Verhaal van een Geïnterneerde

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Vrij op poef
Contacteer:

Re: Verhaal van een Geïnterneerde

Bericht door Vrij op poef » 23 mei 2022 20:51

Vrij op poef schreef:
23 mei 2022 11:47
Hoi,
Ik wel even vertellen hoe het nu in de maatschappij gaat. Het verleden laat ik liever voor wat het was. Eerlijk? Tot aan de grond afgebroken.
Ondervind veel stigma en is heel moeilijk om mee om te gaan, waardoor ik het even moeilijk krijg.
Verder gaat het het redelijk goed, op zoek naar een betaalbare woonst en in de toekomst terug aan het werk.
Aan het werk als kassierster een maand na mijn vrijlating maar kwam op mijn kamer en begon te huilen. Gewoon teveel emoties.
Heb verder nog ondersteunende gesprekken, al heb ik soms liever dat ze me al gerust laten.

Internering: hoop ooit dat dit systeem verdwijnt in dit land. Vaak schrijnende toestanden, heb verhalen gehoord van mensen die uit zelzate kwamen waar ik echt niet goed van was. Nog iedere dag hoop ik mee op een betere toekomst voor deze mensen.
Zelf heb ik het tot nu toe gehaald zonder medicatie en hoop het zo te houden. Hoe ik vooruit ben geraakt is vooral praten en kalm blijven. Nog lang niet aan het eind van de tunnel, maar wel op weg. Eer er kan gevraagd worden voor einde internering moet ik stabiel in de maatschappy staan, wat wil zeggen werk, woonst, geen herval.
Bedankt voor het lezen van mijn stukje en sorry voor mijn paar posts achter elkaar. 💕
Groetjes

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 23 mei 2022 23:46

Je kunt schrijven wat je kwijt wil.
Maar het is moeilijk reageren, als we niets weten.
Wat is het eigenlijk wat je van dit vrijdenkers forum verwacht?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.

Vrij op poef
Contacteer:

Bericht door Vrij op poef » 24 mei 2022 13:31

Goeie middag Maria,
Ik verwacht niets. Zoals ik tervoren al vermelde kwam ik dit forum en verhaal toevallig tegen. ( was wat aan het opzoeken over verhalen van geinterneerde). Wou gewoon weten hoe het ondertussen gaat met de opstarter van dit onderwerp.

Vermits je melde dat ik mijn verhaal ook gerust mocht opschrijven heb ik gewoon een klein stukje opschreven hoe het nu gaat.
Het is nu niet de bedoeling dat ik hier alles ga neerpennen van de voorbije jaren, etc...belast ik andere mee en daarvoor heb ik de nodige gesprekken.

Wil wel gerust op vragen antwoorden indien die er komen van andere personen maar liefst zonder verwijten. Er is ook niets ergs ofzo geweest. Gewoon priveproblemen die wat zijn geescaleerd.

Hoop dat het voldoende is.

Vrij op poef
Contacteer:

Bericht door Vrij op poef » 24 mei 2022 15:35

Wou juist dit nog even vermelden, indien er vragen zijn over het fpc zelf, bv; de werking ervan, mag en kan ik niet antwoorden, hiermee kan ik de veiligheid van hen in gevaar brengen, ook over de incidenten die er zijn geweest, waarvan er nog altijd in onderzoek zitten bij het parket mag ik niets kwijt, kan het onderzoek schaden en kunnen ze mij ook terug sturen.
Denk dat dit een beetje de fout is geweest van de opstarter, daarmee de strenge controle van zijn internet, etc.
Prettige dag verder aan iedereen,

Mcmadtasty
Diehard

Bericht door Mcmadtasty » 28 mei 2022 10:04

Vrij op poef schreef:
23 mei 2022 20:51
Internering: hoop ooit dat dit systeem verdwijnt in dit land.
Mee eens.

Het wordt allemaal leuk geformuleerd wat als rechtvaardig geldt en wat als crimineel geldt waardoor er een scheidslijn lijkt te zijn, maar veelal komen beide in de praktijk gewoon neer op lullig gedrag.
Het verschil in wat wij hebben verandert niets in de gelijkheid van wat wij zijn.
In lack'ech, ik ben een andere jij, jij bent een andere ik.

Vrij op poef
Contacteer:

Bericht door Vrij op poef » 29 mei 2022 19:42

Mcmadtasty schreef:
28 mei 2022 10:04
Vrij op poef schreef:
23 mei 2022 20:51
Internering: hoop ooit dat dit systeem verdwijnt in dit land.
Mee eens.

Het wordt allemaal leuk geformuleerd wat als rechtvaardig geldt en wat als crimineel geldt waardoor er een scheidslijn lijkt te zijn, maar veelal komen beide in de praktijk gewoon neer op lullig gedrag.
Mcmadtasty,
Idd.
Bedankt voor je reactie.

Plaats reactie