Credible heeft een storing.

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Credible heeft een storing.

Bericht door Bonjour » 26 feb 2015 20:01

Vers van de pers:
Credible ondervind last van het snel veranderde karakter van Internet en het gedrag van de beoogde doelgroep. Deze doelgroep wil snel kunnen reageren, zonder veel moeite, maar toont ook minder interesse om dieper op zaken in te gaan. Facebook, Twitter, Instagram zijn snel en makkelijk toegankelijk. Credible is het door omstandigheden niet gelukt om daar goed op aan te sluiten.

...
Helaas hebben we namens het beheer hieruit de conclusie moeten trekken dat het tijdperk Credible, zoals we dat nu kennen, tot een einde komt. Credible zal geen nieuwe activiteiten meer ontplooien en worden opgeheven. Dit geldt ook voor de stichting.

Credible zal vanaf 30 mei 2015 niet meer bereikbaar zijn.
http://forum.credible.nl/viewtopic.php?f=12&t=30519
Spijtig, want het was toch een prima plek om met gelovige mensen te discussiëren.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Fish
Moderator

Re: Credible stopt.

Bericht door Fish » 26 feb 2015 20:28

Ja, jammer. Teken aan de wand dat een christelijke site blijkbaar niet interessant genoeg meer is?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor » 26 feb 2015 21:35

Misschien moeten we de gangmakers daar even een berichtje sturen om ze te laten weten dat ze ook hier welkom zijn om filosofische zaken te bespreken?
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 26 feb 2015 22:09

Fish schreef:Ja, jammer. Teken aan de wand dat een christelijke site blijkbaar niet interessant genoeg meer is?
Ze verpakken de boodschap mild. De tijdgeest speelt in hun nadeel en jongeren voelen dat heel goed aan.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 27 feb 2015 04:42

Gralgrathor schreef:Misschien moeten we de gangmakers daar even een berichtje sturen om ze te laten weten dat ze ook hier welkom zijn om filosofische zaken te bespreken?
Meestal bespreken ze vooral religieuze zaken. Niet te verwarren met filosofische zaken.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 feb 2015 07:09

Bonjour schreef: Spijtig, want het was toch een prima plek om met gelovige mensen te discussiëren.
Inderdaad jammer. Helemaal eens met je. Het ging er niet zo fanatiek aan toe en had ruimte voor andersdenkenden. Ik kwam er altijd alleen maar om te lezen.
Het heeft net zo lang bestaan als Freethinker.nl. Ik vraag me af in hoeverre het een gevolg is van de veranderde jeugd en internetcultuur. Uiteraard kan dat effect hebben, daar hebben we het op freethinker ook wel eens over gehad in het beheer. Ze wijzen ook op het uitgeblust zijn van het huidige team. Ik denk dat dat wel de grootste rol kan hebben gespeeld. Forummoeheid na jarenlang meegedraaid te hebben is op een gegeven moment onvermijdelijk. Blijkbaar hebben ze geen verse krachten weten aan te trekken.
Born OK the first time

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 27 feb 2015 11:03

Rereformed schreef: Het heeft net zo lang bestaan als Freethinker.nl. Ik vraag me af in hoeverre het een gevolg is van de veranderde jeugd en internetcultuur. .
Het is een optelsom, 9 jaar geleden barstte het op credible uit zijn voegen. 600 gasten online was geen vreemd verschijnsel. Daarna liep het langzaam terug in dezelfde periode waren er jeugdkerken met duizenden aanhangers. Die zijn een stille dood gestorven waar zijn de jongeren gebleven? Twee jaar geleden kwam ik op CIP het bericht tegen dat 600 jongeren per maand de kerken de rug toekeren. Religie lijkt hun nog maar matig te boeien. En de oudere generatie op credible kijkt naar elkaar en ziet dat de missie uitgewerkt is en het forum bevolkt wordt door een handvol personen waaronder dus veel freethinkers. Plaatselijk zie je trouwens het effect van de teruggang in jeugd bij de opkomst van belijdeniscatechese. Vroeger had elke kerk een groep, nu is het op veel plaatsen een regionale groep die bestaat uit leden van alle kerken van een kerkverband die in een heel klein lokaaltje past.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 feb 2015 11:12

