cipafvallig is terug

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

believer

cipafvallig is terug

Bericht door believer » 07 jun 2011 12:34

Ha beste vrienden,

Ik ben even terug gekomen om jullie te danken voor alle fijne reacties op mijn vertrek. Oke die dank daar zit wel een kantje aan en die volgt.

Allereerst, ik ben een schreeuwlelijk volgens iemnad en dat was ik al op CIP. Waar was ik een schreeuwlelijk voordat ik in aanvaring kwam met een moderatoer die mij onterecht op de vingers tikte?

Jim, als iemand op een site zijn excuus maakt voor iets dan is het op z'n zachts gezegd erg naar om te lezen dat iemand ondanks het gemaakte excuus daar op terug te komen. Dat heeft maar een doel en dat is iemands "goede naam" te schaden.

Verder moet ik erg lachen omeen aantal van jullie. Jullie zeggen dat je je mening op feiten laat rsuten en wat schetst mijn verbazing, ik ben vertrokken omdat m'n geloof zou wankelen. Dat is en niet op feiten gebaseerd want het blijkt echt nergens uit m'n berichten. Het is een aanname een conclussie en dus geen feit! Verder kan ik zeggen dat m'n geloof geen stappel Jenga blokjes is en als je daar wat blokjes uithaald dat het dan omdonderd. Ik ben juist sterker gaan geloven en niet minder. Spaar me jullie reactie want die kan ik zelf al wel bedenken. Ik hou nu krampachtig vast uit angst, of hadden jullie andere gedachten?

Kristel, het is misselijk makend dat iemand die ik volkomen integer heb benaderd en met wie ik oprecht meeleefde te betichten van waarschijnlijk een leugen. Daarmee zak je door de ondergrens van iemand voor wie ik respect kan hebben. Je kunt niet blij zijn met mijn reacties, prima van mij moet je niets, maar als ik schrijf dat ik een bericht niet volledig heb gelezen en vertel waarom dan kan je het niet geloven, ook prima maar als je hecht aan feiten dan kan je mij niet van een leugen betichten van iets wat geen feit is. Ik heb het niet gelezen en nog steeds niet omdat ik mijn antwoord op het eerste stukje eerst door jou benatwoord wilde hebben omdat ik dacht misschien wil je niet meer verder praten. Het seld me van jou bijzonder teleur dat je zo dra ik m'n rug had toegekeerd met m'n vetrek dat je een aantal messen in mn rug gooit. Je kan reageren maar ik heb je niets meer te zeggen.

Ik zou eerst een aanwinst zijn maar door de onterechte tik op m'n vingers waarop ik ind. te fel en te lelijk heb gereageerd ben ik opeens geen aanwinst? Vind ik apart, wat ik eerst schrijf is dus door mijn terecht boosheid, maar verkeerd verwoord, ineens niet langer van waarde? Apart standpunt.

Verder is mij op gevallen welk een eenheid jullie vormen en dat jullie maar een intentie hebben. Mensen die geloven moeten geholpen worden want ze staan niet te boek als zijnde normaal. Er wordt door jullie gezegd dat gelovigen hun geloof willen opleggen maar mijn ervaring hier op FT is dezelfde maar dan van jullie kant. Ik zou het niet begrijpen, angstig zijn om m'n geloof te verliezen enz. Maar geachte medemens het is bij jullie echt niet anders. Jullie willen alleen geloven wat menselijk begrepen kan worden. Jullie moeten er niet aan denken dat er een God zou want dat leidt tot een verandering van je aangename leventje. Dan zou je bv naar de kerk moeten gaan, bidden, dingen niet meer doen en andere dingen juist wel moeten doen. Dat is een schrikbeeld voor jullie en jullie houden je dus met alle kracht vast aan de wetenschap die bewijst wat echt en wat niet echt is. God en de bijbel jaagt jullie angst aan want het spreekt over een rechtvaardig God die oordeelt. Dat is voor jullie onverdragelijk en daarom vinden jullie iedereen die je daarmee confronteerd onverdragelijk. Malou ontkend weliswaar dat hij het oden van christenen verwerpt maar hij vind dat een moslim staat waar je weet dat als je christen wordt dat je leven kan kosten zeer acceptabel. Dan moet je maar geen christen worden. Kennelijk is het onacceptabel in Nederland als ik mijn geloof zou opleggen, wat ik met je eens ben trouwens, maar ik een moslim staat vind je het wel acceptabel. Veel krommer heb ik niet meegemaakt. Malou jij bent voor de vrijheid van menings uiting en geloof? Of geld dat alleen voor landen die dat ook vinden en geen unierseel recht?

