Metadiscussies

Serieuze discussies over het menselijk denken en gedrag

Moderator: Moderators

Storm
Bevlogen

Re: Metadiscussies

Bericht door Storm » 06 apr 2018 12:19

sofia schreef:
06 apr 2018 11:30
Petra schreef:
06 apr 2018 04:30
te kunnen vangen heeft wel errug lang onder een steen gelegen.
Wie heeft er hier een lief oud opaatje nodig, Petra, kun jij dat bedenken?
En wat je (nog) niet kunt snappen hoeft niet per se onwaar te zijn. En wat je over mij zegt, vertelt mij wat er in jou omgaat. En ook hoe je over jezelf denkt, want van mij weet je niets. Kortom, je projecteert.
En dat kan verhelderend zijn - als je bereid bent om objectief naar jezelf te kijken, tenminste. Maar lang niet iedereen heeft daar het lef voor. En dat is wat ik van jou wel verwacht(te).
Wat dus iets heel anders is dan het 'oedeloe' dat je me aanwrijft.
@Sofia,
Ik reageer toch, al heb ik even geprobeerd op mijn handen te zitten.
Hier zijn geen lieve oude opaatjes, je hebt hier te maken met mede forummers.
Een mede forummer waar menigeen sympathie voor voelt. Waarom? Om zijn humor, wijsheid en empathie en daar is niets mis mee!
En wie er een iemand nodig heeft, dat doet er ook niet toe.
Ik heb een persoon nodig waar velen van beweren dat hij nooit bestaan heeft. Maar ik mag dat hier schrijven in het juiste topic daarvoor, oké ik ben niet meer zo jong maar nog lang niet zo oud als jij ... :^o .

Nee jij hebt inderdaad niets gezegd daarom vermoedde ik al snel dat je met een rollenspel bezig was.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 06 apr 2018 12:30

Steeds weer mijlenver off topic.
Hier verder met metadiscussies.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

sofia
Forum fan

Bericht door sofia » 06 apr 2018 13:43

Storm schreef:
06 apr 2018 12:19
sofia schreef:
Petra schreef:
En wat je (nog) niet kunt snappen hoeft niet per se onwaar te zijn. En wat je over mij zegt, vertelt mij wat er in jou omgaat. En ook hoe je over jezelf denkt, want van mij weet je niets. Kortom, je projecteert.
En dat kan verhelderend zijn - als je bereid bent om objectief naar jezelf te kijken, tenminste. Maar lang niet iedereen heeft daar het lef voor. En dat is wat ik van jou wel verwacht(te).
@Sofia,
Een mede forummer waar menigeen sympathie voor voelt. Waarom? Om zijn humor, wijsheid en empathie en daar is niets mis mee!
Ik heb een persoon nodig waar velen van beweren dat hij nooit bestaan heeft. Maar ik mag dat hier schrijven in het juiste topic daarvoor, oké ik ben niet meer zo jong maar nog lang niet zo oud als jij ... :^o .

Nee jij hebt inderdaad niets gezegd daarom vermoedde ik al snel dat je met een rollenspel bezig was.
Hallo Storm, welkom in de groep! En ik heb meteen een vraagje voor je:
Is die 'persoon' over wie je hebt soms de reeds lang overleden Jezus, en gebruik je daarom Gershom als vervanger?

Petra
Banned

Bericht door Petra » 07 apr 2018 01:32

sofia schreef:
Petra schreef:
Ehhhhh; ikke? Jij? Wij allen?
Lieve oude opaatjes, niet lieve oude opaatjes, jonge lieve opaatjes, lieve omaatjes, niet lieve ouwe omaatjes.. sja.. noem maar op hè.
In mijn optiek... ben je het allemaal soms wel... en soms weer niet en soms een beetje. Mensen zijn niet onder één noemertje te vangen.
Wat die steen er mee te maken heeft. :?
sofia schreef:
En wat je (nog) niet kunt snappen hoeft niet per se onwaar te zijn.
Dat ben ik helemaal met je eens! :D
Die vlieger gaat op voor ons allen, ook voor jou.
sofia schreef:
En wat je over mij zegt, vertelt mij wat er in jou omgaat. En ook hoe je over jezelf denkt, want van mij weet je niets. Kortom, je projecteert.
Dat ben ik ook met je eens. :D Zo lees ik ook altijd reacties. (ook die van jou) :lol:
Ik zeg dan ook niet voor niks in het algemeen liever 'ik vind' of ik denk' i.p.v. het vage 'men zegt'.
Welke helderheid je uit mijn projecties weet te toveren, is mij nog even een raadsel.
sofia schreef:
sofia wrote: ↑03 Apr 2018 03:21
Dank je. Maar ik heb intussen besloten om iets anders te gaan doen. Namelijk vertrekken.
Ik wrijf je geen "toedeloe" aan. Ik wrijf je helemaal niks aan. Ik reageer op wat je zegt, bij alles.
Jij zegt dat je vertrekt, jij noemt iemand lieve oude opaatje, je haalt er dolende jongeren bij en wat ie met jou moet :lol: (over projecties gesproken :idea: ), jij voelt je roepende in de woestijn, jij voelt een generatiekloof, jij had het over onze "verontwaardiging". Ik voel me niet verontwaardigd. En als ik zo lees, is mijn gedachte dat jij de enige verontwaardigde hier was. (Maar goed ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken.). Zoals ik het zie reageren we allemaal op jouw verontwaardiging.

