KV over Bart Klink

Forum met topics over agnosticisme, atheïsme, humanisme, vrijdenken en andere aanverwante onderwerpen.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 19 mei 2009 07:32

kv schreef:
cluny schreef:Dit soort gemakkelijke en ook foutieve aannames, ik heb zelfs geen zin om moeite te doen om deze ad hominems te weerleggen.
'Tuurlijk joh.
Jij weet immers hoe het allemaal zit en iemands diepste overtuiging onzin noemen is geen ad hominem.
Fijn dat je het zo goed met jezelf getroffen hebt.
Het is fijn om elke dag wakker te worden in het besef dat je eigen dan al frisse koppie vrij is van godsdienstwanen en dat ook zo zal blijven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 19 mei 2009 08:55

kv schreef:
cluny schreef:Dit soort gemakkelijke en ook foutieve aannames, ik heb zelfs geen zin om moeite te doen om deze ad hominems te weerleggen.
'Tuurlijk joh.
Jij weet immers hoe het allemaal zit en iemands diepste overtuiging onzin noemen is geen ad hominem.
Fijn dat je het zo goed met jezelf getroffen hebt.
Jouw overtuiging was mijn overtuiging, geloof me, het is onzin:
In het sprookje geloven van een joodse zombie die zijn eigen zoon was en die je op telepatische wijze van een vloek kan bevrijden die hij notabene zelf heeft uitgesproken omdat de ribvrouw van een kleiman een verboden vrucht aannam van een sprekende slang met pootjes.

Of zit ik me nu zelf te adhominemen?

Dit is nog duidelijker:
A god that answers prayers is a delusion.
A god that doesn't answer prayers isn't a god.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

kv
Banned

Bericht door kv » 19 mei 2009 12:54

collegavanerik schreef:Jouw overtuiging was mijn overtuiging, geloof me, het is onzin
Ten eerste ken je mijn overtuiging niet; ik oordeel alleen minder makkelijk over anderen.
Ten tweede maak je met je zombieverhaal maar weer eens duidelijk dat je alleen over je eigen beperkte vroegere godsbeeld wat te zeggen hebt.
Blijven steken in je pubertijd, zoals ik dus al zei.
Doe geen moeite verder te antwoorden; ik noemde niet voor niets speciaal jouw naam; ik ken je Epicuruslitanie.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 19 mei 2009 13:01

kv schreef: Ten eerste ken je mijn overtuiging niet; ik oordeel alleen minder makkelijk over anderen.
Ik zie je sinds je hier binnen bent, niets anders doen dan oordelen.

Zoals hier ook weer:
Ten tweede maak je met je zombieverhaal maar weer eens duidelijk dat je alleen over je eigen beperkte vroegere godsbeeld wat te zeggen hebt.
Doe geen moeite verder te antwoorden; ik noemde niet voor niets speciaal jouw naam; ik ken je Epicuruslitanie.

Wat kom je hier nu eigenlijk precies doen, behalve je gram spuien?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 19 mei 2009 13:09

kv schreef:
collegavanerik schreef:Jouw overtuiging was mijn overtuiging, geloof me, het is onzin
Ten eerste ken je mijn overtuiging niet; ik oordeel alleen minder makkelijk over anderen.

Oh, gaan we "raad eens wat ik geloof" spelen? Jottem.
Vertel maar wat je gelooft, dan vertel ik wel wat er onzin aan is.
Zo te lezen ben je vrijzwevig.
Ken je ook mijn deconfessionalisering?
collegavanerik schreef:het is gewoon praktisch:
Een god die gebeden verhoort, het goede beloont en het kwade straft, is een illusie: het is jezelf voor de gek houden.
Een god die dat niet doet, is geen god in de klassieke zin en heeft geen godsdienst nodig. Zo'n god speelt geen enkele rol in het dagelijks leven, het is een mooie constructie van de vrijzinnige theologen, maar een machteloze god kun je net zo goed weglaten: het voegt niets toe. Als je de bijbel dan nog wil gebruiken als allegorisch leerboek, dan zijn de fabels van fontaine en aesopus veel mooier.

Wat moet ik met een machteloze god, die zegt dat je het allemaal zelf moet doen?
Helemaal niets.

