WK voetbal 2018 -- voor wie ben jij? En voor wie per se niet?

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Bevlogen

WK voetbal 2018 -- voor wie ben jij? En voor wie per se niet?

Bericht door ChaimNimsky » 30 jun 2018 17:06

Het WK voetbal is in volle gang & er is nog geen topic over. Al ben ik zelf geen voetbalfan, ik vind het desondanks jammer dat Nederland er dit keer niet bij is -- dat zou het een stuk aantrekkelijker hebben gemaakt. Dit topic is voor alles gerelateerd aan het WK voetbal in Rusland bedoeld.

1) Een vraag die ik wel leuk vind om daarbij centraal te stellen is: voor wie ben jij nu Nederland ontbreekt? En waarom?
2) En een andere vraag: is er een team waarvan je hoopt dat deze geen kampioen wordt? En waarom?

(Maar goed, eveneens alle andere gerelateerde zaken omtrent dit toernooi zijn hier uiteraard welkom).
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

ChaimNimsky
Bevlogen

Re: WK voetbal 2018 -- voor wie ben jij? En voor wie per se niet?

Bericht door ChaimNimsky » 30 jun 2018 17:17

Zal zelf de aftrap geven.

1) Aangezien Nederland er niet bij is, ben ik voor Spanje. Dat is in mijn geval omdat ik momenteel in Spanje woon. Ik hoop eigenlijk altijd dat een Europees team wint. Ik woon in de EU & vind onze gezamelijke unie nou eenmaal een zeer belangrijk gegeven.

2) Er is niet echt een team waarvan ik hoop dat deze het toernooi in ieder geval niet wint, maar zie toch liever Rusland worden uitgeschakeld voordat ze de finale bereiken. Ongetwijfeld aardige spelers, maar ik heb het niet zo op met alles dat Putin populairder maakt.

Ben benieuwd naar jullie.

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 30 jun 2018 18:29

Ik heb nog weinig wedstrijden gemist. Belgie is mijn favoriet, ik woon er nu eenmaal dicht bij, zoals Tukkers voor Duitsland zijn.
Bovendien hebben de Rode Duivels nu eenmaal een goed team dit keer, met veel internationale ervaring én ze zijn bereid voor elkaar te strijden.
Ze gaan zéker ver komen.
En de Duitsers, die liggen er al uit, joepie !!
Jeugdtrauma ui 1974, toen Muller in de eerste wedstrijd van dit WK een gele kaart kreeg, was mijn reactie: 44 jaar te laat verdorie.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 30 jun 2018 19:25

Dat beloof ik schreef:
30 jun 2018 18:29
Ik heb nog weinig wedstrijden gemist. Belgie is mijn favoriet, ik woon er nu eenmaal dicht bij, zoals Tukkers voor Duitsland zijn.
Bovendien hebben de Rode Duivels nu eenmaal een goed team dit keer, met veel internationale ervaring én ze zijn bereid voor elkaar te strijden.
Ze gaan zéker ver komen.
Ik hoop op een finale Spanje - België. Net als jij & de Belgen onder ons op dit forum, hoop ik dat België de finale haalt. Maar België zal het knap zwaar krijgen. Na hopelijk overmorgen tegen Japan (een sterk team) te hebben gewonnen, moeten ze vervolgens tegen Brazilië of Mexico spelen (ik denk Brazilië, wat één van de favorieten is), waarna ze meteen daaropvolgend tegen favoriet Frankrijk moeten of de winnaar tussen de wedstrijd die ze straks gaan spelen: Portugal (met Ronaldo) - Uruguay (met Suarez). Mochten ze dat halen & mocht Spanje op z'n beurt eveneens zover komen, dan staan ''we'' tegenover elkaar in de finale.

De Belgen op dit forum zullen ongetwijfeld voor België zijn. Zou me superleuk lijken als de twee teams elkaar inderdaad tegenkomen in de finale.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 30 jun 2018 19:45

Zie Dat beloof ik. Eveneens jeugdtrauma 1974. En de Belgen: Altijd al sympathie voor gehad.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 30 jun 2018 21:20

Ik vind het vreselijk dat Nederland er niet bij is. En dat was twee jaar geleden met de EK ook al zo... snap er niets van, want mijn hele leven heb ik Nederland gevolgd, altijd waren ze erbij en kwamen ze ver; natuurlijk altijd wetende dat het uiteindelijk op strafschoppen afloopt en dan verliezen omdat ze er altijd naast schieten.Van Clarence Seedorf wist je het al zeker van tevoren...
Wanneeer Nederland er niet bij is is het mij om het even.
Ik bekeek net Frankrijk-Argentinië en heb er met volle teugen van genoten.
Ik hoop dat een land wint dat nog nooit gewonnen heeft.