Ik vind je enig hoor Sofia! :D
Je mag met mijn porseleinkast spelen, met je eigen poseleinkast (als je durft :wink: ), het maakt mij niet uit hoor, ik blijf je leuk vinden.
Laatst gewijzigd door Petra op 07 apr 2018 02:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Petra
Banned

Bericht door Petra » 07 apr 2018 01:59

Storm schreef:
@Sofia,
:D Mooi gezegd Storm! (Ben jij nou een lief jong omaatje of val je onder de dolende jongeren? Dan ga ik met je mee dolen, krijg er gewoon zin in :lol: )
Wie er iemand nodig heeft? Mag van mij degene opstaan die niemand nodig heeft. Of de mens die niet nodig ís. :idea:
Storm schreef:
sofia schreef:
06 apr 2018 13:43
Is die 'persoon' over wie je hebt soms de reeds lang overleden Jezus, en gebruik je daarom Gershom als vervanger?
:lol: :lol: :lol: Ja natuurlijk is dat Jezus, dat heb je geen hogere wiskunde bij nodig!
Als vervanger nog wel. Écht Sofia, waar haaaaal je het vandaan! (Is dat Freudiaans?) Over projecteren gesproken. (Al kunnen we het misschien 's beter hebben over dingen in het juiste perspectief plaatsen :idea: Maar dat is mijn projectie hoor :lol: .)
sofia schreef:
Kortom, je projecteert.
En dat kan verhelderend zijn - als je bereid bent om objectief naar jezelf te kijken, tenminste. Maar lang niet iedereen heeft daar het lef voor.
Wie heeft er nou geprojecteerd Sofia? !
Laat ik mezelf 's quoten (in het kader van dingen in het juiste perspectief plaatsen):
Petra schreef:
05 apr 2018 02:48
sofia schreef:
06 apr 2018 00:28
Wat ik altijd wil: de 'onderliggende' waarheid boven water krijgen
Misschien zie jij onderliggende waarheden die er niet zijn of zijn ze anders als wat jij denkt. Dan krijg je nu eenmaal niet boven tafel wat jij denkt.
Storm schreef:
Ik ben dol op rollenspellen en waarschijnlijk ook op metadiscussies (weer wat geleerd, wist niet dat het zo heette) :D
Ik doe dan ook niet voor niks zo dolenthousiast mee. :wink:
Misschien kom nu mijn vervelende- ouwe-dolende omaatje-fetisj aan het licht. :shock:

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."

sofia
Forum fan

Bericht door sofia » 07 apr 2018 10:43

sofia wrote: ↑06 Apr 2018 11:30
En wat je over mij zegt, vertelt mij wat er in jou omgaat. En ook hoe je over jezelf denkt, want van mij weet je niets. Kortom, je projecteert.

Petra reageerde:
Dat ben ik ook met je eens. :D Zo lees ik ook altijd reacties. (ook die van jou) :lol:
Ik zeg dan ook niet voor niks in het algemeen liever 'ik vind' of ik denk' i.p.v. het vage 'men zegt'.
Welke helderheid je uit mijn projecties weet te toveren, is mij nog even een raadsel.

Waarop sofia antwoordt:
Raadsels zijn er om op te lossen. Doe je best maar.

sofia
Forum fan

Bericht door sofia » 07 apr 2018 10:52

Storm wrote: ↑06 Apr 2018 12:19

sofia wrote: ↑06 Apr 2018 13:43

Petra zegt:
:lol: :lol: :lol: Ja natuurlijk is dat Jezus, dat heb je geen hogere wiskunde bij nodig!
Als vervanger nog wel. Écht Sofia, waar haaaaal je het vandaan! (Is dat Freudiaans?) Over projecteren gesproken. (Al kunnen we het misschien 's beter hebben over dingen in het juiste perspectief plaatsen :idea: Maar dat is mijn projectie hoor :lol: .)

Sofia vraagt:
Waarom laat je Storm niet zèlf antwoorden?? Ze hoeft toch niet metéén al de mond gesnoerd te worden?

sofia
Forum fan

Bericht door sofia » 07 apr 2018 12:00

En wat Freud en Einstein betreft: Wie grote geesten probeert uit te kleden, komt zelf in zijn hemd te staan. Also sprach sofia.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 08 apr 2018 03:17

sofia schreef:
07 apr 2018 12:00
En wat Freud en Einstein betreft: Wie grote geesten probeert uit te kleden, komt zelf in zijn hemd te staan. Also sprach sofia.
Dat doet het beeld bij mij opkomen van een aantrekkelijke vrouw die alleen een hemd draagt, terwijl ze mij uit de kleren helpt...
Ik wens u alle goeds

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 08 apr 2018 08:08

:lol: :lol:

:angel12:
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

sofia
Forum fan

Bericht door sofia » 08 apr 2018 11:15

Peter van Velzen schreef:
08 apr 2018 03:17
sofia schreef:
Dat doet het beeld bij mij opkomen van een aantrekkelijke vrouw die alleen een hemd draagt, terwijl ze mij uit de kleren helpt...
Lucky you!

Petra
Banned

Bericht door Petra » 09 apr 2018 00:17

Peter van Velzen schreef:
08 apr 2018 03:17
sofia schreef:
:lol:
Er staat ZIJN hemd ohhh grote geest!

Petra
Banned

Bericht door Petra » 09 apr 2018 00:24

Petra schreef:
sofia schreef:
07 apr 2018 10:43
Waarop sofia antwoordt:
Raadsels zijn er om op te lossen. Doe je best maar.
:lol:
Nu zeg je dat IK mijn best moet doen om JOUW raadselachtige gedachtengang helder te maken.

Plaats reactie