Vrieden ik moet nu weg en ik geloof dat ik wel voldoende heb duidelijk gemaakt wat ik van sommige hier vind. Ik loop echter niet weg en zal jullie reacties lezen en zo nodig beantwoorden en dan zal ik voorgoed deze site verlaten want ik ben zeer teleurgesteld door jullie zgn. openheid. Ik ben toch irritaant PietV. ik irriteer mensen en moet daar toch mee ophouden? PietV. was jij niet een van de twee die mij heeft gevraagt hier te komen praten? Had je dan verwacht dat mijn geloofsuiting hier met enthousiasme zou worden begroet? Nee Piet dat verwachte je niet maar je verwachte dat ik mijn geloof hier snel zou kwijtraken. Nou Piet al praat je honderd jaar door ik zal het nooit kwijtraken want de God waarin ik geloof is sterker dan jouw argumenten. Dat is irritant maar dat vond satan al heel veel langer dan jij en hij heeft verloren.

Destinesia

Re: cipafvallig is terug

Bericht door Destinesia » 07 jun 2011 12:44

believer schreef:Nou Piet al praat je honderd jaar door ik zal het nooit kwijtraken want de God waarin ik geloof is sterker dan jouw argumenten. Dat is irritant maar dat vond satan al heel veel langer dan jij en hij heeft verloren.
Beste Huib.

Niemand wil jou van je geloof afhelpen. Maar doen inzien dat er andere visie's zijn. Visies die er voor zorgden dat ik mijn geloof verliet. Eén van de beste keuzes die ik heb gedaan in m'n leven maar die een gelovige niet kent. Niet wil kennen. Jij blaat maar door en dat probeer ik te zeggen zonder de bedoeling je te beledigen. En je hoeft het er zelfs niet mee eens te zijn met al die argumenten. Het komt hierop neer dat elk mens dit ZELF moet uitzoeken. Mocht :!: het je in-te-res-se-ren. Interesseert het je niet. Tja wat wil je dan precies? En waarom voelen gelovigen zich toch om élk argument tot in het diepst van hun ziel geraakt? En om werkelijk alles wat men ook zegt beledigd? Lees toch eens al je bijdragen van de vorige week. Wat een paniek zit er in jou. Je word boos om niets!

Datgene wat christenen boos maakt is vaak niet meer dan hen simpelweg een uitleg te geven, of een spiegel voor te houden van hetgeen waarin zij zelf beweren te geloven.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 07 jun 2011 13:06

believer schreef:Dat is irritant maar dat vond satan al heel veel langer dan jij en hij heeft verloren.
Beste Huib,

Ik wist niet dat je weg was. Maar euh... die satan bestaat die echt ? :shock:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 07 jun 2011 13:08

Hoi Huib,

Welkom terug. Die onterechte tik was geen moderatie aanwijzing (die zijn namelijk in het rood). Slechts een heel voorzichtige vingerwijzing omdat ik zag dat er irritaties aan het ontstaan waren bij enkele mensen waarmee jij in gesprek was. Als beheerder van freethinker probeer ik altijd te voorkomen dat zaken uit de hand lopen. Dus ik heb je geen waarschuwing gegeven, geen rood potlood gebruikt. Slechts een constatering gemaakt. Waar jij dus (toen en nu) erg over tekeer gaat. Het verbaast mij nog steeds. Dat jouw lontje zo kort is!!

