Marktplaats sponsort geen evangelisatie?

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

PietV.
Moderator

Marktplaats sponsort geen evangelisatie?

Bericht door PietV. » 05 mei 2012 19:03

Dat zou weleens kunnen gebeuren als ze hun reglementen niet aanscherpen. Want wat is er momenteel aan de hand. Er valt een camper te winnen. Tal van organisaties doen momenteel hun best om het vervoermiddel te bemachtigen. Bijvoorbeeld Roparun om geld in te zamelen voor kankeronderzoek. In de top 10 is het dringen geblazen. Want op dit moment staan er maar liefst drie evangelische organisaties te smachten naar het vervoermiddel. Om de camper in te kunnen zetten om de on- en andersgelovigen te kunnen bekeren.

Omdat de teksten op marktplaats neigen naar gezelligheidsverenigingen die graag mensen bezig houden met balspelen en hartige hapjes. Ga ik via hun eigen website de ware intenties er achter zetten.

Afbeelding
Athletes in Action moet de Marktplaats camper winnen omdat met de camper Nederland nog meer op de kop gezet kan worden en mensen hun passie voor de Koning kunnen uitleven!
Op 2 staat dus Athletes in Action; Athletes in Action gebruikt sport om mensen te bereiken met het evangelie van Jezus.

Afbeelding
E&R moet de Marktplaats camper winnen omdat E&R iedere zomer weer, goed werk verricht in steden en op campings om de kinderen en jeugd bezig te houden en door hun levenstijl en inzet l
Op 4 staat dus E & R: Vereniging Evangelisatie & Recreatie verzorgt evangelisatie activiteiten op
campings, in dorpen en steden en op de boulevard in Scheveningen

Afbeelding
Operatie Mobilisatie moet de Marktplaats camper winnen omdat ...wij met deze camper Nederlanders willen betrekken bij ons werk om wereldwijd medemensen in nood hulp en hoop te bieden.
Op 9 staat dus Operatie Mobilisatie: Operatie Mobilisatie (OM) is een internationale interkerkelijke christelijke organisatie die zich richt op de verspreiding van het christelijk geloof.

De mensen achter marktplaats zullen uiteindelijk een keuze moeten maken. Misschien is het een idee om er een mailtje aan te spenderen. Om ze op een idee te brengen. Dat de echt goede doelen voorrang krijgen. Dat religie hier buiten blijft.

Dat kan via de volgende link.

Inmiddels zijn er initiatieven gestart om Freethinker de camper te laten winnen. Waarna het vehikel aan een goed doel wordt gegeven. Groeperingen die zich belangeloos inzetten voor de samenleving. Die mensen niet lastig vallen met religie. Dat kan een gehandicapten organisatie zijn, maar ook bijvoorbeeld Roparun, stichting KIKA etc.

En het spreekt voor zich dat het steunen van idealistische doelen die niet gebaseerd zijn op het bekeren van de medemens gewoon gesteund moeten worden. Dus het is niet elke stem telt, maar elke stem verdient een goede plek.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Blues-Bob
Bevlogen

Re: Marktplaats sponsort evangelisatie?

Bericht door Blues-Bob » 06 mei 2012 11:04

Ik heb mijn mening erover duidelijk gemaakt. Kunnen we ook een mailtje sturen naar de deelnemers, of ze erbij nagedacht hebben dat hun strijd om mensen in hun hemel te krijgen, welleens ten koste zou kunnen gaan van de strijd van mensen om langer in het tijdelijke te blijven? Of is dat té?

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 06 mei 2012 11:21

Blues-Bob schreef:Ik heb mijn mening erover duidelijk gemaakt. Kunnen we ook een mailtje sturen naar de deelnemers, of ze erbij nagedacht hebben dat hun strijd om mensen in hun hemel te krijgen, welleens ten koste zou kunnen gaan van de strijd van mensen om langer in het tijdelijke te blijven? Of is dat té?
Of ze daar gevoelig voor zijn :( . Het inruilen van een hypothetische wensgedachte om bijvoorbeeld ernstig zieke kinderen een betere prognose te geven Een goed argument trouwens!!. Ik ga dit advies maar opvolgen en zoeken naar de mail-adressen van deze "recreatie teams".

Nog een voorbeeld wat de camper in de praktijk voor Operatie Mobilisatie betekent.
Deze camper straks van OM? Stem!

