Dominee, ik ben zo bang voor de hel...

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Ik ben
Forum fan

Re: Dominee, ik ben zo bang voor de hel...

Bericht door Ik ben » 24 dec 2013 14:04

De meeste christenen bezondigen zich door gebod 2 van de 10 geboden niet na te leven.

Ze creëren smerige beelden van wat "boven in de hemel en onder de aarde is" en dienen die beelden ook nog steeds. #-o

2.) Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen;
Niet weten wordt zelden openlijk beleden.
Vaak is het een goed bewaard geheim, bedekt met de mantel der wijsheid.
Alleen herkenbaar voor de goede verstaander.
Alsof het eigenlijk een schande is om niet te weten.
Maar dat is het helemaal niet.
Integendeel
Niet weten is de rode draad van ons bestaan.
.

Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 » 04 feb 2014 00:13

Ach ja, het christendom en de islam laten zien dat ze alleen op angst gebaseerd zijn. Accepteer onze religie of voel voor eeuwig de gevolgen. De man die ze in dit filmpje naar de hel zouden sturen, zou een moreel persoon zijn. Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Hoezo immoreel?!
De dominee vervolgde: “Bij een vorige jongerenavond stond ik op het punt om het podium op te gaan, staat er opeens een jongen voor me met het syndroom van Down, een Mongooltje. Hij pakt me beet en zegt: dominee, ik ga naar de hel. Ik ben zo bang voor de hel. De tranen rolden over zijn wangen. Ik zeg tegen hem: Jij gaat niet naar de hel. Want wie in de Zoon gelooft, jongen, die gaat niet naar de hel. Voor jou is een Ander naar de hel gegaan. Toen ik dat zei, kwam er een glimlach op zijn gezicht. Hij stak zijn duimen omhoog en zei, dominee, is dat echt waar? Ik zei: Het is echt waar.”
Wij van wc eend, raden wc eend aan ;)
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.

Berjan
Ervaren pen

Bericht door Berjan » 04 feb 2014 17:08

Atheist_1984 schreef:Ach ja, het christendom en de islam laten zien dat ze alleen op angst gebaseerd zijn. Accepteer onze religie of voel voor eeuwig de gevolgen. De man die ze in dit filmpje naar de hel zouden sturen, zou een moreel persoon zijn. Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Hoezo immoreel?!
De dominee vervolgde: “Bij een vorige jongerenavond stond ik op het punt om het podium op te gaan, staat er opeens een jongen voor me met het syndroom van Down, een Mongooltje. Hij pakt me beet en zegt: dominee, ik ga naar de hel. Ik ben zo bang voor de hel. De tranen rolden over zijn wangen. Ik zeg tegen hem: Jij gaat niet naar de hel. Want wie in de Zoon gelooft, jongen, die gaat niet naar de hel. Voor jou is een Ander naar de hel gegaan. Toen ik dat zei, kwam er een glimlach op zijn gezicht. Hij stak zijn duimen omhoog en zei, dominee, is dat echt waar? Ik zei: Het is echt waar.”
Eerst een hel verzinnen en daar mensen mee bang maken en dan zeggen "maar als je dit doet (geloven dus) dan kom je daar niet. Driewerf hoera voor ons lieve heer".

dit is ook de reden waarom christenen hun god liefde noemen. Eerst beweren dat de mens verdoemd is, en vervolgens een selecte groep redden van die verdoemenis. Dat die god de mens eerst zelf verdoemd heeft ontgaat ze volkomen.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 09 feb 2014 13:11

Berjan schreef:
Atheist_1984 schreef:Ach ja, het christendom en de islam laten zien dat ze alleen op angst gebaseerd zijn. Accepteer onze religie of voel voor eeuwig de gevolgen. De man die ze in dit filmpje naar de hel zouden sturen, zou een moreel persoon zijn. Waarom zou je dat in hemelsnaam doen? Hoezo immoreel?!
Eerst een hel verzinnen en daar mensen mee bang maken en dan zeggen "maar als je dit doet (geloven dus) dan kom je daar niet. Driewerf hoera voor ons lieve heer".

dit is ook de reden waarom christenen hun god liefde noemen. Eerst beweren dat de mens verdoemd is, en vervolgens een selecte groep redden van die verdoemenis. Dat die god de mens eerst zelf verdoemd heeft ontgaat ze volkomen.
1. toch wel fijn dat er nu een ander naar de hel gaat. Welke ethiek gaat hier achter schuil?
2. er stort een vliegtuig neer met 300 passagiers. 1 jongetje overleeft het. hallelujah. De andere 299 hadden het zeker verdient?
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

Berjan
Ervaren pen

Bericht door Berjan » 09 feb 2014 20:11

(kan iemand dit even in een goede link zetten)?

70 minuten met de handen op je knieën slaan van het lachen :D
Wat een idioot, en juist dit soort mensen maakt anderen bang voor een hel.