Groeten,

Piet
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Destinesia

Bericht door Destinesia » 07 jun 2011 13:16

Voor mij blijft het nog altijd een vreemde gewaarwording wanneer christenen boos worden om hun eígen geloof wanneer je hun onlogische en wrede opvattingen over b.v. een eeuwige hel en dat soort zaken bekritiseerd. Het voelt raar wanneer zij zich 'vijandig' tegenover mij opstellen, omdat ik zélf jaren lang een evangelisch christen ben geweest. Mijn ervaring: Ik begrijp hen, maar zij mij niet. En dat is nog het meest bizarre.

Destinesia

Bericht door Destinesia » 07 jun 2011 13:44

Huib schreef:Kristel, het is misselijk makend dat iemand die ik volkomen integer heb benaderd en met wie ik oprecht meeleefde te betichten van waarschijnlijk een leugen. Daarmee zak je door de ondergrens van iemand voor wie ik respect kan hebben.
Nou nou. Huib hoe keihard kun je zijn na alle begrip die ze heeft getoond? Puur omdat jouw opvattingen niet stroken met die van Kristel maakt dat jij een haat in je voelt opwellen. Is die haat gericht aan Kristel of ben je eigenlijk gewoon teleurgesteld in jezélf?
Huib schreef:Je kan reageren maar ik heb je niets meer te zeggen.
Je zegt het nu toch? Je komt je wél even speciaal opnieuw inschrijven om haar nog even een valselijk schuldgevoel te geven? En dan te zeggen dat ze niet hoeft te reageren omdat je "toch niets meer zal zeggen". Hoe oud ben je? Je lijkt wel een klein kind. Vind je het leuk om anderen de schuld te geven van je eigen onvrede?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 07 jun 2011 13:50

Destinesia schreef:
Nou nou. Huib hoe keihard kun je zijn na alle begrip die ze heeft getoond? Puur omdat jouw opvattingen niet stroken met die van Kristel maakt dat jij een haat in je voelt opwellen. Is die haat gericht aan Kristel of ben je eigenlijk gewoon teleurgesteld in jezélf?
Ik sluit me hier bij aan. Je hebt hier een hoop begrip en mededogen ontvangen. Sommigen waren echt met je begaan. Maar nu ga je te ver. Dat je mij uitfoetert zie ik als inherent aan de taak die ik uitvoer. Het hoort erbij en zal nooit verdwijnen. Je mag me uitschelden voor loser etc. Maar gedraag je fatsoenlijk naar andere deelnemers. En dan heb ik het over met name Kristel.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 07 jun 2011 14:02

Cluny schreef:
cipafvallige schreef:Ik heb een versoek tot uitschrijving gedaan bij de redactie en verzoek u allen vriendelijk mij niet meer een persoonlijk bericht toe te zenden.

hartelijke groet van mij.
Huib
Je hoeft je niet uit te schrijven, je kan gewoon stoppen met typen.
Ongetwijfeld zal er nog over je nagepraat worden, ook dan is het misschien handig om toch nog even daarop te reageren.
Voortaan beter luisteren!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 07 jun 2011 14:34

believer schreef:Ha beste vrienden,

... verloren.
Ik denk dat je jouw vrienden en jezelf wat minder serieus moet nemen. De meesten vinden het vooral amusement om met je in discussie te gaan. Ze doen dat voor de intellectuele uitdaging, dus ik bedoel dit niet sarcastisch, maar puur omdat ze het leuk vinden om een goede discussie te voeren. Slechts een enkeling zal zichzelf zo serieus nemen dat zij zich tot doel stellen je te bekeren tot het mooie atheisme.

Hoewel ik betwijfel als ik het stukje zo lees of het wel echte vrienden zijn. Zoja, dan ben ik ervoor om de ruzies bij te leggen al-dan-niet met een agreement tot disagree. Dat is namelijk wat vrienden volgens mij doen. Hoe beter je het met elkaar oneens kan zijn, hoe beter de vriendschap denk ik welleens. Ik heb hier een speciaal cafe voor opgericht in de babbelbox. Het eerste rondje is op het huis!

