Marktplaats sponsort geen evangelisatie?

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

kiks
Bevlogen

Re: Marktplaats sponsort evangelisatie?

Bericht door kiks » 10 mei 2012 11:03

Die lui van tafelronde 95 hebben kennelijk ook een truukje om de teller op te voeren. Ik had nog nooit van die club gehoord, maar kennelijk zijn ze zo bekend dat ze nu bovenaan staan in de loterij.
Ik mag hopen dat de mensen van marktplaats die over deze aktie gaan zich eens goed achter de oren krabben en zich afvragen of dit wel de bedoeling was.
Wat mij betreft winnen die tafelronde figuren die camper, omdat het bijna niet slechter kan dan die evangelistenclub die onder valse voorwendselen mensen in de christendiarree proberen te lokken.
De echte goede doelen zoals kankerpatientjes ondersteunen e.d. sneeuwen helemaal onder. Kennelijk geven deze christenen daar helemaal geen bal om. Misselijk word ik er van.

Groet

kiks

Edit. ik heb trouwens ook geen antwoord van marktplats op mijn mailtje gehad.
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 10 mei 2012 11:29

Ik gun het iedereen behalve de evangelisten. Die hun goede doel eerst maar eens moeten bewijzen. Maar het verbaast me ook dat de gelovigen zo driftig willen bekeren, maar geen interesse tonen voor een grote groep kinderen met oncologische problemen. Ze rennen slechts naar doelen die campings gaan bezoeken, moslims,hindoes, atheïsten etc. willen omturnen, badgasten lastig vallen en tijdens en na een voetbalwedstrijd met tractaatjes de supporters en sporters trachten te beïnvloeden. Het toont maar weer eens waar de echte maatschappelijke betrokkenheid van evangelische genootschappen ligt. De steeksproefsgewijze enquête spreekt hun integriteit dit keer stevig tegen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

elle
Forum fan

Bericht door elle » 10 mei 2012 11:37

PietV schreef: Maar het verbaast me ook dat de gelovigen zo driftig willen bekeren, maar geen interesse tonen voor een grote groep kinderen met oncologische problemen.
Breng ze nu niet op een idee, straks pakken ze ook deze doelgroep nog..

:evil:
Non sum qualis eram

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 10 mei 2012 11:44

ok ook een mail verstuurd...

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 10 mei 2012 11:58

elle schreef: Breng ze nu niet op een idee, straks pakken ze ook deze doelgroep nog..

:evil:
Ze gaan heel ver, maar dit is voor hen verboden terrein. Hier zit de ziekenhuispredikant :evil: .
In gevangenissen mogen ze wel naar binnen. In hotels mogen ze Bijbels op slaapkamers leggen.
In stadsparken slaan ze tenten op. Legaal wildkamperen. En via de staatsruif kunnen ze 's-avonds ongestoord hun niet onderbouwde visie over het volk gooien. De panfluitspeler krijgt in veel centra een bekeuring. Maar het vals zingende evangelisatie groepje laten ze ongemoeid.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 10 mei 2012 11:59

petals schreef:ok ook een mail verstuurd...
Prachtig op de laatste dag van de actie. Misschien is de helpdesk nu aan het ontwaken.

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 10 mei 2012 13:42

Klacht via ideenbus ingevoerd en reli's diverse malen als "deugniet" opgevoerd. Ik hoop dat ze er wat van leren.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 10 mei 2012 13:54

The Prophet schreef:Klacht via ideenbus ingevoerd en reli's diverse malen als "deugniet" opgevoerd. Ik hoop dat ze er wat van leren.
Zo komen we nog eens ergens binnen. De stapel bezwaarschriften zwelt aan :) .

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 11 mei 2012 00:14

De stemronde is afgelopen. Gelukkig is er niet een rad-voor-ogen-draai-evangelistenclub eerste geworden, maar....
Uit de top 10 van deelnemers met de meeste stemmen zal de jury een winnaar kiezen. De deelnemer met de leukste en origineelste motivatie wint! De winnaar wordt binnen 2 weken bekend gemaakt.
Ik heb de hoop dat er toch een deelnemer gekozen wordt die geen verborgen, al dan niet religieuze, dubbele agenda op na houdt.
http://www.winjouwmarktplaatscamper.nl/

Groet

kiks
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

a.r.