Overigens vindt de president van Finland het ook niet leuk dat Nederland niet meedoet, want aangezien Finland nooit meedoet was Nederland altijd zijn favoriete ploeg.
Born OK the first time

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 30 jun 2018 23:35

ChaimNimsky schreef:
30 jun 2018 19:25
De Belgen op dit forum zullen ongetwijfeld voor België zijn. Zou me superleuk lijken als de twee teams elkaar inderdaad tegenkomen in de finale.
belgie is al 10j een bende geweldige spelers maar totaal geen ploeg

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 01 jul 2018 05:17

Ik ben in principe niet partijdig, en zie het liefst het team winnen dat het aantrekkelijkste voetbal speelt. Op dit moment is dat België. Dus die zie ik gaag de finale halen. Ook Kroatië speelt voetbal dat de moeite waard is om naar te kijken. Verder zijn ook teams die altijd om elke bal strijden de moeite waard, omdat zij de wedstrijd vaak spannend houden. Dat zijn teams als Uruquay en Zwitserland. België - Zwitserland en Uruquay - Kroatië zijn beide spannende finales, met toch ook aantrekkelijk voetbal. Maar als andere teams het verder schoppen zal mij dat niet deren.

Uiteraard hoop ik ook op geweldige scheidsrechters, die op tijd de voordeelregel hanteren en grof en gemeen spel stevig aanpakken. Maar ondanks de videoscheidsrechter, blijft het een lastige klus. Dus fouten zullen ook daar worden gemaakt, Het is niet anders.
Ik wens u alle goeds

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 01 jul 2018 10:04

appelfflap schreef:
30 jun 2018 23:35
ChaimNimsky schreef:
30 jun 2018 19:25
belgie is al 10j een bende geweldige spelers maar totaal geen ploeg
Dat was voorheen inderdaad zo, maar mij valt op, zeker in vergelijking met de andere ploegen op het WK, dat dit ten goede is veranderd.
Ik schrijf dit toen aan het spelen in grote clubs: als je als speler in de jeugd goed bent en er met kop en schouders bovenuit steekt, zal het al vlug gebeuren dat men het team in jouw dienst laat spelen. Tot een paar jaar terug was dit met de meeste spelers het geval. Nu spelen ze allemaal bij een grote club en daar kunnen de kwaliteiten van de aanwezige spelers alleen het beste naar voren komen als men voor elkaar wil werken; het is geven en nemen, in plaats van alleen maar nemen.

Japan mag nu geen probleem zijn. Dan blijven alleen de groten over, en de Belgen zijn daarbij. Tussen de groten is alles mogelijk. Dan volgt Brazliie (waarschijnlijk) maar daar mag men niet voor vrezen. In eigen huis is Brazilie beresterk, maar daar zijn ze nu niet en je ziet dan ook dat Brazilie al verschillende keren kwetsbaar is gebleken; dat heb ik bij België nog niet gezien. Het enige wat ik zal missen is het commentaar van Zijne Heiligheid De Saedeleer.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 01 jul 2018 13:47

Ben het eens wat betreft de kracht van België: ze staan er momenteel als een hecht team & hebben eveneens een aantal spelers die het verschil zouden kunnen maken -- ook dat laatste heb je nodig om het belangrijkste toernooi ter wereld te winnen. België heeft nog geen Messi, Ronaldo, Suarez, Neymar of Griezmann, maar een bepalende speler met drijvende kracht kan zich ineens etaleren tijdens een toernooi -- kijk maar naar de 19 jarige Mbappé (Frankrijk).
Ik verwacht dat ze Japan verslaan, al blijft Japan natuurlijk een gevaarlijke outsider die in staat is gebleken om Polen & Colombia te verslaan. Maar de route naar de finale is ongelooflijk zwaar met wellicht tegenstanders als Brazilië & Frankrijk -- ook hechte teams met zeer sterke spelers. En om daar doorheen te komen is een spektakelstuk vereist met wereldklasse voetbal en eveneens enig geluk. Naarmate het toernooi vordert wordt eveneens de kans groter dat er goede spelers afvallen vanwege een opbouw aan gele kaarten & blessures. Ze maken echter zeker een kans als ze het huidige niveau vast kunnen houden.

