Ronduit: Forum of een speeltuin voor christenfascisten?

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 » 21 mar 2006 18:26

....(knip )een of ander speciaal boekje dat over creationisme vs. evolutie ...(knip )...
Zeker
onderstaande link verwijst naar een nederlandse vertaling van het JH boek
"Is there a Creator Who Cares About You?"

Hier is hoofdstuk 1 ; en je kan daar onderaan verder doorklikken als je dat wil
http://members.home.nl/t.library/schepper/s01.htm

Eigenlijk zou ik wel graag een punt voor punt ontkrachting van deze zooi willen lezen
Hier is alvast een bespreking door Alan Feuerbacher
http://corior.blogspot.com/2006/02/book ... r-who.html
Laatst gewijzigd door Tsjok45 op 21 mar 2006 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )

chromis
Technologist

Bericht door chromis » 21 mar 2006 19:15

Hoofdstuk 1 bevat al zodanig veel standaard cliche's dat een dergelijke ontkrachting niet eens zo lastig is, afgezien van het vele typewerk.

Ware het niet dat ik me liever bezighou met substantiele zaken, bv. zelf iets over evolutie schrijven. Helaas is mijn tijd erg krap tegenwoordig.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 21 mar 2006 22:17

doctorwho schreef:
Tamara schreef:

Beslis nu eerst maar voor jezelf wat nu waarheid is: evolutie of een schepping. Bijgaand een link om je alvast wat in te lezen. Geef maar een gil als je het uit hebt:
http://members.home.nl/t.library/evo/ Tot dan is het verspilde moeite..
Ik heb deze link eens doorgenomen en zie er een soort propagandapamflet van "ontwaakt" in . Wat ontwaakt is weet ik niet maar het zal wel iets stichtelijks zijn.
Maar voor de minder kritische lezertjes die dachten dwalende te zijn is dit wellicht een reden om terug naar de kudde te keren. [-o<
Dit is inderdaad een klassiek JG plaatje, (met een klassiek JG onderwerp):
http://members.home.nl/t.library/dh/
Afbeelding

Tamara, ben je Jehova's Getuige? Scheelt een hoop viswerk naar je opvattingen :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

viking84
Forum fan

Bericht door viking84 » 13 jun 2006 23:30

Freethinker: forum of speeltuin voor fundamentalistische atheïsten? ;)

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 13 jun 2006 23:56

viking84 schreef:Freethinker: forum of speeltuin voor fundamentalistische atheïsten? ;)
gaan we stangen bij gebrek aan argumenten? :shock: Je begon zo leuk...
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.

Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot » 14 jun 2006 07:00

viking84 schreef:Freethinker: forum of speeltuin voor fundamentalistische atheïsten? ;)
Wat zijn fundamentalistische atheisten ?

Net zo iets als fundamentalistische a-kaboutertjesisten ?
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.

viking84
Forum fan

Bericht door viking84 » 14 jun 2006 09:15

Akkersloot schreef:

loop even wat topics door hier ;) dan wordt het je snel duidelijk denk ik.

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 14 jun 2006 09:21

viking84 schreef:
Akkersloot schreef:

wie, ik?

Ik zal een gelovige alleen van zijn geloof af helpen als deze met mij in debat wil.
Ik heb het zelf namelijk allemaal doorgemaakt dus ik weet waarover ik praat.

jij niet.

wanneer vertel je een kind dat sinterklaas niet bestaat?
Afbeelding Hebr 6:

bad_religion

Bericht door bad_religion » 14 jun 2006 10:01

viking84 schreef:
Akkersloot schreef:

Uiteraard moet men dan wel op dezelfde manier gaan denken als Viking; "Eerst een oordeel, peterselie in de oren voor tegenargumenten, en eigenlijk bevestigd alles wat Viking ziet, doet of hoort haar, nog al argumentatieloze vooroordelen. Klein beetje bang voor de echte confrontatie, namelijk die met tegenargumenten. Vervolgens zijn die gemene atheïsten fundamentalist...

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 14 jun 2006 13:16

bad_religion schreef: Uiteraard moet men dan wel op dezelfde manier gaan denken als Viking; "Eerst een oordeel, peterselie in de oren voor tegenargumenten, en eigenlijk bevestigd alles wat Viking ziet, doet of hoort haar, nog al argumentatieloze vooroordelen. Klein beetje bang voor de echte confrontatie, namelijk die met tegenargumenten. Vervolgens zijn die gemene atheïsten fundamentalist...
De grote boze wereld gezien door de ogen van Viking. Echte argumenten achterwege laten en slechts roepen jullie zijn heel stout. En dat blijven herhalen en herhalen. Tot wij met zijn allen zeggen wat een zielige zeurpiet is Viking. En dan roept hij (daar ga ik maar even vanuit): "Zie je wel ik heb gelijk trala,la; mag ik nu een lollie".
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Plaats reactie