Beste vrijdenkervrienden,
Het weer in Finland is met deze vrije paasdagen zo somber -druilerige regen, overal smeltende sneeuwprut, bijna onbegaanbare wegen, zelfs je hond uitlaten is al een opgave... wel laat ik er niet meer over uitwijden, de zwaarte van een Finse winter drukt pas loodzwaar op je als je het al tientallen malen hebt moeten doorlopen- ...dat ik in een onbewaakt ogenblik even mijn oude thuisbasis op het internet aanklikte...
Het spijt me zo ongemanierd te zijn aan mensen die me dierbaar zijn niet eens een beetje informatie te geven hoe het gaat en waarom ik weg ben.

Ik heb het zelf eigenlijk helemaal niet beseft wat er met me aan de hand was. Acht jaar dag en nacht intensief met geloofskwesties bezig te zijn heeft m'n hart op een gegeven moment een ongekende klaagzang uit laten spreken dat er toch ook wel wat anders in het leven moet zijn...mijn hart wilde LEVEN in plaats van altijd maar worstelen, SPELEN in plaats van altijd maar strijden, LACHEN in plaats van altijd maar serieus te zijn, de hele wereld en het leven LIEF te hebben in plaats van jezelf in een eindeloos loopgravengevecht te zien. Van de ene dag op de andere was het opeens onmogelijk voor me nog een woord over religie te lezen, horen of zelf uit te spreken.
De eerste paar weken heb ik van mezelf pruisische dicipline geëist om het forum totaal te vermijden, maar al spoedig heb ik er wat op gevonden om deze andere denk- en leefwereld te creëren, iets waar ik geheel in kan opgaan en bovenstaande eis van mijn hart kan bevredigen, en heb ik een heel plezierige tijd gehad sinds ik wegben van het forum.
Nu ik weer even kom kijken kom ik bovenstaand topic meteen tegen waar mijn internetteksten besproken worden.
Ik heb een jaar of twee geleden mijn tekst opgestuurd naar de uitgever Nieuw Amsterdam. De uitgever heeft er nooit een woord aan vuilgemaakt. Ik heb zelfs nooit een e-mail gekregen waarin men mij schreef het 'helaas' niet uit te kunnen geven. Toen ik na een half jaar zelf maar eens een email schreef met de vraag hoe het zit heeft men zelfs daar niet op gereageerd.
Het is totaal onmogelijk voor mij om bij uitgevers te gaan bedelen om uitgegeven te worden. Dat ik mijn tekst naar één uitgever heb gestuurd was al een zelfoverwinning van jewelste

hetgeen ik niet meer zal herhalen...
Maar bovenstaande link die Piet geeft zie ik wel zitten. Hij wekt me zowaar uit mijn diepe winterslaap. Ook een bericht van een nieuwe Freethinkergebruiker Kyra, die verwijst naar de impact van mijn e-boek Volwassen Geloof op haar leven, heeft dit effect, evenals bovenstaande bijdrage van Destinesia.
Indien er een groep mensen komt die er aktief aan mee wil werken om mijn teksten in boekvorm op in de link genoemde manier uitgegeven te krijgen, dan zal ik er van mijn kant alles aan doen om hieraan mee te werken.
Het boek zou een hele dikke pil worden, met zaken die ik heb geschreven in de periode 2001-2009...De titel 'Baas in eigen hoofd' die LordDragon hierboven oppert zou ik uitstekend vinden, beter dan Volwassen Geloof, aangezien mijn zoektocht uiteindelijk eindigt in atheïsme. Het 'volwassen geloof' zou enkel slaan op deel 1, de beginfase van mijn worsteling met het christelijk geloof. Daarna zou ik er een deel 2 van enkele losse artikelen die ik later heb geschreven achteraan zetten, en deel 3 zou het atheïstische commentaar op Ouweneel zijn. Al met al een goudmijn aan stof voor iedereen die met het christelijk geloof in de knoop zit of lastige geloofszaken wil overdenken.
Op dit punt in mijn leven aangekomen weet ik dat wat ik geschreven heb nu af is en er geen vervolg meer zal komen en het tijdstip om er een boek van te maken is dus precies goed.