Straks speelt Spanje tegen een Rusland dat boven verwachting presteert & het thuisvoordeel mee heeft, plus een stadion gevuld met enthousiaste Russische supporters. Zal zwaar worden voor Spanje, maar het is een favoriet voor de wereldtitel & Rusland is te kloppen. Ik hoop zelf heel erg op een overwinning voor Spanje [-o<

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 01 jul 2018 14:23

Rereformed schreef:
30 jun 2018 21:20
Overigens vindt de president van Finland het ook niet leuk dat Nederland niet meedoet, want aangezien Finland nooit meedoet was Nederland altijd zijn favoriete ploeg.
En andersom zal Nederland de topscorer aller tijden van Finland Jari Litmanen niet snel vergeten, die lange tijd voor Ajax de sterren van de hemel speelde. Het gegeven dat zelfs ikzelf deze naam ken is veelzeggend, aangezien ik vrij weinig verstand van voetbal heb.

Ik las zojuist dat het nationale team van Finland "de Oehoes" worden genoemd omdat tijdens het EK-kwalificatieduel tegen België een oehoe door het stadion vloog & op de lat van het Finse doel ging zitten. Finland won dat duel tegen het sterke België waarna het team deze bijnaam (Huuhkajat) kreeg (klik).

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 01 jul 2018 15:13

ChaimNimsky schreef:
01 jul 2018 14:23
En andersom zal Nederland de topscorer aller tijden van Finland Jari Litmanen niet snel vergeten, die lange tijd voor Ajax de sterren van de hemel speelde. Het gegeven dat zelfs ikzelf deze naam ken is veelzeggend, aangezien ik vrij weinig verstand van voetbal heb.
Jari Litmanen is de oorzaak ervoor dat in voorbije jaren talloze Finnen altijd Nederland noemden als hun favoriete ploeg op de WK of EK.
Born OK the first time

FransP
Forum fan

Bericht door FransP » 01 jul 2018 18:50

Ik heb weinig wedstrijden gezien, maar ik zie net Spanje uitgeschakeld worden door Rusland. Al heb ik niet de hele wedstrijd gezien.
Ik had gehoopt op een finale Frankrijk - België, maar dat zit er niet.

Ik hoop op België in de finale en misschien als verrassing Denemarken.

grtz
Wil God het kwaad voorkomen, maar kan Hij het niet? Dan is Hij niet almachtig.
Kan Hij het wel, maar wil Hij het niet? Dan is Hij kwaadwillig
Kan Hij het wel en wil hij het ook? Waar komt dan het kwaad vandaan?
Kan Hij het niet en wil Hij het niet? Waarom noemen we Hem dan God?"

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 01 jul 2018 19:35

Rusland verslaat Spanje en ik was in deze partij voor de underdog. Ik gun het de Russen na 120 minuten verdedigen. Voor de rest denk ik dat Frankrijk met de eer gaat strijken. België heeft een goede ploeg en ik zit hun te supporteren maar of ze verder komen dan de halve finale dat is de vraag. De finale zou tussen Frankrijk en Kroatië kunnen gaan. Als de Kroaten blijven voetballen en niet het halve veld de ziekenboeg intrappen dan kunnen ze ver komen. Dat Spanje, Argentinië en Duitsland eruit liggen dat vind ik geweldig. Nu Brazilië nog en Neymar mag ook huilend naar huis.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 01 jul 2018 21:20

Ik bekeek de wedstrijd Spanje-Rusland ook, en vond het spel van Spanje stierlijk vervelend: twee uur lang elkaar een balletje toespelen op het middenveld, maar zelden of nooit in de buurt van het doel van de tegenstander komen. Deze volkomen ineffectieve en daarom nutteloze manier van spelen was ook kenmerkend voor Nederland vier jaar geleden. Ik ergerde me zo dat ik nu ook wist voor wie ik per se niet was, en hoopte op het eind dat ze via de strafschoppen naar huis gestuurd zouden worden. En gelukkig verliep het juist zo.
Born OK the first time

Plaats reactie