cipafvallig is terug

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Destinesia

Re: cipafvallig is terug

Bericht door Destinesia » 07 jun 2011 16:14

Ik denk ook dat je hoe dan ook hulp moet zoeken Huib. Niet perse hier.

a.r.

Bericht door a.r. » 07 jun 2011 16:16

Hallo Huib,

Probeer ff een beetje kalmer te worden joh! :) Als jij je niet begrepen voelt en/of graag toch een gesprek met mij of iemand anders hier wilt voeren, dan wil ik dat best nogmaals proberen. Ik was en ben niet boos op je oid. Het was voor mij wél héél vermoeiend om je schrijfsels te kunnen volgen. Niet omdat je dom bent, zoals jezelf ergens beweerde, want dát ben je mi zeker niet!!! maar omdat je gedachtekronkels maakt, die ik niet begrijp! Ik heb afgelopen week geprobeerd de essentie eruit te halen, maar je blijft maar in kringetjes draaien en zo kwamen we niet verder. Jij denkt mij niet te bereiken met je schrijfsels en ik denk jou niet te bereiken met de mijne. Niemand op dit forum heeft mi de intentie om jou uit te lachen of schut te zetten, alleen is het soms beter gesprekspartners maar te laten gaan als blijkt dat het nutteloos is.
Wanneer jij denkt dat ik of anderen beter ons best moeten doen om mijn/onze vragen beter te formuleren dan wil ik daar mijn uiterste best voor doen, maar ik verwacht omgekeerd hetzelfde van jou. Voor wát het je waard is....ik heb indertijd heel wat minder opleiding mogen genieten, dan jij! :wink: Ik hoor wel wat je wil.

Destinesia

Bericht door Destinesia » 07 jun 2011 16:33

a.r. schreef:Ik was en ben niet boos op je oid. Het was voor mij wél héél vermoeiend om je schrijfsels te kunnen volgen
Vermoeiend? Huib reageert hier als iemand die stomdronken is. De ene keer was het "hahaha en hihihi" en de andere keer brand hij iemand helemaal af en wentelt hij zichzelf in een slachtofferrol. Jantje lacht jantje huilt. Eerst wil hij hier weg na een hoop kabaal van ZIJN kant. Na de eerste opkomende 'gespeelde verontwaardiging' die hij bij zich-zélf opwekt roept hij koortsachtig om uitschrijving.

Als een dolle stier maakte hij in korte tijd paranoïde verwijten naar alles en iedereen en duld geen enkele kritiek en ziet overal mensen die hem een pootje willen lichten. Vervolgens wil hij hier weg na een hoop kabaal van ZIJN kant. Dan komt hij ineens weer terug door zichzelf opnieuw weer in te schrijven, (?) en begint weer een enorm kabaal te maken. Hij is totaal niet voor rede vatbaar en kan totáál niet begrijpen waar we het over hebben. En Huib is héél snel op z'n pikkie getrapt. Rijp voor een psychiater. Huib blijf jij maar lekker op je CIP kleuterschool. Maar ach, zelfs dáár word men moe van jou.

malou
Forum fan

Bericht door malou » 07 jun 2011 16:48

@Believer

je schrijft hier dat je de meesten [hoofdzakelijk atheïsten] hier niet beschouwd als vrienden, terwijl iedereen open, eerlijk en integer met je in gesprek is gegaan....
nou hoeft dat ook niet, maar zoals jij nu praat zie je ze eerder als vijanden.
je hebt veel van jezelf laten zien en dat hebben mede daardoor sommige anderen ook.
jij bent nu continu iedereen aan het beschuldigen op een paranoïde manier....en dus zeer onterecht.

je geeft nu wel af op atheïsten, maar
maar hoe zit het met de christelijke naastenliefde?
wat vind je daarvan?
heb jij ooit geprobeerd terug te komen op CIP?
hoe hebben deze mensen jou behandeld?
heb je ooit antwoord of uitleg gekregen van deze redactie, die bestaat uit christenen?
namen ze ooit de moeite met je in gesprek te gaan zoals hier?
je eigen broeders en zusters hebben je laten barsten en laten vallen als een baksteen.

ik was ooit ook een christen, maar het woord naastenliefde kennen velen niet; de meesten hebben lange tenen en als een afwijkende mening ze niet aanstaat gaan ze op de man spelen en/of word je bij het oud vuil gezet.....afgevoerd richting hel.
er klopt dus weinig van het christelijk geloof; aan hetgeen ze prediken voldoen ze zelf niet.....
uitzonderingen daargelaten natuurlijk.. [-o<

nogmaals: calm down

a.r.