Stel je voor... gesprekken op locatie met mogelijk nieuwe werkers
Stel je voor... evangelisatieprojecten in steden

Al een paar jaar geleden hadden we de droom om een camper te hebben voor het werk. Mobilisatie, het zit in onze naam, dat is wat we heel praktisch kunnen doen met een camper. Gesprekken, evangeliseren, evenementen, festivals…. Overal kan OM gemakkelijk even staan met de OM-Camper. Tot nu toe was de camper geen werkelijkheid. Maar nu is er een ideale mogelijkheid om een camper gratis te krijgen!
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 06 mei 2012 11:39

De organisaties (zie reactie Bob) die zich bezig houden met evangelisatie zijn te bereiken op de volgende mail-adressen:

Nummer 2:
info@athletesinaction.nl

info.nl@om.org

Nummer 4:
info@eenr.nl

Nummer 9:
info.nl@om.org

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 06 mei 2012 11:40

Ik heb het volgende mailtje verzonden:
L.s.,

Graag wil ik u er op wijzen dat uw goedbedoelde actie m.b.t. het aanbieden van een camper misbruikt wordt door organisaties die niet zo kindvriendelijk bezig zijn, te weten de evangeliserende organisaties. Het verontrust mij dat in de top tien van de kandidaten een drietal van dergelijke organisaties vermeld staan. Misschien kunt u een weg vinden om dergelijke organisaties, die duidelijk een andere doelstelling hebben dan de door u beoogde worden uitgesloten van deelname.

Met vriendelijke groet,
Misschien willen anderen hier ook wat aandacht aan besteden?

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 06 mei 2012 11:44

Prima Kiks, ik heb gisteren hetzelfde gedaan. Dit was mijn brief.
XXXXXXXX- 05-05-2012 15:32
Naar aanleiding van het winnen van een Camper!
Bent u zich als organisatie ervan bewust dat er talloze evangelische groeperingen meedoen. Die de bus willen gebruiken om hun religieuze agenda te promoten. Het lijkt mij persoonlijk een goed idee dat u eens kijkt naar de aard van de deelnemers en een duidelijke keuze maakt dat het doel niet bestaat uit het bekeren van mensen. Dus de voorwaarden anders gaat formuleren. Er bestaat dus een kans dat Marktplaats op een negatieve wijze geassocieerd gaat worden met iets waar de site geen affiniteit mee wil hebben.

Mvg

Jinny

Bericht door Jinny » 06 mei 2012 12:16

Mijn tekst blijkt inhoudelijk nagenoeg gelijk te zijn aan die van PietV.

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 06 mei 2012 13:03

Bedankt Piet voor het vinden van de adressen, scheelt mij weer een googletochtje...

@Allen:
Is het handig om met zijn allen 1 mail te sturen, of zijn vele verschillende mailen doeltreffender volgens jullie?

Groet,

Bob

Jinny

Bericht door Jinny » 06 mei 2012 13:08

250 Losse mails is doeltreffender dan een mail door 250 man ondertekend.

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 06 mei 2012 14:25

Jim schreef:250 Losse mails is doeltreffender dan een mail door 250 man ondertekend.
Mooi! Ik ben zelf vrij nieuw met het fenomeen digitale protestacties. Zal dus best wat coaching nodig hebben. :lol:

Groet,

Bob

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 06 mei 2012 15:38

Blues-Bob schreef: Mooi! Ik ben zelf vrij nieuw met het fenomeen digitale protestacties. Zal dus best wat coaching nodig hebben. :lol:
Het is voor mij ook tamelijk nieuw. Maar er bestaat altijd een mogelijkheid dat de beheerders van marktplaats geen ruk met evangelisatie te maken willen hebben. En dit gewoon over het hoofd hebben gezien. En als het maar vaak genoeg wordt gezegd dan gaan ze zeker brainstormen. Dus mocht er nog iemand zin hebben om een paar regels die kant op te sturen.

Grt,

Piet

@Kiks, Piet, Jim. Bob, Fish en A.R hebben het voortouw genomen :wink: Wie volgt deze club.

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 07 mei 2012 11:11

Marktplaats is eigendom van Ebay.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark

Jinny

Bericht door Jinny » 07 mei 2012 11:50

Dat weet ik, maar de Hollandse tak van ebay, heeft die niet enig autonome beslissingsbevoegdheid?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 07 mei 2012 20:48

De evangelisten van E & R staan op 1. Hun achterban komt massaal in actie. Bij het aanklikken van de link. Staat er onderin Dit deugt niet. Door hier op te klikken krijgt Marktplaats een signaal dat er iets aan de hand is.
E&R moet de Marktplaats camper winnen omdat E&R iedere zomer weer, goed werk verricht in steden en op campings om de kinderen en jeugd bezig te houden en door hun levenstijl en inzet
Nu dus op 1. Met bovenstaande slogan. Hieronder het echte werk.
Op 4 staat dus E & R: Vereniging Evangelisatie & Recreatie verzorgt evangelisatie activiteiten op
campings, in dorpen en steden en op de boulevard in Scheveningen
De link naar de site

http://www.winjouwmarktplaatscamper.nl/ ... -stoepjee/" onclick="window.open(this.href);return false;

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 07 mei 2012 21:26

Ongelovelijk. Ik bemerk enig groeiend fanatisme in mij, om dit soort misstanden aan te passen... Dit deugd volgens mij net zoals:
http://www.youtube.com/watch?v=TNiWnSOsAnE" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,

Bob

Plaats reactie