Snelcursus Youtube

Jin

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 09 feb 2014 20:17

Berjan schreef:http://www.youtube.com/watch?v=np5IKv4M ... hpcK0SSHjg

Ik heb 50 seconden kunnen luisteren...Had dit Duits geweest, had ik toch andere beelden voor ogen gekregen!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Jinny

Bericht door Jinny » 09 feb 2014 20:51

Ik heb het een kwartier volgehouden laatst...

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 09 feb 2014 20:56

Berjan schreef:Wat een idioot
Volgens mij was het god zelf, al ben ik niet zeker, aangezien ik na 4 minuten gestaakt ben met luisteren.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 » 09 feb 2014 21:03

Berjan schreef:

Snelcursus Youtube

Jin
Het deed in het begin pijn aan mijn oren, die vent begint gelijk met schreeuwen. Wat een idioot!
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 09 feb 2014 21:45

Ik had mijn headphone op, zo dat was even schrikken. :shock:
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 » 09 feb 2014 21:57

Ik ga proberen hem helemaal af te luisteren :-D Ik heb al een keer zitten lachen, maar eigenlijk heb ik medelijden met deze man en vooral met zijn volgelingen.
Exodus 12

writer
Bevlogen

Bericht door writer » 09 feb 2014 22:11

Atheist_1984 schreef:Ik ga proberen hem helemaal af te luisteren :-D Ik heb al een keer zitten lachen, maar eigenlijk heb ik medelijden met deze man en vooral met zijn volgelingen.
Niet met deze man, hij wekt de indruk dat hij als enige in de hemel komt, alle anderen veroordeelt hij.
Dat is niet volgens de bijbel.
Ik heb het 17 minuten volgehouden ben toen gestopt omdat hij in herhalingen blijft vallen.
In zijn ogen deugt er niemand.
Wat een arrogante bal, geen medelijden met deze man.
Wel met zijn volgelingen.
Hij zal ze wel voorhouden dat wanneer ze zijn kerk verlaten dat ze dan de zonde tegen de Heilige Geest doen, de ware kerk met opzet verlaten, dan kun je nooit meer bekeerd worden oftewel, dan is het zeker dat je naar de hel gaat, ook al zou je er later spijt van krijgen en weer terug willen.
Op die manier houdt hij zijn kerk gevuld.
Arme volgelingen, ze durven zelfs niet te denken of het allemaal wel klopt wat die man zegt, het is hun dominee, door God benoemd.
Welke kerk is dit eigenlijk of het zelfstandige secteleider?
NB: Doe wel en zie niet om.

Berjan
Ervaren pen

Bericht door Berjan » 10 feb 2014 10:19

Fish schreef:Ik had mijn headphone op, zo dat was even schrikken. :shock:
Daar had ik ook last van. Mijn speakers iets harder gezet want hij praat soms zacht, en dan ineens begint hij weer te schreeuwen.
Atheist_1984 schreef:Ik ga proberen hem helemaal af te luisteren :-D Ik heb al een keer zitten lachen, maar eigenlijk heb ik medelijden met deze man en vooral met zijn volgelingen.

Geen medelijden hebben hoor met deze man, vooral niet tijdens deze preek. Want ik heb zijn naam gegoogled en kwam een stukje tegen waarin hij de pkn door de molen haalde. Er was een ongeluk gebeurd met een toren van een pkn kerk, de aannemer zei dat hij dat nog niet eerder had meegemaakt DUS is het de hand van God geweest :)

http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?lSt ... =&oId=7081" onclick="window.open(this.href);return false;

Die man is gewoon niet goed bij zijn paashaas.

Hij is overigens degene die achter "derokendevlaswiek" zit. Volgens mij kennen sommige mensen hier dit wel, van een paar jaar geleden. Met discussies op een ter ziele gegane forum.
writer schreef:
Niet met deze man, hij wekt de indruk dat hij als enige in de hemel komt, alle anderen veroordeelt hij.
Dat is niet volgens de bijbel.
Ik heb het 17 minuten volgehouden ben toen gestopt omdat hij in herhalingen blijft vallen.
In zijn ogen deugt er niemand.
Wat een arrogante bal, geen medelijden met deze man.
Wel met zijn volgelingen.
Hij zal ze wel voorhouden dat wanneer ze zijn kerk verlaten dat ze dan de zonde tegen de Heilige Geest doen, de ware kerk met opzet verlaten, dan kun je nooit meer bekeerd worden oftewel, dan is het zeker dat je naar de hel gaat, ook al zou je er later spijt van krijgen en weer terug willen.
Op die manier houdt hij zijn kerk gevuld.
Arme volgelingen, ze durven zelfs niet te denken of het allemaal wel klopt wat die man zegt, het is hun dominee, door God benoemd.
Welke kerk is dit eigenlijk of het zelfstandige secteleider?

Orthodox protestant.

Maar volgens mij is dit geen preek in een kerk, ik hoor niemand kuchen of met de rollen pepermunt aan de slag gaan.

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 10 feb 2014 10:51

@Berjan,

Of ze durven niet te kuchen. [-X Deze man zit gewoon alleen in het huis met de vele woningen.
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 11 feb 2014 11:20

Heb het filmpje na 2 minuten afgezet, ik kreeg er Hitlervisioenen van.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Plaats reactie