Bericht door a.r. » 11 mei 2012 00:46

Ik hoop dat de leiding van Marktplaats héél goed uitzoekt wat de reden is dat de teller van beide hoogstgenoteerden zo snel op kon lopen, zelf 's avonds laat/'s nachts...dát zij iedere deelnemer controleren, of er een scriptje is gebruikt om de de stand te beinvloeden.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 11 mei 2012 10:41

a.r. schreef:Ik hoop dat de leiding van Marktplaats héél goed uitzoekt wat de reden is dat de teller van beide hoogstgenoteerden zo snel op kon lopen, zelf 's avonds laat/'s nachts...dát zij iedere deelnemer controleren, of er een scriptje is gebruikt om de de stand te beinvloeden.
Ik hoop het ook. En misschien komt het dan door ons dat een paar groeperingen buiten de boot vallen.
Na een goede afloop sturen we ze een mailtje en feliciteren hen met de verkeerde afloop. Met een link naar dit topic.

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 28 mei 2012 11:57

Is er eigenlijk al bekend welke organisatie de camper gewonnen heeft?

Groet

kiks

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 28 mei 2012 23:21

kiks schreef:Is er eigenlijk al bekend welke organisatie de camper gewonnen heeft?

Groet

kiks
Nope:
Helaas, deze actie is afgelopen. Bedankt voor alle inzendingen.

Uit de top 10 van deelnemers met de meeste stemmen zal de jury een winnaar kiezen. De deelnemer met de leukste en origineelste motivatie wint! De winnaar wordt binnen 2 weken bekend gemaakt.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Jeroen°

Bericht door Jeroen° » 05 jun 2012 15:03

De winnaar is bekend:
http://www.vandaag.nl/heerhugowaard/nie ... nkzij-Tigo" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ergens gehoord over dit forum en dit topic en ik besloot zelf even te gaan kijken. Ik ben zelf elke zomer actief bij E&R. Dit forumtopic en de dingen die er gepost worden verbazen mij. Met name het beeld van christenen en deze organisaties vind ik bizar. Dat deze topics te vinden zijn op een site die de titel van vrijdenker draagt verbaast mij helaas al iets minder. Ik wil mijn verbazing ook wel even uitleggen, en hoewel alle schijn tegen mij is wil ik toch een beroep doen op jullie vrijdenkerschap.

Allereerst dat er wordt gesproken over trucjes, en het beïnvloeden van de stand (zelfs met een scriptje). E&R heeft zelf 400 actieve vrijwilligers onder zich werken. Dan zijn er nog veel meer voormalige vrijwilligers, en nog de mensen die facilitaire ondersteuning geven en mensen uit de kerk die de vereniging kennen. Bedenk daarbij dat de kerk van zichzelf al een sterk netwerk is. Daarnaast verwacht ik dat een aanzienlijk deel van de stemmers campinggasten zijn. Natuurlijk maakt een groot netwerk rondom een doel het niet beter dan anderen. Maar wat verwacht je dan? Dat mensen hun eigen enthousiasme negeren omdat het anders niet eerlijk is voor de andere goede doelen? Als Marktplaats het beste goede doel had willen kiezen had ze geen publieksprijs bedacht maar een commissie ingesteld. (En dat hebben ze ook gedaan).

Maar ik ben hier niet om uit te leggen dat het wel allemaal eerlijk is gegaan, want daarover ben ik geen verantwoording verschuldigt. Het zijn vooral de toon en de woorden die mij kwetsen waarover ik mij wil uitlaten. Het merendeel van de stemmers heeft E&R aan het werk gezien en is daardoor enthousiast voor dit goede doel. Je moet begrijpen dat er ook heel veel mensen in de kerk zijn die sceptisch tegenover dit doel staan, vooral wanneer er een beroep op hun wordt gedaan. Maar ook zij worden vaak enthousiast wanneer ze er mee in aanraking zijn gekomen. Want wat ze daar zien is, zoals de Engelsen het zeggen: "we turn their frown upside down". In theorie doen we dit misschien wel omwille van het ledenaantal van de kerk of de hemel. Maar ondertussen wordt iedereen eigenlijk geraakt door de kracht van het evangelie (op zichzelf nog niks mysterieus aan, gewoon een verhaal dat mensen raakt) hier op aarde. Zonder dat aardse resultaat zou ik niet geloven dat ik een hemelse boodschap aan het verkondigen ben. Ik geloof niet blind in de bijbel. Ik geloof het juist omdat ik zie!
Een paar mooie dingen zijn bijvoorbeeld dat mensen die regelmatig bij ons op bezoek komen die een jaartje een mooie buitenlandse vakantie hebben gehad, daarvan voornamelijk verhalen dat ze het jammer vonden dat ze niet bij "de tent" waren en dat ze blij zijn terug te zijn. Of dat mensen tranen met tuiten huilen als de weekteams wisselen, en al helemaal als het laatste team vertrekt. Of dat ook bij nieuwe teamleden het dragen van het teamshirt al een enorm vertrouwen inboezemt bij zowel kinderen als jongeren als volwassen, want blijkbaar herkennen zij aan de vruchten de boom.

