Marktplaats sponsort geen evangelisatie?

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Blues-Bob
Bevlogen

Re: Marktplaats sponsort evangelisatie?

Bericht door Blues-Bob » 09 mei 2012 07:43

Gelukkig is E&R nipt van de eerste plek af. Het blijkt lastiger te zijn een hoop mensen te mobiliseren tegen dit project, of voor een ander project in 2 dagen.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 09 mei 2012 08:33

Blues-Bob schreef:Gelukkig is E&R nipt van de eerste plek af. Het blijkt lastiger te zijn een hoop mensen te mobiliseren tegen dit project, of voor een ander project in 2 dagen.

Groet,

Bob
Het is uitermate lastig. Tafelronde 95 heeft schijnbaar voldoende supporters die bereid zijn om even een link aan te klikken. Maar onderschat nooit evangelische organisaties. Voor hetzelfde geld zitten ze vandaag de hele dag te bellen en lopen ze langs adressen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 09 mei 2012 12:19

http://www.winjouwmarktplaatscamper.nl/ ... ly-zwolle/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mag ik dit even onder jullie ogen brengen. Degenen die hier achter staan kunnen het verspreiden via de social media. Persoonlijk lijkt mij dit een uitstekend doel. Het is kort dag. Dus wacht niet te lang.
Stichting Auto en Motorrally Zwolle moet de Marktplaats camper winnen omdat Wij volgend jaar een sponsortrip van Beijing naar Amsterdam organiseren voor het Emma Kinderziekenhuis en het Ronald McDonald Kinderfonds.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick » 09 mei 2012 15:23

hebben degene die een mail hadden gestuurd eigenlijk al antwoordt gekregen ??
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 09 mei 2012 15:36

BadAssChick schreef:hebben degene die een mail hadden gestuurd eigenlijk al antwoordt gekregen ??
Nee, nog niet. Via het info mail adres hoef je niet te mailen. Die krijg je direct terug. Het moet via de homepage van marktplaats.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 09 mei 2012 18:33

http://www.ronald2emma.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is de link. Naar hun site.

http://www.winjouwmarktplaatscamper.nl/ ... ly-zwolle/" onclick="window.open(this.href);return false;

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 09 mei 2012 22:52

Ik vrees met grote vreze dat we deze zomer een door marktplaats gesponsorde camper met evangeliserende sprookjesverkondigers op 's heren wegen kunnen verwachten. Ik heb de pagina een tijdje in de gaten gehouden, maar die lui flikken een kunstje om het stemmenaantal in razend tempo op te voeren dat een eigenaardig luchtje verspreidt.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 10 mei 2012 07:29

@Kiks,
En dan te denken dat de mensen die ik bereikt heb, niet als collectief willen inzetten voor andere doelen, omdat ze de integriteit van het "goede doel" niet direct op zo'n korte termijn kunnen beoordelen... Integriteit is wel de grootste verliezer bij deze competitie ben ik bang.

Groet,

Bob

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 10 mei 2012 08:09

Blues-Bob schreef: Integriteit is wel de grootste verliezer bij deze competitie ben ik bang.
Dat vrees ik ook. Tenzij degenen die de doelen moeten beoordelen meer criteria hebben liggen dan alleen het aantal stemmen. Het subjectieve gevoel speelt ook een rol.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 10 mei 2012 08:12

kiks schreef:Ik vrees met grote vreze dat we deze zomer een door marktplaats gesponsorde camper met evangeliserende sprookjesverkondigers op 's heren wegen kunnen verwachten. Ik heb de pagina een tijdje in de gaten gehouden, maar die lui flikken een kunstje om het stemmenaantal in razend tempo op te voeren dat een eigenaardig luchtje verspreidt.

Groet

kiks
Ik heb het ook gezien. Een bedrieglijke slogan en iets wat lijkt op georganiseerd stemmen of een geautomatiseerd systeem. Wat al het werk doet. Cookie niet opslaat en hetzelfde trucje steeds herhaalt.

a.r.

Bericht door a.r. » 10 mei 2012 09:45

10788 mensen hebben tot 09.43 volgens de site op hen gestemd en de teller tikt door zag ik zojuist
http://www.winjouwmarktplaatscamper.nl/mijn-camper/er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie deze geweldig grote christelijke gemeente waar dit mogelijk is. God moet hier een wonder voor hen verrichten. :twisted:
http://www.welkomstdienst.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie zijn wij

In Lochem houden we al wat jaren gezamenlijke welkomstdiensten die uitgaan van de Christelijke Gereformeerde Kerk en de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt in Zutphen. We willen graag mensen van “buiten” bereiken met een bijbelvast geluid.
Daarnaast willen we de leden van de Christelijke Gereformeerde Kerk en de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt die woonachtig zijn in Lochem de mogelijkheid geven om in hun eigen stad een kerkdienst van hun kerken te bezoeken.

