MoreTime schreef:De post van PietV nog eens gelezen, die maakt me dan wel weer nieuwsgierig.
Het kan zijn dat het aan mij ligt en ik gewoon even genoeg weerleggingen van de bekende godsbewijzen heb gelezen.
Zoals ik zei, ben benieuwd naar een korte samenvatting en originele invalshoeken van diegene die het boek hebben gekocht.
Ik heb het boek "God bewijzen" aangeschaft.
Vol goede moed begonnen aangezien de schrijvers pretenderen een objectief beeld te schetsen en moeilijke vragen niet uit de weg te gaan.
Het is echter een dramatisch boek.
Zeer eenzijdig.
Ze beginnen met de bewijslast om te draaien: het is zo waarschijnlijk dat God bestaat, dat degene die het tegendeel wil stellen maar met het bewijs moet komen. Want geloven is "natuurlijk".
Even verderop gaan ze in op redenen waarom jongeren van het pad raken. Ze noemen 5 redenen, en eigenlijk is er maar 1 reden: de grote boze buitenwereld brengt ze op een dwaalpad.
Uiteindelijk gaan ze ook in op de stelling dat als je wieg ergens anders staat, dat je dan een ander geloof had gehad. Hun feitelijke antwoord: so what (het staat ook letterlijk in het boek).
Van twee intelligente mensen mag je meer verwachten.
Dramatisch.