Groet,

Bob
Laatst gewijzigd door Blues-Bob op 07 jun 2011 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.

malou
Forum fan

Bericht door malou » 07 jun 2011 14:37

Believer schrijft;

***Malou ontkend weliswaar dat hij het oden van christenen verwerpt maar hij vind dat een moslim staat waar je weet dat als je christen wordt dat je leven kan kosten zeer acceptabel. Dan moet je maar geen christen worden. Kennelijk is het onacceptabel in Nederland als ik mijn geloof zou opleggen, wat ik met je eens ben trouwens, maar ik een moslim staat vind je het wel acceptabel. Veel krommer heb ik niet meegemaakt. Malou jij bent voor de vrijheid van menings uiting en geloof? Of geld dat alleen voor landen die dat ook vinden en geen unierseel recht?****
het schijnt niet tot je door te dringen hè?
ik ga het niet nog een keer uitleggen, lees mijn eerdere reacties hierover maar terug en dan dit keer eens zonder oogkleppen.

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 07 jun 2011 14:41

malou schreef: ...
het schijnt niet tot je door te dringen hè?
ik ga het niet nog een keer uitleggen, lees mijn eerdere reacties hierover maar terug en dan dit keer eens zonder oogkleppen.
Ha, fijn. Dat heb je niet gezegd, of in ieder geval niet willen zeggen of suggereren. Dat is al een verwarring minder.

De onterechte moderatie was geen moderatie, dat is ook uit de lucht. Schiet op zo!

Ik vermoed dat het een aardig feestje kan worden vandaag in mijn cafe! =D>

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.

believer

cipafvallig is terug

Bericht door believer » 07 jun 2011 15:39

Destinesia. Dus jij vind mij nu hard? Vond je Kristel hard toe ze mij als leugenaar neer zette? Ik denk het niet Des want het is iemand waar jij als een beschermengel over waakt. Maar als iemand mij niet op feiten gebaseerd waar jullie zo mee schermen uitmaakt voor leugenaar dan gaat die persoon door de ondergrens van wat betamelijk is. Kristel schrijft later dat als ik terugkom ze met open armen ontvangt, mensen die een mes in je rug gooien vertrouw ik niet meer. Ik gooi me liever in de armen van een hongerige ijsbeer die is tenminste eerlijk en maakt duidelijk dat ie me opvreet.

Verder vind ik jullie bijzonder hypocriet, want er zijn mij zoveel verwijten gemaakt en zijn conclissies getrokken niet gebaseerd op feiten. Maar het leuke is jullie valleen elkaar bij alsof jullie bedreigt worden. Een enkele christen vinden jullie irritant maar ik ben uitgenodigt en Piet wist dat ik christen ben en dat mensen hier daar een bloedhekel aan hebben. Jullie dachten hé Piet heeft weer een nieuw speeltje voor ons joepie lekker bestoken dan verdwijnt hij wel of hij hangt z'n geloof aan de wilgen. Verdorie dat doet hij niet wat een irritant ventje, nou dan beschuldigen we hem vals en als ik dan boos wordt dan is zie je wel hij gaat weg want z'n geloof wankeld. Jullie conclussie dat mijn geloof wankeld geen feit. Jullie strijden met feiten en ik met geloof, maar wat blijkt jullie gebruiken ook niet feiten om iemand zwart te maken.

Ik heb niet gelogen tegen Kristel, ik heb niet voortdurend gezegd ik ben er wel klaar mee. a.r. zij mij dat verder parten geen zin had want ik begreep het niet. Nou dat heb ik voortdurend van a.r. gehoord Huib je begrijpt het niet, nou dan ben ik of dom of jij bent niet duidelijk? Maar Piet maakt ervan dat ik tegen meerdere mensen heb gezegd ik ben klaar met je. Een keer wordt meerdere keren en ik krijg de tik en niet a.r. die zegt als eerste te stoppen met praten met mij. Dat is volgens mij onrecht.

