Ronduit: Forum of een speeltuin voor christenfascisten?

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 20 mar 2006 12:26

tjeerdo schreef: Ik las in dit stukje dat Devious al op voorhand een ban heeft gekregen.
Ik kan me herinneren dat ik dit een keer ergens heb gezegd, maar ik was iets te snel geweest. Het was een forum met een naam die er heel veel op lijkt, en waar ook soortgelijke forumregels gelden. En daar werd ik bij voorbaat geband omdat de webmaster wist dat ik betrokken ben bij Freethinker.

Vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 20 mar 2006 12:33

Tamara schreef
tsjok schreef:
je kon moeilijk een rode loper verwachten
....
Ik ben "freethinkers" niet ...
ik ben ook niet de beheerder of de "voorganger " van de freethinkers sekte .... zelfs niet de satan in hoogst eigen persoon

Maar ik ken deze troll "Tamara " toevallig wel van vroegere ervaringen in forumland ....
Dat de rode loper ook voor jou werd uitgerold is volgens mij ( en dat was gewoon mijn persoonlijke raad /waarschuwng en mening ) een totaal nutteloze en vervuilende bezigheid ....
Ik ben trouwens nog steeds van mening dat jer er hier definitief uitmoet
___ook al om je te beschermen tegen jezelf :
Want
ipv hier verder krampachtig mee te doen / aan te klampen
en iedereen te trakteren op je fobieeen en waanzin , zou jij je beter eens goed laten verzorgen : je bent gewoon ziek ....

Zoek professionele hulp ....Dat is de enige en laatste keer dat je gratis advies krijgt op het web
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 20 mar 2006 12:55, 3 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara » 20 mar 2006 12:51

Otter schreef:HAHAHAHA

Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen! Ik zal het met interesse, slechts als lezende, aanschouwen!
Dit gaat niet verder lopen...men komt nl. alleen maar met of een persoonlijke aanval op mijn persoon, zwijgt in wijsheid of distantieert zich van het geschrevene..or whatever.

Een rijk dat tegen zichzelf verdeeld is gaat vanzelf ten onder nietwaar. Het loont de moeite niet hier nog op te reageren. Ik heb aardig wat vragen gesteld inmiddels met 0,0 respons. Ik dacht ik geef ze het voordeel van de twijfel, met citaten hoef je niet aan te komen daar gaat men alleen maar op schieten (en die lol gunnen we ze niet) dus dan maar vragenstellend proberen te "antwoorden" in de hoop dat de hersenen nog enige activiteit zouden vertonen. Helaas, ook dat werkt niet men wil het nl. liever voorgekauwd krijgen. Conclusies mag men hier zelf uit trekken. I rest my case..
Laatst gewijzigd door Tamara op 20 mar 2006 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 20 mar 2006 12:59

Dit gaat niet verder lopen...
Dit gaat beslist verder lopen :
althans zolang Forest dit zelf wil volhouden ;
of
ben jij nu plots ook al zelfbenoemd intnitiatiefneemster en stichtend lid van om het even welk " kritiek -op -het - ronduit forum" van Forest en andere dissidenten binnen de EO... op zoek naar een platform ?

Je overschat jouw appeal en " begerenswaardige" koopwaar ____zoals gewoonlijk .... Hou je " charmes " en "rommelmarkt" maar voor in de hemel
persoonlijke aanval op mijn persoon
Tamara IS geen persoon : het is een troll maw :een geleid bionisch antwoordapparaat van een organisatie dat strijd levert voor het gods"rijk " tegen een goddeloos- " rijk " .....wat een 'rijkelijke" beloning moet opleveren ...
bah .... bah
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 20 mar 2006 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre

bad_religion

Bericht door bad_religion » 20 mar 2006 13:27

Tamara schreef:Helaas, ook dat werkt niet men wil het nl. liever voorgekauwd krijgen. Conclusies mag men hier zelf uit trekken. I rest my case..
Conclusie; It takes one to know one :-k

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 20 mar 2006 13:30

Tamara schreef:
Otter schreef:HAHAHAHA

Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen! Ik zal het met interesse, slechts als lezende, aanschouwen!
Dit gaat niet verder lopen...men komt nl. alleen maar met of een persoonlijke aanval op mijn persoon, zwijgt in wijsheid of distantieert zich van het geschrevene..

Een rijk dat tegen zichzelf verdeeld is gaat vanzelf ten onder nietwaar. Het loont de moeite niet hier nog op te reageren. Ik heb aardig wat vragen gesteld inmiddels met 0,0 respons. Ik dacht ik geef ze het voordeel van de twijfel, met citaten hoef je niet aan te komen daar gaat men alleen maar op schieten (en die lol gunnen we ze niet) dus dan maar vragenstellend proberen te "antwoorden" in de hoop dat de hersenen nog enige activiteit zouden vertonen. Helaas, ook dat werkt niet men wil het nl. liever voorgekauwd krijgen. Conclusies mag men hier zelf uit trekken. I rest my case..
Verdeeld rijk: wel eens goed naar de christelijke kerk gekeken?

