE, het christendom rules.

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 05 jun 2011 16:54

Jij zegt mij calm down terwijl je dus eigenlijk zegt dat het vervolgen en doden van christenen wel oke is? Ik die geen enkel missionares op pad heb gestuurd? a even met je blik richting Noord Korea, daar worden chrsitenen, overigens net als politieke gevangen trouwens, gedood en gemarteld, omdat Kim Yong Il opkomt voor arme kindertjes? Jeah right Maar jij bent dus iemand die moorden wel oke vind want christenen, maakt niet uit wie en hoe ze zijn het aan zichzelf te wijten hebben. Mogen communisten vanwege Stalin ook worden vermoord? Mogen rechts extremisten vanwege Hitler allemaal worden vermoord. Nou kerel omdat jij dat allemaal vind tref je het op deze aarde want we moorden elkaar lekker uit.
Van alles wat ik al gelezen heb is jou bericht met vlag en wimpel de domste en kortzichtigste bericht van allemaal.

Kijk Moderator PietV. dit is dus een van die berichtjes waar je echt kwaad over zou moeten worden. Iemand die het legaal vind om christenen te doden of te laten doden want ze zijn zo irritant nietwaar? Over selectieve verontwaardiging gesproken zeg.
PietV. waar ben je nu held?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 jun 2011 16:57

cipafvallige schreef:PietV. dit vind ik grappig dus ook hier censuur?
Raar, ik haal niets weg. Zwaai niet met mijn rode stift, maar doe slechts een aanbeveling. Voor dat het uit de hand loopt. Ik kan niet constant het forum in de gaten houden. Dus hoofdzaken en bijzaken. Zie irritatie in je schrijven naar AR, Kristel, MNB en ook naar mij. Ben ik nog iemand vergeten? En dan gaat er dus toch een lampje branden. Ligt het aan degenen waar je mee in gesprek bent of aan jezelf.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 jun 2011 17:03

cipafvallige schreef: Ik had alleen wat meer van je verwacht maar behalve je eigen mening verkondigen kom je eigenlijk ook niet. Nou dan gaan we toch uit elkaar en helaas waarschijnlijk tegenover elkaar terwijl ik op CIP nog zo'n duidelijk berichten reeks had geschreven om naast elkaar te staan te luisteren en elkaar in elkaars waarde te laten staan zodat we wekelijk een samen leving zijn.

Mijn mening hierover komt nog. Je snapt natuurlijk wel dat ik niet steeds met het forum ben. Een gezin, sociale contacten en overige werkzaamheden.

Gesloten