Nu had ik het kunnen weten want Piet gebruikt zelf scheldwoorden en als je zecht dat dat volgens de regels niet mag dan doet hij of het van hem wel mag. Onrecht Piet. en wees eerlijk wie durft er nu niet in de spiegel te kijken?

Malou lees nu maar eens heel erg goed wat je hebt geschreven en dan moet je gaan inzien dat je de universiele rechten van de mens niet vind gelden voor christenen. Jij bent als die mensen die zeggen bij een verkrachting ja maar ze vroeg erzelf om. Dat is heel krom recht en dat is dus niet recht.

Blues Bob en Cluny ik heb julie amper gesproken en dat wou ik maar zo laten zo inhoudelijk zijn jullie opmerkingen niet.

Er heeft me iemand gevraagt of satan echt bestaat. Sorry kennelijk heb je me verkeerd begrepen ik reageer alleen maar om de commentaren op mijn vertrek ik snijdt geen nieuwe onderwerpen aan.

Jullie reageren echter wel naar verwachting, alle schuld ligt bij mij en jullie zijn lieve, eerlijke, oprechte, mensen. Een spiegel hebben jullie niet nodig dus ik verwacht binnenkort heel veel spiegels bij de post. Ik heb er kennelijk wel nodig en jullie niet dus stuur je spiegels maar naar mij.
Jullie zijn rechtvaardig in eigen ogen en jullie treft geen enkele maar dan ook geen enkele blaam. Ik heb het niet begrepen en ben toen om me heen gaan slaan. Kennelijk kunnen jullie niet onderscheiden. ik ben puur boos geworden op Piet vanwege onrecht. Ik zou hier nog hebebn gezeten want mijn geloof is niet gaan wankelen. |Dat zal het ook nooit meer doen daar ben ik volkomen zeker van. Ooit wankelde het maar dat was heel lang voor FT en CIP. dat was zo'n 30 jaar gelden.

Ik beschouw jullie ind. niet als vrieden althans op een enkeling na, Jim en Biemer zie ik niet zo howel Jim er ook naast zat met zijn conclussie net als Biemer, maar zij zijn redelijk eerlijk gebleven alleen het terugkomen op iets van CIP vond ik Jim onwaardig. De rest beschouw ik al mensen die me net tolereren of die zelfs ronduit vijandig zijn. Nou dan boffen jullie met mijn geloof want ik moet m'n vijanden liefhebben. Dat zie ik jullie niet doen. Oh voor ik het vergeet ik vind jullie ook heel erg irritant. Vooral a.r. die alleen maar iedere keer kan zeggen Huib je begrijpt het niet. Nou wees dan zo bijdehand en vertel wat je van me wilt misschien begrijp ik dat, niet gelijk de moed opgeven a.r.

biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer » 07 jun 2011 15:56

Huib, welkom terug, maar ook tegelijk wss een afscheid.
Zoals ik al had gezegd, ik kon je aardig begrijpen. (Ben het overigens niet met je eens). Maar je liep veel te hard van stapel. Leer de mensen hier 'kennen'. Begin eenvoudig(er) voortaan. Lees jezelf goed in.
Ik had het gevoel dat je hoofd overliep. Elke keer die lange teksten. Zo ben jij waarschijnlijk, maar blijf je ervan bewust dat je hier in het ''hol van de leeuw" bent.
Mocht je blijven, begin dan met een neutraler onderwerp.
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 07 jun 2011 16:06

Hoeveel topics ga je openen?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

siger

Bericht door siger » 07 jun 2011 16:11

Kom, wees nu eens eerlijk cipaf, volgens mij geloof je zelf maar half of minder wat je allemaal beweert. Anders zou je nooit zo bitter worden als iemand je niet gelooft. Word maar snel atheist en geniet nog wat van je leven.

En open aub niet altijd hetzelfde topic!

Gesloten