En heb je nog een antwoord op de joodse redenering waarom jezus de messias niet kan zijn, of wellicht de acheologische bewijzen dat er geen exodus en rijk van david is geweest?
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 20 mar 2006 13:56

A Forest schreef
Als ik dit topic als een platform kan gebruiken om iedereen die op de hoogte wil blijven te informeren, zou dat mooi zijn.
Eigenlijk is dit een vraag van A Forest( en anderen ) die hiermee te kennen geeft een
kritiek-forum op " ronduit" te willen opstarten ....vanuit freethinkers - meldpunt als gastheer van dit op te richten forum ?
of heb ik het verkeerd begrepen ?

Kan dit ?
en
wat precies gaat men bekritiseren of proberen te" forceren" op ronduit___buiten wat gebakkelei , te verwerken frustraties en dissidentie over het beheer en de reglementen aldaar .... ook nog iets inhoudelijks over de postings zelf ? ____ en vooral "hoe" wil deze groep rond A.forrest dit gaat aanpakken en invullen op dit freethinkers forum ... ?
Afwachten maar .... ?
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 20 mar 2006 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 20 mar 2006 13:59

Maar toch leerzaam, want ik weet nu tenminste het verschil tussen een troll en een trol. Ik denk trouwens dat er over en weer de nodige overeenkomsten bestaan. Wat is het meervoud van troll?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

A Forest

Bericht door A Forest » 20 mar 2006 14:15

cymric schreef:Mij bekruipt het gevoel van Don Quichote die tegen de windmolens strijdt.
Bekruipt mij ook wel eens hoor, dat gevoel.
Maar er is nog iets.
Ik hou er wél ernstig rekening mee dat ik (we) niets bereiken, maar ik wil voor mezelf niet het gevoel er aan over houden dat ik een middel onbeproefd heb gelaten.
Misschien is dat een weeffoutje in mijn persoonlijkheid.
Wat mij nog het meeste dwarszit, is dat de EO haar programma’s en activiteiten zo weet te presenteren, dat het net is of ook zij helemaal met hun tijd en de maatschappij zijn meegaan.
De bekende wolf in schaapskleren.
Weet je wat er nota bene staat te pronken op hun openingspagina?

Schreeuw je mening van de daken!

Eh, welke mening dan?
Laat ze dan maar eens kleur bekennen waar ze voor staan.
Is het een serieus forum waar je open en vrij over het christelijk geloof in al haar facetten en aanverwante zaken kunt discussiëren met elkaar?
Dan mag daar wel het één en ander verbeterd gaan worden, op zijn zachts gezegd.
Of is het een soort kinderclubje waar je elkaar alleen maar over de bol kunt aaien ter aanmoediging voor nog harder en vaker bidden en geen seks voor het huwelijk?
Dit onder toeziend oog van een nooit volwassen geworden oppermod?
Als dat zo is, laat ze dat dan maar hardop zeggen en die schijnheiligheid voortaan achterwegen houden.

Rond de jaarwisseling is de bezem er door gehaald, op Ronduit.
Kritische members zijn geband of weggepest.
Zelf schijnen ze daar zeer tevreden over te zijn.
er zijn inmiddels 9 modjes en er komt nog een 10e bij dus er zijn er 6 a 7 bijgekomen sindsdien. en de regels zijn nog altijd hetzelfde gebleven en de hantering daarvan ook nog steeds, nu door 10 modjes inplaats van 3.
vandaar ook dat vele members die vaak klierden vertrokken zijn. omdat er nu altijd wel een modje is die in kan grijpen.

Goddank zijn er ook mods die daar nog anders over denken.
Ook zij kregen echter tot nu toe geen poot aan de grond bij hun leiding/redactie.
Een van hen wil nu samen met ons aan de bel trekken, wellicht dat er nog andere moderators zijn die deze kans aangrijpen om gehoor te vinden.
In ieder geval kunnen zij hopelijk enige nuance aanbrengen bij de beeldvorming over dissidenten, als zijnde klieren en relschoppers.

Mocht de EO zich doof houden voor alle kritiek, zal ik in ieder geval heel hard mijn best gaan doen, voor wat beeldvorming over hen.
Zij mogen dan wel hun eigen progamma's en forum beheren zoals de verstokte oude communistische leiders van weleer dat deden met de media in Oost-Europa, de EO heeft gelukkig nog niets te zeggen over de rest van de media.
Alles draait om de eenvoud.
Als je niet meer denkt, dan denk je ook niet fout

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 20 mar 2006 14:19

trollen :meervoud /Trol : enkelvoud .