Bericht door a.r. » 07 jun 2011 16:52

Vreselijk in de war dus! Eenzaam, misschien zelfs wel dronken idd. Iig zet ie een enorm grote bek op...je hebt helemaal gelijk! Ik weet wat het me kost als ie mijn aanbod accepteert Des....al m'n energie, mijn nachtrust....ik weet het, ben niet wijs, maar ik kon niet anders, het is een naaste toch ..... :?

believer

Bericht door believer » 07 jun 2011 16:53

Malou als dat waar zou zijn geweest dan was ik niet op m'n vingers getikt door Piet.

Ja en verder moet ik nu erg om je lachen jij weet beter wat christelijke naasten liefde is? Je bent in je verbeelding niet gestikt dat is duidelijk.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 07 jun 2011 16:57

Beste Huib,

Op een of andere manier raakt mijn geduld op.

Ik ga toch even een paar punten na.

1. Op CIP verdwenen mijn berichten en je wou graag verder met mij praten dus ik heb je uitgenodigd voor freethinker;
2. Bij jouw binnenkomst heb ik je een pbtje gestuurd met daarin een welkomstwoord en gezegd dat freethinker een gevaarlijk terrein is voor een gelovige en dat je voor jezelf duidelijk moet maken of dit het is wat je wil (kort samengevat);
3. Mijn woordkeus in jouw richting leek mij correct; op het CIP maakte je mij al verwijten en zat je mij te beledigen. Op freethinker ben ik inmiddels de tel kwijtgeraakt;
4. Ik ga de topics samenvoegen. Twee topics over hetzelfde is niet nodig;
5. Graag wil ik de scheldwoorden zien die ik heb gebruikt.

Groeten,

Piet.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Destinesia

Bericht door Destinesia » 07 jun 2011 17:02

a.r. schreef:Vreselijk in de war dus! Eenzaam, misschien zelfs wel dronken idd. Iig zet ie een enorm grote bek op...je hebt helemaal gelijk! Ik weet wat het me kost als ie mijn aanbod accepteert Des....al m'n energie, mijn nachtrust....ik weet het, ben niet wijs, maar ik kon niet anders, het is een naaste toch ..... :?
Ja maar niemand krijgt het aan z'n verstand. Hij blijft maar beschuldigen en wijzen in lange lappen emotionele tekst. Hij ziet (hoe hij het doet weet ik niet) in iedereen hier een vijand maar ziet zelf niet in hoe vreselijk irritant en overdreven onredelijk hij op iedereen reageert.

Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka » 07 jun 2011 17:19

Dit topic bestaat al en daarbij staat dit en het andere topic in het verkeerde subtopic. Het hoort namelijk in de babbelbox. Ten derde hoort de topicopener te openen met een stelling die hij onderbouwt. Drie keer niks dus.

Verder constateer ik dat zolang Huib niet in staat is tot zindelijk converseren hij maar beter een forum kan opzoeken waar minder hoge eisen worden gesteld aan gesprekspartners.

Zo. Ga nou maar even afkoelen op de gang, Huib. :D

Desalniettemin met vriendelijke groet.

edit: Ik zie dat PietV de topics heeft samengevoegd. Mag ik van de gelegenheid gebruik maken je (PietV) een compliment te maken voor het beheer en moderatie van zeker ook de laatste maanden. Dank voor je inzet.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.

antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon » 07 jun 2011 17:35

Ik had van tevoren al kunnen zeggen waar het op uitliep, buiten de algemene gewoonte hier is Cip als een langverwachte Messias binnengehaald, het leek er even op dat men dacht dat er nu eindelijk eens iemand kwam die een klaar antwoord heeft voor alle vragen, zoiets kan niet, ik kan ook alle vragen niet naar behoren beantwoorden, het is de wel of niet geloven barrière die ons scheidt, Van Sip heb ik toch echt niet de indruk dat het een leugenaar is, deze aantijging is gewoon onterecht, en hij heeft reden om zich kwaad te maken. Cip, ik noem je maar zo, hoewel ik theologisch hemelsbreed van je zal verschillen maakt jij de indruk graag naar buiten te willen treden voor een stevige boom. ik hoop dat het je verder lukt hier of ergens anders

mvg
Antoon

believer

Bericht door believer » 07 jun 2011 17:43

Fjedka dat ga ik ook doen.

