Islamitische schoolagenda's

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Jinny

Islamitische schoolagenda's

Bericht door Jinny » 23 aug 2012 17:08

Schoolagenda speciaal voor moslims.
Moet toch niet gekker worden.

Hannah

Re: Islamitische schoolagenda's

Bericht door Hannah » 23 aug 2012 17:26

ik vind de voorkant erg inspirerend 8*)
de misdaad is al georganiseerd, nu de politie nog.. !

Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat » 23 aug 2012 17:53

Hannah schreef:ik vind de voorkant erg inspirerend 8*)
Ja, waarom nu nooit eens een leuk plaatje?

Afbeelding
Salvador Dalí created a surrealistic version of Mohammed's torment.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 23 aug 2012 18:15

Komt wel goed uit, nu op lagere scholen in Duitsland (Westfalen) naast onderwijs over het christendom ook islam onderwijs wordt gegeven.
http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... slam.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Denk je dat religieus onderwijs van de scholen verdwijnen gaat, breiden ze het juist uit.

Het argument is, dat het onderwijs zo controleerbaar is, duitstalig is en gegeven wordt door in Duitsland opgeleide leraren. In de hoop, dat ze zo niet geïndoctrineerd worden door fundamentalistische leraren via de moskee.

Enerzijds kan ik de argumentatie wel volgen. Anderzijds ben ik voor verplicht openbaar niet-religieus onderwijs voor iedereen.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 23 aug 2012 19:14

Wij blijven hier.
.
.
Afbeelding
.
.
Afbeelding
.
.
Veiled Beauty
Als ik een 2012/2013 scholier was, zou ik juist deze agenda kopen en deze een jaar lang dagelijks ontheiligen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp » 23 aug 2012 19:18

Ik zie het probleem niet.

Er zijn ook Christelijke agenda's. Alsook Boeddhistische en Heksenagenda's.

Of zit er meer achter dan bij die andere agenda's?
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams

KluukKluuk

Bericht door KluukKluuk » 23 aug 2012 19:23

Jim schreef:Schoolagenda speciaal voor moslims.
Ach waarom niet, ik vind, het moet kunnen.

Misschien kan iemand eens een schoolagenda voor atheïsten samenstellen. :)

Bram Kaandorp
Ervaren pen

Bericht door Bram Kaandorp » 23 aug 2012 19:25

KluukKluuk schreef:
Jim schreef:Schoolagenda speciaal voor moslims.
Ach waarom niet, ik vind, het moet kunnen.

Misschien kan iemand eens een schoolagenda voor atheïsten samenstellen. :)
Misschien een voor vrijdenkers en/of humanisten?

Zou veel makkelijker zijn.
"Isn't it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?"

Douglas Adams

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 23 aug 2012 22:28

hey, waarom dan niet meteen de islamitische jaartelling gebruikt? En ik ontwaar een paar cartoons, ook ontzettend onislamitisch hoor want je mag geen afbeeldingen maken.

KluukKluuk

Bericht door KluukKluuk » 23 aug 2012 23:03

petals schreef:hey, waarom dan niet meteen de islamitische jaartelling gebruikt? En ik ontwaar een paar cartoons, ook ontzettend onislamitisch hoor want je mag geen afbeeldingen maken.
Er zijn inderdaad zeer orthodoxe moslims die elke afbeelding van mensen afkeuren inclusief film of tv, maar dat is een heel kleine groep. De meeste moslims hebben geen problemen met afbeeldingen van mensen maar zullen afbeeldingen van Allah, Mohammed en de profeten afkeuren. De motivatie is dat de Koran afgoderij afkeurt.

Voor zover ik weet staat er niets in de Koran dat afbeeldingen zou verbieden.

Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat » 23 aug 2012 23:24

KluukKluuk schreef:...
Voor zover ik weet staat er niets in de Koran dat afbeeldingen zou verbieden.
Maar wel in de Hadith:
Aniconism in Islam is a proscription in Islam against the creation of images of sentient living beings. The most absolute proscription is of images of Allah, followed by depictions of Muhammad, and then Islamic prophets and the relatives of the Prophet, but the depiction of all humans and animals is discouraged in the Hadith and by the long tradition of Islamic authorities, especially Sunni ones. This has led to Islamic art being dominated by Islamic geometric patterns, calligraphy and the barely representational foliage patterns of the arabesque; but figurative art still has a strong tradition, especially on a small scale in private works for the home or palace. The proliferation of photographic and filmed images today has led to controversy, with some religious authorities stating, for example, that all television is un-Islamic; but this is not a widely held position.

siger

Bericht door siger » 23 aug 2012 23:30

UR,

Mijn indruk is dat deze regel door nog weinig moslims gevolgd wordt. Zelfs salafisten bij ons hebben TV en gebruiken youtube naarstig.

Ik heb ooit een TV-station gezien waar 24 uur op 24 teksten uit de koran werden agebeeld en gezongen, maar ik betwijfel of die veel kijkers had.

Plaats reactie