Filmpjes met een boodschap

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

Re: Filmpjes met een boodschap

Bericht door Labyrint » 08 mei 2018 07:51

Excuus. Je hebt gelijk. Vooral als filmpjes verdwijnen op YouTube krijg je hier zo'n leeg grijs vlak en is er dus ook niet meer te achterhalen wat voor filmpje er ooit stond. Nigel farage heeft in het (korte) filmpje gevatte kritiek op Belgie en Brussels EU en vind de Brexit een zeer goede beslissing en de "eerste losse baksteen in de muur". Ik vond het gekrakeel fascinerend, humoristisch en tragisch tegelijk om te aanschouwen. Eigenlijk spreekt het filmpje geheel voor zichzelf. Wat men er ook verder van vind. De EU gaat niet helemaal lekker.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 10 mei 2018 14:24

Cafe Weltschmertz schreef:Beëindiging Iran-verdrag is een fatale stap naar een kolossaal wereldconflict. Emeritus hoogleraar Karel van Wolferen en collega emeritus hoogleraar Kees van der Pijl in een tweegesprek over de opmaat naar het grootste mondiale conflict van na de Tweede Wereldoorlog. Trump heeft het nucleair akkoord met Iran eenzijdig opgezegd. Wat zijn hiervan de gevolgen? Naast de enorme economische implicaties heeft dit besluit grote gevolgen voor de herschikking van het mondiaal geopolitieke speelveld. Het ‘trekken en slepen’ aan de machtsverhoudingen is in een nieuwe, uiterst risicovolle fase beland. Het bewijst volgens Van Wolferen dat na het einde van de ‘koude oorlog’ met Amerika geen verdragen meer gesloten kunnen worden. Zou het kunnen zijn dat Trump zijn tegenstanders in Washington, met deze beslissing tegemoet heeft willen komen. Maar wat is de rol van Israël in dit enorme politieke spel. Was het niet Israël zelf die vorige week in een dramatische verklaring aangaf dat de nucleaire overeenkomst door Iran geschonden was?

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 23 mei 2018 10:05

Wierd Duk vind dat politieke correctheid het debat in de weg zit.
Cafe Weltschmertz schreef:Wat is er aan de hand met de linkse media dat kritische journalisten en online media het zo moeten ontgelden? Waarom fulmineren journalisten tegen elkaar en wordt het publiek met onwaarheden bekogeld? Waarom worden serieuze en inhoudelijk goed argumenterende journalisten door collega's gedemoniseerd?

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 23 mei 2018 18:48

Filmpjes met een educatieve boodschap: Marcel van Roosmalen heeft het dit keer over het Ramadanjournaal.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 23 mei 2018 19:24

En wat is de boodschap?
Dat de NTR niets over ramadan mag vertellen (of geïslamiseerd is)?
Dat Liz Snoijink soms een beetje dom kan zijn?
Dat ze in arme landen altijd ramadan "vieren"?

Of is het de volgende anti-islam boodschap? Wen er maar aan. We hebben in Nederland met diverse geloofsrichtingen (en feesten) te maken.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 23 mei 2018 19:55

dikkemick schreef:
23 mei 2018 19:24
En wat is de boodschap?
Dat legt hij toch uit? Leve het vrije woord voor de vrijdenker zullen we maar zeggen. Ik vond het treffend. En ik ben het er ook nog geheel mee eens. Of moet er censuur op deze man? Moet hij zijn grote mond houden?

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 23 mei 2018 21:55

Niemand hoeft zijn mond te houden, maar ik miste gewoon de boodschap.
Philip K. Dick

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 23 mei 2018 22:38

dikkemick schreef:
23 mei 2018 21:55
Niemand hoeft zijn mond te houden, maar ik miste gewoon de boodschap.
Ja dat kan blijkbaar. Ik had dat vroeger met Seth Gaaikema.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 02 jun 2018 13:51

82% van de Nederlanders gaat naar vrijwel nooit naar de kerk en slechts 14% gelooft in een god. Toch is religie niet uit het dagelijks leven verdwenen. The Passion trekt miljoenen kijkers en in het publieke debat over islam schermen politici met de joods-christelijke traditie. Voor antwoorden op levensvragen zoeken we onze heil bovendien steeds meer in alternatieve vormen van spiritualiteit. Hebben we onze religieuze wortels eigenlijk wel doorgesneden? Dr. Ernst van den Hemel spreekt over wat Nederlanders tegenwoordig geloven.

https://lecturenet.uu.nl/Site1/Play/380 ... Start=true
Echt een uitstekende uiteenzetting! De 1,5 uur moeite waard.

Tevens een aanvullende video voor Petra wat betreft de hoorcollege's van Philipse en haar opmerkingen/vragen daarover.
https://www.sg.uu.nl/videos/godsgeloof- ... argumenten
Philip K. Dick

Petra
Banned

Bericht door Petra » 03 jun 2018 04:55

dikkemick schreef:
02 jun 2018 13:51

Tevens een aanvullende video voor Petra wat betreft de hoorcollege's van Philipse en haar opmerkingen/vragen daarover.
https://www.sg.uu.nl/videos/godsgeloof- ... argumenten
TX ! :)

Ik zei nou juist dat ik op zoek was naar (stevige) argumenten. Dus ik ben het bij voorbaat al eens met die stelling.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 03 jun 2018 09:45

dikkemick schreef:
02 jun 2018 13:51
Dr. Ernst van den Hemel spreekt over wat Nederlanders tegenwoordig geloven[/i].
'Ik geloof dat ik atheïst ben'. Dat was denk ik een grapje dat niet landde. :)
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 08 jun 2018 21:53

Ik denk dat de treurige boodschap ergens zit. Overconsumptie en overbevolking? Onverschilligheid met het verdwijnen en slopen van de natuurlijke balans?

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 15 jul 2018 13:18

Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 05 aug 2018 17:39

Net als bovenstaand videootje ben ik weer twee videootjes tegengekomen die probleemloos in een Museum voor Amerikaanse Moderne Kunst kunnen worden getoond. Geniet van het contrast van de enorme woede-aanval gericht tegen een onschuldige bijzonder vriendelijk ogende jongeman (de CNN reporter Brian Stelter) die op een grote foto op de achtergrond wordt getoond:

En de oprechte hartstochtelijke razernij over een fenomeen dat met de beste wil van de wereld niet serieus kan worden genomen:

Ook al is de intentie van de spreker (Alex Jones) ongetwijfeld weinig artistiek en ziekelijk oprecht, beschouw ik het als een daadwerkelijk hoogstaand staaltje kunst.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 13 sep 2018 23:12

Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Plaats reactie