Afghanistan: 17 onthoofd wegens dansen op feest

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
siger

Afghanistan: 17 onthoofd wegens dansen op feest

Bericht door siger » 27 aug 2012 10:05

• In het zuiden van Afghanistan zijn zeventien dorpsbewoners onthoofd. Volgens het Afghaanse ministerie van Binnenlandse Zaken werden ze vermoord omdat ze naar muziek luisterden en dansten.
    [...]
    Het bloedbad had plaats in het district Musa Qala in de provincie Helmand. De burgers waren samengekomen voor een feest waarbij werd gedanst en muziek werd gespeeld, aldus de autoriteiten. Het gebied is volledig in handen van de taliban. Verdere details ontbreken dan ook nog.
(http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120827_023)

Vilaine
Bevlogen

Re: Afghanistan: 17 onthoofd wegens dansen op feest

Bericht door Vilaine » 27 aug 2012 21:32

Ik verbaas me er steeds meer over, dat er nog geen wereldwijde opstand is gekomen van moslims tegen deze figuren, die de Islam zo'n slechte naam bezorgen.

Ze maken zich kennelijk drukker over een achtergelaten stukje varkensvlees dan dit soort gruwelijke praktijken.

(Het bleek te gaan om iemand, die stukjes vlees, die minder lekker meer roken, gestrooid had als voer voor dieren.)
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 27 aug 2012 22:07

Niet op Ontdekislam (daar wordt strak gecensureerd) wel op Ansaar:

http://forums.ansaar.nl/nieuwsberichten ... nsten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 27 aug 2012 22:13

Ik verbaas me er steeds meer over, dat er nog geen wereldwijde opstand is gekomen van moslims tegen deze figuren, die de Islam zo'n slechte naam bezorgen.
Als moslim is het leven simpel: islam = goed.

Deze actie is dus óf goed, óf het heeft niets met de islam te maken.
Een variant van het laatste is om de media / de zionisten of de Amerikanen de schuld te geven.

Wat me meer verbaast is dat vaak intellectuele niet-moslims het verband niet willen zien tussen de zeer lange reeks islamitische incidenten en de islam.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

siger

Bericht door siger » 27 aug 2012 22:30

Fish schreef:Niet op Ontdekislam (daar wordt strak gecensureerd) wel op Ansaar:

http://forums.ansaar.nl/nieuwsberichten ... nsten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Soms denk ik dat moslims nog geen zier veranderd zijn. Je moet zoeken om tussen de vrome reacties een rechtstreekse veroordeling te vinden.
iemand op Ansaar schreef:Is er enig bewijs uit de Koraan, de Sunnah of zelfs uit de Shari'ah dat het rechtvaardig en verplicht is om dergelijke straffen toe te passen?
Dus de straffen in de koran, de sunna en de sharia zijn in orde, desgevallend ook deze?
iemand op Ansaar schreef:wat verschrikkelijk, is dit echt de juiste straf ervoor? Stel dat ze berouw hebben getoond in die tussentijd....
Dus als ze geen berouw hebben getoond is het in orde?
iemand op Ansaar schreef:ik denk ook niet dat een groep Afghaanse burgers, die weet dat ze leven in een taliban gecontroleerd gebied, muziek gaan draaien en dansen...
Dus dat de taliban gruwelen begaat valt te betwijfelen... omdat de mensen weten dat de taliban gruwelen begaat?

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 27 aug 2012 23:10

ik ben nog werkelijk nergens tegengekomen dat je onthoofd mag worden voor het begaan van een zonde als het luisteren naar muziek. Muziek is verboden maar voor het doen van iets verbodens op zich word je niet gestraft, enkele uitzonderingen daargelaten. Dus op het eerste gezicht lijkt mij dit inderdaad onislamitisch...

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 28 aug 2012 00:33

Wat een strebers toch ook, hé, sommigen.
Mediniaanser dan Mohammed. :D
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 28 aug 2012 09:08

De bleu meanies zijn weer bezig geweest?
Ze deugen echt voor geen stuiver!
Gemene rotzakken zijn het, anders niet.
Ik wens u alle goeds

Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam » 28 aug 2012 13:12

Zelf in het Grootste Religie Gekkenhuis van de Wereld (=Pakistan) wordt het de tophanen van Gods Grondpersoneel afd. Allah een beetje te gortig.
Moslimleiders Pakistan: bestraffing blasfemie loopt uit de hand
[...]De Ulema-raad, een koepelorgaan van onder meer fundamentalistische islamitische geestelijken, liet maandag weten dat de vervolging van het christelijke meisje ook hen in het verkeerde keelgat is geschoten.
[...]
De islamitische Ulema-raad waarschuwde maandag met vertegenwoordigers van religieuze minderheden dat Rimsha niets in de schoenen moet worden geschoven. Wie iemand vals beschuldigt, moet volgens de moslimleiders zelf bestraft worden.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4716/Christen ... hand.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.

Plaats reactie