"God is niet zoals een pot pindakaas is" , inderdaad, God is zoals Pinkeltje is: Fantasie.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 19 mei 2009 13:51

Dit is een voorsteltopic.
Omdat een christen zich ergert aan een site van een ex-christen komt hij hier wat veel heeft van ruzie zoeken.
Anderhalve pagina heeft hij aandacht gekregen die hij eigenlijk helemaal niet verdient en dat is voor mij genoeg.
In deze boze fundi-christen is geen rede te praten, ik ga ook geen verdere poging meer doen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 19 mei 2009 14:07

afgesplitst van Bart Klink voorsteltopic
Afbeelding Hebr 6:

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 19 mei 2009 14:30

kv schreef: Kennelijk houdt Bart niet zo van kritiek; ook daarin heeft hij zich dus niet echt ontwikkeld.
Beste KV,

Welkom alhier. Ik spring even voor Bart Klink. Die ik al 5 jaar ken. Bart was één van de eersten die op internet zijn degens richtte op het gedachtengoed van theisten. Hij woonde indertijd nog op een kamertje en was druk bezig met zijn studie. Zijn stuk over theodicee was een eye-opener voor mij. Ooit geschreven voor een forum wat niet meer bestaat. Later op zijn eigen site geplaatst. Hij heeft jaren gediscussieerd en in christelijk Nederland heeft hij bitter weinig vrienden gemaakt. Het laatste jaar hoor ik weinig meer van hem. Hij werd discussiemoe, ving ik zijdelings op. Steeds maar weer dingen herhalen. Misschien is dat de reden dat hij jou niet wil begroeten.

Met vriendelijke groet,

Piet.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 19 mei 2009 14:38

Hij komt op het blog van Gert Korthof nog wel eens voorbij.

Zie HIER een gastbijdrage van hem.
Laatst gewijzigd door The Prophet op 19 mei 2009 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 19 mei 2009 14:38

kv schreef:Bart, cverik (en rereformed?) zijn allen in hun (verlate) pubertijd blijven steken.
En Karel laat ons nu zien hoe een volwassen persoon te werk gaat: bedaard, rustig, evenwichtig, wijs, verstandig en bezonnen . :scratch:
Born OK the first time

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 19 mei 2009 15:37

Beste Karel, ten eerste welkom! Ten tweede, vanuit welk standpunt, mening of gedachte heb je kritiek op Bart Klink? Dat is mij niet echt duidelijk.
I’m who I want to be!

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 19 mei 2009 15:58

Zo zie je maar weer hoe verschillend je tegen een persoon kunt aankijken. Van wat ik op het internet heb gelezen van Bart Klink, kan ik zeggen dat ik niets herken in de woorden van de topicstarter.
Ik vind de toon van Klink behoorlijk vriendelijk, al kan hij misschien wel hard inhakken op de inhoud, en daar is niets mis mee.
siger schreef:Ik vind Bart Klink het zichzelf wel erg makkelijk maken. Hij verkondigt zijn gelijk en besluit met "om te diskussieren kunnen jullie naar freethinker.nl."
Volgens mij kun je hem gewoon mailen. Ik heb hem ook wel eens gemaild via zijn site. Dat hij geen discussieforum is begonnen bij zijn site, daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Het is behoorlijk veel werk om zo'n forum te onderhouden. Je moet daar écht tijd voor hebben (of maken), en je kunt als het echt groot wordt, niet zonder vrijwilligers.
Is dan niet het minste wat je kan verwachten dat hijzelf ook hier komt kijken?
Misschien gaat hij dat ook nog wel doen.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 19 mei 2009 16:00

Rereformed schreef:En Karel laat ons nu zien hoe een volwassen persoon te werk gaat: bedaard, rustig, evenwichtig, wijs, verstandig en bezonnen . :scratch:
=D>
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 19 mei 2009 16:32

kv schreef:
Kitty schreef:Ik zie trouwens dat je wel degelijk kan reageren op die site, dus waarom hier?
Omdat Bart mijn bovenstaande reactie van ca. 2 weken geleden nog steeds niet on line heeft gezet.
Kennelijk houdt Bart niet zo van kritiek; ook daarin heeft hij zich dus niet echt ontwikkeld.
Welkom KV,

Je doet nogal wat aannames , waaruit je vervolgens iemands ontwikkelingsniveau koppelt aan de reactietijd op jouw bericht. Kijk dat vind ik nu weer niet zo ontwikkeld :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 19 mei 2009 16:43

kv schreef:
Kitty schreef:Ik zie trouwens dat je wel degelijk kan reageren op die site, dus waarom hier?
Omdat Bart mijn bovenstaande reactie van ca. 2 weken geleden nog steeds niet on line heeft gezet.
Kennelijk houdt Bart niet zo van kritiek; ook daarin heeft hij zich dus niet echt ontwikkeld.
Sorry, beste kv. Ik zie geen kritiek. Er staat helemaal niets inhoudelijks in jouw bericht; geen specifieke weerlegging van argumenten die Klink toepast; geen weerlegging van specifieke artikelen op zijn site. Daarom zie ik geen enkele reden waarom hij ook maar de geringste aandacht zou moeten schenken aan jouw zogenaamde kritiek, dat eigenlijk voornamelijk bestaat uit persoonlijke aanvallen, verwijten en beledigingen.

Wij kunnen hier ook niets mee. Je komt met niets concreets.

Vriendelijke groet.

Plaats reactie