Naast de welkomstdienst is er een maandelijkse bijbelkring waar iedereen die verder wil praten over wat hij/zij gehoord heeft in de welkomstdienst welkom is.

Ook zijn er contacten met een aantal jeugdgroepen in Lochem. Deze worden ondersteund door de commissie die de welkomstdiensten organiseert met zowel leiding als financiële giften. Wij hopen ook via deze weg mensen, in dit geval jeugd, te kunnen vertellen over het werk van Jezus en het woord van God.

Als laatste worden er bezoeken gebracht aan bezoekers van de welkomstdiensten. Deze bezoeken kenmerken zich o.a. door het pastorale karakter. Maar ook ondersteuning in dagelijkse moeiten en zorgen vinden in deze bezoeken hun weg.

Om u een idee te geven van een welkomstdienst kunt u hieronder lezen hoe één van de bezoekers van de welkomstdiensten deze diensten ervaart.

"We hebben deze keer een dienst met een Christelijke Gereformeerde predikant. (In een andere dienst kan dat bijvoorbeeld een Vrijgemaakte predikant zijn of een evangelist.)

Als ik zo rondkijk zie ik naar schatting zo’n 40 mensen in de zaal zitten. Er is een gemengd gezelschap vanuit de GKV en de CGK. Er is een gezin bij uit de GKV dat speciaal in Lochem is komen wonen vanwege de welkomstdiensten die hier worden gehouden. Ze zetten zich in voor de commissie en in de bijbelkring die is opgezet. Zowel op de bijbelkring als in de welkomstdiensten komen mensen met verschillende kerkelijke achtergronden. Er zijn diverse gasten uit de PKN. Er is iemand die niet meer is aangesloten bij een kerk, een ander uit een Hersteld Hervormde kerk. Er is iemand uit een Pinkstergemeente en daarnaast zit iemand uit een evangelische gemeente. Er is iemand met een katholieke (klooster-) achtergrond. Ze spreekt vloeiend Frans en zij heeft iemand in de zaal zien zitten die uit Burundi komt. Ze informeert welke taal hij spreekt en als dat Frans blijkt te zijn gaat ze spontaan naast hem zitten en vertaalt de preek simultaan voor hem.
Er zijn twee mensen uit een Baptisten Gemeente. Ze zijn met een Christelijke boekentafel aanwezig, want een evangelische boekhandel hebben we in Lochem niet meer. Eén van hen laat zien dat er bij haar (aan huis) artikelen uit Israël te koop zijn om Christenen daar aan een inkomen te helpen.
Na de dienst wordt door de meeste mensen graag van de gelegenheid gebruik gemaakt om samen (staande) een kopje koffie te drinken en wat bij- of na te praten. Dat is mede door de kleinschaligheid heel gezellig.
Ik zie de dominee een tijd lang staan praten met een onbekende. Het blijkt iemand te zijn die atheïst is en zich door de preek aangesproken voelt.

Kortom een, weliswaar klein, maar bont gezelschap dat graag een bijbelgetrouwe preek hoort en bijbelgetrouw bezig is; ik vind het bijzonder (en) waardevol!

Wilt u meebidden en mogelijk meehelpen, zodat het werk in Lochem veel vrucht mag dragen?"

De foto's van de overvolle kerk:
http://www.welkomstdienst.nl/index.php? ... &Itemid=29" onclick="window.open(this.href);return false;

Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob » 10 mei 2012 09:49

We kunnen dus nu met zekerheid het volgende stellen:
God bestaat, en heeft geen ip-adres.

Groet,

Bob
Ps. Marktplaats vind mijn mailtje van bezorgtheid overigens blijkbaar of niet de moeite waard, of men is vergeten te melden dat men er nu uitvoerig over vergadert.

a.r.

Bericht door a.r. » 10 mei 2012 10:47

10938 mensen steunden tot nu toe deze kliek het is 10.45 en de teller tikt nog steeds door. Ook mijn beide mails zijn tot nu toe onbeantwoord gebleven.

elle
Forum fan

Bericht door elle » 10 mei 2012 10:51

a.r. schreef:10788 mensen hebben tot 09.43 volgens de site op hen gestemd en de teller tikt door zag ik zojuist
http://www.winjouwmarktplaatscamper.nl/mijn-camper/er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie deze geweldig grote christelijke gemeente waar dit mogelijk is. God moet hier een wonder voor hen verrichten. :twisted:
http://www.welkomstdienst.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie zijn wij.. bla bla bla..
Bah! Ik krijg spontaan de kriebels van dat stukje.

:evil:
Non sum qualis eram

Plaats reactie