The Human being experiment

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Plaats reactie
mystical_universe

Bericht door mystical_universe » 01 nov 2017 21:58

The human being could be the ultimate test of universal evolution,
a new experiment if you will, the first species that has bin granted autonomic free will
an experiment carried out by the universe to determine the effect of autonomy on living creatures and the kind of influence it has on personality and emotional state,
in the end it will conclude and determine what kind of effect the ultimate combination of self-awareness has had on humanity and there evolutional growth,
eventually the experiment will either get rejected or deemed worthy to continue to a next phase of the evolutional ladder,

which one it shall be,

only time will tell...

Jan van Lennip
Diehard

Re: The Human being experiment

Bericht door Jan van Lennip » 02 nov 2017 10:48

Ik ben van mening dat het universum geenzins een eigen plot in het vooruitzicht heeft. Dat, zoals jij aangeeft "het universum" dit experiment uitvoert is wat mij betreft een foutieve benadering.
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles

De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist » 02 nov 2017 17:23

Jan van Lennip schreef:
02 nov 2017 10:48
Ik ben van mening dat het universum geenzins een eigen plot in het vooruitzicht heeft. Dat, zoals jij aangeeft "het universum" dit experiment uitvoert is wat mij betreft een foutieve benadering.
Er is een aanvullende observatie: elke soort organisme is een experiment. De ervaring leert, door het uitsterven van die soorten, dat de meeste van die experimenten faalden. Ook mensen zullen uitsterven, vermoedelijk binnen 1 miljoen jaar en mogelijk aanzienlijk eerder. We werken er hard aan.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip » 03 nov 2017 15:36

De Encyclopedist schreef:
02 nov 2017 17:23

Er is een aanvullende observatie: elke soort organisme is een experiment. De ervaring leert, door het uitsterven van die soorten, dat de meeste van die experimenten faalden. Ook mensen zullen uitsterven, vermoedelijk binnen 1 miljoen jaar en mogelijk aanzienlijk eerder. We werken er hard aan.
Ik denk dat jij het woord experiment een beetje te ongedefinieerd beschouwd. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles

De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist » 03 nov 2017 19:50

Jan van Lennip schreef:
03 nov 2017 15:36
De Encyclopedist schreef:
02 nov 2017 17:23

Ik denk dat jij het woord experiment een beetje te ongedefinieerd beschouwd. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment
Ik denk vooral dat mystical_universe maar wat lult.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 03 nov 2017 20:01

mystical_universe schreef:
01 nov 2017 21:58

The human being could be the ultimate test of universal evolution,
a new experiment if you will, the first species that has bin granted autonomic free will
an experiment carried out by the universe to determine the effect of autonomy on living creatures and the kind of influence it has on personality and emotional state,
in the end it will conclude and determine what kind of effect the ultimate combination of self-awareness has had on humanity and there evolutional growth,
eventually the experiment will either get rejected or deemed worthy to continue to a next phase of the evolutional ladder,

which one it shall be,

only time will tell...
There is no shit like bullshit.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

Petra
Banned

Bericht door Petra » 04 nov 2017 01:29

Dat beloof ik schreef:
03 nov 2017 20:01
mystical_universe schreef:
01 nov 2017 21:58

only time will tell...
There is no shit like bullshit.
Dat zeg je nou, maar het idee dat tijd blijkbaar ook gaat praten is toch razend interessant :lol:
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Plaats reactie