PietV. schreef:waar zijn de jongeren gebleven? Twee jaar geleden kwam ik op CIP het bericht tegen dat 600 jongeren per maand de kerken de rug toekeren. Religie lijkt hun nog maar matig te boeien.
Dat lijkt me een trend te zijn die je overal in de westerse cultuur tegenkomt. Het christelijk geloof en de kerken storten in, van Finland tot de US en alles wat ertussen zit. De snelheid wordt steeds groter. En moge het in Rusland weer populairder zijn, des te erger voor het christelijk geloof.
en het forum bevolkt wordt door een handvol personen waaronder dus veel freethinkers.
Ah, vandaar dat ik het af en toe zo interessant vond. :D

Maar goed, laat ik eens een hengeltje naar iedereen uitgooien: wat is de kans dat het met Freethinker dezelfde kant op gaat?

Zoals Ouweneel het al eens zo fijntjes schreef: het atheïsme parasiteert op het theïsme. Geen christenen meer dan is het afgelopen met onze lol. Er blijven dan wel nog islamieten over, maar die hebben geen enkele kwaliteiten als discutanten. En enkel over de islam te klagen is en blijft saai.
Born OK the first time

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 27 feb 2015 11:49

Rereformed schreef: Zoals Ouweneel het al eens zo fijntjes schreef: het atheïsme parasiteert op het theïsme. Geen christenen meer dan is het afgelopen met onze lol. Er blijven dan wel nog islamieten over, maar die hebben geen enkele kwaliteiten als discutanten. En enkel over de islam te klagen is en blijft saai.
Ik heb sowieso het idee, dat we het meestal niet over Nederlandse zaken hebben, maar Amerika hierheen halen.

Maar zelfs daar zijn de discussie punten lokaal bepaald, maar geglobaliseerd.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 27 feb 2015 12:00

Rereformed schreef:
Maar goed, laat ik eens een hengeltje naar iedereen uitgooien: wat is de kans dat het met Freethinker dezelfde kant op gaat?

Zoals Ouweneel het al eens zo fijntjes schreef: het atheïsme parasiteert op het theïsme. Geen christenen meer dan is het afgelopen met onze lol. Er blijven dan wel nog islamieten over, maar die hebben geen enkele kwaliteiten als discutanten. En enkel over de islam te klagen is en blijft saai.
Een paar jaar geleden zag ik het somber in, maar we hebben zo langzamerhand een monopolie positie gekregen, ook in de zoekmachines. We vangen de spijtoptanten op en houden het onkruid bij. En het probleem met christenen is; hoe minder het worden, hoe harder ze gaan schreeuwen. En tegenwoordig weten ze van gekkigheid niet meer hoe ze aandacht moeten krijgen.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 11 apr 2015 04:36

Herstart!
Hier de m.i. interessantste actuele discussie omdat wij natuurlijk Bonjour herkennen, de topicopener de tegenstander van Bonjour is hier op Freethinker kort actief geweest, naar mijn mening heeft hij in die periode weinig wetenschappelijks bijgeleerd.
Toen heeft hij zichzelf de nick neutraal gegeven maar was dat dus duidelijk niet.
Hier heeft hij luchtig drogredenerend afscheid genomen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 11 apr 2015 07:43

neutraal/student is een heel stuk opgeschoven en onderzoekt nu kritisch argumenten voor en tegen. De plaatjes die hij in deze discussie gebruikt heeft hij zelf gemaakt en ze zijn dus niet gekopieerd van de een of andere crea site. Daar kan ik respect voor hebben. Voor een weerwoord moet ik dus de publicaties in en kan niet terugvallen op bv talkorigins. Ik vind hem goed bezig. Onderschat het wetenschappelijk niveau dus niet van hem. Hij onderzoekt veel en combineert verschillende rapporten. Velen hier zouden het lastig vinden om deze discussie te voeren.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 07 aug 2016 16:27

Ligt credible er nu echt helemaal uit? Of ben ik op de een of andere manier geblokkeerd?
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 07 aug 2016 17:24

Ik kom er nooit maar heb er nu even gekeken, eerste indruk er is iets met de server/database of men heeft een update niet goed geconfigureerd. Ik zou morgen nog een keer kijken, misschien moeten ze nog sjorren aan de backup.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 07 aug 2016 17:30

Ik kom tot dezelfde bevinding als PietV.
In ieder geval ligt het niet alleen bij jou.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Plaats reactie