En dan zijn er ook nog mensen die durven te beweren dat christenen niet om kankerpatiënten zouden geven. Ik ken geen woorden die recht doen aan mijn verontwaardiging. Denken jullie dat christenen het vleesgeworden kwaad zijn ofzo? Jullie zouden toch ook niet hetzelfde zeggen over de huidige winnaar, terwijl daarvoor precies hetzelfde geldt. Er is meer goeds op aarde dan enkel levensverlenging, en enthousiasme voor goede doelen gericht op geluk impliceert geen onverschilligheid tegenover goede doelen gericht op gezondheid. Daar komt bij dat de manier waarop de zieligheid van "kankerpatiëntjes" hier in een drogreden misbruikt worden mij erg tegen de borst stuit en ik vraag mij af of de mensen die aan kanker lijden hier wel erg blij mee zijn. Als ik kanker zou hebben zou ik zo veel mogelijk weken van E&R meedraaien.

Vooral de suggestie dat er misschien een scriptje gebruikt zou worden vond ik erg. Wat voor mensen denken jullie dat christenen zijn. Maar tegelijk moet ik toegeven dat ik begrijp waar het vandaan komt. Als ik het filmpje uit het onderschrift van a.r. zie (http://www.youtube.com/watch?v=At9Ujm7RqU8" onclick="window.open(this.href);return false;) dan vrees ik direct al voor wat voor indruk doet moet maken op mensen die geen christenen kennen.
Maar nog veel meer dan die vrees, brengen zulke filmpjes verontwaardiging en boosheid in mij teweeg. Ik sta daar wat dat betreft hetzelfde in als jullie. En dan zijn er ook nog heel veel opvattingen en praktijken binnen eigen gelederen waar ik net zo zeer de gruwels van krijg als jullie. Maar al met al geloof ik toch dat de bijbel veel meer goeds dan slechts heeft gebracht. Ik zou het waarderen als jullie die optie, vrijdenkend als jullie zijn, in gedachten houden als jullie al die negatieve dingen over de kerk lezen (die jullie trouwens zelf heel hard opzoeken en selectief met elkaar delen; een echte vrijdenker luistert niet minachtend, maar verwachtingsvol, en vooral naar andere standpunten dan zijn eigen).

Ik ben ergens wel blij dat de camper niet naar E&R is gegaan. Ik snap dat alle materiele ondersteuning van goede doelen gericht op evangelisatie, buiten die van de christenen zelf, controverse oproept. Ik ben blij dat er een ideologisch neutrale bestemming is gevonden voor de camper waarbij hij wel goed gebruikt wordt. Ik vind het dan ook goed te verantwoorden om overheidssubsidie in te houden bij goede doelen naar ratio van in welke mate het goede doel evangelisatie beoogt (bij veel christelijke organisaties is het een nevendoel, of enkel onderdeel van de visie). Maar ik zou jullie wel op het hart willen drukken dat de mensen die bezig zijn met evangelisatie weldegelijk een geweten hebben, en dat we echt niet zuiver kwaad aan het zaaien zijn. Als we niet de goede vruchten van ons werk zelf zouden zien dan zou alle enthousiasme gauw vervlogen zijn, want je geeft er wel een deel van je vakantie voor op.

Ik snap dat er verschillende meningen zijn over wat juist is, en wat waarheid is. Die dingen zijn nou eenmaal niet zo makkelijk bepaald. De hoogste intellectuele kringen zijn daarover nog altijd in duscussie. Maar ieder mens moet uiteindelijk leven naar een bepaalde overtuiging. Misgun het ons niet om te doen wat wij denken dat juist is.

Fjedka
Bevlogen

Re: Marktplaats sponsort geen evangelisatie?

Bericht door Fjedka » 12 jun 2012 23:30

Discussie met Jeroen over geloof afgesplitst naar hier. Moderator: Fjedka.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.

Plaats reactie