Vuile , stinkende en bedreigende barbaarse aardmannetjes met raar , walgelijk en gevaarlijk gedrag en beschreven in de Noord-germaanse legendes en folklore ..
http://www.indiana.edu/~jofr/review.php?id=128
(volgens sommigen zouden het cultureel doorgegeven herinneringen aan stam-oorlogen met "neanderthalers " kunnen zijn ? )
Afbeelding

Volgens enkele " magische wicka sekten " nog steeds een werkeljkheid
http://www.reese.org/tft/trolls.htm

In de werken van Tolkien( Vraag het ook eens aan Frodo ? ) zijn trollen ook wel "domme krachten " die worden gebruikt door de duivelse Orks

Troll
is een Engelse internet slang- term die op fora wordt gebruikt als synoniem voor basis-militant propagand!st : een "spam" en " memes" verspreider van one liners en
slogans en standaard truukjes ipv rationele antwoorden en/of kennis-gegevens
Het meervoud is trolls

Afbeelding
"Please do not feed the troll"

zie ook
http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

Een speciaal soort trolls ;

Chrolls = Christian Trolls = the Xtian trolls = Cross-tians,

De gemiddelde Xtian- troll lijkt te denken dat het voortdurend herhalen van zijn "theorieeen" en " waarheden" iin allerlei verpakkingen vormen en andere verwoordingen , ergens het misprijzen of " die kleine smerige opmerkingen "van rationele denkers , zal doen ophouden .en uiteindelijk ook hen zal laten vervallen in hun van bovenuit opgelegde/geimplementeerde , geprogrammeerde " groep- geloof " en volgehouden training en conditioneringen in het "verwrongen en/of wollig magisch denken " ...

Wat bedrevener X-tian trolls gebruiken alle truuks ut het "culture- jammer" arsenaal tijdens de www internet-geurilla ....

http://www.sniggle.net/index.php
http://www.sniggle.net/godhoax.php
http://www.sniggle.net/science.php
Ni dieu , Ni maitre

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 20 mar 2006 16:22

Otter schreef: Beperkt? Man we hebben de halve wereldgeschiedenis geschreven. Wie kent de verhalen over slavernij niet? En wat dacht je van de positie van de vrouw? In heel de wereld wordt de vrouw nog steeds achtergesteld. En de kruistochten? Man je wil niet weten wat voor een trots gevoel nu in me opborreld! *

*Pompiedom, hoofd in de wolken....
Wees maar trots. De aanhangers van het christendom hebben meer doden op hun geweten dan welke stroming dan ook. Leuke sekte hebben die Romeinse Joden in elkaar gezet.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 20 mar 2006 16:32

En wat dacht je van de positie van de vrouw?
Zeer teleurstellend en onbevredigend
De positie van de vrouw is nog steeds bij voorkeur in de missionaris-houding ... liefst in het donker ....zonder condoom uiteraard en uitsluitend gericht op de voortplanting ....
De rest is grote zonde ... :P :P :P
*Pompiedom, hoofd in de wolken....
en de rest tussen de deur ?
Ni dieu , Ni maitre

Tamara
Ervaren pen

Bericht door Tamara » 20 mar 2006 19:18

collegavanerik schreef:En heb je nog een antwoord op de joodse redenering waarom jezus de messias niet kan zijn, of wellicht de acheologische bewijzen dat er geen exodus en rijk van david is geweest?
Beslis nu eerst maar voor jezelf wat nu waarheid is: evolutie of een schepping. Bijgaand een link om je alvast wat in te lezen. Geef maar een gil als je het uit hebt:
http://members.home.nl/t.library/evo/ Tot dan is het verspilde moeite..

Archaeopteryx

Bericht door Archaeopteryx » 20 mar 2006 19:25

Kijk, dat zijn nou echt van die links die mij sterken in de overtuiging de gelovigen zich lekker met geloofszaken bezig moeten houden en dat de wetenschap toch echt het domein is van de wetenschappers, mensen die ervoor geleerd hebben.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 20 mar 2006 19:42

Tamara schreef:
collegavanerik schreef:En heb je nog een antwoord op de joodse redenering waarom jezus de messias niet kan zijn, of wellicht de acheologische bewijzen dat er geen exodus en rijk van david is geweest?
Beslis nu eerst maar voor jezelf wat nu waarheid is: evolutie of een schepping. Bijgaand een link om je alvast wat in te lezen. Geef maar een gil als je het uit hebt:
http://members.home.nl/t.library/evo/ Tot dan is het verspilde moeite..
Heren/dames jullie worden op de kast gejaagd door onwetende puber met een grote mond.

Grinnik :lol: een troll, en nog een hele domme ook.
Dit is er namelijk 1 die van haar eigen dogma niets kent, en van empirische wetenschap al helemaal niets.

Tamara's oorsprong
Helaas gaat er nog wel eens wat mis in de evolutie, en vallen sommigen terug in het aapstadium zoals het geval is bij Tamara.
Een conditie die onder goede begeleiding niet schadelijk voor het intellect hoeft te zijn, maar in het geval van Tamara helaas heeft ontbroken.
Ik ben bang dat de beschadiging permanent is. :(
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

Plaats reactie