In gesprek met CIP afvallige

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

PietV.
Moderator

Re: In gesprek met CIP afvallige

Bericht door PietV. » 05 jun 2011 17:08

cipafvallige schreef:Jij zegt mij calm down terwijl je dus eigenlijk zegt dat het vervolgen en doden van christenen wel oke is?
Ik lees toch iets anders. Er zijn groepen christenen die door evangelisatie een reactie uitlokken. En hier uiteindelijk de dupe van kunnen worden. Een mooi voorbeeld was Afghanistan. Koreanen wilden moslims bekeren en werden uiteindelijk ontvoerd. Is dit dan niet hun eigen schuld?
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 05 jun 2011 17:09

PietV. je klinkt als je CIP collega's. Ik heb het je uitgelegd maar kennelijk ben je minder intelligent dan ik dacht sorry mijn fout. Je kunt niet onderscheiden dat is jou fout. De genoemde mensen laten mij iets weten over wat ze vinden en denken en als ik een soort gelijk reply geef dan ben ik de boosdoener. PietV. je ware gezicht wordt duidelijk nu en ik ben dus volkomen terecht met mijn afscheid. Tegen zoveel domheid is geen kruid gewassen maar geef mij gerust de schuld, ik als christen ben daar wel aan gewend.
Hopelijk wen jij nog een keer aan je gebrek aan oordeel vaardigeheid want als rechter zou j een modder figuur slaan.
Goh wat doe ik lelijk hè? Ja zo zijn wij christenen als we voor kinderachtig worden uitgemaakt en iemand zegt dat die wel klaar met je is omdat hij kennelijk te stom is om je te begrijpen. Pak mij maar aan Piet en verdedig je vriendjes en vriendinnetjes dat op zich siert je dan wel weer maar eerlijk ben je niet dat is erg onsierend.
Jij bent als iemand die mij een dreun en dan verontwaardigd bent als je een dreun terug krijgt. Ja ik had natuurlijk m'n andere wang moeten toe draaien zodat je nog een keer lekker kunt uithalen.
Misschien spreekt het bericht van Malou jou toch ook wel aan, dood die christenhond ( ja jouw taalgebruik hier)want hij zegt de waarheid en die wil ik niet horen.

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 05 jun 2011 17:11

Piet dat zeggen ze bij CIP ook en daar ben jij heel boos over want dat is geen excuus toch? Nou wel voor jou maar niet voor hen dan.
Man wees eens een keer eerlijk en kom niets met je smoesje aan daar wordt ik kotsmisselijk van.
Ik zit niet op jouw reacties meer te wachten die hebben nul en generlei waarde meer voor me. Gewogen en heel erg te ligt bevonden.

Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka » 05 jun 2011 17:13

cipafvallige schreef:PietV. je klinkt als je CIP collega's. Ik heb het je uitgelegd maar kennelijk ben je minder intelligent dan ik dacht sorry mijn fout
Zeg. Stop eens met die domme ad hominems. We zitten hier niet op CIP.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 jun 2011 17:19

cipafvallige schreef: PietV. als moderator val je me nog meer tegen dan die gasten van CIP, daar had ik snel door dat die niet van tegenspraak hielden maar jij gaf de indruk dat jij en dat het hier anders was.Man wat een zielige vertoning.Ik zeg jou maar het zelfde als de CIP redactie, stumper, loser en blind voor wat echt is.
Veel succes met je vrienden die net als jij te slap zijn om werkelijk te willen luisteren maar het een chrsiten wel verwijten maar zichzelf hoog daar boven rekenen.
Helaas Huib, dit forum gaat met mensen in gesprek. Hun mening overnemen is weggelegd voor degenen die met goede argumenten komen aanzetten. Stumper, loser zijn woorden die je jezelf mag aanrekenen.

Lees trouwens maar eens op "volwassen geloof". En met je ogenschijnlijke betrouwbaarheid van getuigenissen.
Stel jezelf maar eens de vragen.

1. Wie waren deze getuigen;
2. Waren ze aanwezig bij het gebeuren;
3. Spreken ze elkaar tegen:
4. Wanneer en waar ze opgetekend;
5. Vertonen ze elementen uit de "antieke oudheid"
6. Hoeveel verhalen deden de ronde en wat stond daar in; en op welke gronden kwamen er maar een paar door de censuur.

Gewoon een paar simpele vragen. Elke advocaat maakt gehakt van deze derderangs informatie.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

cipafvallige

Bericht door cipafvallige » 05 jun 2011 17:24

Ik heb een verzoek tot uitschrijving gedaan bij de redactie en verzoek u allen vriendelijk mij niet meer een persoonlijk bericht toe te zenden.

hartelijke groet van mij.
Huib

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 jun 2011 17:25

cipafvallige schreef:PietV. je klinkt als je CIP collega's. Ik heb het je uitgelegd maar kennelijk ben je minder intelligent dan ik dacht sorry mijn fout. Je kunt niet onderscheiden dat is jou fout.
Dat ik geen collegiale band heb met het CIP dat zal voor de meesten hier wel duidelijk zijn. En Huib als iemand jouw mening niet deelt, hoeft het niet direct gevolgen te hebben voor zijn intelligentie. Of vergis ik me hierin. Jouw verzoek tot uitschrijving zal ik behandelen. Ik wens jou en je gezin heel veel goeds toe.

Piet.

Omdat je aangeeft niet meer aanwezig te zijn op dit forum. Ga ik dit topic sluiten.

malou
Forum fan

Bericht door malou » 05 jun 2011 17:26

@Cipafvallige

neem even een biertje of zo.

**Jij zegt mij calm down terwijl je dus eigenlijk zegt dat het vervolgen en doden van christenen wel oke is? **

nee, goed lezen, dat zeg ik helemaal niet.
missionarissen en zendelingen breken in in elke cultuur.
en in het verleden en nog steeds, alleen wordt hun aanpak steeds geraffineerder.
ook in landen waarvan ze weten dat als moslims bv. zich bekeren tot het christendom, deze dan voor hun leven moeten vrezen als ze er openlijk voor uit komen.
en ook als men er lucht van krijgt dat ze christen zijn geworden, worden ze "aangepakt''
die zendelingen weten dat en toch gaan ze door met hun praktijken.
weleens gehoord van de jews for jesus?
deze Amerikaanse organisatie wil alle joden bekeren tot jezus en het misselijke is, dat deze lui geen joden zijn, maar evangelische christenen.....bergen geld wordt hierin geïnvesteerd.....
joden hebben al een anti-organisatie opgericht in antwoord hierop:
jews for judaïsme.
kennelijk kunnen christenen hun andersdenkende of andersgelovige medemens niet met rust laten.
vind je dat respectvol?

laat ik het zo vragen:
wie is er dan verantwoordelijk voor als deze christenen vervolgd worden?

Gesloten