Jullie kunne niet inhoudelijk praten en dingen als dronken en verward ach zie maar met elkaar.

Pietv. je kunt me uit de lijst verwijderen ik ga geen verdere gesprekken aan met mensen die wel veel verijten maar zlef geen enkel vorm van kritiek kunnen hebben.

Ik had meer geschreven maar dat is kennelijk ergens in het heeal verdwenen ik vind het allemaal best, ik geloof in God en wat jullie denken en geloven het maakt mij totaal niet mer uit.
Ik ga ook niet bidden voor jullie of Kristel want ik denk niet dat dat enige zin heeft want jullie willen helemaal geen God zelfs al zou Hij voor je neus staat. Jullie kunnen alleenmaar vasthouden aan de wetenschap en alle ellende op de wereld is een geval van pech voor die mensen. Hoop kunnen jullie niet bieden ik geef een adres voor hoop voor iedereen die hoop wil hebben. Jullie wil geen eeuwig leven op een nieuwe aarde waar dood en ziekte, oorlog en misdaad niet meer zijn. Het zij zo maar als er dode chrsitenen straks in Ned. zijn door aanslagen denk dan nog maar even terug aan dat ik dat al gezegd heb dat dat gaat gebeuren.

Fjedka
Bevlogen

Bericht door Fjedka » 07 jun 2011 17:52

Pietv. je kunt me uit de lijst verwijderen
PietV is malle pietje niet. Het is tijd dat je, net als al die andere overtuigde gelovigen voor je, met stille trom en je staart tussen de benen afdruipt. het enige wat JIJ daarvoor moet doen is niet meer posten.

Gegroet.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 07 jun 2011 17:55

(Laat ik ook maar eens reageren op dit psychiatrisch gezeur ....)

Het geloof is een gave gods( een genade zelfs )
Of JIJ daar nu voor bid of niet zodat ik het gepresenteerd krijg , doet er niet toe
God geeft immers aan wie hij wil
Hij deed dat al toen hij op een akkorrdje gooide met een "uitverkoren" volk

Blijkbaar kom ik niet in aanmerking
maar dat geeft niet
God bezit namelijk het beste excuus waarom hij/zij mij het geloof niet gaf of geeft =
Hij of zij bestaat immers niet ....

Alleluja

Maak toch nog iets van het enige leven dat je nog hebt ... voor het voorgoed voorbij is
Laat je verzorgen kerel
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 07 jun 2011 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 07 jun 2011 17:56

believer schreef:Fjedka dat ga ik ook doen.

Jullie kunne niet inhoudelijk praten en dingen als dronken en verward ach zie maar met elkaar.

Pietv. je kunt me uit de lijst verwijderen ik ga geen verdere gesprekken aan met mensen die wel veel verijten maar zlef geen enkel vorm van kritiek kunnen hebben.

Ik had meer geschreven maar dat is kennelijk ergens in het heeal verdwenen ik vind het allemaal best, ik geloof in God en wat jullie denken en geloven het maakt mij totaal niet mer uit.
Ik ga ook niet bidden voor jullie of Kristel want ik denk niet dat dat enige zin heeft want jullie willen helemaal geen God zelfs al zou Hij voor je neus staat. Jullie kunnen alleenmaar vasthouden aan de wetenschap en alle ellende op de wereld is een geval van pech voor die mensen. Hoop kunnen jullie niet bieden ik geef een adres voor hoop voor iedereen die hoop wil hebben. Jullie wil geen eeuwig leven op een nieuwe aarde waar dood en ziekte, oorlog en misdaad niet meer zijn. Het zij zo maar als er dode chrsitenen straks in Ned. zijn door aanslagen denk dan nog maar even terug aan dat ik dat al gezegd heb dat dat gaat gebeuren.
Laat eens zien dat je wat bij kunt leren.
Wacht nou even met uitschrijven.
Dan hoef je ook niet een derde keer een acount te maken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Jinny

Bericht door Jinny » 07 jun 2011 17:58

Hmm, schijnbaar wordt ik ergens van beschuldigd waar ik mezelf niets van kan herinneren.
Maar het zal.
Huib, welkom en tot ziens.

Ik denk dat deze omgeving net een stap te ver nog voor je is.

Gesloten